ank-RS.06 » Ankara 2023 Raylı Sistem Düşünceleri

Sincanlı
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 9
Kayıt: 04 Ağu Cmt, 2012 03:37

Metro 3

Mesaj gönderen Sincanlı » 05 Ağu Pzr, 2012 11:28

Eğim demişsiniz eğim yok. Sadece bir ek aktarmayla geçiş yapılcak. Sadece istayonda birleşiyor.

Sincanlı
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 9
Kayıt: 04 Ağu Cmt, 2012 03:37

Metro 3

Mesaj gönderen Sincanlı » 05 Ağu Pzr, 2012 11:51

Şimdi bir resim daha çizdim. Bir de buna bakın...
http://imageshack.us/f/580/metro3eki.png

Sincanlı
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 9
Kayıt: 04 Ağu Cmt, 2012 03:37

Ek

Mesaj gönderen Sincanlı » 06 Ağu Pzt, 2012 12:55

Ek olara şunu da söylemek istedim kaldırımlar dahil olunca en dar yol 18 m oluyor. En uzun ise 29 m oluyor. Dediğim gibi Gimsa'nın ordaki köprü altından veya üstünden nasıl geçeceğini bilmediğim için orayı hesaplamadım.

Sincanlı
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 9
Kayıt: 04 Ağu Cmt, 2012 03:37

Bilgi

Mesaj gönderen Sincanlı » 06 Ağu Pzt, 2012 13:06

Ha kardeş eğim derken yukarı çıkmak ise birazcık eğim var evet ama çok fazla değil... yukarıda 29 m uzun demişim orası geniş olacaktı.

Sincanlı
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 9
Kayıt: 04 Ağu Cmt, 2012 03:37

Eğim

Mesaj gönderen Sincanlı » 06 Ağu Pzt, 2012 13:15

Eğimi Google earth yükseklik profilini göster ile hesapladım maksimum 4.4%,-8.1% çıktı. ve ortalama eğim ise ortalama eğim ise 1,7%,-2,0% çıktı[/list]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Ağu Pzt, 2012 14:01

Kardeşş önce imageschak resimlerini resim tagı içine boşuna alma sayfada göstermez sadece link olarak verirsen oradan bakıyoruz, bir sıkıntı yok. Diğer taraftan kesik kesik mesajlar yazdığın için ben biraz anlamakta zorlanıyorum, ondan yani.

Bu resimde kare içindeki alan benim çizimimdir demişsin, o çizim EGO nun hat haritası değil mi? Bu haritayı yapıp internete senmi yükledin? Bu EGO nun kendi haritası ise zaten Ankara Belediyesi oraya hat götürmeyi planlamamış mı? Benim anlamam biraz kıt kardeşş, ondan sorup duruyom.

Resim

Eğer senin çizimin ise belediyeye önerini yap belki yaparlar öyle bir hat, gerçi belediye demeyeyim Ankara belediyesinin metro falan yaptığı yoktu artık hiç yok, ama projelendirip bakanlıktan isteyebilirler yapılsın diye.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Ağu Pzt, 2012 14:29

Bir de daha önce Cem isimli üyemizin yaptığı çizimler vardı, onlara bakarakta tekrar Ankara metro önerilerini canlandırabiliriz belki.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Ağu Pzt, 2012 22:19

Bu hatlar cidden bu şekilde uçtan yeni hat olarak mı düşünülüyor, yoksa Mx olarak hat kesimlerini mi yazmışlar? Bir türlü anlamadım yahu! Yani ne mantıkla M1 bitecek de, M3 devam edecek?! M3–M1–M2 bir hatta benziyor. Yoksa yanılıyor muyum?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Ağu Pzt, 2012 22:24

alabay yazdı:Bu hatlar cidden bu şekilde uçtan yeni hat olarak mı düşünülüyor, yoksa Mx olarak hat kesimlerini mi yazmışlar? Bir türlü anlamadım yahu! Yani ne mantıkla M1 bitecek de, M3 devam edecek?! M3–M1–M2 bir hatta benziyor. Yoksa yanılıyor muyum?
Daha önce konuşmuştuk galiba, sanırım sola doğru giden uç aynı hattın devamı ama diğeri ayrı bir istasyonda alt kattan mı üst kattan mı ne inşa ediliyor diye bir şeyler gevelemişti kurukahveci mehmet efendi :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Ağu Pzt, 2012 22:27

Öyle ise, sonrası için belki farklı kotlarda uzatmalar düşünülüyor. Bu tabiîki tüm uçlarda da düşünülüyor olabilir, ama o zaman da bilgilendirme eksi bir. Yani şu İstanbul’daki M1A/B (?!) ve M5 kesişme noktasında olan şey gibi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Ağu Pzt, 2012 22:32

alabay yazdı:Öyle ise, sonrası için belki farklı kotlarda uzatmalar düşünülüyor. Bu tabiîki tüm uçlarda da düşünülüyor olabilir, ama o zaman da bilgilendirme eksi bir. Yani şu İstanbul’daki M1A/B (?!) ve M5 kesişme noktasında olan şey gibi.
Açık konuşayım mı öyle bir kesişme olduğunu sanmıyorum, bence bunların hepsi o mevcut hattın kurt gibi uzaması :) dediğim gibi soldaki kol kesin öyle ama sağa alta kent merkezine doğru şu Ankaray falan bağlantılı olan ile ilgili durumu bilmiyorum, oradaki mevcut istasyon yapısını görmedim. Yani mevcutta zaten Ankaray ile bir kesişme var, oraya ya hattın devamı ya da kenara köşeye başka bir istasyon inşa edip yeni bir hat ama bildiğim kadarı ile onlar M2, M3 falan değil de M1 hattının 2. ve 3. etapları. M4 ise ayrı bir hat. Birde bu harita biraz daha muteber galiba, harita konusu biraz karıştı çünkü.

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Ağu Sal, 2012 09:31

Aman M4 kol bacak olmasın da :lol:

Neden etap ile hat arasındaki fark belli değil, bilmiyorum. Kurt gibi tek bir hat da gari aslında. Tangens üçgeni olsun, çarmıh sistem olsun, genelde gezileceğine, kesişme hep daha avantajlı aslında. Ki o M4 alt ucunu azıcık daha uzatsalar, zaten elde etmişlerdi. Ve yine Ankaray ne? Neden farklı sistem? Neden sistem adaptasyonu yok? Madem eskiden kalma küçük, buyur, büyüt?! Bu şekilde bunu da ağlandırmak olmuyor gibi. Gibi diyorum, çünkü iki sistemi dallandırarak, ağlandırmak belki de mümkündür. Ama bilgilendiren? Masterplân? Matriks? :lol:

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön