izm-M.06 » İzmir Metro Önerileri ve Düşünceleri

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

izm-M.06 » İzmir Metro Önerileri ve Düş&

Mesajgönderen tahir93 » 22 Oca Cmt, 2011 22:31

fahrettin altay hattından sonra görünen halkapınar-otogar ve üçyol-9 eylül üni. metro projelerini birleştirdim. ve alsancaktan geçirdim.
benim düşüncemde buca hattı konaktan sonra normal metro hattından ayrılır ve cumhuriyet bulvarına devam eder. alsancakta egerayla, halkapınarda hem mevcut metro hem de egeray'la aktarma yaparak otogar'a gider.

cumhuriyet meydanı(pasaport iskelesi), talatpaşa(talatpaşa,kıbrıs şehitleri,ali çetinkaya cadde/bulvar'larının kesiştiği hareketli bir nokta) ve alsancak gar istasyonlarını ben ekledim belediyenin projesinden farklı olarak.

ancak işletme şeklini bu şekilde düşünmüyorum. bu sadece inşaat güzergahı konak ile üçyol arası kesiştiği için farklı işletme şekilleri ortaya çıkabilir.

haritamda ara istasyonları göstermedim, çünkü yerleri konusun kesin bilgim yok.

işte önerim:
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 7e9cace6cd

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16452
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 22 Oca Cmt, 2011 23:15

Mevcut sistemlerde bunu dikine ya da çapraz kesen hatlar varmıydı yoksa genel olarak Halkapınar civarındaki o bağlantılar mı vardı, şimdi normal işletmedeki hatlar haritalarına bakmadım ama sorayım istedim, her ne kadar İzmir' i iyi bilmiyor olsamda kentin konumu itibari ile iyi bir ulaşım seçeneği gibi göründü bana, İzmirliler daha iyi bilir :) bir de diğer hatlar ile üst üste görmek daha iyi fikir verebilir belki.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesajgönderen btgn » 24 Oca Pzt, 2011 15:29

Çizdiğiniz metro hattı ile belediyenin planladığı tramvay projesi hemen hemen aynı yolu kullanıyor.Bu hatta metro yapmak belediyenin işine gelmez diye düşünüyorum.Hem çok masraflı olur hem de Alsancak bölgesine metro yapmak kolay değil. Yapılacak tramvay bu hatta yeterli olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16452
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 24 Oca Pzt, 2011 17:48

İzmir' den ses geldi :) bir sorum olacak, belki de daha önce sordum emin değilim ama, genel olarak İzmir zaten denize dik inen bir kıyı yapısında ama Alsancak ile ilgili böyle bir sorunmu var, neden orada metro zor? Metro zor ise tramvay nasıl yapılabiliyor, sorun istimlak falan gerektirmesi mi?

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesajgönderen tahir93 » 24 Oca Pzt, 2011 23:42

metro zor çünkü izmir aç kapa yı kaldırabilir(ekonomik olarak). eğer hatlar için tbm ve istasyonlar için natm kullanılırsa çoooook kolay.
aynı yolu biyere kadar kullanıyo. tramvay şair eşref'e dönüyo ama bu düz devam edip daha hızlı bi alternatif sağlıyo. mesela sahil üzerinden gelenler tramvayı inönü caddesi üzerinden gelenler metroyu kullanarak hızlı bi şekilde alsancağa ulaşabilirler.

esat abi; diğer hatlarla görebilmen için bu tam tamamlanmamış haritayı gönderebilirim. ancak şimdiden söyliyim turuncu hat(karşıyaka aksı) da tamamen benim fantazim.

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 8&t=h&z=13

bu tramvay hattı:
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 8&t=h&z=13

bu da mevcut metro(inaşaatlar dahil) ve egeray:
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 3&t=h&z=11

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesajgönderen btgn » 24 Oca Pzt, 2011 23:54

Alsancak- Konak bölgesinin zemini sağlam değil. Bildiğim kadarı ile Konak metro istasyonu denizin içine inşa edilmiş. Bu tip bir zeminde metro yapmak baya masraflı olur. Belediye bu masrafı göze almaz diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesajgönderen tahir93 » 25 Oca Sal, 2011 00:15

masraflı olsun, olmadı bakanlığa yıkılır. ankaranın istanbulun hatları yapılacak, bi tane de izmir yıksın devlete, çok mu? artık izmirli elinde bavulla 45dk 54-64 beklemeye mahkum olmasın. buca ve otogogar hatları zaten yapılcaktı, bunu da eklersek metro harika bir işlev kazanır. şuan hayal edemeyeceğimiz bi doluluk seviyesine ulaşırız.

bence masraf ve zorluk göze alınmalı. şuan aynı zemin bozukluğu nedeninden bornova uzatmasında da zorlanılıyor.fahrettin altay uzatmasında da aynı sorunun yaşandığını okumuştum. onu göze almışlar, bunu da göze alabilirler bence.

ama ben de biliyorum bu hattın olmayacağını, bu sadece fantazi, beyin cimnastiği. ayrıca hayal etmesi de çok hoş. otogar'da binip direkt ali çetinkaya'da inmenin düşüncesi bile güzel :D

hoppala
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 5
Kayıt: 28 Ağu Prş, 2014 14:19

Mesajgönderen hoppala » 13 Eki Pzt, 2014 21:37

İzmir'in en acil metro ihtiyacı buca üzerinden Tınaztepe'dir.
Çok çok acil.
Onun dışında Otogar projesi halkapınar aktarmasına bağlanacak şekilde planlanıyor bildiğim kadarıyla. İhale ne zaman onu bilmiyorum.


“Metro Önerileri” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir