ru-HT.07 » Rusya' da Tren Rötarlarına Tazminat Dönemi

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ru-HT.07 » Rusya' da Tren Rötarlarına Tazminat D&#

Mesaj gönderen Esat » 26 Eki Sal, 2010 16:56

Aslında bu konu ile ilgili uzun zamandır bir yazı yazmayıda düşünüyordum, konu genel olarak kent içi toplu taşıma ve demiryollarında yolcuların hakları ve bu tip tazminatlar ile alakalı idi ama bir türlü elim gitmedi. Benim elim yazıya gitmezken Rusların eli uygulamaya gitmiş :) Genel olarak bu tip geri ödeme tazminatlarına demiryolu işletmeleri pek yanaşmazlar, kent içi sistemlerde bazı durumlarda geri ödemeler yapılıyor ama yaygın da değil bildiğim kadarı ile, Rusya bu uygulamayı bazı şartlar çerçevesinde hızlı tren işletmesi için standart hale getirmiş, yani orada da aslında tüm demiryolu sistemi için sanırım yaygın bir uygulama yok ama atılan iyi bir adım ve örnek olacaktır diye düşünüyorum.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=24664
RZD tarafından yapılan açıklamaya göre; hızlı tren Sapsan seferlerinde trenin varış istikametine 30-60 dakika arasında geç kalması halinde yolculara tazminat olarak bilet fiyatının yüzde 25'i iade edilecek. 61-121 dakika arasındaki gecikmeler için ise biletin yarı fiyatı iade edilecek. Trenin iki saatten fazla gecikmesi durumunda ise biletin tamamı yolcuya ödenecek.

Yolcuların tazminatı alabilmeleri için önceden doldurulan 'şikayet mektubu' ile birlikte tren müdürüne başvurmaları gerekiyor. Açıklamada ödemelerin biletleri tren garlarındaki kasalardan alan yolculara değil, sadece İnternetten satın alan yolcular için geçerli olacağı bildirildi.

Ayrıca açıklamada tazminatın demiryollarından kaynaklanmayan sebeplerden dolayı ödenmeyeceği vurgulandı. Şirketin suçlu olmadığı, olağanüstü durumlarda ise tazminatların ödenmeyeceği de ifade edildi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Eki Sal, 2010 17:10

Almanya'da da bütün trenler için yapılmıştı, yanılmıyorsam. Ama Rusya? Vay be ;-) Boyutları bir düşün.

Bugün herhâlde bugün o tazminat durumları buzluğa konmuştur, Almanya'da tren grevi var, heeyt ... bakalım yarın ne olacak, gidecek yolum var :?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eki Sal, 2010 17:17

Rusya' da sadece hızlı tren hattı için yapılmış, Almanya' yı bilemem araştırmadan da bir şey yazmak istemiyorum her ne kadar tekniğinde teknolojisinde öncü ülkeler olsalar da işletme kısmında insana bakış açısı ile biraz zayıf geliyor bana Avrupa işletmecileri. Bunun yaygınlaştırılması için görüşmeler yapılmıştı ama pek çok işletmeci yanaşmadı diye biliyorum, hatta elimde bir de döküman vardı bununla ilgili, bakalım nereden çıkacak. Her ne kadar pek çok yerde dakiklik esas olsa ve büyük oranda uyulsa da demiryollarında rötar her zaman olası dolayısı ile yaygınlaştırılması da işletmeciler için sadece bilet parasının geri ödenmesi değil diğer ekstraları ile birlikte düşündüğümüzde iyi bir yük.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Eki Sal, 2010 18:05

Almanya genelde bu konuda çok kötü bir durumda, DB dedin mi, herkes küfürü bastırır. Bu "bize" şimdi biraz garip gelebilir, yani "bizim için" "gayet cozel" işleyen bir şey, ama buranın "seviyesine" göre (amma da çok " oldu) tren konusundaki gecikmeler inanılmaz bir şey. Problemlerin bir tanesi de, şebekelerin tabiîki hafif eski olması. Ve, asıl problem, az eleman, çok iş, Personaleinsparung'unu seviiim :x

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eki Sal, 2010 19:19

Avusturya' da hatlar ve trenler iyi durumda olmasına rağmen rötarlar konusunda forumlarda gördüğüm kadarı ile bayağı bir şikayetçi olanlar var ama bildiğim kadarı ile böyle tazminat durumu yok, geçenlerde bahsettiğim gibi hatta yolcuya bakış açısı bir garip bile diyebilirim, bizzat kurumda şikayetler ile ilgili bölümde birinden duyduğum bilgiydi, yolcuların trenlerdeki bozuk lamba, çizik cam koltuk gibi şikayetlerini hiçbir şekilde dikkate almadıklarını geriye kibarca bir mesaj ile döndüklerini ama kurumun bakış açısının sadece "yolcuyu verdiği ücret karşılığında A noktasından B noktasına götürmek ve bunu mümkün olduğunca zamanında yapmak" olduğu, yani tek esas konu dakiklik burada, konfor, diğer etkenlerden yolcu memnuniyeti falan ıh ıh. Ama dakiklik düşüncesine rağmen rötar var, fakat sanırım burada rötarların büyük sebebi hat bakımsızılığı değilde bazı dar boğaz noktalardaki geçişler, yani çok bekleme yapılabiliyor bazı yerlerde.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Eki Sal, 2010 22:08

Burada da kargo ve uluslararası trener büyük problem, darboğazlar boğuyor, cidden boğuyor. Freiburg etrafı 20 ile 30 sene sonra banliyö ve rejyonal trene kapasite bulamayacak! Düşün yani. Ya tramvay döşemeleri gerekecek, ya da otobüs hattı. Ama Ren Ovası aksı kapanıyor. O bizim İsviçre Gotthard baz tüneli burayı kararttı. 2 ile 3 raylık kesimler olmasına rağmen, tüm Ren Ovası'nın (yani Karlsruhe-Basel kesiminin) komple 4 raya çikarılmadığından evvel 180 saniyelik frekansa kadar yükselen yük trenleri, ICE'ler ve İsviçre trenleri burada normal trafiği sıfıra indirecek. Ve 4 rayla bile artık yetmeyeceğini hesaplayan uzmanlar var.

Yahu, ben de Marmaray konusunda şüphe bile değil, yapılan büyük hata diyorum, herkes gülüyor. Göreceksiniz.

Neyse, şu tazminata geri gelelim ... Almanya Almanya işte. 2004'ten beri başlanan sistem bugüne dek daha da keskinleşti. Bah, ogu ...

http://www.spiegel.de/reise/aktuell/0,1 ... 23,00.html
http://www.spiegel.de/reise/aktuell/0,1 ... 22,00.html
http://www.bahn.de/i/view/CHE/de/servic ... kehr.shtml
http://www.bahn.de/i/view/CHE/de/servic ... gung.shtml

Vakit bulursan, tercüme edersin, biraz "dedeler" antrenmanı olur 8)

Cevapla

“Dünyadan Haberler - Duyurular” sayfasına dön