edr-D.22 » Edirne Tren Garı

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Serbest Geçiş
Mesajlar: 653
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

edr-D.22 » Edirne Tren Garı

Mesajgönderen Kamil16 » 27 Eki Cmt, 2012 23:24

II.Abdülhamit zamanında yaptırılan Edirne Tren Garı, talihsiz bir çok olay nedeni ile işlevini uzun süreli yapamadı ve Ağustos 1971'de, Pehlivanköy-Edirne arasındaki yeni demiryolu hattının açılması ve Edirne içinde yeni Gar binasının hizmete girmesinden sonra Kaarağaç İstasyon Binası’nın önündeki raylar söküldü.

1977 yılından itibaren Trakya Üniversitesi Rektörlük Binası olarak kullanılmaktadır.

Resim
Resim

Aynı alanda bulunan Lozan Anıtı, Türkiye'yi oluşturan üç kara parçası, Karaağaç, Trakya ve Anadolu ve bunları ayıran iki su yolu, Meriç Nehiri ve Marmara Denizi temsil eden çok ilginç bir anıttır.

Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 28 Eki Pzr, 2012 15:25

Şu güzelim binanın bir şekilde korunmuş olmasına tabii ki sevindim ama keşke gar binası olarakta kalabilse idi, ama daha önce belirtmiştim galiba bana biraz da Trakya demiryolu otobüslere ve otobüsçülere yenildi gibi geliyor. Teşekkürler foto ve bilgiler için.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 28 Eki Pzr, 2012 15:55

Hangi demiryolu(mu) yenilmedi ki! :?

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Serbest Geçiş
Mesajlar: 653
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Mesajgönderen Kamil16 » 28 Eki Pzr, 2012 16:14

Esat yazdı:Şu güzelim binanın bir şekilde korunmuş olmasına tabii ki sevindim ama keşke gar binası olarakta kalabilse idi,


Fotoğrafları 2006 yılı Kasım ayında Edirne'ye gittiğim zaman çekmiştim. Daha güzel fotoğraflar var ama aynı manzara içinde, anı fotoğrafı kapsamında eş-dost ile çekilmiş. :) Bu sitenin içeriğine uygun olmadığı için kullanamıyorum. :?

Bu tür tarihi binaları yaşayarak korumak belki de en doğru olanı. 8) Bunun içinde eğitim kurumu olması güzel olmuş bana göre. İTÜ'nünde Taşkışla-Maçka-Gümüşsuyu binaları da bu şekilde günümüze sağlıklı biçimde taşınmış olmadı mı?

Güzergah değişikliği nedeni ile işlevsiz duruma düşen, Edirne'nin bu tarihi görkemli Gar binası sadece müze olsa idi, belki de bu kadar ziyaretçisi olmazdı. Çok stratejik bir yerde olmasına karşın, Edirne'nin dışında kalmış. 8)

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Serbest Geçiş
Mesajlar: 653
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Bir Garip İstasyon: Karaağaç

Mesajgönderen Kamil16 » 28 Eki Pzr, 2012 18:09

Edirne (Karaağaç Tren İstasyonu) ile ilgili bir yazı...

http://kentvedemiryolu.com/icerik.php?id=793

Resim

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Serbest Geçiş
Mesajlar: 653
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: edr-D.22 » Edirne Tren Garı

Mesajgönderen Kamil16 » 28 Eki Pzr, 2012 18:30

Kamil16 yazdı:II.Abdülhamit zamanında yaptırılan Edirne Tren Garı,


Edirne Karağaç Gar Binası, Mimar Kemalettin tarafından 1913-1914 yıllarında yapılmış. :?

http://tr.wikipedia.org/wiki/Karaa%C4%9 ... _Gar%C4%B1

İşin Doğrusu;

http://www.edirneden.com/goster.php?id=1062,

"Karaağaç Tren İstasyonu Mimar Kemalettin Bey’in “Şark Demiryolları Şirketi” adına tasarladığı dört tren istasyonundan birisidir. Mimar Kemalettin Bey’in tasarımını yaptığı diğer istasyon yapıları arasında Filibe Garı, Selanik Garı ve Sofya Garı bulunmaktadır. Bunlardan Selanik Garı’nın yalnızca temelleri atılabilmiş, Sofya Garı II.Meşrutiyetten önce tamamlanmıştır."

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 28 Eki Pzr, 2012 20:09

Sofya Garı ayaktamı acaba? Merak ettim bir bakayım, mimarisi çok hoşuma gitti binanın.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 28 Eki Pzr, 2012 23:14

Ben de baktım, ama Wiki’ye göre mimarları başkaları: Adolf Vaclav Kolář (bu bana Çekçe gibi geliyor), Bogdan Prošek (bu da Bulgarca değil bence, Çek veya Slovak) ve Wasil Markow (bu Bulgar olabilir). 1888’de açmışlar o garı. Gar binasında İtalyanlar da yardım etmiş diyorlar. Iwan Grosew namında bir iş adamı onlarla beraber yaptırmış/açtırmış. Ama bu eski gar 1974’te komple kaldırılmış. Ama iki ek proje varmışmış eskiden, çünkü o garın açılışından sonra yolcu sayıları fazlasıyla artmış. Biri Khashkov (Haşkov) tarafından tasarlanmış, biri de? İşte o üçüncüsünde (1905/1907 arası proje) isim yok. Yeni gar hakkında bilgi geçmedim şimdi burada.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 28 Eki Pzr, 2012 23:23

İşte bu yüzden Wiki bir kaynak değil, kim işine ne gelirse onu yazıyor, ya da şöyle diyeyim pek çok zaman bilgiler eksik oluyor, düzenleyende kendi menfaatlerine göre yazıyor, sevmiyorum bu yüzden.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesajgönderen Hakan » 28 Eki Pzr, 2012 23:24

Tam diyecektim ki Balkan Harbi'nde koskoca saray bile ayakta kalamadı da tren garı mı kaldı, Abdülhamid döneminde nasıl yapılmış ama altta başka bilgilerle devam etmişsiniz.

Neyse kısa araştırmama göre yapım tarihi konusunda net bir bilgi olmadığı anlaşılıyor. İleride okuyacağım kitaplar arasında bu bilgiye ulaşma ihtimalim var, ulaşırsam buraya not düşerim mutlaka...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 28 Eki Pzr, 2012 23:34

Hakan yazdı:Tam diyecektim ki Balkan Harbi'nde koskoca saray bile ayakta kalamadı da tren garı mı kaldı, Abdülhamid döneminde nasıl yapılmış ama altta başka bilgilerle devam etmişsiniz.

Neyse kısa araştırmama göre yapım tarihi konusunda net bir bilgi olmadığı anlaşılıyor. İleride okuyacağım kitaplar arasında bu bilgiye ulaşma ihtimalim var, ulaşırsam buraya not düşerim mutlaka...


Bekliyorum Hakan, ben kısa bir arama yaptım, aslında pekte iyi de değilim bu arama işinde :) bir fotosunu bile bulamadım konu ile ilgili Filibe Gar ının fotoğrafı vardı ama Sofya garının bulamadım, demek ki yıkılıp gittiği için olsa gerek. Pek çok eseri bu şekilde kaybetmişiz, son yıllarda bu konuda bir takım çalışmalar ile bazı eski Osmanlı eserleri yeniden ayağa kaldırıldı ama ne kadar yeterli ya da ne kadar doğru işler bilemiyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 28 Eki Pzr, 2012 23:38

Esat, o senin sandığın gibi pek olmuyor, acaip sıkı bir denetimi var genelde. Ayrıca orada belirtilen Bulgar kaynakta göz geçirince, tarihlerle ilgili örtüşmeler görüyorum. Tek bir ek isim buldum: Stefan Stambolov, bu biraz İstanbullu Ştefan gibi geliyor bana :-) (-> Стефан Стамболов); istoriyata bölümünde yazıyor (tarih) (-> ИСТОРИЯТА). Ama şimdi hepsini dik gözle taramak yorar.

O senin bahsettiğin »işe gelmeyi« ben başka yerlerden daha fazla tanıyorum, buraları öyle tekyollu olmadığından, öye gelecek işin kime gideceğı belli olmadığından, bu burada böyle yürümez, veya genellikle yürümez, hiç yürümez değil.

He, bir de garın yapım senesiyle, Abdülhamid II. zamanında Bulgaristan’ın Bulgaristan olmasının tarihlerini bir karşılaştır. Yani, olsa olsa, sırf bir tasarım için vakit yeterdi. Gerisi biraz zor, çünkü yapım Bulgaristan’ın kopuşundan sonraya benziyor.
En son alabay tarafından 28 Eki Pzr, 2012 23:44 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.


“Toplu Taşıma Müzeleri” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir