ist-M.06 » Marmaray'ı Dik Kesen "Kuzey-Güney" Metrosu

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-M.06 » Marmaray'ı Dik Kesen "Kuzey-Güney" Metrosu

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 24 Tem Cum, 2009 10:39

Marmaray İstanbul'n ana omurgası kabuledilirse ve bütün şehrin azami derecede yararlanması hedefi düşünülürse, ana duraklara nasıl besleme olmalı?

Kuzey-Güney aksında metrolar nasıl planlanmalı?

Bostancı, Maltepe, Kartal, Pendik ve Tuzla İstasyonlarından kuzeye giden hatlar nasıl olmalı ve nerelerden geçmeli.

Bostancı ve Pendikte kuzeye doğru metro projesi yapıldığı anlaşılıyor.

1-Bostancı-Dudullu Hattı

2-Pendik-Havaalanı-Sultanbeyli Hattı

Maltepe ve Kartal'dan E5'e kadar havaray düşünülüyordu. Kısa havarayın çözüm olamayacağı düşünülürse sistemin metro olarak planlanması daha doğru olabilir mi?

1-Kartal Merkez-Cevizli-E5-Samandıra

2-Maltepe Merkez-E5-Sarıgazi

Resim



Resim

metro_5
Aylık Paso
Mesajlar: 64
Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34

Re: ist-M.06 » Marmaray'ı Dik Kesen "Kuzey-Güney" Metrosu

Mesajgönderen metro_5 » 21 Eyl Cum, 2018 22:48

Ben bahsi geçen hatların Devlet treni yani banliyö sistemi olarak tasarlanmasından yanayım.
Neden yeni Marmaraylar olmasın ki

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1715
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.06 » Marmaray'ı Dik Kesen "Kuzey-Güney" Metrosu

Mesajgönderen Engin Y » 24 Eyl Pzt, 2018 22:55

Faal durumda olan M1, M2, M4 ve M5 ile inşa hâlindeki M3, M8, M9, M10, M11, M12 ve Halkalı-Yeni Havalimanı Metrosu’nun Marmaray’ı dikine kesmesi söz konusu..

M7 hariç tüm hatlar diyebiliriz hatta.. (M6’yı ve -şimdilik- M13’ü hattan saymıyorum..)

Eğer Marmaray’ın Halkalı’dan batıya doğru (mesela Hadımköy’e kadar) uzaması söz konusu olursa, M7’nin de Esenyurt’a uzatılırken Marmaray’ı dik kesmesi söz konusu olacaktır..


“Metro Önerileri” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir