ist-M.06 » Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Erişim Planlar

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Eki Cmt, 2009 10:06

Yaptığınız bir hata var! Bu otobüs hattı değil. Berlin'de U7 hattı, Spandau'dan ta Rudow'a talep olduğundan mı yapıldı?! :shock:
Metroyla bir ağ yapılır. Hat Üsküdar'dan başlar Dudullu'da biter, iyi güzel. Önemli olan şimdi de kesişme noktaları. Binen, ille de oraya gitmeyecek ki. Üsküdar'dan Ümraniye'ye direk yol önemli, Kadıköy'e ise aş sapağı (ki bence Üsküdar Kadıköy aks üzerinde olmalıydı, daha doğrusu, Kadıköy metrosu Üsküdar'a kadar gitmeliydi, Kİ, bir gün Beykoz'dan metro hattı gelirse, o da en azından Kadıköy'e gitsin VE böylece kesişmeler olsun (tabiîki paralel olmayacak bunlar ...).

Başar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eki Pzt, 2010 12:22

Sabiha Gökçen Havalimanına metro bağlantısı için DLH nın Pendik - E5 - SGH projesi ağırlık kazanmış, ortada dolaşan söyleme göre DLH burayı bir anahat olarak ihale etme düşüncesi içerisinde imiş!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 May Çrş, 2012 01:32

Hakan bu konuda taze bir bilgin varmı, benim son edindiğim bilgi yukarıdaki idi, kaynağım iyi ama çok şey değişiyor. İBB'nin DLH planına uyarak Marmaray'dan bir bağlantının Sabiha Gökçen'e ulaşmasını kabul ettiği daha doğrusu kendi planını arkaya attığı söylenmişti, duyduğun bir şeyler varmı? Benim elimde İBB nin metro hatları haritası var orada çizilmiş bir güzergahta var ama şimdi senin verdiğin çizim ile karşılaştırmadım halen kendi güzergahlarını mı gösteriyorlar yoksa diğerini mi çözemedim.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 03 May Prş, 2012 19:27

Taa fi tarihinden beri 2 plan var. Biri Pendik merkezden başlayıp kıvrıla kıvrıla havalimanı Kurtköy ve Sultanbeyli'de ulaşıyor. Diğeri ise Kaynarca civarından başlayıp şu an TEM bağlantı yolu olan yol hizasından havalimanına oradan da doğuya yönlenip Tuzla'nın sanayi bölgelerine uzanıyor.

Ben ikincisinden vazgeçildiğini ve ilkini İBB planları arasında kısa-orta vade planlar arasına aldı diye biliyorum, başka da bilgim yok...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 May Prş, 2012 19:40

Ulaşım Ana Planında dün gördüğüm bir şey vardı yanlış aklımda kalmadı ise Kadıköy - Sultanbeyli hattının senin bahsettiğin son seçenek ile birleştirildiği gibi bir sonuç çıkıyordu ortaya çünkü hattın Sultanbeyli'den sonra Tuzla nın yukarısına doğru gideceği, Tuzla için ise bir tramvay hattı planlandığı yazıyordu. Dur bulayım orayı da paylaşayım yanlış aklımda kalmış olmasın.

Bendeki harita çok güncel değil ama oradaki çizimde bunu destekliyor, fakat yine farklı, 1 hat Pendik'ten kıvrılarak dediğin gibi SGH üzerinden Sultanbeyli yapıyor, bir diğer hat Çekmeköy'den Sultanbeyli'ye geliyor, bir de yukarıda yazdığım hat geliyor ama sanki Sultanbeyli'de 3 ü de birbirine birleşmiyor gibi resmedilmiş, onunda yüksek çözünürlüğüne bakıp paylaşarım, kafamız netleşsin. Ama dediğim gibi güncelliği tartışılır belki.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 03 May Prş, 2012 19:48

Zaten benim bildiğim planda, Pendik-Havalimanı-Sultanbeyli hattı ile Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli hattı Sultanbeyli'de buluşuyor.

İkisi ayrı hatlar ama entegre...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 May Prş, 2012 19:53

Hakan yazdı:Zaten benim bildiğim planda, Pendik-Havalimanı-Sultanbeyli hattı ile Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli hattı Sultanbeyli'de buluşuyor.

İkisi ayrı hatlar ama entegre...
O zaman aynı planı biliyoruz bendeki biraz farklı olarak Kadıköy'den bir hattı daha oraya getirmiş, dediğin gibi 3 hat orada entegre edilmiş gibi, Sultanbeyli son durak :) resim çok büyük boyutlu hata verdi, orjinalini tekrar açıp kırpmaya çalışacağım.

kırptım
Resim

Ama dediğim gibi biraz sıkıntılı, örnek M4 hattında Kartaldan sonra 4 istasyon gösteriyor ama öyle değil, bir de o Kaynarca son durağın yeri konusunda tereddütte kaldım, yani orada bir sorun var eski hali olsa gerek. İstasyon yerleri dahi belirlenmiş olan hat Pendik-SGH-Sultanbeyli, diğeri Taşdelen'den gelen hat, ortadan gelen ise bu haritada ismi bile verilmemiş sadece çizilmiş :)

Detayı burada imiş:

PP-3: Kadıköy - Sultanbeyli Metro Hattı (21,5 km)
İstanbul - Ankara Otoyolu (O-4) kenarındaki yeni konut ve sanayi alanlarına hizmet eden raylı sistem ağı yetersiz kalmıştır. O-4 Otoyolu ve FSM Köprüsü (0-2) Bağlantı yolunun kesiştiği yer kent merkezi olarak gelişmiş ve burada nüfus yoğunluğu yüksek çıkmıştır. Boğazdan geçmesi önerilen yeni raylı sistem hattının bu bölgeye kuzey ve güney yönde
hizmet etmesi düşünülse de, doğu ve batı istikametindeki yeni bir raylı sistem hattının da toplu taşımacılığın geliştirilmesi açısından önemlidir (Kadıköy – Sultanbeyli metro hattı ya da Üsküdar – Çekmeköy LRT hattı gibi). İbrahimağa İstasyonunda Marmaray hattı ve Altunizade istasyonunda Üsküdar – Çekmeköy metro hattı ile entegre olacak; doğuda Taşdelen - Tuzla metro hattı ile birleşecek ve Sabiha Gökçen Havalimanına yapılan yolculuklara hitap edecektir. Bu güzergah Kadıköy, Taşdelen ve Sultanbeyli bölgeleri ile Sabiha Gökçen Havalimanına hizmet etmektedir.
Bu arada UAP dan alıntı olarak Pendik-SGH hattı Orta vade planlar arasında gösteriliyor ve banliyö, yani yine bir metro projesi yok, daha öncede söylediğimiz gibi DLH nın projesinden bahsediyor olsa gerek. Bir de düzeltme Tuzla tramvayı dediğim havaray projesi imiş, İBB her zamanki gibi sistemleri çorba ederek Tuzla TRAMVAYI diyor ama sistem türü HAVARAY :) O ortadaki hatta Kadıköy-Sultanbeyli adı ile Orta vade planlar arasında gösteriliyor.

Son olarak yine UAP tan komik ötesi bir durum, bununla ilgili bir şey duymuştum şimdi görevde olmayan bir yetkilinin "siz nasıl bu hatta bu numarayı verirsiniz" diye hizaya çektiğini anlatmışlardı yani Kadıköy-Kaynarca hattına M4 denmesi konusunda, evlere şenlik planımız bu hattı M3 diyor çünkü :) kurcaladıkça sarıyor beni bu döküman.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 03 May Prş, 2012 22:02

Evet Esat aynı plan, bu güzergah şu an rahatlıkla LRT işletilebilecek bir hat, Pendik'i Kurtköy'e bağlayan ana cadde Ankara caddesi ve o caddede onlarca minibüs ve İETT hattı çalışıyor. Pendik-Kadıköy minibüs yolundaki yoğunluktan daha az bir yoğunluğu yok diyebilirim.

Bu hattın önemli bir özelliği 1. istasyon marmaray ile entegre, 2.istasyon M4 ile, 3.istasyon Türkiye'nin şimdilik en büyük devlet hastanesinin (Pendik Eğitim ve Araştırma Hastanesi) önünde ve son istasyon da Üsküdar metrosu ile entegre. Havalimanı entegrasyonu zaten en kıymetli tarafı...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 May Prş, 2012 22:14

Peki hattın İBB de dahi banliyö olarak tanımlanmış olmasına ne diyorsun? Gerçi bunun çok büyük bir esprisi yok, yani sistem Marmaray'a tam entegre olacak ise aynı peron uzunluklarında olabilir o biraz sıkıntılı ve gereklimi düşüncesi uyandırdı bende.

Ama şu açıdan da haklısın korkunç yolcusu olan bir güzergah doğru, yani şu açıdan biliyorum nadirende olsa Kurtköy uydukente gidiyoruz, Uydu Kent'ten oturarak yer bulunabiliyor gün içinde ama otobüs yarı yolda doluyor ve Pendik köprüsüne kadar dünya kadar yolcu sirkülasyonu oluyor, minibüsleri saymıyorum bile, kaldı ki zaten Pendik sahile hitap edenler onlar, bu açıdan haklısın yolcu potansiyeli yüksek. Aynı dökümdan güzergahların mevcut ve gelecek potansiyel yolcu hesaplamalarıda verilmişti, ona da bir göz atmak lazım.

Bir de banliyö falan derken eğer hat Sultanbeyli'de sonlanacak ise, 10 lu dizilik perona belkide gerek yok, daha kısa peronlar ile kotarılabilir, burada iş daha çok Pendik gar bağlantısının nasıl olacağı. Bu önemli bir de hat büyük ihtimal ile banliyöde olsa yer altından gitmek zorunda kalacaktır zannımca.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 May Cum, 2012 06:50

Sultanbeyli Pendik arasında 200 metre civarında rakım farkı vardır, ayrıca yüzeyde hattın geçebileceği boş bir güzergah yok. Bunun dışında banliyö ihtiyacı olmayacak bir hat çünkü Kurtköy en düşük yoğunluklu planlanmış uydukent.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 May Cum, 2012 09:52

Neden LRT, neden daha kısa peron? Büyük düşünün!

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 May Cum, 2012 17:20

Orası öyle de bu aksta yapılaşma ve olabilecek maksimum yoğunluk zaten hesaplanıyordur herhalde, nerenin ihtiyacı ne ise o yapılır. Yoksa LRT diye sistem olmazdı zaten...

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön