Beylikdüzü metrosunun M1'in İncirli'den devamı olacak şekilde yapılacağının anlaşılması üzerine Beylikdüzü-İncirli-Aksaray hattı çok işlevsel olmasına ek olarak, HAVAALANI-İNCİRLİ arası kullanılarak, İncirli-Merter (Z.BURNU) arasına gerekiyorsa 2 ray çekerek T1 ile bütünleşmesi ve buradan T1 hattına girecek şekilde Kabataş-Havaalanı Tramvay işletmesi yapılsa olmaz mı?
Yapılması gerekenler:
*İstasyonların gabarilerinin ayarlanması
*Elektirifikasyon standardizasyonu, uyumun sağlanması
*Ray uyumunun sağlanması
*Tramvay aracı alınması
*İncirli-Merter arasına hat çekilmesi
*M1 Havaalanı-İncirli arasının tramvaya dönüştürülmesi
gibi.
ist-M.06 » Havaalanı-İncirli-Topkapı-Kabataş İşletmesi
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mehmet ben yazdığından hiçbir şey anlamadım.
Birincisi kim diyor Beylikdüzü hattının birleştirilip devam edeceğini? Taze makinistlermi, yoksa inşaatı yapacak olanlar mı? Ya da İBB mi? Harita üzerinde aynı yerde sonlanan iki hat görünce birleşmiş olacağına ihtimali sen mi veriyorsun?
İkincisi Havaalanı istasyonu metro ile dahi kapasitesini dolduramazken, hatta ilave bir travmaymı diyorsun, yoksa İncirli' den sonrası iptal olsun orada tramvay işletilsin mi diyorsun? O kısmı hiç anlayamadım. Eğer ikinci bir hat olacak ise, o kadar uzun bir tramvay hattına ne gerek var ki? İlla Kabataş'ı Havalimanı bağlamaya zorlamanın gereği? Zaten sur içi M1 ile gidiyor, Zeytinburnu, Bayrampaşa, Esenlerde gidiyor? Havalimanına erişim sorunu varmı Kabataş' tan? Bence yok. Eğer böyle bir ihtiyaç varsa da dediğim gibi oraya tramvay yapana kadar, başka yerlerin tramvay hattı ihtiyacı karşılanır.
Eğer metro iptal edilsin tramvay olsun dediysen bu daha da zor, orada kapasitesi düşük olan sadece Havalimanı istasyonu, Şirinevler ve Yenibosna yolcu basıyor, yani o iki istasyonun yolcusunuda tramvay ile taşıyamazsın, hazır bir metro hattını neden tramvaya çevireceksin ki?
Yani hakikatten anlayamadığım için böyle soruyorum.
Birincisi kim diyor Beylikdüzü hattının birleştirilip devam edeceğini? Taze makinistlermi, yoksa inşaatı yapacak olanlar mı? Ya da İBB mi? Harita üzerinde aynı yerde sonlanan iki hat görünce birleşmiş olacağına ihtimali sen mi veriyorsun?
İkincisi Havaalanı istasyonu metro ile dahi kapasitesini dolduramazken, hatta ilave bir travmaymı diyorsun, yoksa İncirli' den sonrası iptal olsun orada tramvay işletilsin mi diyorsun? O kısmı hiç anlayamadım. Eğer ikinci bir hat olacak ise, o kadar uzun bir tramvay hattına ne gerek var ki? İlla Kabataş'ı Havalimanı bağlamaya zorlamanın gereği? Zaten sur içi M1 ile gidiyor, Zeytinburnu, Bayrampaşa, Esenlerde gidiyor? Havalimanına erişim sorunu varmı Kabataş' tan? Bence yok. Eğer böyle bir ihtiyaç varsa da dediğim gibi oraya tramvay yapana kadar, başka yerlerin tramvay hattı ihtiyacı karşılanır.
Eğer metro iptal edilsin tramvay olsun dediysen bu daha da zor, orada kapasitesi düşük olan sadece Havalimanı istasyonu, Şirinevler ve Yenibosna yolcu basıyor, yani o iki istasyonun yolcusunuda tramvay ile taşıyamazsın, hazır bir metro hattını neden tramvaya çevireceksin ki?
Yani hakikatten anlayamadığım için böyle soruyorum.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
projeden duydum. m1 incirli istasyonu peronları beylikdüzü hattına amade olacakmış. m1 buradan beylikdüzüne gidebilecekmiş. şifahi bilgiler bunlar. otogar-beylikdüzü işletmesi mümkün olabilecekmiş.Esat yazdı:Mehmet ben yazdığından hiçbir şey anlamadım.
Birincisi kim diyor Beylikdüzü hattının birleştirilip devam edeceğini? Taze makinistlermi, yoksa inşaatı yapacak olanlar mı? Ya da İBB mi? Harita üzerinde aynı yerde sonlanan iki hat görünce birleşmiş olacağına ihtimali sen mi veriyorsun?
ek bir tramvay değil. mevcut lrtnin tramvay ile uyumlu hale getirilmesi. yada tramvayın lrt ile uyumlu hale getirilmesi. Sorun Havaalanı'na erişim sorunundan değil. Beylikdüzü-Aksaray işletmesi yapabilmek için. aksaray-otogar arasında 3 hat işletilemeyeceğini tahmin ediyorum.İkincisi Havaalanı istasyonu metro ile dahi kapasitesini dolduramazken, hatta ilave bir travmaymı diyorsun, yoksa İncirli' den sonrası iptal olsun orada tramvay işletilsin mi diyorsun? O kısmı hiç anlayamadım. Eğer ikinci bir hat olacak ise, o kadar uzun bir tramvay hattına ne gerek var ki? İlla Kabataş'ı Havalimanı bağlamaya zorlamanın gereği? Zaten sur içi M1 ile gidiyor, Zeytinburnu, Bayrampaşa, Esenlerde gidiyor? Havalimanına erişim sorunu varmı Kabataş' tan? Bence yok. Eğer böyle bir ihtiyaç varsa da dediğim gibi oraya tramvay yapana kadar, başka yerlerin tramvay hattı ihtiyacı karşılanır.
1-kirazlı-aksaray
2-havaalanı-aksaray
3-beylikdüzü-aksaray
bu 3 hattan 1'i otogar'da sonlanacak. havaalanı-otogar olsa daha iyi olmaz mı? beylikdüzü uak bölge aktarmadan direk aksaray, zaten m1'in yolcusu şu an beylikdüzü metrosunun hitap ettiği bölgelerden geliyor.
o zaman tramvayı metroya çevirmek düşünülebilir mi? zeytinburnu-topkapı arasını yer altına alalım diyorlardı, yeraltına aldıklarında m1'e uyumlu yaparlarsa havaalanı-incirli-merter-topkapı lrt işletmesi düşünülebilir mi? Topkapı'dan da eski m2 uzatması projesini ihya ederek yenikapı'ya bağlasalar nasıl olur? HAVAALANI-TOPKAPI-YENİKAPI YANİ. kısa yoldan, otogarı dolaşmadan. tramvayın yoğunluğu bu yeni metroya aktarılır.Eğer metro iptal edilsin tramvay olsun dediysen bu daha da zor, orada kapasitesi düşük olan sadece Havalimanı istasyonu, Şirinevler ve Yenibosna yolcu basıyor, yani o iki istasyonun yolcusunuda tramvay ile taşıyamazsın, hazır bir metro hattını neden tramvaya çevireceksin ki?
Yani hakikatten anlayamadığım için böyle soruyorum.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Projenin görüşünden ziyade işletmenin görüşü ağır basmalıdır derim, zaten sebebini sende yazmışsın. Proje rayı birleştirmeyi, istasyonu birleştirmeyi düşünür, peki mevcut istasyonun yapısı iki hattın bu istasyona girmesini kaldıracak mı? Bence orada bir yanlışlık var. Beylikdüzü hattının İncirliye girebilmesi için Bahçelievler Şirinevler arasında bir noktadan hatta bağlanması gerekir bence. Daha öncesinde nasıl yapacaklar, mevcut tüneli yıkıp bağlantı noktalarımı açacaklar, olmaz değil de ne gerek var diyorum sadece. Bence orada yapılacak yeni hattın İncirli istasyonundan bu hatta ray bağlantısı yapılabilecektir, tabi yine de senin duyumunu yabana atmıyorum. Her ne ise dediğim gibi proje yazar çizer uçar işletme bu işe ne der?
Diğer görüşlerine katılamıyorum, mevcut bir metro hattı neden tramvay kapasitesine düşürülsün ki? Örnekleri verdim Şirinevler ve Yenibosna' nın potansiyeli ne olacak, eller aya biz yaya. Hani senden böyle bir öneri beklemediğim için biraz da afalladım, herkes havaalanlarına metro götürmeye çalışırken biz tersine gitmeyelim gerek yok.
Tramvayı metroya çevirmek Zeytinburnu belediyesinin hayali, ikincil olarakta o proje T4 ile alakalı idi, zaten pek çok sebepten dolayı olmaz verildi o işe, ileride ne olur bilemem. Kaldı ki, ben o tramvay hattının kaldırılmasından değil, aksine geliştirilip Zeytinburnu nun içine yayılmasına taraftarım.
Son olarak, zaten bu konuya büyük oranda bağlı birkaç tane başlık vardı galiba ehü neyse burdan devam ederiz şimdilik, sonra ben o başlıkları bulunca bir gece ansızın taşırım ama
Otogar-Aksaray arası 3 hattı kaldırır mı, bence kaldırır, iş yeter ki senin şu bahsettiğin gibi bir tren takip sistemi kurulsun, yapan nasıl yapmış, bizimkilerde rahatlıkla yapabilir. Ben yapabileceklerine artık bu riski alabilecek tecrübeye sahip olduklarına inanıyorum, olursa da süper olur.bu 3 hattan 1'i otogar'da sonlanacak. havaalanı-otogar olsa daha iyi olmaz mı? beylikdüzü uak bölge aktarmadan direk aksaray, zaten m1'in yolcusu şu an beylikdüzü metrosunun hitap ettiği bölgelerden geliyor.
Diğer görüşlerine katılamıyorum, mevcut bir metro hattı neden tramvay kapasitesine düşürülsün ki? Örnekleri verdim Şirinevler ve Yenibosna' nın potansiyeli ne olacak, eller aya biz yaya. Hani senden böyle bir öneri beklemediğim için biraz da afalladım, herkes havaalanlarına metro götürmeye çalışırken biz tersine gitmeyelim gerek yok.
Tramvayı metroya çevirmek Zeytinburnu belediyesinin hayali, ikincil olarakta o proje T4 ile alakalı idi, zaten pek çok sebepten dolayı olmaz verildi o işe, ileride ne olur bilemem. Kaldı ki, ben o tramvay hattının kaldırılmasından değil, aksine geliştirilip Zeytinburnu nun içine yayılmasına taraftarım.
Oradaki metro önerin üzerine benim önerim şu olur, neden Zeytinburnu'ndan sonra E-5 in altına girerek Topkapı - Millet Caddesi (Güneyinden) - Yenikapı demiyoruz, illa sur içine gireceksin madem. Bence daha elzem ve daha iyi, ama bence.o zaman tramvayı metroya çevirmek düşünülebilir mi? zeytinburnu-topkapı arasını yer altına alalım diyorlardı, yeraltına aldıklarında m1'e uyumlu yaparlarsa havaalanı-incirli-merter-topkapı lrt işletmesi düşünülebilir mi? Topkapı'dan da eski m2 uzatması projesini ihya ederek yenikapı'ya bağlasalar nasıl olur? HAVAALANI-TOPKAPI-YENİKAPI YANİ. kısa yoldan, otogarı dolaşmadan. tramvayın yoğunluğu bu yeni metroya aktarılır.
Son olarak, zaten bu konuya büyük oranda bağlı birkaç tane başlık vardı galiba ehü neyse burdan devam ederiz şimdilik, sonra ben o başlıkları bulunca bir gece ansızın taşırım ama
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
tam dediğim bu, topkapı'dan yenikapı'a iniş, gerekirse banliyöye girip Sirkeci uatış.Oradaki metro önerin üzerine benim önerim şu olur, neden Zeytinburnu'ndan sonra E-5 in altına girerek Topkapı - Millet Caddesi (Güneyinden) - Yenikapı demiyoruz, illa sur içine gireceksin madem. Bence daha elzem ve daha iyi, ama bence.
havaalan-incirli arasında metroyu tramvaya değilde, tramvayı metroya dönüştürmek daha iy tabi ki. burada asıl amaç bir çarpıklığı gidermek. tramvayın merterden bu tarafa gitmemesi bence büyük bir hata. en az incirli'ye gitmesi laızm yada bakırky meydana. bana hep eksik, topal bir hatmış gibi geliyor. mesela batı tarafından bakırköy iett hatlarıyla gelenler bu tramvaya aktarma yapamıyorlar. heryerden de tramvaya aktarma yapılacakiett hattı da yok. o yüzden hep iett'ye mahkum kalıyoruz. bu mahkumietten dolayı iett beyazıta sürekli hat çekiyor bende uyuz oluyorum. önerinin çıkış noktası bu. tramvay incirli, şirinevler ve yenibosna'ya uzatılırsa bu dediğim bir çok konu hallolur.
ŞİRİNEVLERDEN BEYAZIT'A İETT HATTININ OLMASINI KALDIRAMIYORUM YAVVV, ağır geliyor. Bakırköy Meydan'dan Beyazıt'a iett olmasını hazmedemiyorum. uzat tramvayı osmaniye veliefendiden meydana yahu. düşünebiliyrmusun bağcılardan beyazıta iett hattı var. olmaz kardeşim olamaz. güneşliden beyazıta iett olmamalı. tramvaya aktarma olcak diye batıdan gelen hatların zeytinburnu tramvay'a kadar gelmelrine sinir oluyorum. neden? yenibosna varkn ek bir aktarma yaratılıyor. yenibosna'ya gelen aktarmalı hatlardan neden tramvaya aktarma yapılamıyor?
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
ÇARŞI METROYA KARŞI !
Yapılmasına karşı olduğum raylı sistem projeleri aşağıdadır:
1-Yenikapı-Sefaköy Metro Hattı
2-T1 Zeytinburnu Yeraltına Alma İşi
3-M7 Mahmutbey-Altınşehir Bölümü
4-Boğaz Metrosu İncirli-Topkapı Bölümü
5-Vezneciler-Sultangazi Metrosu Vezneciler-Ayvansaray bölümü
6-Altunizade-SAW Metrosu
7-3. Köprü YHT Projesi
8-Yenibosna-Tekstilkent Metrosu
9-Sefaköy-Başakşehir Metrosu
1-Yenikapı-Sefaköy Metro Hattı
2-T1 Zeytinburnu Yeraltına Alma İşi
3-M7 Mahmutbey-Altınşehir Bölümü
4-Boğaz Metrosu İncirli-Topkapı Bölümü
5-Vezneciler-Sultangazi Metrosu Vezneciler-Ayvansaray bölümü
6-Altunizade-SAW Metrosu
7-3. Köprü YHT Projesi
8-Yenibosna-Tekstilkent Metrosu
9-Sefaköy-Başakşehir Metrosu