ist-M.06 » Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Erişim Planlar

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-M.06 » Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Eri

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Eyl Çrş, 2009 11:16

Haritaya Pendik Marmaray-E5-Sabiha Gökçen Hattını bir iliştirebilirmiyiz? E5'te hangi duraktan geçecek. Kaynarcadan mı? Pendik Köprüsünden mi?Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Eyl Çrş, 2009 11:21

Evet o hattın durumu kesinleştimi? Yani kesin olarak şu güzergah denildi mi? Orası net değildi çünkü İBB nin bir kaç farklı senaryosu vardı Sabiha Gökçen ile alakalı.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 02 Eyl Çrş, 2009 14:31

Bir ara google-earth ile bu hatta yapılması muhtemel istasyonları sıralamıştım, referans aldığım belge İBB'nin 2023 planları idi, şimdi İBB şhir rehberindeki 100.000' lik plana bakıyorum güzergah birebir aynı, bölgeyi çok iyi bildiğim için istasyonların da 3 aşağı 5 yukarı tutacağını düşünüyorum.

Resim

Birde küçük bir not iliştireyim, hat üzerinde benim yazdığım Pendik Eğitim ve Araştırma Hastanesi, 2010 yazında hizmete girecek, bütün odaları tek kişilik ve Türkiye'nin en büyük kamu hastanesi...

Kadıköy-Kartal-Pendik Metrosu ile entegrasyon, bu haritada Tavşantepe olarak gösterdiğim yerde yani Kadıköy metrosunun Kaynarca istasyonunda.

Ben tavşantepe yazmıştım çünkü, Kaynarca'da olmayan istasyona Kaynarca adını veren İBB bu yanlışdan döner diye umuyordum.

Havalimanında sonra, hattın çeşitli yönlere gidebileceği ile ilgili varsayımlar ve etütler var, Sultanbeyli, Orhanlı, İstanbulpark gibi. Bence Sultanbeyli ve Orhanlı'ya kesin gidecektir ama bunları konuşmak için çok erken, Pendik-Sabiha Gökçen Metrosunun 2020'den önce gündeme geleceğini dşünmüyorum.

Burada inşa edilecek hattın LRT değil Metro olacağını düşünüyorum, çünkü Kurtköy bölgesi sürekli nüfusu artan ve planlı yerleşmeye sahip bir yer, sağlam zemini ve İstanbul ortalamasına göre uygun fiyatlarıyla daha da cazip hale geliyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Eyl Çrş, 2009 15:46

Birde Tuzlaray'ı çizsen ne güzel olur enginer arkadaşım.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 02 Eyl Çrş, 2009 23:15

Resim

100.000 lik planda ve 2023 vizyonunda bu haliyle yer alıyor, Pendik-Sabiha Gökçen hattı kesin diyebiliriz.

Doğudaki yeşil hat İçmeler'den başlıyor TEM bağlantı yolu boyunca ilerliyor, ben Aydınlı ve Orhanlı'yı biliyorum ama güzergah boyunca pek çok istasyon olabilir çünkü bağımsız Sanayi Siteleri var, İçmeler-Aydınlı arasında askeri bölgede de binlerce subay-astsubay var, yani İstasyon sıklığı 1 km civarına düşebilir.Aydınlı-Orhanlı arasında ise güneyine göre daha fazla Sanayi tesisi var, yani istasyon çok olabilir.

Bu İçmeler-Orhanlı hattı sabah ve akşamları çok yoğun olmakla beraber ara saatlerde sinek avlar.

Orhanlı-Sabiha Gökçen arasındaki kavis bağlantı olarak düşünülüyor, bölge şu an çok yoğun sayılmaz, özellikle son 1 yılda gözle görülür hareketlenme oldu, bugün Orhanlı'da 2 antrepoya gittim, çevrede bazı otomobil park alanları gördüm, arazi daha ziyade lojistik sektörüne hizmet ediyor, metro ne kadar çalışır bilemiyorum.

Ortada kalan kırmızı hat, Kaynarca-Tersane istasyonları arasından başlıyor, RO-RO hemen yakınında, bu hattı Ulaştırma Bakanlığı demiryolu olarak planlıyor, güneyde 2 ya da 3 istasyon konut alanları arasında kalabilir, daha kuzeyde ise şimdi boş olan arazilerde büyük şirketlerin Teknopark'a yakınlık sebebiyle bu yönde yatırımları olacak, Mesela Garanti Bankası Güneşli'deki Operasyon merkezini 2 yıl içinde buraya taşıyacak. Orhanlı'da diğer hatla entegre oluyor, daha sonra Tuzla Organize Sanayi Bölgesine ulaşıyor, TOSB için İstanbul'un her karışını gezen biri olarak şunu söyleyebilirim, İstanbul'da en büyük 3 sanayi bölgesinden birisi, ve en fazla yatırım yapılan. Yani buraya raylı sistem kaçınılmaz.

Bunlar halihazırda planlananlar, bu planları yapanların akıl edemediği ise Kaynarca'ya kadar ulaşan Kadıköy-Pendik hattını bu 3 hat ile entgre etmek.

Resim

3 hattın entegre olması, tüm hatların verimliliğini üst düzeye taşıyacaktır...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Eyl Prş, 2009 00:14

bu haritayı ve mesajları bir süre sonra Kadıköy-Kartal başlığına ya da başka uygun bir başlığa taşıyacağım bilginize.

Konuya gelir isek, ilginç planlamalar ve bir o kadar da iyi buldum. Orada yeşil hattın konumunda bir ring hattı düşüncesi vardı ama ringten vazgeçilmiş görünüyor, ayrıca Üsküdar-Ümraniye hattının bağlantısıda görülmüyor.

Diğer taraftan Aydınlı istikameti bence doğru bir istikamet, İçmeler' den sonra Aydınlı köyü belki arada bir durak hani şu Et Kombinasının olduğu yere yakın (hala oradamı :)) ve daha sonra köyün içinde, oradan da kesinlikle Tuzla Deri Sanayiine uğramalı derim, bana kalsa hattın Aydınlı' dan sonraki istasyonları Deri Sanayii girişinde küçük sanayinin orada, arıtmadan sonra sanayinin ortasında bir yerlerde (kantar vardı orada misal orada, yanlız göleti üstten geçmek gerekebilir, böylesine rahat bir arazide gölet yüzünden derinliğe girilmesi anlamsız bence) sonrada Serbest Bölge durağı olmalı derim. Yani bana kalırsa hat biraz daha geniş kavis çizmeli. Ya da demiryolu olarak planlanıyor dediğiniz hat bir banliyö hattı olarak işletilebilir, ama bu durumda onunda Orhanlı birleşiminden sonra gölete doğru daha yakın geçmesi bence daha iyi TDS ortasından, sonra Göçmen Konutları ve Şeyhli Mahallesi miydi oranın ismi o mahalleye doğru, ancak bu kadar hatırlıyorum o bölgeyi, ekmeğini yedik unutmayalım. :)

Kartal hattını belki şu anda düşünmüyorlardır bizde biraz bu işler hep diyorum ya bugün için yapılıyor :) yerleşim yoksa boşver, halbuki sen bu ulaşım imkanını götürüp sonrada Toki si Kiptaş ı ile oraya adam gibi yerleşim yapıp, kent içindeki yıkacağın alanlarıda buralara boşaltırsan kaymaklı ekmek kadayıfı olur ama maalesef kentsel dönüşüm dediğimiz şey sakat doğumdan başka bir şey değil bence.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 03 Eyl Prş, 2009 07:52

Kadıköy-Kartal başlığına taşımayın, bu hatları direk ilişkili değil, Metro Önerileri Kısmında yeni başlık açılmış olsun.

Bu arada Aydınlı'daki Et Kombinası hala orada, söylediğiniz gibi pek çok snayi tesisi var, istasyon yapılabilecek yer çok ama Deri Sanyi'nin orada istasyon olmalı, Kiptaş'ın pek çok konutu var orada da mutlaka istasyon olur.

Bu hatlardan hiç birinin yakın tarihte gündeme gelmeyeceğini düşünüyorum, daha çok etüt yaparlar, çok yolcu sayımı yaparlar, en sonunda bölge trafiği çekilmez hale gelir ondan sonra inşaatı başlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Eyl Cmt, 2009 02:38

Genel olarak Sabiha Gökçen Havalimanına erişim ile ilgili olan İstanbul Doğu bölgesi metro hatları olarakta adlandırabileceğimiz kesim ile ilgili mesajları bu başlığa taşıdım, konu buradan devam etsin.

Tabi ben Deri Sanayii' nin bundan 6 yıl önceki halini hatırlıyorum en son. O zaman dahi sanayinin önünden Orhanlı' ya giden yol boyunca çok büyük değişiklikler olmuştu, kim bilir bugünlerde oralar ne durumdadır. Aydınlı Köyü dahi köy olmaktan çıkalı çok uzun yıllar oluyor :)

regyonalekspres
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 7
Kayıt: 01 Eyl Sal, 2009 21:23

Mesaj gönderen regyonalekspres » 05 Eyl Cmt, 2009 04:10

sanırım bu aydın köyü civarında yapılıyor..
konuyla ilgisiz ama değindiğiniz konu açısından fikir versin diye koyuyorum.

Resim

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 05 Eyl Cmt, 2009 23:27

Bu tarz konut projeleri özellikle Aydınlı civarında yoğunlaşıyor, ve duyumlarıma göre 40-50 metrekare 1+1 ağırlıklı, havalimanına yakın olması sebebiyle iş adamları süreli kiralama yaparak otel yerine buraları tercih ediyor, 2 gün İstanbul'da kalıyor sonra dönüyor. Otelden daha avantajlı olma sebebi nedir derseniz, Kurtköy cvarında çok otel yok, Hilton inşa halinde, Divan Otel Kaynarca'da, Green Park'da Kaynarca'da inşa halinde ama hepsi 5 yıldız, yani pahalı, belki maliyetten kısılabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Eki Prş, 2009 00:39

Bu konu ile ilgili bir soru, Hakan Bey yayınladığınız haritalarda Anadolu yakasının kuzeyinden gelen bir hat göremedim, şimdi mesajları tek tek okumadım ama bakacağım. Sizce Üsküdar - Ümraniye hattı buraya uzamayacak mı?

Başkan seçim öncesinde ulufe dağıtır gibi metro dağıtırken Sultanbeyli ye de dağıtmıştı, benimde daha önceden bildiğim bu hattın Sultanbeyli' den sonra Kurtköy ve Sabiha Gökçen' e bağlanacağı yönünde idi, tabi bunlar sadece düşünme aşamasındaydı sanırım bir etüt yapılmadı.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 15 Eki Prş, 2009 08:03

Aynen dediğiniz gibi, İBB nin 618 km planladığı hatların içerisinde bahsettiğiniz hat da var. Etüt aşamasında, ama açıkcası ben kuzeyden yapılacak bu hatların o kadar yolcu talebinin şu an çok alt seviyelerde olduğunu düşünüyorum. Tamam havalimanı aşırı bir yolcu talebi içerecek, hem de bu muhtemelen önümüzdeki ay açılacak 25 milyon kapasiteli dış hatlar terminalinden sonra olacak galiba 2012'ye kadar bir de ilave pist yapılacak.

Mesela Sultanbeyli ile Samandıra arasında ya da Dudullu Ümraniye Üsküdar hattında kaç kişi gidip geliyor ki? Çakmak-Üsküdar arasında evet bugün yüksek bir talep var ama daha doğudaki bölgelerden olan talep ne Üsküdar ne de Ümraniye'ye değil. Ya Kartal-Pendik'e ya da Kadıköy'e.

Peki sırf Üsküdar ve Ümraniye yolcusunu havalimanına götürmek için fazladan 20 km metro yapmaya değer mi? Değmesine değer önemli olan ağ mantığını oturtmak ama hazır yolcusu da bulunan Pendik-Kurtköy arasını değerlendirmek çok daha mantıklı.

Kuzeyden havalimanı bağlantısının en az 20 sene daha sadece TEM vasıtasıyla olacağını düşünüyorum...

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön