2. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Gönderilme zamanı: 16 Eyl Sal, 2008 16:30
gönderen kemal
İstasyonlar ve demiryolu hattı korunmalı ,bakımları onarımları yapılmalı etraf taraf düzeltilmeli LRT ler de üzerinde çalışmalı,onarılmış E8000 lerden birkaç dizi bu kısımda çalışabilir,hatta aslında buharlı tren bile konabilir ,o olur bu olur ama kesinlikle korunmalıdır. Bunun Marmaray'la bir ilintisi var mı da Marmaray'la bozmuş kişiler bunu kullanıp Marmaray'ı köstekleyecekler, bence öyle bir niyetleri varsa da abesle iştigal ederler. ben yine de korunması gereken şeylerin bugüne kadar nasıl heba edildiğini görüp bildiğimden buna da KORUNSUN diyerek imzamı basıyorum...

Gönderilme zamanı: 16 Eyl Sal, 2008 18:05
gönderen canas
Ben de isterim Tarihi degeri olan garlarin (Haydarpasa, Sirkeci) ve Istasyonlarin (Goztepe vs..) korunmasini lakin zannedersem ayni gruptan bir kisinin yazisini okumustum ve acikca Marmaray'a sovuyordu. O gunden sonra guvenim sarsildi. Supheyle yaklasiyorum o ekibe.
Soylediklerinin disinda bir amac varmis havasi seziyorum.

Gönderilme zamanı: 17 Eyl Çrş, 2008 09:01
gönderen kemal
Eskiyi yaşanmış anıları yok etmeden yenilikler yapılabilir,bazı densizler yüzünden o güzelim eski tren istasyonlarımızın yok olmasına göz mü yumalım yani. Yeni ile eski birbirine düşman değildir bunu bilelim. Amerika'yı tekrar keşfetmeye gerek yok;İngiltere bu işi en iyi yapan yerdir biraz internette İngiltere demiryollarına ait fotoları tararsak bunu görebiliriz.

Gönderilme zamanı: 17 Eyl Çrş, 2008 09:11
gönderen Esat
Kemal abiye katılıyorum o sitedeki arkadaşların ki ne kavgası bilemem ama dediğim gibi istasyon yapılarının önemli bir kısmının korunması gerekiyor, yol üçe çıkacak beşe çıkacak mazeret olamaz o zaman demiryolu yanındaki binaların ruhsatları incelensin bakalım kaç tanesinin imarı kaç tanesinin iskanı yok, nasıl olsa İstanbul u yeniden inşa etmek istiyorlar fırsat işte yıkın o evleri demiryolunuda 3 değil 4 lü yapın hızlı trenleri de Haydarpaşa ve Sirkeci ye kadar sokun, Yedikule-Sirkeci LRT çalışması bile buna engel değildir bir kaç sefer tekrarladım hızlı tren şehir içinden gidemez diye bir kural mı var? evet 250 ile gidemez 50 ile gider o da bu işin gereğidir, sistem emniyeti yolcu ve trafik güvenliği falan filan

Gönderilme zamanı: 17 Eyl Çrş, 2008 09:43
gönderen alabay
Barcelona'da trenler tamamen yerin altından gidiyor. Bence çok iyi bir sistem. Berlin'de tren yollarının şehri bölmemelerini zarla zorla becermişler, arkad şeklinde yüksekten giderler, ama genelde demir yolları evlekleri şehri hep bölüyor. Stuttgart'da da Stuttgart 21 projesiyle tüm demir yollarını ve garı yerin altına almak istiyorlar (orada aslında gereksiz ve başkent ya, Baden-Württemberg tren konusunda yoksul bırakılıyor da, Stuttgart'a para pompalanıyor, yani çok kavgasal bir durum).

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 17 Eyl Çrş, 2008 09:51
gönderen Esat
illa ki yer altına almaya gerek yok ki, banliyö hattının (Anadolu yakası) iki tarafından birer sıra bina yıkın hem demiryolu genişlesin hemde o dar yol adam akıllı bir cadde kıvamına kavuşsun, Avrupa yakası banliyösünde bunu yapamazlar malum lanet olasıca Bizans tarihi kaçıyor bir yerlere, yapan adam Surların üstüne demir yolu yapmış kimse bir şey dememiş şimdi orada iki metre genişletmek istesen 'höt la bizans suru ile ceneviz gemisi var burda içinde çanak çömlek var ne yapıyon sen' derler

Gönderilme zamanı: 17 Eyl Çrş, 2008 10:22
gönderen alabay
O demiryolunu genişletirsen ama etraftakilere çok gürültü gelir, onu da unutma, yani ya evlerden uzak olacak, ya kaplanacak (Schallschutz) ya da yerin altına geçecek. Ceneviz surları meselâ muazzam bir "Schallschutzmauer", yani gürültü koruyucusu duvar, tasarımı doğru dürüst becermek gerek. Tarihe de o kadar saygısız olma, biz sur yapamamışız işte, kalelerimizi de Suudiler yıkıyor.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 17 Eyl Çrş, 2008 16:42
gönderen canas
illa ki yer altına almaya gerek yok ki, banliyö hattının (Anadolu yakası) iki tarafından birer sıra bina yıkın hem demiryolu genişlesin hemde o dar yol adam akıllı bir cadde kıvamına kavuşsun, Avrupa yakası banliyösünde bunu yapamazlar malum lanet olasıca Bizans tarihi kaçıyor bir yerlere, yapan adam Surların üstüne demir yolu yapmış kimse bir şey dememiş şimdi orada iki metre genişletmek istesen 'höt la bizans suru ile ceneviz gemisi var burda içinde çanak çömlek var ne yapıyon sen' derler
Esat dogru soylemissin, Avrupa kismi konusunda lakin Asya kismi inan daha da zor. Malumunuz, Asya kisminda demiryolu, « Burjuvazimizin » mesken yerlerinden gectigi icin Goztepe, Erenkoy gibi yerlerde birer sira yikmaya calisirsan o insaati oyle bir durdururlar ki, birak Marmaray’i bundan sonra hicbir metro projesi goremez Istanbul.
Astarindan pahaliya gelir. Onun icin biraz hayal. Lakin soyledilklerine katilmamak mumkun degil. Diktator olsam halkim icin yapacagim ilk icraat bu olurdu zaten :D

Gönderilme zamanı: 17 Eyl Çrş, 2008 16:48
gönderen alabay
Ben diktatör olsam, ohoo ... hiç sorma :lol:
İlk işim, beni frenleyecek bir yardımcı ararım kendime.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 17 Eyl Çrş, 2008 21:12
gönderen Esat
canas yazdı:Esat dogru soylemissin, Avrupa kismi konusunda lakin Asya kismi inan daha da zor. Malumunuz, Asya kisminda demiryolu, « Burjuvazimizin » mesken yerlerinden gectigi icin Goztepe, Erenkoy gibi yerlerde birer sira yikmaya calisirsan o insaati oyle bir durdururlar ki, birak Marmaray’i bundan sonra hicbir metro projesi goremez Istanbul.
Astarindan pahaliya gelir. Onun icin biraz hayal. Lakin soyledilklerine katilmamak mumkun degil. Diktator olsam halkim icin yapacagim ilk icraat bu olurdu zaten :D
Valla bu isin cözümü diktatörlük degil ki öyle olsa idi dünya da bu sorunlarin olmadigi tek ülke oralari olurdu, sorun <<Kamu Yarari>> nin ne oldugunu bilmek, kamu yarari yattigin yerden maas almak mi? vatandasin isini görürken kendi isini de görmek mi? Ahmet in Ömer in gecekondusu yikilirken Ozan in Kayra nin villasina dokunmamak mi? Demokrasi herkes icin esitliktir ve medeniyet halk icin olan herseyin faydali oldugu inanci ile hareket etmektir, pek cok medeniyet ülkesinde adam önlemini bastan almis zaten oralara ev yaptirmamamis dolayisi ile yikma derdi de yok ama bizde önlem yok, Fatih Sultan Mehmet sur dibine ev yapimini yasaklamis ferman cikartmis bugün gidin Mevlanakapi Silivrikapi ne halde bizmi geriyiz o mu ilerde idi?

Avrupa yakasinda aslinda problem yok dogru söylüyorsun sadece Yedikule zindanlari sonrasinda problem olacaktir ama Anadolu yakasinda Sögütlücesmeden sonra tamami evlerin arasinda gidiyor, bir ara sanirim orasi Göztepe idi orada bir abimiz ile görüsmeye gitmistim de burada oturan tek devlet memuru emekli benim bunlarin hepsi kalantor demisti :)

valla ne diyeyim o zaman hatti tamamen kaldirsin ac kapa ile iki katli insaa etsinler alttan Hizli Tren ve yük trenleri gecsin üstten de Marmaray proje uzar cok para gider bana ne adam gibi bir sistem icin bu gerekiyor, bu coksa o zaman Stadtbahn hatlari gibi Hochbahn sanirim o tarz yüksektilmis yol yapsinlar yine altli üstlü, bu hali ile bu proje 100 yillik bile degil cünkü hep yama hep yama olmasin artik

Gönderilme zamanı: 17 Eyl Çrş, 2008 22:06
gönderen alabay
Biz geriyiz. Diyorum ya, eskiden daha ileriydik diye. Eskiden bir kaç ypz seneden bir kaç onluk sene gerisine kadar. Ne oldu bize, anlayamadım.

Evet, yama yapmak büyük hata olur. Aslında var olan hatta ilâve yepyeni bir plân düşünmeliydi, bugünün hattıyla hiç ilgisi olmayan bir şey, ne bileyim, Dudullu'dan geçsin de ... önemli olan "Kapıkule-Adapazarı" aksında Istanbul'dan geçen transit trafiği yüklensin ... diye.
Ama bu düşünülmemiş, ve korkarım bunu ne biz, ne çocuklarımız, ne de torunlarımız görecek. Çok yazık.
Geriyiz işte, Fenerbahçe hattı da vardı bir zamanlar ... neredeyse yüz senedir artık yok. Nasıl yani ... oraya da mı "nostalcikk tıraşvay"? Aşkolsun.

B. Alabay