ist-M.06 » Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Erişim Planlar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 May Cum, 2012 18:26

Hakan haklısın tabii ki orada bir takım hesaplar var ama bugüne kadar İstanbul için yapılan hiçbir hesabında tutmadığı ortada, geçmişte yapılan güdük işlerin durumuda ortada. Ha ben şunu demiyorum 10 araçlık Marmaray devamı yapılsın ama kalkıpta bir M1 ayarında 4 araçlık peronlarlada iş geçiştirilmesin, Başar belkide LRT denildiğinde onu kıyaslamış olabilir bilmiyorum. Bana sorarsanız normal metro ayarında yani 200 m. lik peronlar ile inşa edilir, işletmede kısa tren şeklinde başlanır, zamanla kapasite arttıkça sistem büyütülür. Çünkü bu aşamada çalışma Marmaray ile ray bağlantılı bir işletme olarak düşünülüyor benim anladığım kadarı ile.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Ağu Prş, 2012 00:08

Daha önce dile getirdiğimiz üzere DLH nın Marmaray entegrasyonlu havalimanı bağlantı projeleri tamamlanmış, çalışmanın bu seviyeye gelmesi ile yıl sonuna doğru hem Atatürk Havalimanı hemde Sabiha Gökçen Havalimanına erişim için iki ayrı paket halinde ihaleye çıkılmak üzere çalışmalara başlanmış.

Hayırlı olsun diyelim, umarım sorunsuz bir ihale süreci geçirir ve en kısa sürede inşa edilir, bana göre Marmaray bu bağlantılar olmadan güdük kalacak, sadece tüp geçişinin havasına kapılarak projeyi havalara çıkartanlar kente fayda anlamında hiç tartışmıyorlar maalesef. Eğer bu haber doğru çıkar ise İBB nin kısa vadede bu iki havalimanına başka bir erişim planlayacağını düşünmüyorum.

http://networkedblogs.com/Au7HP
Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından finansmanı özkaynaklardan karşılanacak olan, “Sabiha Gökçen ve Atatürk Hava Limanlarına Demiryolu Bağlantısı Alt ve Üstyapı İnşaatları İhalesi” ile ilgili yeni gelişmeler kaydedildi.

Yatırımlar Dergisi’nin aldığı bilgiye göre; uygulama projeleri Yüksel Domaniç – Atac Mühendislik ortak girişimi tarafından tamamlanan proje için yıl sonuna doğru ihale ilanı yapılması bekleniyor.

Çalışmaların ve gerekli onayların alınmasından sonra ihaleye iki ayrı paket halinde çıkılacağını belirten yetkililer, ilk aşamada altyapı işleri daha sonra da üstyapı inşaat işleri için ihale ilanı yapılarak firmalardan teklif isteneceğini kaydettiler.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 02 Ağu Prş, 2012 14:40

haydarpaşa-pendik, kazlıçeşme-halkalı daha yapılmadan havalimanlarını marmaray'a nasıl bağlayacaklar anlayamadım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Ağu Prş, 2012 14:47

Hocam sene sonunda ihaleye çıkıp verseler bile başlanması 2013 ilkbahar, Marmaray bir bütün halinde açılması en geç 2015, bahsi geçen projeler kısa bağlantılar ama biraz zorlu bağlantılar özellikle Pendik bölgesinden yeraltı kazısı ile ilerlemek zorunda kalacaklardır, diğer tarafta Ataköy'den AHL ye yapılacak bağlantıda sürekli olarak dile getirilen bir pist altı geçişi vardı, bu sorunu bir şekilde aştılarsa hızlı ilerleyebilirler ama o bağlantıda herhalde bir yeraltı geçişi şeklinde olacaktır. Yani bu işe 2013 te başlansa bile bitip hizmete alınması zaten Marmaray ana güzergahının açılmasını geçer diye düşünüyorum, 2016?

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 02 Ağu Prş, 2012 16:38

Umarım bu bağlantıları yaparken ilerisini düşünerek ve Avrupa'daki modellerini inceleyerek yerinde bir yatırım yaparlar. Bana göre bu iki havalimanı istasyonu banliyö araçları haricinde anahat trenlerine de hizmet etmeli. Avrupa'da birçok örneği var mesela (Cenevre havalimanı - St. Gallen),(Zürih Havalimanı - Basel) işletmeleri vs. Bizde de (AHL - Bursa) ya da (SAW - Konya) gibi işletmeler yapılabilir. Aynı şekilde Ankara'da Esenboğa'ya metro bağlantısı olacak denildiğinde de keşke metro yerine YHT hattı uzatılsa da Havalimanı başlangıç/bitişli YHT seferleri yapılsa diye düşünmüştüm.

Şu an için YHT tarafından servis sağlanacak tek havalimanı Yenişehir Havalimanı gibi duruyor ama ondan da uçuş yok belki ilerleyen zamanlarda hızlı tren sayesinde bu havalimanı canlanır. Hızlı tren sayesinde Eskişehir , Konya , Bilecik gibi iller havalimanına kolaylıkla bağlanmış olacaklar. Yenişehir başlangıçlı seferler olmasa da ara istasyon olarak kullanarak , Avrupa'daki işletme mantığına biraz daha yaklaşmış olacağız.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Ağu Prş, 2012 16:45

Bu konuda kesinlikle hak veriyorum, Pendik ya da Ataköy istasyonları üzerinden yapılacak bir aktarma belki çok görülmez ama uzun yolcusunu getirip "hadi git bir de buna bilet al" diye dolaştırmak bana göre yolcu sirkülasyonu açısından kötü bir iş olur.

Diğer taraftan havalimanlarının kullanımı ile ilgili bazı durumlarda var, bahsettiğiniz gibi bir işletme aslında iç hat uçuşları ile rekabet edecek bir iştir, ama tabii tren seferine denk gelen yolcu için, ya da son varış noktası tren güzergahında olan yolcu için iç hat uçuşuna rakip bile olabilir. Ama AHL nin kapasite üstü çalıştığı ortada, 3. liman bu yükü azaltır ise o zaman yapılacak düzenlemeler ile böyle tren seferleri hatta havayolu şirketi + TCDD kombinasyonlu uçuşlar bile planlanabilir. İyi fikir.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Bursa Yenişehir Havalimanı

Mesaj gönderen Kamil16 » 03 Ağu Cum, 2012 05:30

btgn yazdı: Şu an için YHT tarafından servis sağlanacak tek havalimanı Yenişehir Havalimanı gibi duruyor ama ondan da uçuş yok belki ilerleyen zamanlarda hızlı tren sayesinde bu havalimanı canlanır. Hızlı tren sayesinde Eskişehir , Konya , Bilecik gibi iller havalimanına kolaylıkla bağlanmış olacaklar. Yenişehir başlangıçlı seferler olmasa da ara istasyon olarak kullanarak , Avrupa'daki işletme mantığına biraz daha yaklaşmış olacağız.
Bu düşünceye katılıyorum. Bursa'dan, Avrupa'da hub kabul edilen merkezlere düzenli uçuşlar yapılabilir. Bunu THY yapmak istemese bile Easyjet, Lutfthansa gelir yapar iyi mi? 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Kas Çrş, 2012 21:21

Marmaray'ın AHL ve SGH ya bağlanması ile devam eden bir proje çalışması olduğunu daha önce yazmıştık tabii AHL nin kapasitesinin düşürülmesi ve hatta gelecekte kapatılması gibi bir endişede ortaya çıktı bu projeyi nasıl etkiler bilemiyoruz ama genel olarak yaklaşık maliyet çalışmalarının devam ettiği ve 2013 ün ilk aylarında ihaleye çıkılmasının planlandığı yazılmış, bunu biz 2013 ortası diyelim :)
öz kaynaklarla finanse edilecek yapım ihalesi ile ilgili yaklaşık maliyet çalışmaları tamamlanma aşamasına geldi. Çalışmaların tamamlanması halinde Aralık ayı sonunda, tamamlanmaması durumunda ise 2013 yılının ilk aylarında ihale ilanı yapılacağını kaydettiler.
http://networkedblogs.com/EI9uj

Berk senin havalimanlarına en azından SGH ya anahat trenleri ya da hızlı trenlerin uğramasını fikrini bir kez daha destekliyorum :) Pendik istasyonu zaten alışık olmadığımız tarzda bir gar havasında inşa edilcek dolayısı ile bazı YHT lerin Haydarpaşa ya da Tüp e girmeyeceğini varsaysak bile kuzeyden gelecek YHT hattından bir bağlantının SGH üzerinden Pendik e gelmesi bana çok mantıklı geliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Oca Prş, 2013 19:46

Kocaeli Belediye Başkanı Karaosmanoğlu İBB ve UDH ile Sabiha Gökçen'e gelecek metro hattının Dilovasına uzatılması için müzakerelere başladıklarını açıklamış, ayrıca bunun plan kararını aldıklarını söylemiş???

Soru işareti çünkü, hangi metro? Neden herkes İstanbul metrolarına orasını burasını karıştırıyor? Yok birini tanıyorum, koyun onu belediyenin başına yapsın size abuk subuk metro hatları, Dilovasına Marmaray'ın gitmesi daha mantıklı değil mi? Bu İstanbul un sınırı nerede arkadaş yakında Şarköy' e de metro yaparız herhalde.

Kaynak İstWebTV adındaki İBB nin tv yayını yaptığını iddia eden biriminin twitter adresi :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Haz Pzt, 2013 14:21

Anatolian yazdı:
Kadıköy - Kartal Metro Hattı; Kaynarca istikametine doğru uzatılması kararı alınmıştır. Kartal - Kaynarca arası yaklaşık 4,4 km.dir. Bu hat üzerinde Yakacık İstasyonu, Pendik İstasyonu ve Kaynarca İstasyonu yer almaktadır. Kaynarca İstasyonu ile Sabiha Gökçen Havalimanı arası bağlantı hatlı Ulaştırma Bakanlığı DLH Genel Müdürlüğü tarafından projelendirilmektedir. Metro hattımız DLH Genel Müdürlüğünce projelendirilen hatla Kaynarca
istasyonumuzda yolcu geçişi entegrasyonu sağlanacak şekilde planlanmıştır. İstasyon yapılarımız, D-100 Karayolu güzergâhında yaklaşık 1,5 km. aralıklı mesafelerde ve D-100 Karayolunun paralelinde inşa edilecektir.
Bu hattın tünellerini açmak için Kartal’dan 2 adet TBM makinesi ile kazı başlatılmış tünellere alınmış, bu TBM’lerle Kartal-Kaynarca arası tünel kısmının yaklaşık %85’i açılmıştır. Geri kalan kısmın NATM kazı yöntemi ile Kartal-Kaynarca Metrosu İnşaatı ve Elektromekanik Sistemler Temin, Montaj ve İşletmeye Alma İşleri kapsamında açılması planlanmaktadır.
İşin Adı : Kartal-Kaynarca Metrosu İnşaatı ve Elektromekanik Sistemler Temin, Montaj ve İşletmeye Alma İşleri
Yüklenici : Şenbay – Öztaş - Albayrak İş Ortaklığı
Güzergah Uzunluğu : 4,4 km.
İstasyon Sayısı : 3
İstasyonlar : Yakacık, Pendik, Kaynarca
İhale Bedeli : 105.527.725€+KDV
İhale Tarihi : 06.03.2013
Sözleşme Tarihi : 03.05.2013
İşe Başlama Tarihi :
Sözleşmeye Göre İşin Süresi : 810 gün
Yer teslimi aşamasındadır.
IBB sitesiinde 7 Mayıs tarihli yazıdan alıntıdır.
Yer teslimi aşamasında demişler o zaman ama en son başvurumda yer teslimi yapılmıştır dediler bana.Ayrıca Kaynarca'dan Havalimanı'na kadar olan hattı Ulaştırma Bakanlığı yapacakmış.
Acaba ayrı bir hat mı olacak yoksa M4'ün devamı mı bilgisi olan var mı?
Kaynarca'dan sonra D-100'e paralel 5 km daha uzatsalar Anadolu Yakası'nı baştan sonra halletmiş olurlar yolcu potansiyelide yok değil dakika başı geçen 500T, 500ES, 130A, 130Ş ve 130 her daim tıklım tıklım özellikle Şifa'ya gidenler.Hem seçim zamanı kendileri içinde oldukça güzel bir koz olur
İBB metni SGH hattının ayrı bir hat olacağını söylüyor, bende hep bu şekilde duydum ve heryere de bu şekilde yazıyorum, bakalım ters köşeye düşecekmiyim.
Metro hattımız DLH Genel Müdürlüğünce projelendirilen hatla Kaynarca istasyonumuzda yolcu geçişi entegrasyonu sağlanacak şekilde planlanmıştır.
Bu ifade bence yeterli, İBB M4 için bir SGH uzatması planladı mı bilmiyorum, bir ara ilgili başlıkta Hakan kent planlarına işlenmiş bir iki çalışmayı anlatmıştı şimdi detayı aklıma gelmiyor ama ben bildim bileli hep ayrı bir hattın gitmesi söz konusu idi, en son olarakta UBAK / DLH aracılığı ile Marmaray bağlantılı bir uzatma projesi vardı ve İBB bunu kabul etmişti diye biliyorum.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 24 Haz Pzt, 2013 14:53

Ulaştırma Bakanlığı'nın yapacağı hat; SGH-M4(Kaynarca)-Marmaray(Kaynarca veya Tersane)-Pendik IDO şeklinde olursa M4 ile Kadıköy ve Metrobüse, Marmaray ile AHL'ye , IDO ile de diğer şehirler ve kentteki diğer iskeleleri ulaşım sağlanmış olur, bu sayede Istanbul'un pek çok noktasından 1 saatten az sürede SGH'ye erişim sağlanmış olur

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Haz Pzt, 2013 15:36

Anatolian yazdı:Ulaştırma Bakanlığı'nın yapacağı hat; SGH-M4(Kaynarca)-Marmaray(Kaynarca veya Tersane)-Pendik IDO şeklinde olursa M4 ile Kadıköy ve Metrobüse, Marmaray ile AHL'ye , IDO ile de diğer şehirler ve kentteki diğer iskeleleri ulaşım sağlanmış olur, bu sayede Istanbul'un pek çok noktasından 1 saatten az sürede SGH'ye erişim sağlanmış olur
İDO bağlantısı varmı bilmiyorum, ilk hali ile hatırladığım kadarı ile Pendik yeni gar dan hareket ederek SGH ya ulaşıyordu, bununla ilgili gerideki sayfalarda bir şeyler yazıp çiziktirilmiş olması lazım.

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön