esk-MR.06 » Eskişehir'e schwebebahn önerisi

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

esk-MR.06 » Eskişehir'e schwebebahn önerisi

Mesaj gönderen tahir93 » 16 Eyl Prş, 2010 00:59

wuppertal'daki gibi çayın üstünden giden birşey düşündüm. mümkünatı tartışılır tabi ama bu da fantazi işte. olsa bence iyi yolcu taşırdı.

buyrun bu benim önerim:

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 7b815f3b59

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Eyl Prş, 2010 07:18

Wuppertal'daki "süzülme tren" bir metro sisteminin başlangıcıydı, ve öyle de kaldı. Bayağı da eski. Yani, bugün onu yapmaya aslında gerek yok, yerine metro yapılır. Çok nadir sistemler yapılırsa, tamiratı ve yedek parçaları problem olabilir. Yok, Wuppertal kardeş şehirse, o zaman başka, sorulabilirdi, nitekim kendi sistemlerini onardılar da. Ben bindiğimde bana biraz garip geldi, basbayağa metro aracı, ama tavana asılı, çok rûzgârlı bir günde bindim, bayağı sallanıyordu. Bir keresinde bir sirk için bir fil mi ne taşımışlardı, yani tarihi de maşaallah.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eyl Prş, 2010 13:35

Aslinda ilginc bir öneri, Basar bence sen olayin farkli tarafindan baktin, Eskisehir gibi bir kent icin böyle bir sistemi isletme fonksiyonu icin düsünmezsin, buna Istanbul icin gereksiz diyebilirsin yerine metro yapilmasi daha dogrudur diyebilirsin ama Eskisehir gibi bir kent icin yerine metro yapilsin demek dogru degil bence cünkü amac farkli.

Haritaya henüz bakmadim Eskisehir' i de iyi bilmem ama böyle bir sistemin Eskisehir' de amaci Toplu Tasimacilik mi olur yoksa tanitim ve gezi amacli bir seymi olur, birincisi dersek Basar hakli, yerine daha fonksiyonel ve kabul görmüs bir sey olan metro ya da illa yüzeyde olacak ise normal yani üstten giden bir monoray daha dogru olur, ama amac ikincisi ise o zaman cok güzel bir fikir olabilir, gerci onunda handikapi sudur; Eskisehir geri kalan tüm toplu tasima sorunlarini cözmüs bir kentmidir, eger öyle ise ve buna harcayacak parasi geri dönüs icin vakti varsa yapilabilir.

Wuppertal sistemi bir Monoray sistemi olmasina ragmen Basar' in da bahsettigi gibi bir sistemin aslinda deneysel baslangici gibi, sanirim bir iki yerde daha benzer sistemler var fakat kabul görmemis herhalde. Dolayisi ile bu sistem icin üretilecek araclar özel olacagi icin maliyeti yüksek olacak, yedek parca maliyetide hakeza bunlari da bir göz önüne almak gerekir.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 16 Eyl Prş, 2010 13:44

Resim

Eskişehir'de şu anda üstte fotosunu verdiğim botlardan ve ayrıca Venedik'te kullanılan gondollardan kullanılıyor.Bence bu iki ulaşım aracı Eskişehir için yeterli. Bu bölge için raylı sistem gereksiz diye düşünüyorum. Gerekli bile olsa üsttan giden raylı sistem bölgenin güzel ortamını mahvedecektir.Onun yerine tramvay veya metro daha uygun olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eyl Prş, 2010 13:49

Iste bunlar zaten Toplu Tasima araci degil, benim kast ettigimde bu idi. Ortada seyirlik bir durum varsa öyle bir demiryolu yapilabilir niye olmasin? Ama tek basina degerlendirilmemeli, öneri olarak, beyin jimnastigi olarak degerlendirip tartisalim derim, ama tabii önce bu sekilde realiteyi dökelim bir :)

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 16 Eyl Prş, 2010 14:01

Resim

Resim
İlk foto Almanya'daki örnekten ikinci ise Eskişehir'in şu anki durumu. Ben Almanya'dakini beğenmedim Ortamı bozuyor sanki.Eskişehir şu anki durumuyla daha albenili.Toplu taşıma konusuna gelirsek Belediye bu araçları toplu taşıma aracı olarak da kullanabilir. Hatta bir ara Osmangazi Üniversitesi ile Adalar (Eskişehir'de bir semt ada filan yok :P ) arasında bu botlar ile ulaşım hattı kurmayı planlamıştı. Bence bu botlar hem panaromik şehir turu hem de ulaşım amaçlı kullanılabilir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Eyl Prş, 2010 15:17

Dediğim gibi, sistem aslında harika. Ama gerçek ki, Wuppertal'deki Wupper şimdi öyle ahım şahım bir nehir değil. Bence Eskişehir'de gereksiz bir karanlıklaştırma olur. Ayrıca Wuppertal'in çok ilginç bir şekli var, kurt gibi uzunca bir kent, vadi gibi, zaten Tal vadi demek, Wupper nehrin ismi, Wuppertal Vuppervadisi diye tercüme edilir. Ona göre başka bir imkân yoktu. Orası Düsseldorf/Köln/Ruhr bölgesine çok yakın olduğundan, nüfusunu bilmesem de, 11 ile 12 milyonluk bir nüfusu sahip bir "sanal şehrin" kısmı diye düşünmeli, o yüzden bu şey oraya gerekmişti.

Berlin'de bot (vapur) ve feribot tarifeli bir şekilde hatlarda işlerler. U metro, S banliyö demekse, F de bu demek, Fähre. berlin'de Venedig'ten fazla su ve köprü var, bazıleri bilmez. Bu trafik ve toplu taşım sistemi Türkiye'de gerçekten pek tanınmıyor, İstanbul'da ve İzmir'de az biraz vapur ve denibüs var, okadar, nehirlere girmek falan yok. Hata.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Eyl Cum, 2010 00:36

Böyle bir görüntü ne kadar hoş olur tartışılır tabii :)
Resim

bakayım bir arada normal bir monoray oturtayım oraya :D şimdi haritaya baktım da sanki o güzergah bayağı bir toplu taşıma güzergahı gibi duruyor, ben çay falan deyince böyle panayırlık mesire yeri gibi, ne bileyim kent içinde büyük bir gezi parkı gibi düşündüm ilk anda, sonra jeton düştü :)

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesaj gönderen tahir93 » 17 Eyl Cum, 2010 23:00

evet yolcu potansiyeli var, şehri doğu batı yönünde doğrultusunda katediyor ve tam da ikieylül ve doktorlar'ın kesişimden geçiyor, ve burası estram'ın çarşı istasyonuna çok yakın. son olarak ta otogar'a giriyor. ben bir monoray sistemi olmasına rağmen ciddi bir yolcu talebi bekliyorum. haritaya baktığınızda mantıklı gelecektir.

ve görüntüye gelince, bende bi anormallik var herhalde :D benim çok hoşuma gitti görüntü :D
En son tahir93 tarafından 17 Eyl Cum, 2010 23:31 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Eyl Cum, 2010 23:11

Wuppertal'daki şey harika da olsa, Eskişehir'e iyi gelmez bence. Boşuna karanlık yansır suya. Yok, ama nehir kenarında iyi bir elektro- veya gaz-otobüs veya tramvay hattı iş görür.

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesaj gönderen tahir93 » 17 Eyl Cum, 2010 23:22

böyle çözümlerde estetik olayları çok önemli bulmuyorum, her ne kadar bu görüntü bana estetik gelse bile :D güzergahta bir tramvay olabilir mi bilmiyorum çünkü tüm çay kenarını görmüş değilim henüz.

ama ben wuppertal'dakini görünce(internetten gördüm) hayran kalmıştım, çok sonradan düşündüm böyle çayı olan bizde neresi var diye. aklıma eskişehir geldi ve güzergah ta çok güzel geldi bana. yapılma imkanı olsa harika bir ulaşım çözümü olur ve dünyada sayılı sistemlerden biri olduğu için bence güzel de olur :D sırf bunun fotoğrafını çekmek için gelecek çok da turist olur ama benim düşündüğüm kısmı bu değil tabiki :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Eyl Cum, 2010 23:29

Bence şehir içinden çok fazla geçtiği için estetik bir yapı inşa edilse dahi, hatta böyle askılı değilde normal bir yükseltilmiş demiryolu ya da monoray inşa edilmek istensede toplumun genelinde negatif tepki çekebilir, bende başta olmak üzere ilk söylenen "her derdimiz bitti de, her tarafı tramvay metro yaptık ta sıra buna mı geldi" :) olur herhalde :D

Ama şu var, neden olmasın? Her halukarda maliyeti metrodan düşük, tabii sanırım kapasite olarak ta düşüktür fakat faydası ölçülmelidir, fayda ile maliyet kıyasında artı öne çıkarsa yapılabilir, burada kentlininde vizyonu biraz önemli. Eskişehir bu tip işlere pek soğuk bakan bir kent değil bildiğim kadarı ile, hele de belediyenin el attığı işleri çokça sahipleniyorlar gibi. Dolayısı ile Eskişehir' e plaf yapıp deniz getirmekten daha çok getiriside olabilir diye düşünüyorum. Eskişehir yapıp halkı kabul ettikten sonra bize ancak gidip bilet alıp gezmek düşer.

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön