Marmaray İstanbul'n ana omurgası kabuledilirse ve bütün şehrin azami derecede yararlanması hedefi düşünülürse, ana duraklara nasıl besleme olmalı?
Kuzey-Güney aksında metrolar nasıl planlanmalı?
Bostancı, Maltepe, Kartal, Pendik ve Tuzla İstasyonlarından kuzeye giden hatlar nasıl olmalı ve nerelerden geçmeli.
Bostancı ve Pendikte kuzeye doğru metro projesi yapıldığı anlaşılıyor.
1-Bostancı-Dudullu Hattı
2-Pendik-Havaalanı-Sultanbeyli Hattı
Maltepe ve Kartal'dan E5'e kadar havaray düşünülüyordu. Kısa havarayın çözüm olamayacağı düşünülürse sistemin metro olarak planlanması daha doğru olabilir mi?
1-Kartal Merkez-Cevizli-E5-Samandıra
2-Maltepe Merkez-E5-Sarıgazi
ist-M.06 » Marmaray'ı Dik Kesen "Kuzey-Güney" Metrosu
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 64
- Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34
Re: ist-M.06 » Marmaray'ı Dik Kesen "Kuzey-Güney" Metrosu
Ben bahsi geçen hatların Devlet treni yani banliyö sistemi olarak tasarlanmasından yanayım.
Neden yeni Marmaraylar olmasın ki
Neden yeni Marmaraylar olmasın ki
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.06 » Marmaray'ı Dik Kesen "Kuzey-Güney" Metrosu
Faal durumda olan M1, M2, M4 ve M5 ile inşa hâlindeki M3, M8, M9, M10, M11, M12 ve Halkalı-Yeni Havalimanı Metrosu’nun Marmaray’ı dikine kesmesi söz konusu..
M7 hariç tüm hatlar diyebiliriz hatta.. (M6’yı ve -şimdilik- M13’ü hattan saymıyorum..)
Eğer Marmaray’ın Halkalı’dan batıya doğru (mesela Hadımköy’e kadar) uzaması söz konusu olursa, M7’nin de Esenyurt’a uzatılırken Marmaray’ı dik kesmesi söz konusu olacaktır..
M7 hariç tüm hatlar diyebiliriz hatta.. (M6’yı ve -şimdilik- M13’ü hattan saymıyorum..)
Eğer Marmaray’ın Halkalı’dan batıya doğru (mesela Hadımköy’e kadar) uzaması söz konusu olursa, M7’nin de Esenyurt’a uzatılırken Marmaray’ı dik kesmesi söz konusu olacaktır..
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: ist-M.06 » Marmaray'ı Dik Kesen "Kuzey-Güney" Metrosu
Ulaşım Çalıştay'ında 2040 hedefinde bazı dikey hatlar da eklenmiş.
1-Maltepe-Samandra (metro mu havaray mı bilgi yok, sanırım fizibilite etüdü yapıp talebe göre hat tipi belirlenir)
2-Kartal-Uğur Mumcu Mahallesi (E-5'e kadar havaray vardı sanırım uzatmışlar ama metro olur mu?)
Avrupa Yakası'ndaki 3 metro zaten dikey: M2, M3, M9. Hattın Halkalı-Küçükçekmece bölümü kendi içinde dikey gibi görünebilir. Havalimanı'na yapılacak hat da dikey oluyor.
Dikey olup banliyöye ulaşmayanlar ise şöyle olabilir:
1-Vezneciler-Fenertepe (Sirkeci olsa nasıl olur, tam dikey sayılmaz ama kuzey batı yönü diyelim)
2-Zafer-Tekstilkent
1-Maltepe-Samandra (metro mu havaray mı bilgi yok, sanırım fizibilite etüdü yapıp talebe göre hat tipi belirlenir)
2-Kartal-Uğur Mumcu Mahallesi (E-5'e kadar havaray vardı sanırım uzatmışlar ama metro olur mu?)
Avrupa Yakası'ndaki 3 metro zaten dikey: M2, M3, M9. Hattın Halkalı-Küçükçekmece bölümü kendi içinde dikey gibi görünebilir. Havalimanı'na yapılacak hat da dikey oluyor.
Dikey olup banliyöye ulaşmayanlar ise şöyle olabilir:
1-Vezneciler-Fenertepe (Sirkeci olsa nasıl olur, tam dikey sayılmaz ama kuzey batı yönü diyelim)
2-Zafer-Tekstilkent