ist-RS.34 » İstanbul Ulaşım İle Odak Grup Toplantısı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Eyl Pzt, 2015 10:43

Engin Y yazdı:Perondan yukarıya çıkıldığında farklı yerlere çıkılan duraklarda (Levent'te yukarıya çıkınca da diğer tarafa geçilebiliyor, ama 4. Levent'te geçilemiyor - durakların inşaat yönteminden [aç/kapa veya delme] kaynaklanıyor sanırım), diğer çıkışlara doğru yönlendirme çok önemli..
M4 te bu uygulanmış gördüğüm kadarıyla, bana göre sayısı artabilirdi ama dediğin gibi peronda inince eğer bazı çıkışlar diğer tarafta ise onu da gösteriyor, ki zaten göstermeli de.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Eyl Pzt, 2015 15:21

Esat yazdı:
Engin Y yazdı:Perondan yukarıya çıkıldığında farklı yerlere çıkılan duraklarda (Levent'te yukarıya çıkınca da diğer tarafa geçilebiliyor, ama 4. Levent'te geçilemiyor - durakların inşaat yönteminden [aç/kapa veya delme] kaynaklanıyor sanırım), diğer çıkışlara doğru yönlendirme çok önemli..
M4 te bu uygulanmış gördüğüm kadarıyla, bana göre sayısı artabilirdi ama dediğin gibi peronda inince eğer bazı çıkışlar diğer tarafta ise onu da gösteriyor, ki zaten göstermeli de.
Evet abi, Kadıköy durağında numaralandırma vardı, ben de öyle hatırlıyorum..

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 30 Eyl Çrş, 2015 11:59

Benim önerim harf kullanılsın numara yerine ve harfler gidilecek istikametin baş harfi yada harfleri olsun. Mesela Sahrayı Cedid için SC Bostancı için BS gibi , böylece daha akılda kalıcı ve anlam ifade edici olur, ayrıca Açıklamasının bulunacağı bir kılavuza gerek olmaz...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Eyl Çrş, 2015 12:02

Özgür Türkler yazdı:Benim önerim harf kullanılsın numara yerine ve harfler gidilecek istikametin baş harfi yada harfleri olsun. Mesela Sahrayı Cedid için SC Bostancı için BS gibi , böylece daha akılda kalıcı ve anlam ifade edici olur, ayrıca Açıklamasının bulunacağı bir kılavuza gerek olmaz...
Onu da açıklamak gerekmeyecek mi? 17 milyon insan aktif 600 bin raylı sistem kullanıcısı var desek onlar bile her gün kullandıkları hattın her gün kullandıkları istasyonlar haricindekiler nereye çıkıyor bilmeyebilirler. Ben Anadolu yakasındaki hatlarda şaşırırım :)

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 01 Eki Prş, 2015 10:13

İstasyonun belirli merkezi yerlerinde 1 yada 2 tane açıklamalı hali olur büyükçe bir tabelada, yönlendirme gereken yerlerde açıklamasızları olur :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 02 Eki Cum, 2015 08:28

Bayram öncesi iş yoğunluğum nedeniyle değerlendiremediğim toplantının çıktılarına bari fikrimi beyan edeyim. Esat affına sığınıyorum :cry:

Öncelikle Tüm şehirde bu giriş çıkış yerlerinin belirli bir sistemle adlandırılması ya da numaralandırılması düşüncesi çok yerinde.

Ancak ne yazık ki İstanbul'un her noktasındaki yerleşimin oturmuşluğu, semtin oturmuşluğu aynı düzeyde değil.

Mesela Avrupa yakasında boğaz hattı ve kısmen iç tarafı, Tanzimat döneminden itibaren yoğun bir yerleşim alanı olmaya başladı, öncesinde oralara dutluk idi. Yer yer 200 yıllık yerleşim yeri olan bazı noktalar da 100-150 metre mesafede farklı isimlere sahip yerler olabiliyor. (Şişli-Mecidiyeköy, Harbiye-Osmanbey-Nişantaşı)

Ancak Anadolu yakasında Kadıköy ilçe sınırları ve Üsküdar sahil bandı haricinde, Maltepe, Kartal, Pendik ilçe merkezleri, Yakacık, Bakkalköyler, Yayalar, Kurtköy dışındaki alanın tamamı 50-60 yıl öncesine kadar tarla, bağ, bahçe, zeytinlik ya da boş alandı. Doğal olarak M4 hattının geçtiği güzergahda semt adı verilebilecek yer çok az, Maltepe istasyonu Maltepe'de değil ki Maltepe ye inen kavşakta.

Bence isim ya da numaralandırma ayrımına gitmeden, her giriş çıkışın bir numarası olmak koşuluyla bir isme sahip olması mantıklı olan ya da isim verilmesiyle o bölgenin semt adı haline gelebilecek noktalara isim de verilmeli.

Üsküdar-Ümraniye için noktasal isim veremem çünkü o kadar iyi bilmem(Ümraniye'yi) ancak M4 için tek tek tüm çıkışlar için önerim olabilir, illa ki prensip edinip tümünü ad vermeye çalışınca herkesin Kozyatağı dediği yere Beyazevler diyen İETT gibi komik duruma düşülebilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Eki Cum, 2015 08:48

Hakan öncelikler selamlar, keşke katılabilseydin inşallah bir daha ki sefere. Yazdıklarına katılıyorum, zaten burada en büyük sorunumuz kentin adres sistemini oluşturan yere isim vermede sorun olması, bu sorun kentin genelinde var ve senin belirttiğin gibi bir de farklılıklar var. Bunun dışında bir de verilen isimlerin kalıcılık sorunu da var. Mesela Esenkent' te İller Bankası Çıkışı denilmiş olsaydı bugün ne denilecekti? Ya da sanırım Göztepe de miydi eskiden bir konteyner alanı var dı, şimdi orası boş arazi bu isimlendirme de semt ismi olmayan nokta da seçilen mihenk noktalarının böyle sorunları da var. Kentte bir sürü Sondurak diye durak var ya :) 50 sene önce minibüs sondurağıymış öyle kalmış, okul desen okul ordan gitse patlıyor. Ben bu gibi tüm olumsuz sebepleri üst üste koyarak numara sisteminin İstanbul için (sistematik kurma, işletmeci tarafı ve kent gerçekleri) ortak sistemin numara olmasını sağlıklı buluyorum. İsim sisteminin karşılaşabileceği eksileri ortaya koyduk, bunun benim anladığım kadarı ile işletmeci tarafında da çeşitli sıkıntıları var, toplantı da dile getirilmişti yani daha fazla tabela, daha çok içerik, kameraların ve güvenlik nedeni ile her yere tabela konulamaması falan filan. Bilmiyorum, herhalde bugün yarın bir karar verirler bu konu ile ilgili ve bize de bildirirler.

Cevapla

“Etkinlikler [Sempozyum-Konferans-Toplantı]” sayfasına dön