2. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Gönderilme zamanı: 26 Ağu Pzr, 2012 23:14
gönderen Esat
alabay yazdı:Prag, Çekya ve Slovakya da o imparatorluk döneminden çok damga yemiş. Ama bütün bunlar çok eskilere geri giden eski imparatorluklarla da ilgili, Alman imparatorlukları vs. Ama o zamanlar daha demiryolu yoktu :-)

Ve evet, trafik bazı yerlerde soldandı, İsveç meselâ, Avusturya (1938’e kadar), Çekoslovakya, Macaristan. İngiltere ve İrlanda öyle kaldılar. Avrupa uyum bilmemnesi yüzünden değiştirme plânı varmışmış, ama. Ada olduklarından durumlatrı biraz farklı.
Sen genetik kısmı aslında iyi özetlemişsin ben pek Alman kısmına girmek istemedim işin yani dediğim gibi genetik olarak Avusturyalı diye bir şey yok, sadece bölge halkının oluşturduğu bir üst kimlik, alt kimlikte ise zaten güneye indin mi adamlar bariz İtalyan :) kuzeyde Bavyeralı, batı da ise bildiğin İsviçreli hemde ayrılıkçı, yani karışık çorba.

Biz demiryolu ve gelişim kısmına devam edersek, sanırım Avusturya üzerinden Alman etkisi en çok garlarda görülüyor, bahsettiğim ve ettiğin bölgelerdeki büyük garların pek çoğu tipik Alaman mimarisidir.

Gönderilme zamanı: 26 Ağu Pzr, 2012 23:26
gönderen alabay
Bilmiyorum, bunlar şimdi Alman mimarisi mi, yoksa İmparatorluk mimarisi mi (yani Avusturya mimarisi). Bunu ben de tam çözemedim. Alman mimarisi dediğin çünkü bence daha çok Prus mimarisi.

Bu alt kimlik üst kimlik Almanya’da da öyle. Aynen. İnsan ilk olarak burada eyaletinin vatandaşı, Land dedikleri »ülke« parlamentosu eyalet başkentlerinde. Eyaletler de federal bir şekilde Bund dedikleri »ulus« veya »birlik«i şekillendiriyor. Başkent Berlin, bir zamanlar Bonn idi. Berlin aynı anda da kendisine has bir eyalet. Yani Berlinli hem Berlin eyaletlisi, hem başkentli, hem Alman oluyor. ABD’de Washington farklı, eyaleti yok, federal district (D. C.). Aslında güzel. Ayrıca eyaletlerde de alt ve üst kimlikler var. Bavyera’nın yarısı Bavyeralı, öteki yarısı da Frenk (dinleri apayrı, bu da önemli, biri Kaolik, biri Protestan). Nürnberg’e ilk indiğimde garın önünde bir arkadaşa »demek burası Bavyera« demiştim, herkes durdu, bana döndü, »genç beyfendi, burası Frenk (Franken), Bavyera değil dedi! Eyalet Bavyera, bölge Frenk. Ülke Almanya. Avrupa Birliği de bunun üstünde bir olay, bence önemli ve iyi. Bu Euro bilmemnesi asıl önemini biraz bozuyor. Şu Baden-Württemberg meselâ … iki halkı var, Suvebler ve Badenliler (Schwaben und Badener). Birbirlerinden nefret ederler, dilleri farklı, ama işte. Eski üç eyaletten tek eyalet yaptılar da, eyvah eyvah, işte eski Önavusturya da dahil oldu (Südbaden) :-) İnsanlar böyle birbirleriyle yaşamayı öğreniyorlar. Ve burada Türkiyeli, Türk asıllı, Türkiye asıllı da çok insan var, onlar da yeni Almanlar. Bu da önemli. Sayıları üç milyon falan. İkiyüzellibini Berlin’de :-)

Gönderilme zamanı: 26 Ağu Pzr, 2012 23:28
gönderen alabay
Hee, bana bak, senin tren nerelerden geçecek? Dresden, Leipzig falan? O garları görmen çok iyi olur, acaip garlar!

https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... tation.jpg

https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... nhof-4.jpg

Gönderilme zamanı: 26 Ağu Pzr, 2012 23:40
gönderen Esat
Prag ve Dresden den geçiyorum, gece treni yav ne gar görmesi, yatıp uyuyacağım.

Konuya dönelim :) O kadar foto çektim yav hiç mi bir şey düşünmüyonuz? Yok ilgi çekmiyorsa artık gezip tozduklarımı sadece kendi foto albümüme yükleyecem :):), bak orada lokomotif kullandım hiç görmedin bile Başar? Boşver Alaman ırkının tarihçesini konu Avusturya bu demiryolu olayını nasıl geliştirmiş, 175 yıldır demiryolu işletiyorlar ve rakamları verdim ilk mesajda bu çapta bir ülke için iyimi kötü mü?

Gönderilme zamanı: 26 Ağu Pzr, 2012 23:50
gönderen alabay
Yahu, hemen bozuk çalmasana :-) Resimler hoş, ama tabiîki benim için normal, öteki arkadaşlar için farklıdır. Sen onu kullanmadın lan, oturdun sadce, di mi? :-)

Avusturya gibi bir ülke için demiryolları iyi. Başka ne diyeyim, bilmiyorum ki. Avusturya’ya son kez geçen sene ve ondan evvel de 1989’da uğradım :-) Ülke genel olarak bana acaip kırsal geliyordu hep, ama Viyana’ya gitmedim, ve o zamanlar da Berlin’de yaşıyordum. Yani. Artık burada alıştık, kır, ova, dağ … 10000 nüfus üzeri böyyüg şehhür. Ayrıca o resmi feyste görmüştüm, not düşmedim mi?

Gönderilme zamanı: 26 Ağu Pzr, 2012 23:59
gönderen Esat
Bilmem kullanmıyor gibi mi duruyor? :) Gerçi tabi şimdi hangisi ivme kolu hangisi fren bilmediğin için pozisyonlarından bir şey çıkaramazsın, bak kesmişim ivmeyi orada freni de acuk çekmişim duracaz yani birazdan :) Çok zor değilmiş ya öyle ileri it geri çek işte, hergün evde oynuyorum zaten fazla kasmadı :P gerçi ben dispeçerliği daha çok sevdim ya.

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Pzt, 2012 00:25
gönderen alabay
Gaz kolu hep solda değil mi? Bizim burada solda :P
Yoksa orada hakikaten kullanmak için bir alan mı yaptılar? Ama delilik olur, biri beceremezse, koskoca lokomotif paldırgümbür :-)

Ben bir kere kopilottum, biliyor musun? Ama hiçbir şeyi ellememek suretiyle, seksenlerin sonunda falan, Tegel’e inişte bile kokpitteydim, ortadaki üçüncü oturakta. Türk uçağı (elbet). Çoook hoş bir şeydi!

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Pzt, 2012 02:39
gönderen zafer94
vay .... sayın seyirciler çok güzeller bizim ülkede uyduruk trenlere devam tcdd (e14000 serisi) :( uyduruk olsada herkezin bir anısı var :D 31 ağustosda ilkkez almanya gidecem inşallah londra daki gibi eski olmaz undrgroundlar trenleri olmaz almanya ve avusturya ve isviçrede u-bahn deniyor galiba :D

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Pzt, 2012 10:21
gönderen alabay
Evet, U-Bahn. Ama burada da kısmen eski. Yani, »hakiki« metro dört tane var: Berlin (1902), Hamburg (1912), Münih (1971) ve Nürnberg (1972).

Geri kalan kentlerde de metro var da, daha çok tramvaydan türeme, yani Bursa veya Adana metroları gibi »hafifff«: Frankfurt am Main, Köln, Hannover, Stuttgart ve Ruhrgebiet (Duisburg–Essen–Dortmund arası).

Yani Berlin ve Hamburg metroları eski*. Bir de banliyö hatları var, onlar kısmen 1830’larda yapılmaya başlandı (Berlin, Hamburg 1860’larda) vs …

* Eski derken, elbette metrolarda yeni hatlar da yapılıyor, Berlin’de meselâ en yeni hat U55, U5 ile birleşecek bir gün. Daha üç sene evvel açıldı o kuyruk. 70’lerde, 80’lerde çok metro hatları oluştu veya uzatıldı, en ünlüleri tüm U9 hattı ve U7’nin batı ucu.