ist-RS.34 » İstanbul Ulaşım İle Odak Grup Toplantısı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-RS.34 » İstanbul Ulaşım İle Odak Grup Toplantısı

Mesaj gönderen Esat » 21 Eyl Pzt, 2015 12:42

20 Eylül Pazar günü İstanbul Ulaşım A.Ş. nin davetlisi olarak bir odak grup toplantısına katılım sağladık. Toplantı ile ilgili bilgilerin kısıtlı zamanda gelmesi ve bayram tatili öncesinde yapılmasının planlanması nedeni ile bizden ulaşabildiğimiz arkadaşlarımız ile katılım sağlamaya çalıştık, geçmişte bu tip toplantılar sık yapılıyordu umarım yeniden Odak Grup Toplantılarının sayısının artması ile Ulaşım Türkiye üyelerimizin aktif katılımı sağlamak için irtibatta olmaya çalışacağız.

Toplantının ana konusu Metro İstasyonlarında Giriş/Çıkış ların NUMARA ile mi İSİM ile mi tanımlanması yönünde sistemi kullanan bilinçli yolcuların görüşlerinin alınmasıydı. Bu çerçevede M4 hattında yapılmış numara sistemi uygulaması gösterilerek katılımcıların M2 de var olan isim sistemi ile kıyaslamaları istendi, geri dönüşleri bilahare yazılı olarak yapacağız.

İstanbul Ulaşım ın her hattından görevli birer personelinde bulunduğu toplantıyı organize eden ve üyelerimizi de davet eden organizasyona teşekkür ederiz. Toplantıya aynı zamanda İSAP (İstanbul Seyahat Araştırmaları Platformu) tan değerli büyüklerimize ve arkadaşlarımız da katılmışlardı, bizim fotoğraf çekme şansımız olmadı ama gruptan Akın Kurtoğlu, Simon ve Hikmet Beylerden fotoğraf alıp koyacağım bu sayfaya.

Toplantıya katılan katılamayan tüm dostlarımıza ayrıca teşekkür ederim. Yeni toplantılarda görüşmek üzere.

İştirak eden üyelerimiz, edemeyenler ya da konu ile ilgili görüşü olan herkes burada paylaşabilir. Ortak çıkan sonuçları sitemizin görüşü olarak ileteceğiz.
En son Esat tarafından 07 Ara Pzt, 2015 16:03 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Mesaj gönderen Edil Arda » 21 Eyl Pzt, 2015 12:51

fontların standardizasyonu ile ilgili bir şey var mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Eyl Pzt, 2015 13:00

Edil Arda yazdı:fontların standardizasyonu ile ilgili bir şey var mı?
Konu belirttiğim üzere Giriş/Çıkış sistematiği ile alakalı idi, buna bizde Yönlendirme ile ilgili bir başlıkta değinmiştik, bazı yerlerde çıkışların ismi var, bazı yerlerde bir şey yok, m4 te numara var. İşletmeci bunu standardize etmek istiyor, dolayısı ile bunun üzerine ağırlıklı olarak konuşuldu, moderasyon yakın zamanda yönlendirme sistematiği ile ilgili başka bir çalışmanın sonlanacağını bununla ilgili de yine ilgili vatandaşların bilgilendirilmesi amacı ile bir toplantı yapılacağını söylediler ama detay konuşulmadı.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 21 Eyl Pzt, 2015 13:46

Bence numaralı sistem daha iyi çünkü numaranın bir evrenselliği var japon da gelse ingiliz de gelse Kolombiyalı da gelse 1 1dir. Ama örnek veriyorum Osmanbey'de Pangaltı çıkışı Dolapdere çıkışı bunlar yabancı turistler için bir anlam ifade etmiyor. Ve akılda kalıcı olduğunu zannetmiyorum. Hem her yerde bu kelimeyi yazmak için numaraya göre daha büyük tabelalar gerekecek. Ama peronda yine Osmanbey'den örnek vereyim 1 Pangaltı ve önemli birkaç yer 2 Dolapdere ve birkaç yer 3 Rumeli ve etrafındaki birkaç yer bunu yazdıktan sonra bir daha yazmaya gerek kalmaz. Sadece numara yeterlidir çünkü kısa süreli hafızaya atar insan, o istasyonu hiç bilmeyen insanlar için bile peronda bunu gördükten sonra istasyondan çıkana kadar artık 1 numara onun için Pangaltı çıkışıdır.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 22 Eyl Sal, 2015 20:41

Her ne kadar tek başına numara vermek evrensel bir kodlama olacaksa da ben İstanbul gibi bir ucundan bir ucuna sürekli yerli/yabancı ve günlük kullanan insan sirkülasyonunun olduğu bir şehirde insanların kendilerinin nereye gittikleri konusunda daha emin ve güvende hissetmeleri için numara + yer/yön bilgilendirmesinin bir arada olması gerektiğini düşünüyorum. Yer/yön belirtmenin dışında metro giriş-çıkışlarına sayı vermek hem haritada belirlemek hem de fiziki olarak tarif etmek açısından faydalı olacaktır. 'Less is more' anlayışıyla vagon içinden metro giriş-çıkışına veriye/bilgiye boğmadan bilgilendirme bütün bir sistemin iyi işlemesi için önemli görünüyor. Algı yönetimi ve odaklama bağlamında Kadıköy-Kartal metrosundaki çalışmanın ise faydalı ve başarılı olduğunu düşünüyorum.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 23 Eyl Çrş, 2015 12:55

Resim
Resim
Resim

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 23 Eyl Çrş, 2015 13:07

Londra'da metro dahi talebi karşılayamaz hale gelinde insanları yürümeye yönlendirmek için Resim

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Mesaj gönderen Edil Arda » 24 Eyl Prş, 2015 00:31

numaralandırma yabancılar için güzel,
semt isimleri vb. de yerliler için güzel.

ancak benim bir isteğim daha var :D
ben coğrafî yönlerin belirtilmesini daha doğru buluyorum; Kuzey-Doğu, Güney vb. gibi.
Tabii ki çoğu insan bu şekilde anlamadığı için kullanılmalı diyemem ama semt ismini ve / veya numarasını bilmediğim yerde benim ihtiyacım oluyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eyl Cmt, 2015 13:53

Arkadaşlar görüşleriniz değerli, ben bunları derleyip bir yazı olarak ileteceğim. Belki bir kaç kişi daha görüşünü belirtir diye bekliyorum açıkçası olmadı olduğu kadar :) sorun değil, biz üzerimize düşeni yapalım. Ben yolcunun görüşünün bir şekilde alınmasını hoş buluyorum, uygulanmayabilir ama en azından karşınızda sizi dinleyen birileri var, bazı şeylerin neden olmadığı ya da olmayacağı gibi cevaplar alınabiliyor, sitemiz adına umarım devamı gelecek görüşmeler olur diyorum.

Edil aslında yön konusunda ben de uzun zaman önce önermiştim bir şekilde ama maalesef harita okuma konusunda sıkıntılıyız, sen ben o 3 5 kişi biliyoruz ama genel olarak maalesef kullanılmıyor, keşke mümkün olsaydı da en azından kullanabilseydik ama yönlendirme işini biraz bilen biri olarak şunu da belirtmeliyim bu sadece hadi burda bir istasyon var al yap ile olacak iş değil, o istasyon planlanırken bazı şeyler düşünülmeli, sistemin bir bütün olduğu göz ardı edilmemeli.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 27 Eyl Pzr, 2015 17:34

Kartal Sahil ibaresini tam olarak algılayamadıklarından Kartal Merkez/Meydanı ibaresini kullanmak gerekti diye biliyorum. Çünkü sahile yüzlerini dönerken sırtlarını nereye verdiklerini karıştırmışlar. Her yerde gerekli olmasa da hatta bazı yerlerde ısrarla belirtmek gerekse de yön belirtmek o açıdan kafa karıştırıcı olabiliyor. Misal Bağcılar veya Ümraniye metrosunda Kuzey - Güney deseniz ne fark edecek ki binalar birbirinin benzeri her yer bir şekilde farksız size güneyi kuzeyi ifade edecek bir boşluk yok. İstanbullu yolculara sormak lazım Karadeniz mi kuzeyde yoksa Marmara Denizi mi güneyde veya Karadeniz kuzeydeyse Marmara Denizi nerededir desek acaba ne yanıt verirler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Eyl Pzr, 2015 17:53

Hatırlarsan ben yaşadığım hadiseyi anlattım, Kartal istasyonunda nasıl kaybolduğumu :) orada sırtınızı nereye verdiğinizi bilmiyorsanız ve Pendik yönüne çıkılamıyordu :) ya da benim gibi karıştıranlar çıkamıyordu. 4 çıkıştan 3 ü Kadıköy yönüne çıkıyor, bir de Kartal Meydan çok ciddi bir uzaklıkta bir istasyon çıkışında 500 metre içerisinde kalanlar dışında bilgi verilmemeli zaten, bunun yeri duvardaki tabela değil, o zaman destan gibi yaz gitsin.

Edil in yön talebi makul ama ciddi sıkıntılar var, bir kere harita okumayı bilmeyen bir toplumda çoğunluğa hitap etmeyecek, öğrensinler diyebiliriz ama bu eğitimin sorumlusu kim? İşletmeci değil bence. Bir de yarın bir gün kesin hadi bunun ingilizcesi de olsun denilip içine South North West East te yazılır, al sana bir çorba daha. Ben numara savunucusu olarak numaranında ilk başta kafa karıştıracağını ve o duvardaki o numaradan çıkılacak yerler olmadan bir işe yaramayacağını düşünüyorum ama M2 de görmüşsünüzdür işletmeci her halukarda duvara o dökümleri takıyor, o zaman bari üst tabelalar sade olsun da evrensel olan numara sistemi ile yürüsün derim. (arapça, falanca filanca da sayılar farklı yazılıyor eyvallah ama iyi kötü herkes bu rakamları bilir :))

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3507
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Eyl Pzt, 2015 10:41

Numara iyidir..

Mesela arkadaşlara tarif ediyorum, 4. Levent'te ineceksin ve 4. Levent çıkışından çıkacaksın diye.. Trenden iner inmez, eğer peronun kuzeyinde kaldıysanız, 4. Levent levhası yok; Emniyetevleri ve Yeni Levent levhası var.. Peronun güneyinde kaldıysanız da 4. Levent ve Çeliktepe levhası var..

Bence numara daha iyi, herkes bilsin numarasını, ona göre tarif etsin.. Ayrıca trenden inenler için de bir çıkıştan ulaşılamayacak diğer çıkışlar için peronun diğer ucuna doğru yönlendirme levhaları olsun..

Perondan yukarıya çıkıldığında farklı yerlere çıkılan duraklarda (Levent'te yukarıya çıkınca da diğer tarafa geçilebiliyor, ama 4. Levent'te geçilemiyor - durakların inşaat yönteminden [aç/kapa veya delme] kaynaklanıyor sanırım), diğer çıkışlara doğru yönlendirme çok önemli..

Cevapla

“Etkinlikler [Sempozyum-Konferans-Toplantı]” sayfasına dön