![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Makara kukara buraya kadar, hakikatten Ruslar Bering Boğazı altından bir denizaltı geçiş tüneli yapmak ve bu sayede Avrupa-Asya kıtalarını Amerika kıtası ile birleştirmek istiyorlarmış. Bunun çok büyük bir proje olduğu ortada başarılırmı bilemiyorum ama gerçekten tercih edilirmi aslında bunu merak ediyorum. Yani slogan uydurmak kolay "Londra' dan New York' a Tren" harika ama o kadar yolu trenle gitmek mi yoksa hemen karşıya gemi ile geçmek mi? Bunu birisinin yolcu için süre/maliyet analizi şeklinde kıyaslaması lazım. Ama amaç yolculuk değilde yük taşımacılığı ise işte turnayı gözünden vurmak olabilir.
http://ekonomi.haberturk.com/makro-ekon ... lgin-proje
Hafta içinde Devlet Başkanı Dimitri Medvedev’in Rusya’nın Uzakdoğu Federal Temsilci Yardımcısı Aleksander Levinthal tarafından açıklanan proje, 106 kilometrelik bir denizaltı tüneli ile Trans-Sibirya Demiryolu’nu Alaska’ya bağlamayı amaçlıyor.
MALİYETİ 99 MİLYAR DOLAR
Teknik olarak mümkün görünen projenin yaklaşık 99 milyar dolara mal olacağı öngörülürken, gerekli özel yatırım kaynağının sağlanması halinde 15 yıl içerisinde tamamlanabileceği belirtiliyor. Rusya’nın Bering Boğazı’na bir tünel inşa etme planı, ilk olarak 1905 yılında Çar II. Nikolas tarafından ortaya atılmıştı. Moskova yönetimi, tünelin devreye girmesiyle dünya yük taşımacılığından en az yüzde 3’lük bir pay elde etmesini ve yılda 11.5 milyar dolara yakın bir gelir sağlamasını bekliyor. Projenin Rusya, ABD ve Kanada tarafından ortak yürütülmesi planlanıyor. Tünelin açılmasıyla birlikte, Londra’dan New York’a kadar trenle gidilmesi mümkün olacak.