6. sayfa (Toplam 7 sayfa)

Gönderilme zamanı: 07 Ağu Sal, 2012 17:41
gönderen Esat
M4 ün güney uzatması var ama senin bahsettiğin gibi diğer hatta birleşme şeklinde değil yani üçgeni kapatmıyor, kırmızı ile yeşilin arasına doğru giriyor, ki bunu da isteyen bakanlık oldu. Komik olan şu M4 ün oraya girme sebebi yeni yapılacak olan Ankara Gar, bu sebepten bakanlık bir metro bağlantısı olsun bunu uzatın dedi, koskoca kent yönetimi kentin merkez garı konumundaki bölgeye metroyu sokmamış, sokmayı akıl etmemiş, Ankaray altından M1 üstünden geçip gidiyor. Tamam ülke genelinde karayolu ağırlıklı ulaşım var metrolar Otogarlara gitsin gitmesin demiyorum ama komik işte ya, koca ülkenin Başkentinde Havalimanı ve Merkez Gar a raylı ulaşım planlanmamış.

Gönderilme zamanı: 07 Ağu Sal, 2012 17:59
gönderen alabay
İşte onu oraya uzattıktan sonra biraz daha uzatsalar hem üste, hem alta aktarma noktaları verilirdi. Yani çok şey olurdu da, anlatamıyoruz işte :lol:

Yeni Metro

Gönderilme zamanı: 09 Ağu Prş, 2012 03:18
gönderen kerimyasar
İyi işler! Ben Sincan’dan ulaşıyorum. Buraya (Batıkent-Sincan(Törekent)) metro yapılıyor ama Sincan’a uzaktan geçiyor. Bu yüzden Sincan’a bir metro lazım.(12.cadde tarafına) Bu cadde yeterince çok geniş. Bölünmüş yollardan oluşuyor. Sincan için önemli bir cadde. 2023 Ankara İmar Planları’na baktım ve gelecekte buraya yakın olan Saraycık tarafıyla ilgili şeylerin olacağı yazıyor ve zaten burası da gittikçe gelişiyor. Sincan Ankara’nın en çok nüfuslu ilçelerinden biri. Sincan ‘ın (bu taraflarının) gerçekten bir metroya ihtiyacı var. Ulaşım otobüslerle çok zor oluyor hele ki iş giriş çıkışları tek turda eve gidilmiyor. Buradan Çayyolu 2 istasyonuna yeni bir metro hattı. Orada aktarma yapacağız. Hem bu Elvankent ve Etimesgut’tan da geçecek. Buralardaki ulaşım sıkıntısı da tamamen çözülecek. Etimesgut da zaten hızla ilerleyen bir nüfusa sahip. Bu hat bir tamamlayıcı pozisyonunda olacak diye biliriz. Güzergah bu (Parantez içindekiler sadece durak adlarını belirtmek içindir): Sincan Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı(Pazar Yeri Yakını)-12 Cadde (Hastane)-Ahi Mesut Bulvarı (Yeni Sincan Adalet Sarayı)-Ahi Mesut Bulvarı bitimi(Elvankent)-20. Caddeden biraz ilerleyip sonra boş araziden geçerek bir veya iki ev sıkıntı olabilir 257. Sokağa geçiş(Etimesgut 1)-257. Sokakta ilerleyiş(Etimesgut 2)-Askeri alana girmeden sağa küçük boş araziyi de kullanarak Hikmet Özer Caddesine dönüş-Etimesgut Bulvarına girmeden Hikmet Özer Caddesine devam ettikten sonra(Kışla) hiç dönmeden büyük kırsala giriş ve dümdüz Çayyolu 2 istasyonuna gidiş. İstasyona gelmeden bir Çayyolu 3 istasyonu daha yapılabilir. Bu da Metro 6 hattı olabilir. Ankaralı arkadaşlar uygun omazı mı? Şimdiden sağolun. Resim hazırladım budur:

Resim

İdare Notu: Lütfen resimlerin imageschak linkini verirken resmin büyük halinin linkini verin, diğeri önizleme linki oluyor bizdeki img tagı içerisinde görüntülenemiyor.

Gönderilme zamanı: 09 Ağu Prş, 2012 21:45
gönderen Esat
Ben elimdeki Ankara metro güzergah haritalarından bir kontrol ettim de gerçekten Sincan denilen yer Sincan'ın merkezi değil, demek ki İstanbul'daki hastalık Ankara'da da varmış :) olmayan yere metro getirdik demek harika bir iş.

Ben açık konuşayım Ankara'yı pek bilmem, daha önce Tahir isimli bir arkadaşımız vardı bayağı bir gidip gelen onun önerileri vardır bu başlıkta zaten, bilenler belki daha iyi yorumlar. Ben şu kadarını söyleyeyim mevzuyu sadece Sincan'a metro gelsin diye ele almıyorum, siz orada oturduğunuz için çıkış noktanız doğal olarak bu, bunu eleştirmiyorum. Sadece elimdeki diğer haritalar ve çizimler ışığında şunu söylemeliyim ki eğer Sincan merkeze bir metro gelecek ise bu kent merkezinden gelmelidir, yani Kışla dediğiniz yere dönerek oradan Çayyolu metrosuna bağlanacağına direkt kent merkezine girsin, yani ya AŞTİ ye ulaşsın orada Ankaray vasıtası ile aktarma versin ya da hazır Ankara işi UBAK a bağlamış iken yeni TCDD Gar bölgesine kadar girsin derim, çünkü Çayyolu da bayağı dışarıda, orada hedef ne? Yani yolculuk analizini tabii ki yapacak bu işin mühendisleri üstadları ama ben size soruyorum, yolcuların hedefi neresi gün içinde?

Bence önce merkeze giren bir hat yapılmalıdır, ikinci etap olarak Sincan'dan OSB ya da OSTİM e falan uzatılabilir ona bir şey diyemem, o yüzden soruyorum yolculuk talebi nereye diye.

Teşekkür

Gönderilme zamanı: 09 Ağu Prş, 2012 23:09
gönderen kerimyasar
Yorumunuz için teşekkürler gayet samimi. Her yerde olan metroların merkezi Çankaya-Ulus-Sıhhiye-Kızılay'dır. Bu işten anlıyorsanız sizden öneri istiyorum ama sizi de anlıyorum ki İstanbul'da yaşıyorsunuz ekipten varsa Ankaralı varsa önerilerin beklerim. Aşağıdaki metro 3 hattına buradan bir ek olabilir(GOP istasyonu) belki diye düşünüyorum fikirlerinizi bekliyorum.

Metro 6 yeni

Gönderilme zamanı: 10 Ağu Cum, 2012 10:58
gönderen kerimyasar
Şöyle düşünürsek bu hat hem elvankent'e hem Sincan'a hem de Etimesgut'a yarsın diye. En uygun hat bence şudur. Başlangıç nerdeyse aynı 12. cadddeden ve bitiş ise Metro 3 İstanbul Yolu İstasyonu. Yaklaşık 10.5 km ediyor. Ama bazı evlere de zarar veriyor. Ama uzun vadeli bir iş için bence olabilir. Sizin görüşleriniz bekliyorum...

Foto bu:
Resim

Gönderilme zamanı: 10 Ağu Cum, 2012 15:54
gönderen alabay
Neden evlere zarar versin? Bilinçli şekilde ev altından da kazılabilir.

Gönderilme zamanı: 10 Ağu Cum, 2012 21:09
gönderen Esat
Resim

Bu resim olayı netleştiriyor aslında, şimdi ben şu soruyu soracağım daha önce bu başlığa emek veren arkadaşlarımızın yüklediği resimdir bu, buradaki resme göre Sincan'a çalışan bir banliyö hattı var? Yani zaten Sincan merkeze gelen bir demiryolu var, ha sefer sıklığı nedir yeterlidir değildir bilemem ki zaten bildiğim kadarı ile kapalı? Hala açılmadı değilmi? Güya yenileme kapsamında idi.

Resmin bu hali ile bakarsak ortaya mantıklı bir şey çıkıyor, yani sizin bir öneriniz var, var ama bizler Ankara'yı bilmesekte bir yorum yapmamız için sistemi görmemiz lazımdı, ben bu resim vasıtası ile gördüm diyebilirim.

Şimdi çizemedim ama kısmen son öneriniz ile örtüşüyor, Sincan güneyden başlayacak bir hat banliyö hattına paralel yani doğuya doğru ilerleyerek Etimesgut banliyö istasyonuna entegre olup buradan Hipodrom'a oradan İvedik OSB ye sonrasında da İvedik metro istasyonuna entegre edilir. Ama bence böyle bir hattın bu ucu açık bırakılmalı ve ileride M4 Meteoroloji ya da Belediye istasyonuna ve tekrar aşağı dönerek banliyö hattında Dikimevi gibi bir noktaya erişir ise Başar'ın sürekli dile getirdiği ve sistem kurulumlarında tercih edilen tangensiyal dediğimiz sisteme yaklaşmış oluyor. Aslında daha çok bir yarım daire ile 4 hatta erişim sağlayan dairesel bir yapı sağlıyor doğu ucunda, çizicem bir ara :)

Olaya sadece Sincan'a metro gelmiyor diye bakarsak biraz yanlış oluyor, hatları yapanların gözü ile Sincan'a raylı sistem geliyor yukarıdaki resimde görüldüğü üzere.

Ankara 2023

Gönderilme zamanı: 20 Oca Pzr, 2013 11:13
gönderen kerimyasar
Geçenlerde konuşmuştuk. Bir çizim daha yaptım sizin görüşlerinizi de değerlendirdim. Bu nasıl

http://imageshack.us/photo/my-images/254/adszsat.png

Gönderilme zamanı: 20 Oca Pzr, 2013 23:57
gönderen Onur
Ayrancı hattı için düşünülen konseptte Kuveyt caddesi üç katlı olabilir. (Alt katı metro, Kuzgun-Güvenlik arası orta kat yerel, Hoşdere-Kuğulu park arası üst kat da otobüsler için ekspres) İstasyon olarak Aşağı Ayrancı Pazarı, Adile Naşit Parkı ve Kuğulu Park uygun.

Adile Naşit Parkı yakınında oturduğumdan civarı iyi biliyorum.

Gönderilme zamanı: 28 Şub Cum, 2014 22:51
gönderen kenanmar
Mansur Yavaş'ın Ankara raylı sistem projeleri
Resim

Gönderilme zamanı: 01 Mar Cmt, 2014 16:40
gönderen Esat
Lejantı falanda olsaydı keşke, bunların açıklamasının olduğu bir link var mı? Gayet faydalı olur. Mevcut yapılan hatlar üzerine düşününce belki verimli bir yapı ortaya çıkmasını sağlayacaktır bu fikirler.