ank-RS.06 » Ankara 2023 Raylı Sistem Düşünceleri

cemedede
Abonman
Mesajlar: 18
Kayıt: 21 Oca Prş, 2010 14:00

Çankaya

Mesaj gönderen cemedede » 20 Ağu Cum, 2010 00:04

Evet. Büyükşehir'in 2023 planlarında bu yöreye hiçbir şey düşünmediğini görünce alternatifler üretmeye çalıştım. Ancak Ayrancı Pazarı-Kuğulu Kavşağı ve Küçükesat Kavşağı'nın aynı rakımlarda olması beni oldukça şaşırttı. :)
En son cemedede tarafından 20 Ağu Cum, 2010 00:26 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

rakım

Mesaj gönderen tahir93 » 20 Ağu Cum, 2010 00:11

ben ayrancıya şaşırdım, küçükesatla kuğulu biraz daha imkanlı gibi duruyordu rakım olarak :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: 2) Yüksek Öneme Sahip Raylı Sistem Projel

Mesaj gönderen Esat » 20 Ağu Cum, 2010 00:43

cemedede yazdı:Eğer her şey yolunda giderse mevcut inşaatlar bittiğinde Ankara aşağıdaki resimdeki gibi bir raylı sistem ağına sahip olacak.

Resim
Şimdi öncelikle şöyle bir sorum var. Ankara' nın yerleşimi İstanbul gibi dikdörtgen mi yoksa daha çok kare ya da dairesel bir kent gelişiminden söz edebilirmiyiz? Neden soruyorum, üstteki resimde sanırım mevcutlar ve inşa edilenlerin birleşmiş hali, dolayısı ile hep doğu batı ekseninde bir raylı sistem inşaası söz konusu, şehrin ağırlıklı yolculuk talebi bu olabilir buna bir sözüm yok. Merak ettiğim batıya doğru uzatılan o hatların birbiri ile kesişmesini sağlayacak dikey hatlar planlanıyor mu? Yani sizin önerileriniz dışında, zaten onları henüz kafamda bu haritaya oturtamadım ama, sizin önerileriniz dışında yönetimin bu konuda düşünceleri varmı.

İkincisi doğudaki eksikliği dile getirmişsiniz, orada gördüğüm kadarı ile bir banliyö hattı var, bu bölüm ile ilgili önerilerde dile getirilmiş, bu bölümde de dikey hatlar planlanıyormu?

Son olarak kentin dış mahallelerini dolaşarak içeri giren hatlara yolcu götüren bir dairesel hat düşünülebilir mi? Bunu bir öneri olarak söylüyorum, çünkü Ankara deniz su engeli sorunları olmayan bir kent, yükselti farklarını ben çok önemsemiyorum, dolayısı ile böylesi bir hattın sizce faydası olurmu?

cemedede
Abonman
Mesajlar: 18
Kayıt: 21 Oca Prş, 2010 14:00

cevap

Mesaj gönderen cemedede » 20 Ağu Cum, 2010 11:10

Öncelikle ilginiz için çok teşekkür ederim.
Esat yazdı:Şimdi öncelikle şöyle bir sorum var. Ankara' nın yerleşimi İstanbul gibi dikdörtgen mi yoksa daha çok kare ya da dairesel bir kent gelişiminden söz edebilirmiyiz?
Devamlı olarak Ankara'nın sıfırdan kurulmuş bir şehir olduğu, bu sebepten de şehircilik bakımından çok başarılı bir kent olduğu söylenir. Maalesef bu kocaman bir yalandır. Kent özellikle yetmişli yıllarda bir yandan doğusunda korkunç biçimde artan gecekondulaşma yüzünden, diğer yandan kentin batısını saran büyük devlet ve AOÇ arazileri yüzünden bir çanağın içine sıkışmış durumdaydı. Şu anda o sorun, İstanbul-Ayaş yolu ve Eskişehir yolu ekseninde yeni merkezler yaratılmasıyla ve kentsel dönüşüm projeleriyle çözüldü gibi, ancak rahatça görüldüğü üzere batıya yönelen iki aksın arasında yerleşim yok denecek kadar az. Askeri havaalanları, traktör fabrikası, şeker fabrikası, AOÇ arazileri derken bu yörede çivi çakmak imkansızlaşmış durumda. Dolayısıyla batıya yönelen bu iki hattı birleştirecek bir hat oluşturulmasının ancak uzun vadede düşünülecek bir proje olduğunu düşünüyorum.
Esat yazdı:Merak ettiğim batıya doğru uzatılan o hatların birbiri ile kesişmesini sağlayacak dikey hatlar planlanıyor mu? Yani sizin önerileriniz dışında, zaten onları henüz kafamda bu haritaya oturtamadım ama, sizin önerileriniz dışında yönetimin bu konuda düşünceleri varmı.


1985'deki ana ulaşım planına göre, M1'in Batıkent istasyonundan ayrılacak bir hat, Batıkent'in alt kesimlerinden ve Şaşmaz Oto Sanayi'den geçtikten sonra, AOÇ arazisi üzerinden M2'ye bağlanacaktı. Bu alternatif dikkate alınabilir. Mesela bunun nasıl olabileceğine için ufak bir taslak çalışma şöyle olabilir.

Resim

Ya da Çevre Yolu'nun batı kesiminde gelişen Etimesgut ve Bağlıca üzerinden bir hat düşünülebiilir.
Esat yazdı:İkincisi doğudaki eksikliği dile getirmişsiniz, orada gördüğüm kadarı ile bir banliyö hattı var, bu bölüm ile ilgili önerilerde dile getirilmiş, bu bölümde de dikey hatlar planlanıyormu?


Kuzeydoğu yönünde dikey olarak Siteler-Karapürçek hattı planlanıyor, belki ileride plan değişikliğiyle bu hattı güneydoğuya giden Ege Mahallesi hattıyla birleştirebilirler. Ayrıca uzun vadeli projeler arasına koyduğum ve Melih Gökçek'in zamanında sıklıkla bahsettiği Çankaya-Altındağ-Mamak tramvayı, ileride belki A2'nin son istasyonu olan Durali Alıç'a doğru uzatılabilir. Zaten güneydoğu kısmını da ortadan İncesu deresi ve devamında İmrahor Vadisi bölmekte, bu yöre için daha fazla bir çalışma yapılabileceğini zannetmiyorum.
Esat yazdı:Son olarak kentin dış mahallelerini dolaşarak içeri giren hatlara yolcu götüren bir dairesel hat düşünülebilir mi? Bunu bir öneri olarak söylüyorum, çünkü Ankara deniz su engeli sorunları olmayan bir kent, yükselti farklarını ben çok önemsemiyorum, dolayısı ile böylesi bir hattın sizce faydası olurmu?
Tahminim Çankaya-Altındağ-Mamak tramvayı bu işlevi gerçekleştirmek için ileri sürüldü. Belki ileride bu hat metroya çevrilip güney bağlantısı da sağlanabilirse neden olmasın?:idea: Ama daha kuzeyden gidecek bir hattın Ankara'nın dairesel bir yerleşime sahip olmaması yüzünden pek başarılı olacağını zannetmiyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Ağu Cum, 2010 17:35

Tamamı muhtemelen TBM ile geçilecek bu hat, yaklaşık 3.5 km. uzunluğunda olacak. Bu hattın nasıl plandığıyla ilgili şu anda herhangi bir bilgimiz olmasa da özellikle Gar-Maltepe ortak istasyonu ile M2 Necatibey istasyonu arasındaki 2 km'lik bölümde herhangi bir istasyon olmama olasılığı dikkati çekmektedir. Halbuki her yıl binlerce turist çeken Anıtkabir'in ve Bahçelievler-Maltepe yöresinin henüz raylı sistemden istifade edemeyen yörelerinin yararlanabileceği bir metro istasyonu gerçekten çok yararlı olabilir.
Bende alıntılar yaparak kafamdaki sorulara cevap aramaya devam edeyim. Bu öneri bence harika, ABB burada bir istasyonu gerçekten düşünmüyorsa bence büyük hata yapıyor derim, yani diğer yönlerini bir kenara bırakalım burası bir sayfiye yeri bile olsa 365 gün ziyaretçisi olan bir nokta ve tabii ki Anıtkabir orada, dolayısı ile bir istasyon yapılması çok isabetli bir karar olur, zaten harita da sizde tartışma götürmeyecek bir noktaya koymuşsunuz. Şimdi belediye Anıtkabirin tam içine çıkan bir metro yapıcam dese siyaseten nerelere çekilir çünkü bu konu :) ama konumuz siyaset değil. Bu öneri bana harika geldi.
Bu şekliyle yapılırsa 7.2 km. uzunluğunda olacak bu hat, mevcut Ankaray'ın(A1) son istasyonu Dikimevi'nden başlayarak Abidinpaşa ve Saimekadın üzerinden Natolyolu'na ulaşmakta, oradan da Mutlu ve Ege mahalleleri üzerinden Durali Alıç'taki Metro market civarında sona ermekte. Çoğunluğu Nato Yolu'nun altından gittiği için aç-kapa olarak inşa edilebilecek, dolayısıyla maliyeti nispeten az bir proje olarak göze çarpmakta.
Ankara sanırım bu konuda İstanbul' a göre daha avantajlı, belki de önceki mesajlarınızda bahsettiğiniz "Ankara'nın planlı gelişen bir şehir olduğu" sözleri buradan yola çıkılara edilmiştir. Bence geniş cadde ve bulvarlar her zaman bir avantajdır, evet yapım süresince sıkıntı oluşturur, bu caddeleri deplase edecek noktalarınız sorunlu ise çok ciddi sıkıntılar oluşturur. Ama maddi sıkıntılarınız yoksa hızlı bir inşaat ile çok çabuk geçilebilirler, aç-kapa bu konuda hızlı çözüm ve ben fazlası ile taraftarım. Ankara' ya sadece bir sefer gidebildim onda da AŞTİ ve Sincan' dan başka bir yer görmedim (Ha bir de Ayaş' ın Evci Köyü :D) dolayısı ile minibüs ile yaptığım yolculuklarda etrafı pek gözleyememiştim, fakat caddelerin İstanbul' a göre nispeten geniş olarak hafızamda kaldığını söyleyebilirim, doğrumu hatırlıyorum?
Çözüm yolları konusunda farklı görüşler var elbette. ABB'nin planlarına göre Keçiören Metrosu'nun Dışkapı istasyonundan başlatılacak bir raylı sistemin Etlik Caddesi üzerinden götürülmesi düşünülmüş. Ancak caddenin Aşağı Eğlence kısmından başlayan ve yer yer yüzde 10-11'e çıkabilen bir eğim sorunu varken, ne tür bir raylı sistem ile bu sorunun aşılabileceğini elbette ki sitemizdeki ustalarımıza bırakıyoruz.
Yok canım bizden üstat olmaz :) Şaka bir yana 4-5 yıl önce böyle bir soru gelse, metro çıkamıyorsa dipte kalsın üstte yakın rakımlardan başka metro geçsin iki metro arasında besleme yapılsın derdim fakat, bugün dünyada yapılmış bazı örnekleri görüp duyduktan sonra bir zamanlar "tu kaka" ve "komik yahu" dediğim öneriler bana sıcak geliyor. Bahsettiğiniz bölgeyi bilmediğim için semt isimleri ile bir öneri getiremiyorum, fakat yüklediğiniz resim ve gugulörtten bakarım bir ara. Bu tip yerlerde hattı biraz uzatarak S çizerek çıkan sistemler ya da yine uzatarak dolaşıp gelen sistemler yapılabiliyor, hatta daha enteresan olarak geçenlerde Başar' ın bana gönderdiği bir resim vardı, bir P ya da G harfi gibi düşünebileceğimiz hatlar dahi var örnek olarak, bir tane de benim bildiğim 8 çizen bir hat var :)

Bizden üstat olmaz dememin sebebi, her nedense bu tip öneriler gerçekten işin içinde bulunan teknik ve yönetici kesimler tarafından benim 5 yıl önceki kafam ile değerlendiriliyor, kesin bir dille saçma ve gereksiz bulunduğunun söylendiğine şahitte olduğum için, biz öneri olarak getirdiğimizde sadece biz bize konuşmuş oluyoruz, teoride haklılığımızı ispat edebiliriz belki ama herhalde hiçbir projede pratiğe döküldüğünü göremeyeceğiz.
4) Kuzey Ankara-Pursaklar Metrosu(M6)

c) Pursaklar-Esenboğa Havalimanı Monorayı

İlerleyen zamanlarda Esenboğa Havalimanı'nın kapasitesinin artması, yolcuların daha konforlu ve hızlı biçimde taşınmasını gerektirebilir. M&'nın muhtemel son durağı Pursaklar'dan Esenboğa Havalimanı'na uzanacak yaklaşık 12 km.lik bir monoray hattı ile bu sorun giderilebilir. Bu hattı değişen tren teknolojilerine bağlı olarak yüksek hızlı başka bir alternetif ile değiştirilmesi mümkün olabilir.
M6 olarak verdiğiniz başlıktaki resimdi yanılmıyorsam, havalimanının alt kısmından geçen bir banliyö hattı var, fakat anladığım kadarı ile planların içinde havalimanına giden bir metro ya da raylı sistem hattı yok? Bu Ankara gibi bir kent için garip bir eksiklik değil mi? Siz bir monoray sistemi önermişsiniz ama ben kente ya da diğer raylı sistemlere bu kadar yakın bir havalimanına bu kadar uzun bir monorayı ilk etapta gereksiz görüyorum. Monoray olabilir ama bu havalimanını en yakın havalimanına hızlı bir şekilde bağlamak amacı ile olabilir. Bunun sebebi maliyet/performans oranı ile düşünmem, monoraylar her ne kadar hızlı olsalarda birim başına taşıdıkları yolcu sayısı az, arka arkaya da dizerek taksi yapmanın bir anlamı bence yok. Bence mevcut metro projelerden ya da sizin önerilerinizden birisi havalimanı bağlantılı olarak revize edilmeli, Havalimanı ile kent merkezi arasında ise ekspres ulaşımı sağlamak amacı ile uzun vadede bir ekspres monoray ya da raylı sistem düşünülebilir. Güzergahı üzerinde hiçbir yorum yapmamakla birlikte sizin önerinizdeki gibi uzun bir monoray hattı ise havalimanını ortalayan bir hat olarak yapılabilir belki ama uzun vadede. Öneriler yanlış anlaşılmasın Ankara ve Ankara nın şartlarını iyi bilmediğimi en başında belirttim :) genel düşüncelerim çerçevesinde bu da benim önerim.
Esat yazmış:
Son olarak kentin dış mahallelerini dolaşarak içeri giren hatlara yolcu götüren bir dairesel hat düşünülebilir mi? Bunu bir öneri olarak söylüyorum, çünkü Ankara deniz su engeli sorunları olmayan bir kent, yükselti farklarını ben çok önemsemiyorum, dolayısı ile böylesi bir hattın sizce faydası olurmu?
Tahminim Çankaya-Altındağ-Mamak tramvayı bu işlevi gerçekleştirmek için ileri sürüldü. Belki ileride bu hat metroya çevrilip güney bağlantısı da sağlanabilirse neden olmasın?Idea Ama daha kuzeyden gidecek bir hattın Ankara'nın dairesel bir yerleşime sahip olmaması yüzünden pek başarılı olacağını zannetmiyorum.
Ankara tramvay hatları ile ilgili ayrı bir başlık açmıştım diye hatırlıyorum, belki bir süre için oradaki mesajları da buraya alıp, mesajları bir arada götürüp iyice olgunlaştıktan sonra ayırabiliriz, ya da direkt orada yazışmaya devam da edebiliriz fark etmez. Ankara Tramvay projeleri ile ilgili olarak bir sorum olacak, bu tramvay hattı projelerinden bir ya da bir kaçının pre-metro olarak planlanması ve tasarlanması mümkünmüdür? Yani yer altı sistemi olarak inşa edilecek, istasyon boyları metroya göre (HRS ye göre) ve sinyalizasyonlu olarak yapılsa, uzunca zaman sonra çok pratik bir şekilde metroya dönüştürülebilir, bu hatların güzergahları buna uygunmudur, ya da pre-metro Ankara için ne kadar gerçekçi bir çözümdür bu tartışılabilir.

cemedede
Abonman
Mesajlar: 18
Kayıt: 21 Oca Prş, 2010 14:00

cevap

Mesaj gönderen cemedede » 20 Ağu Cum, 2010 20:40

Bu sefer de sondan başlayayım cevaplandırmaya :)
Esat yazdı:Ankara Tramvay projeleri ile ilgili olarak bir sorum olacak, bu tramvay hattı projelerinden bir ya da bir kaçının pre-metro olarak planlanması ve tasarlanması mümkünmüdür? Yani yer altı sistemi olarak inşa edilecek, istasyon boyları metroya göre (HRS ye göre) ve sinyalizasyonlu olarak yapılsa, uzunca zaman sonra çok pratik bir şekilde metroya dönüştürülebilir, bu hatların güzergahları buna uygunmudur, ya da pre-metro Ankara için ne kadar gerçekçi bir çözümdür bu tartışılabilir.
Fikrimi sorarsanız, şehir merkezlerinde yer üstü raylı sistemlere pek sıcak bakmadığımı söyleyebilirim. Trafiğin içinde gitmesi bir dert, trafikten arındırılıp işletilmesi ayrı bir dert. İmkanlar elverdikçe ve para olduğu sürece yeraltı sistem ile uğraşılmasından yanayım.

Çankaya-Altındağ-Mamak Tramvayı'nın güzergahı bir zamanlar Ankara'nın çevre yolu olarak da kullanılan Konya-Samsun Yoludur. Genelde toplam 6 ila 10 şerit arasında seyreden bir genişliği var. Aynı zamanda Ankara'nın ciddi ana arterlerlerinden, belki İstanbul'daki E-5'e benzetsem çok da yanılmış olmam. Bir tek Siteler'den sonra ciddi bir şekilde yol irtifa kaybediyor, bir de eğer güneye doğru uzatılması düşünülüyorsa özellikle Balgat'tan sonra ciddi anlamda yükselmeye başlıyor. Ancak bunlar halledilemeyecek yer şekili sorunları değil.

Demek istediğim, benim de gönlüm sizin dediğiniz gibi bir pre-metrodan yana. Ancak bu konuda birkaç çekincem var. Öncelikle bu kadar uzun bir güzergahta pre-metro yatırımına başlamak, bu yolun minimum 3-4 şeridinin trafiğe kapatılması anlamını taşır ki, bu yolun başka alternatifi olmadığı için ciddi bir trafik kaosu yaratabilir. Eskişehir Yolu'nda bile yolun minimum kullanımıyla yapılan metro çalışmalarını nasıl bir çile yaşattığını hatırlarım. Bu biraz İstanbul'daki E-5'in şimdiki metrobüs geçen bölümünü kazıp orada çalışma yapmak gibi bir şey. Tabii yol üzerindeki alt-üst geçitlerin nasıl geçileceği de ayrıca üzerinde düşünülmesi gereken bir husus.

Daha önemli bir sorun var ki, bu yol bireysel araç trafiği bakımından sıkça kullanılan bir güzergah olsa da toplu taşıma bakımından ne kadar fizibil olacağı tartışılabilecek bir güzergah. Şu an böyle bir yatırıma girişilse, Bahçelievler'den ya da Balgat'tan birinin, Dışkapı'ya Siteler'e ya da Mamak'a gitme gereksiniminin ne kadar olduğu şüpheli. Ankara ne yazık ki İstanbul gibi birçok merkezli değil de Atatürk Bulvarı üzerine Ulus'tan Kuğulu'ya yayılmış tek bir şehir merkezine sahip olduğu için bu güzergahlara çıkmayan projelerin işlevsel olma olasılığı ne kadar bilemiyorum. Bu yüzden bu tramvay projesini uzun dönemde yapılabilecek bir sistem olarak gördüm.
Esat yazdı:havalimanının alt kısmından geçen bir banliyö hattı var, fakat anladığım kadarı ile planların içinde havalimanına giden bir metro ya da raylı sistem hattı yok? Bu Ankara gibi bir kent için garip bir eksiklik değil mi?
Siz ne diyorsunuz, bundan 2-3 yıl öncesine kadar havalimanına belediye otobüsü dahi çalışmıyordu! Ya Havaş servislerine ya da minimum 50 lira ödeyip taksiye binmeye mecburdunuz!
Esat yazdı:Siz bir monoray sistemi önermişsiniz ama ben kente ya da diğer raylı sistemlere bu kadar yakın bir havalimanına bu kadar uzun bir monorayı ilk etapta gereksiz görüyorum. Monoray olabilir ama bu havalimanını en yakın havalimanına hızlı bir şekilde bağlamak amacı ile olabilir.Bunun sebebi maliyet/performans oranı ile düşünmem, monoraylar her ne kadar hızlı olsalarda birim başına taşıdıkları yolcu sayısı az, arka arkaya da dizerek taksi yapmanın bir anlamı bence yok. Bence mevcut metro projelerden ya da sizin önerilerinizden birisi havalimanı bağlantılı olarak revize edilmeli, Havalimanı ile kent merkezi arasında ise ekspres ulaşımı sağlamak amacı ile uzun vadede bir ekspres monoray ya da raylı sistem düşünülebilir.
Zaten monoray ya da yüksek hızlı başka bir alternatif dememin sebebi de oydu. Esenboğa'nın ne kadar büyürse büyüsün bir Atatürk ya da Sabiha Gökçen kadar yolcu potansiyeli olmayacağı ortada. Doalyısıyla 11 kilometre gibi bir güzergah için metro yapımı hem israf hem saçma olur diye düşündüm. Zaten arada başka bir durak olmayacak, Esenboğa-Pursaklar arası ekspres çalışacak. Tabii bu da uzun vadeli bir proje, önceliğimiz havalimanına giden otobüs hatlarının çeşitlenmesi olmalı.
Esat yazdı:Yok canım bizden üstat olmaz Şaka bir yana 4-5 yıl önce böyle bir soru gelse, metro çıkamıyorsa dipte kalsın üstte yakın rakımlardan başka metro geçsin iki metro arasında besleme yapılsın derdim fakat, bugün dünyada yapılmış bazı örnekleri görüp duyduktan sonra bir zamanlar "tu kaka" ve "komik yahu" dediğim öneriler bana sıcak geliyor. Bahsettiğiniz bölgeyi bilmediğim için semt isimleri ile bir öneri getiremiyorum, fakat yüklediğiniz resim ve gugulörtten bakarım bir ara. Bu tip yerlerde hattı biraz uzatarak S çizerek çıkan sistemler ya da yine uzatarak dolaşıp gelen sistemler yapılabiliyor, hatta daha enteresan olarak geçenlerde Başar' ın bana gönderdiği bir resim vardı, bir P ya da G harfi gibi düşünebileceğimiz hatlar dahi var örnek olarak, bir tane de benim bildiğim 8 çizen bir hat var
Bu hattın biçimi üzerinde ciddi olarak düşünmek gerekiyor, çünkü 10 kilometrekare civarı bir alan üxerinde kurulu bu semtte aşağı yukarı 250000 nüfus var. Üstelik arka taraflarında, yolun bile zor çıktığı varoşlarda harıl harıl 8-10 katlı apartman inşaatları sürmekte. Hatta üstüne üstlük bahsedilen Etlik Caddesi dışında bu semtin 3-4 şeritten büyü ana arteri de bulunmamakta. Yani anlayacağınız, ortada dehşet verici bir çarpık kentleşme sorunu var.

Ankara'nın en büyük şanssızlığı, şehrin uzun yıllar yükselti bakımından uygun doğu-batı ekseni yerine kuzey-güney ekseninde gelişmesi oldu. Şehrin ortalama rakımı 850 metre iken 1050-1100 rakımlardaki Dikmen, Etlik, Yıldız sırtları yapılaşmayla doldu. Olmamalıydı ama oldu. Şehrin güney kesmi nispeten daha düzgün şehirleşmiş olsa da, kuzeyde ciddi bir kaos hakim. Bu sebeplerden buraya mümkünse yeraltından, sağlıklı bir ulaşım çözümü bulunması zaruri. Çok düşündüm, ancak buraya bir çözüm bulamadım, bu yüzden dünyada raylı sistemlerin geldiği noktayı daha iyi bilen sizin gibi ustalara danışmak istedim. Bu S,P ya da G çizen sistemleri biraz açarsanız çok sevinirim.
Esat yazdı:Ankara' ya sadece bir sefer gidebildim onda da AŞTİ ve Sincan' dan başka bir yer görmedim (Ha bir de Ayaş' ın Evci Köyü ) dolayısı ile minibüs ile yaptığım yolculuklarda etrafı pek gözleyememiştim, fakat caddelerin İstanbul' a göre nispeten geniş olarak hafızamda kaldığını söyleyebilirim, doğrumu hatırlıyorum?
Hem evet, hem de hayır. Ankara'nın ana arterleri İstanbul'a göre geniştir, ancak İstanbul'a kıyasla ana arter sayısı azdır. Örneğin bugün bütün Çankaya bölgesinin yükünü Atatürk Bulvarı ve devamındaki Cinnah Caddesi tek başına çekmektedir. Bu bölgelerin kent merkezinden mümkün olduğu kadar yayaların kullanımına açılması gerekirken transit bir yol halini almak zorunda kalmış ve şehir merkezini bıçak gibi ortadan ikiye bölmüştür. Bir de buna plansız alt-üst geçitleri eklerseniz...
Esat yazdı:Bizden üstat olmaz dememin sebebi, her nedense bu tip öneriler gerçekten işin içinde bulunan teknik ve yönetici kesimler tarafından benim 5 yıl önceki kafam ile değerlendiriliyor, kesin bir dille saçma ve gereksiz bulunduğunun söylendiğine şahitte olduğum için, biz öneri olarak getirdiğimizde sadece biz bize konuşmuş oluyoruz, teoride haklılığımızı ispat edebiliriz belki ama herhalde hiçbir projede pratiğe döküldüğünü göremeyeceğiz.
5 yılcık mı? Biz ona 15 diyelim. :D

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Re: 2) Yüksek Öneme Sahip Raylı Sistem Projel

Mesaj gönderen tahir93 » 21 Ağu Cmt, 2010 02:26

Son olarak kentin dış mahallelerini dolaşarak içeri giren hatlara yolcu götüren bir dairesel hat düşünülebilir mi? Bunu bir öneri olarak söylüyorum, çünkü Ankara deniz su engeli sorunları olmayan bir kent, yükselti farklarını ben çok önemsemiyorum, dolayısı ile böylesi bir hattın sizce faydası olurmu?
evet faydası olur, hatta benim hatları kesiştircek bir çizimim bile var, fakat şaşırtıcı bir biçimde büyükşehirin planıyla benziyor, oto sanayi'den falan geçiyor çünkü, bu kadar olur yani, eğer google maps açılırsa çizimimi paylaşırım :D :)
En son tahir93 tarafından 21 Ağu Cmt, 2010 06:07 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Ağu Cmt, 2010 02:31

Google Map teki haritalarınız yayına açık ise linkinide verebilirsin, fakat biraz sorunlu oluyor, benimde İstanbul çizimlerim var ama belli bir sayıdan fazla hat ve istasyon çizince ikinci sayfa üretiyor ve tam görüntülenmiyor, garip bir şey :) yine de bekliyoruz görmek isterim.

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

önerilerim

Mesaj gönderen tahir93 » 21 Ağu Cmt, 2010 05:03

sonunda dns yoluyla google maps'e ulaştım,

bunlar önerilerim, 1. olan en ciddi olarak çizdiğim :

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 68aca&z=12

bu da normalde olan metro hatları:

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 45976&z=12

yorumlarınızı bekliyorum,

çankaya için olan önerilerimi yayınlamadım çünkü "cemedede"nin önerileri beni yeterince tatmin etti. :D

cemedede
Abonman
Mesajlar: 18
Kayıt: 21 Oca Prş, 2010 14:00

Etlik için bir öneri: Soru İşareti

Mesaj gönderen cemedede » 06 Eyl Pzt, 2010 20:52

Önceki mesajlarda Ankara raylı sistem önerilerinden bahsederken Etlik'e yapılabilecek bir raylı sistem konusunun eğimden ve belediyenin projesinin üstünkörülüğünden hareketle çok da üzerinde durmamıştık. ABB'nin Etlik Caddesi-Yozgat Bulvarı üzerinde giden hattı zaqman zaman %10'un üzerinde eğimle karşılaştığı için bu güzergaha alternatif buunabileceğinden bahsetmiştik. Bu konuda hem yükselti farkı hem de rantabl olma açılarından en uygun güzergahı bulmayı denedim ve ortaya söyle bir şey çıktı:

A5: Maltepe-Etlik-Ayvalı

Resim

Hızlı Tren Garı ile birlikte yeniden yapılması düşünülen Maltepe-Gar ortak Metro-Ankaray istasyonundan başlayacak bu hat M1 ile Ulus'ta kesiştikten sonra Ulus içinden geçerek M4 ASKİ istasyonuyla, akabinde olası bir Çankaya-Altındağ-Mamak raylı sisteminin İskitler istasyonunda kesişecek. GATA'dan sonra ikiye ayrılacak hattın bir kısmı Hastane üzerinden Ayvalı'ya, diğer kısmı da yükseklik farkını yedirmek için İncirli üzerinden bir soru işareti çizerek(Keçiören Metrosu'ndaki gibi) Etlik Lisesi yakınlarında Etlik'e varacak. Aktarma bakımından zengin olan bu hat için kentsel dönüşüm projesi sonrası İskitler'de bir depo-bakım alanı düşünülebilir.

Aynı zamanda bu hattın Roma Hamamı yakınından geçen kısımlarında olası bir tarihi esere rastlanması durumunda gereken proje revizyonları da yapılabilir. Proje bu haliyle aynı zamanda 1985'teki Ana Ulaşım Planı'ndaki projeyle de benzerlik göstermektedir.

cemedede
Abonman
Mesajlar: 18
Kayıt: 21 Oca Prş, 2010 14:00

Tüm

Mesaj gönderen cemedede » 06 Eyl Pzt, 2010 21:17

Bu da uçuğuyla kaçığıyla tüm raylı sistem projeleri bittiktan sonra ortaya çıkan harita. Güzel duruyor değil mi?

Resim

92 kilometre metro
36 kilometre hafif raylı sistem
155+ kilometre banliyö(artısı Ayaş tüneli üzerinden bir banliyö hattı)
19 kilometre tramvay(metrobüs/pre-metro?)
12 kilometre monoray


Hepsinin 2023'te olmayacağı aşikar, ama hangi tarihte olursa olsun böyle bir başkentte yaşamak daha bir gurur verici olurdu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Pzt, 2010 22:00

Şimdi ben biraz Google Earth den baktım da, orada tabii ki bölgeyi siz biliyorsunuz, Aşağı Eğlence dediğiniz yer ile Etlik dediğiniz yer arasında 40m. rakım farkı var, aradaki mesafede düz olarak 1100 m. hadi geometrisi iyi birileri bize oradaki üçgenin dar açısını bulsun :) ne alaka diyeceksiniz, şöyle açıklayayım;

Aşağı Eğlence noktasında bir meydan var, daha doğrusu bir kavşak burada kısmi bir istimlak ile yolun hemen altında bir istasyon inşa ettiğimizi düşünelim, ve hadi derinliğide ray hattında 20 m. olsun, buradan ray hattı ile Etlikdeki zemin arasındaki fark çıktı 60 metreye, peki Etlik deki istasyonumuzu dünya da ve ülkemizde pek çok yerde olduğu gibi ray hattı 30 m. derine gelecek şekilde inşa edersek, o zaman iki nokta arasındaki yükseklik farkı 30 metreye düşüyor, geometri bilen adamı bunun için sordum, yüzeyde dik olabilir ama belki yerin altında 1 km mesafede 30 m. aşılabilir bir yüksekliktir, dolayısı ile acaba hiç öyle tırmanmaya gerek olmadan çıkabilir mi diye düşündüm. Bunu neden dile getirdim, İstanbul' da Taksim ile Şişhane istasyonları arasındaki mesafe yaklaşık 1,500 m ve yükseklik farkı aşağı yukarı 30m. hani acaba olarak soruyorum, bunun bize matematiksel cevabını verebilen birisi olursa daha gerçekçi olabiliriz.

Diğer taraftan, siz önerinizin daha önce resmi olarakta dile getirildiğini belirtmişsiniz, demek ki orada bir ölçüm biçim yapılmış ve olabileceğin bu olduğu öngörülmüş, orada hattın o şekilde dolaşması olabilecek bir şey, İncirli dediğiniz nokta ile Etlik arasındaki yüzey yükseklik farkı yaklaşık 15m., fakat orada hattın 650-670 m çaplı, yani 325-335 m. civarı yarı çaplı bir kurp dönmesi anlamına geliyor, metro hatlarında bu kadar dar kurplar yapılıyormu onu bir araştırmak lazım, çünkü aynı zamanda yükseklik farkı da var, ya Etlik istasyonu İncirli istasyonuna göre bir derin istasyon olacak ki arada kot farkı olmasın, sonuçta bu çıkışın bir de inişi var :)

Kurp yarıçaplarında kot farkı ile birlikte dever dediğimiz oran ne oluyor, onu bilsek o zaman o yarı çapı ayarlayarak metroya uygun bir eğri çizilebilir diye düşünüyorum. Ha belkide çok kastırıyorum, kimse bu kadar düşünmüyordur, yap gitsin abi derler olur ;)

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön