esk-MR.06 » Eskişehir'e schwebebahn önerisi

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesaj gönderen tahir93 » 17 Eyl Cum, 2010 23:35

doğru söylüyorsun esat abi, eskişehirliler tramvay yollarını daraltsa da ses etmiyorlar, hatta kendi semtlerine de ulaşsın diye imza toplayanlar bile var. herkes mutlu bir şekilde kullanıyor. bunu da kabullenip müteşekkir kalacaklarına da eminim :D hernekadar bu benim fantazim olsa bile :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Eyl Cum, 2010 23:42

Olsun düşünmek lazım, gerçi ben olur olmaz herşeye illa bir kulp buluyorum, Başar hemen muhalefet yapıyor ama :D valla uzunca zamandır gözlerim rahatsız etmese bende öneri projeler ile ilgili yazıp çizeceğim, fakat pek dayanamıyorum pc de çalışmaya bu aralar :cry: yoksa ne güzel beynimiz çalışıyor, paslanmaya karşı birebir :D

Bu tip sistemlerin en büyük dezavantajı hep bahsettiğimiz görüntü kirliliği ve gürültü kirliliği. Mesela o Amerika' daki yükseltilmiş sistem. İşletmesi ile ilgili hiçbir şey söylemem işlevsel olduğu muhakkak, ki hala çalışıyor. Ama görüntüsü bana göre bugün için berbat, eminim oradaki insanların pek çoğu Parislilerin Eifel benzetmelerini yapıyordur o sistem için, getto gibi yerler haline gelmiş, hep filimlerde görürüz zangır zangır trenler geçer :) Bizim kentleşmemizde de sokak ve cadde genişliklerimiz, keten helva yanmasın, helva ile birlikte oylarda yanmasın diye hep Ahmet dayının gecekondusu ile Mehmet efendinin arsasına göre ayarlanmış. Dolayısı ile ortaya bıraktım toplu taşımayı özel araçların zor geçtiği sokaklar çıkmış. Sanki kentlerimizin hepsi 1000 yıllık tarihi kentler gibi, iç içe, dar. Bu tip bir kentleşme varken nasıl bu sistemleri adapte edelim. Mümkün değil, hemde rahatsız edici.

Senin önerinde ise çay/dere her ne ise (Porsuk Çayı değil dimi o? çok dar da) onun üzerine yerleştirilebilecek böyle bir sistem ile yerden avantajı var, yani binaların içine girmeden yürütülebilecek bir iş gibi geldi bana.

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesaj gönderen tahir93 » 17 Eyl Cum, 2010 23:51

evet işte ben de bunu o yüzden bir çözüm olarak gördüm ya.. çayın üstüne yapılıyor, ne yolu daraltıyor ne de gecekondu yıktırıyor, üstelik bi de şehir iki ucunu merkeze bağlıyor. yoksa ben de metro ya da tramvay önerisi yapardım ama çok mümkün göründü gözüme, tramvay'ı bile iyi yapmışlar, bazı yerlerde çok dar caddelerden geçiyor. metro ise bu büyüklükte bir şehrin bütçesini sarsar.
böyle bir sistemi amerikadaki gibi cadde üstüne düşünmedim çünkü o herkese rahatsız edici geliyor, ama çay deyince olay değişiyor, bu çayı gondollardan başka kullanan yok, üstünde böyle bir sistem düşünülse ne kadar güzel olurdu diyorum ben de :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Eyl Cmt, 2010 10:14

Porsuk, evet. Ama Wupper gibi. Yine de oraya iyi gelmez. Muhalefet için söylemiyorum, aracı kullandım, efektini biliyorum. Metro gibi işlvesel, zaten bir metroydu ilk başta, çok eski bir tane hem de. Ama Eskişehir'e gerekmez. Zaten ışık dolu bir yerde böyle karanlıklaştırmak ne işe yarar? Kurbağlıdere üstünde olur belki ;-) Ama Porsuk?

Esat, dün yine bir New York filmi seyrettim ... of be, o metro trenleri 12, 14 vagonlu yahu ... valla bizim oyuncaklar bana bu konuda garip geliyor! New York'ta şahsen görmediğim için bir şey demeyeceğim, halbuki filmde ben de bayağı gürültülü buldum açıkçası, ama Berlin'de hiç gürültülü değil, elbet çok da bakımlı ve demiryolları hep denetimli. Alman kafasını bilirsin, eski malzeme ama altına kauçuk falan yaparlar.

bilalunal
Abonman
Mesajlar: 20
Kayıt: 10 Ara Çrş, 2008 16:11

Mesaj gönderen bilalunal » 18 Eyl Cmt, 2010 12:33

Hmm. Bir Eskişehir'li olarak projenin Porsuk'u boğacağını güzelliğini 'gölge' altında bırakacağını düşünüyorum. Bu proje 10 yıl önce Porsuk alımlı bir çay değil de yanından geçilmez bir kanal görüntüsündeyken önerilseydi belki daha olumlu bakardım ama.... Güzergah yolcu çeker mi bilemiyorum ama terminal&Kentpark-Köprübaşı-İstasyon(yakınları) tabii ki önemli duraklar. Ama mevcut tramvay da buralardan geçiyor zaten. Çay üstünde bot seferleri de var sanırım ama tursitik amaçlı. Hızlarını bilmiyorum ama bir yolcu talebi varsa bu seferler arttırılsa yeter sanırım. Asıl şu tramvay güzergahını uzatma işi bir başlasa da görsek.
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... c6496&z=13

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesaj gönderen tahir93 » 18 Eyl Cmt, 2010 12:45

alabay yazdı:of be, o metro trenleri 12, 14 vagonlu yahu ... valla bizim oyuncaklar bana bu konuda garip geliyor!
evet tren setleri öyle ama çoğu yeraltı platform çok kısa, ama duyduğuma göre anons geçiyorlarmış: mesela 86th street istasyonunda inecek yolcular lütfen ilk 3 vagona geçiniz diye. vagonlar arası geçiş kapılarla yapılıyor ve böyle bi yöntemle trene giriş çıkış yapılıyor. bana da hep garip gelmiştir :D

@bilalünal: varolan tramvay hattını çizerken birkaç hatanız olmuş, düzeltmeniz için buyrun :

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 5937b&z=14

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eyl Cmt, 2010 12:49

Haritaların ikiside bana aynı geldi :) linklerini Estram başlığına alıp aslında orada bu tramvayın genişletilmesi hadisesini konuşabiliriz. Dediğim gibi benim dışarıdan gördüğüm Eskişehir bu tramvay işini benimsemiş gibi, ama bir kaç yerde tramvayların dar olması ve dar sokaklardan geçmesi ile ilgili şikayette okudum gibi :)

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesaj gönderen tahir93 » 18 Eyl Cmt, 2010 12:54

Esat yazdı:Haritaların ikiside bana aynı geldi :)
Esat abi biraz daha dikkatli bakarsan üniversite kısmında resmen cadde farkı olduğunu göreceksin, ben de Bilal bey hatasını düzeltsin istedim :)
Esat yazdı: ama bir kaç yerde tramvayların dar olması ve dar sokaklardan geçmesi ile ilgili şikayette okudum gibi


tabiki birkaç muhalefet olacaktır. herkes tramvay hatlarını benimsemiyor, her şehirde başa gelen birşey, kayseri de geniş caddelerine rağmen uzun süre kabullenememişti kayserayı. :D

bilalunal
Abonman
Mesajlar: 20
Kayıt: 10 Ara Çrş, 2008 16:11

Mesaj gönderen bilalunal » 18 Eyl Cmt, 2010 13:50

Tahir bey düzeltme iöin sağol. Tramvayı çevre yolunda geçirmişim. :)
Düzelttim. Başka ufak tefek hatalar da olabilir zamanla düzeltirim. Bu arada uzatma için 80 milyon kredi alımı için Büyükerşe'ne yetki verilmiş sonunda.

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesaj gönderen tahir93 » 18 Eyl Cmt, 2010 16:38

bilalunal yazdı:Bu arada uzatma için 80 milyon kredi alımı için Büyükerşe'ne yetki verilmiş sonunda.
oh ne güzel Hayırlı uğurlu olsun, bütün şehirsel olumsuzluklara rağmen ülkemizin en başarılı raylı sistemlerinden biri bence estram :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Eyl Cmt, 2010 17:04

Bence de öyle! Bana böyle haritaya bakınca Strasbourg'u andırıyor. Orada da yeniden bir tramvay sistemi oturttular (çok eskiden zaten vardı, dünyanın (?) en büyük sistemlerinin bir tanesiydi ...). Başka kentlerde bunlar neden böyle becerilemiyor, kurt dökülüyor, hiç anlayamıyorum.

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön