at-RS.22 » Strasshof "das Heizhaus" Demiryolu M
Gönderilme zamanı: 19 Eyl Pzr, 2010 16:32
Arkadaşlar bugünde yemedim içmedim siz demiryolu severler için gezdim, gördüm, belgeledim şimdi sıra geldi paylaşmaya. Uzun zamandır varlığından haberdar olduğum fakat bir türlü gidemediğim bir yere Viyana 20km mesafede yer alan merkezden banliyö ile 1 saat civarında bir yolculuk ile ulaşılan Strasshof Demiryolu Müzesi ni ziyaret ettim. Müzenin Almanca ismi Strasshof "das Heizhaus" Eisenbahnmuseum, "das Heizhaus" sanırım Buharlı lokomotiflerin kömür ve su takviyesi yaptıkları işletme alanları için kullanılan bir tabir, açıkçası bu konuda biraz bilgi fakiri kaldım Müzenin sitesinden çevirmeye çalışacağım hatalarım ya da eksimlerimi Başar düzeltecektir.
Müze internet sitesinin linki:
http://www.eisenbahnmuseum-heizhaus.com
Kısaca müzenin tarihçesini geçeyim. 1939 yılında Kuzey demiryolu araçları için yakıt ve su takviye merkezi olarak kullanılmak üzere Alman Demiryolları, dönemin adı ile Deutsche Reichsbahn (DRB) tarafından planlanmış. 1942 ye kadar başlanamayan inşaatta ilk etapta 4 su kulesi, 4 kömür asansörü, 2 drehscheibe ve kapalı garaj içinde 2 vinç ile tasarlanmış ve yapımına başlanmış. 2. Dünya savaşı sonrasında Avusturya Devlet Demiryollarının (ÖStB) nın faaliyete başlaması ile 1947 yılında tamamlanır. Burası o zamanlarda da çok eskimiş lokomotifler ve hurdaya çıkarılacak lokomotifler için kullanılır hale gelmiş. 1978 de terk edilerek unutulma durumuna gelmiş olan tesis 1.ÖsEK (1. österreichischer Straßenbahn- und Eisenbahnklub) yani 1. Avusturya Tramvay ve Demiryolu Klubü tarafından araçları ile birlikte işletilmek üzere devralınmış. Bu dönemde zaten devlet demiryolları (ÖBB) tarafından gözden çıkartılmış olan alan bugün 1983 yılında sözleşme ile halen aynı Klüp tarafından idare edilmek üzere verilmiş ve yapılan tamirat işleri sonrasında 1984 yılında müze olarak hizmete açılmış.
Müze halen Nisan ayı başından Ekim ayı sonuna kadar hizmet veriyor, müzede çalışanların nerede ise tamamı gönüllüler ve boş zamanını burada değerlendirmek isteyen klüp üyelerinden oluşuyor.
Salı gününden Pazar gününe kadar ayrıca bayram günlerinde de saat 10:00 dan 16:00 ya kadar açık olan müze ayrıca özel düzenlenen bazı günlerde bazı etkinliklere de evsahipliği yapıyor. Ben normal günlerde giriş ücretsiz diye biliyordum ama bugün "Betriebstag" bileti keserek ücret aldılar, fakat işletmede olan sadece dizel motor ile yürüyen tek bir bakım lokomotifi idi. Ayrıca buharlı lokomotifler ile tur atılan günlerde var.
Normal günlerde serbest giriş var fakat bazı alanlar ziyarete kapalı oluyor, model trenler ve bahçe trenlerini görmek mümkün olmuyor o günlerde, diğer günlerde güne göre değişen ücret tarifeleri var, ben bugün 7€ vererek girdim misal
Meraklıları ücret tarifesi ve programı bu linke tıklayarak görebilir.
Yine Esat' ın çenesi düştü çok laf az iş denmemesi için anlatımı keserek resimlere geçiyorum, ikinci mesajda müzede yer alan araç sayıları ile ilgili bilgileri ve müze ile ilgili görüşlerimi aktararak devam edeceğim. Şimdi girişten bir iki kare;
Müze internet sitesinin linki:
http://www.eisenbahnmuseum-heizhaus.com
Kısaca müzenin tarihçesini geçeyim. 1939 yılında Kuzey demiryolu araçları için yakıt ve su takviye merkezi olarak kullanılmak üzere Alman Demiryolları, dönemin adı ile Deutsche Reichsbahn (DRB) tarafından planlanmış. 1942 ye kadar başlanamayan inşaatta ilk etapta 4 su kulesi, 4 kömür asansörü, 2 drehscheibe ve kapalı garaj içinde 2 vinç ile tasarlanmış ve yapımına başlanmış. 2. Dünya savaşı sonrasında Avusturya Devlet Demiryollarının (ÖStB) nın faaliyete başlaması ile 1947 yılında tamamlanır. Burası o zamanlarda da çok eskimiş lokomotifler ve hurdaya çıkarılacak lokomotifler için kullanılır hale gelmiş. 1978 de terk edilerek unutulma durumuna gelmiş olan tesis 1.ÖsEK (1. österreichischer Straßenbahn- und Eisenbahnklub) yani 1. Avusturya Tramvay ve Demiryolu Klubü tarafından araçları ile birlikte işletilmek üzere devralınmış. Bu dönemde zaten devlet demiryolları (ÖBB) tarafından gözden çıkartılmış olan alan bugün 1983 yılında sözleşme ile halen aynı Klüp tarafından idare edilmek üzere verilmiş ve yapılan tamirat işleri sonrasında 1984 yılında müze olarak hizmete açılmış.
Müze halen Nisan ayı başından Ekim ayı sonuna kadar hizmet veriyor, müzede çalışanların nerede ise tamamı gönüllüler ve boş zamanını burada değerlendirmek isteyen klüp üyelerinden oluşuyor.
Salı gününden Pazar gününe kadar ayrıca bayram günlerinde de saat 10:00 dan 16:00 ya kadar açık olan müze ayrıca özel düzenlenen bazı günlerde bazı etkinliklere de evsahipliği yapıyor. Ben normal günlerde giriş ücretsiz diye biliyordum ama bugün "Betriebstag" bileti keserek ücret aldılar, fakat işletmede olan sadece dizel motor ile yürüyen tek bir bakım lokomotifi idi. Ayrıca buharlı lokomotifler ile tur atılan günlerde var.
Normal günlerde serbest giriş var fakat bazı alanlar ziyarete kapalı oluyor, model trenler ve bahçe trenlerini görmek mümkün olmuyor o günlerde, diğer günlerde güne göre değişen ücret tarifeleri var, ben bugün 7€ vererek girdim misal
Meraklıları ücret tarifesi ve programı bu linke tıklayarak görebilir.
Yine Esat' ın çenesi düştü çok laf az iş denmemesi için anlatımı keserek resimlere geçiyorum, ikinci mesajda müzede yer alan araç sayıları ile ilgili bilgileri ve müze ile ilgili görüşlerimi aktararak devam edeceğim. Şimdi girişten bir iki kare;