ist-M.06 » İncirli'de hat uzatması neden farklı sistem ile?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-M.06 » İncirli'de hat uzatması neden farkl

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Tem Çrş, 2009 10:37

İncirli dedim ya.

Bakırköy-Beylikdüzü Hattı İncirli'den başlayacak. Yenikapı-İncirli Hattının bittiği yerden başlayacak yani. Ama biri metro diğeri LRT. Neden?

Yani yoğun zamanlarda farklı işletme, mesela Beylikdüzü Metrosu İncirli'den sonra Yenikapı'ya devam edebilmeli? Ya da K.Çekmece-Yenikapı-Taksim işletmesi olabilmeli.

BUNU DİYORUM? NİYE 2 SİSTEM FAKLI?

Resim

BÖYLE TEK SİSTEM OLMALI.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Tem Prş, 2009 07:43

Sonuçta iki sistemde metro standardında olmalı. Başar Abi'nni deyimiyle herkes kendi palavrasını sallamamalı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Tem Prş, 2009 10:23

Evet, bu işi ben de anlayamadım şimdi! :shock:
Yani, parkur uzunluğunu burada tartışmayacağız, kendi başlığı var, ama bir noktadan "iki" farklı sistemin kalkması – bazı yerlerde mümkün ve müsbetse de – genelde pek mantıklı değil.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Tem Prş, 2009 10:43

Benim görüşüm İBB bunu güzergahların gün içerisindeki yoğunluğu ile değerlendirmiş, eskiden sınır Topkapı Surları idi, 80 sonrasında bu sınır yavaş yavaş ilerledi önce Merter oldu sonra Ömür, şimdi ise Yenibosna ileride Avcılar. Bence buna göre düşündüler.

Sabah akşam Bakırköy-Beylikdüzü arasında pik yoğunluk var ama tek yönde 2 yönde yoğunluk yok, dolayısı ile bu kapasitede bir hattı LRT ile kotarırız, perondan kısa araçtan az böylece ucuza kapatırız denilmiştir. Amma diyoruz ya kaç yıllık planladınız, işte İETT Genel Müdürü söylüyor bu hattın kapasitesi metro diye.

Dolayısı ile bu proje revize edilmelidi, tek hat olmasa dahi en azından kapasite olarak eşit 2 sistem olmalıdır.

Diğer taraftan dediğim gibi ben pik saatte metro içinde yarım hatlar çalışsın, normal saatte tam hat çalışsına karşıyım. Karşı olmamın sebebi de buna göre bir inşaat yapacaklar mı? İncirli peron dan Zeytinburnu yönüne boş bir orta yol yapacaklar mı? Burada son durak yapan araç hiç seferleri engellemeden geri kalksın? Yok hiç sanmıyorum bunu düşünmediler, belki bizden okurlarsa düşünürler, ama kimse de bize vallahi aklımıza gelmemişti deyip sırtımızı sıvazlamayacak. Eskiden M1 hattında bu yapılırdı, manevra makinistleri deli gibi koşarlardı araçlar pik saatte 4 lü dizi çalışır, sonra teker teker parka girer bu makinistler burada araçları söker 3 lü dizi yaparlar tüm gün öyle çalışır sonra pik saatte hadi yine 4 lü :) zulüm başka bir şey değil.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Tem Prş, 2009 10:50

İnanılmaz bir şey! Olur mu hiç? Sistemin tabiîki (!) TEK sistem olması gerek. Artık ya "Kurzzug" (kısatren) sistemiyle, ya da hattın belirli saatlerde belirli sonduraklara gitmesi ile problemler, varsa (!), giderilir. Ki olacağına da inanmıyorum. Ya, metro sadece yükü olan yere değil, yükü olacak yere de yapılır. Yani, BU denli bir hesap olamaz valla ... tam dolmuşçu prensibi, o-la-maz! Hayret.

Bir de ... kotardık ... trenler küçük, ucuz, peronlar kısa, yani miditren ... ama çoksistemliliğin mâliyeti?! Onu da mı hesaba kattılar? Acep!

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Tem Prş, 2009 11:01

Valla ben aynen benim dediğim gibi düşündüklerine inanıyorum. Bakın şöyle izah edeyim. İzah yanlış anlaşılmasın tabii sizde biliyorsunuz bu anlattıklarımı.

Bugün Başar ile benim Stadtbahn olarak bildiğimiz bazı yerlerde Lokalbahn da denilen kent içi demiryolu sisteminin ismi ortak bir tabir ile LRS yani Türkçesi ile HRS Hafif Raylı Sistem olarak değişmiştir, ama gel gelelim tramvay hatlarıda HRS içerisinde yer almaktadır, dolayısı ile üreticilere bakın mesela İstanbul' daki Bombardier tramvay araçları HRS aracı olarak geçer ;) yani bunu neden yazıyorum aslında teknik olarak 2 li ya da 3 lü dizi araç dışında hiçbir sistemi artık HRS olarak adlandırmamak lazım ve hatta yapmamak lazım, bir güzergaha 3 vagonluk bir metro hattı yapacağına bir tramvay hattı yap, madem ki paran yok.

Ama sen 4 vagonluk bir hat yapıp metro yaptım dersen bu artık günümüzde komiklik oluyor. Kim yapıyor, şehirlerin en yakın planları 25 yıllık artık ve bunun da çözüm olmadığını söylüyorlar, sistemler 50 yıllık planlanıyor, ki bunun örneğini Kadıköy Kartal da gördük, Allah' tan ikinci bir fizibilite raporu hazırlandıda birileri ileri görüşlülük ile sistemi 50 yıllık planladı.

Bir diğer sorunumuz inşaat süreçleri başka yerlerde nasıldır bilmiyorum ama bizde uzun sürüyor(du) dolayısı ile sen zaten bir HRS tasarlasan 25 yıllık geleceği olacak zaten 5 yılını kaybediyorsun :) bu da sistemi baştan yaralıyor zaten.

Dediğim gibi ben illa ki tek bir hat olsun diye düşünmem ama bari aynı yapıda olsun, ama bari bir şekilde ray bağlantısı olsun. Bu sadece işletme yapmak için değil, araç takviyesi bazı araçların bakımlarının 1 ana bakım atölyesinde yapılması gerekmesi bunların hepsi ihtimal dahilindedir ama biz 2 metro hattı yapıyoruz, uc uca ekliyoruz fakat birbirine araç geçemiyor :) Typisch Türkisch böylemiydi Başar :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Tem Prş, 2009 11:37

Typisch türkisch, sıfat küçük yazılır.

Berlin'de U4 ve eskiden U3 ve U15 diye adlandırılan hatlarda da iki ile dört vagon arası minicik trenler işlerdi ve işliyor. Eski U3/U15 artık geri kalan U1'e adapte oldu, o yüzden, sanırım, Uhlandstraße'ye kadar da uzun trenler işliyor. Eskiden Wittenbergplatz'tan U1 Ruhleben'e devam ederdi (sonra bu Krumme Lanke'ye saptırıldı), Wittenbergplatz'tan da kısa iki vagonluk bir metro kalan o iki istasyonu gezerdi. İstasyonlar kocaman, eskiden Halensee'ye kadar metro plânlanmıştı, yapıldı da (!), ama harpten sonra o tünellere acilen günlük yaşam şeyleri takviyesi yaptılar (elektrik falan, evler için), o yüzden o tüneller kullanılmaz hâle geldi, yani metro için tünelin altına tünel gerekirdi. Bu ilginç bir macera, neden Kurfürstendamm'ın altından metro geçmiyor sorusunun cevabı (çok ilginç bir soru, çünkü en önemli caddelerden bir tanesi). U4 çok eskiden, Berlin'e sonradan dahil edilen, Schöneberg kentinin ilk ve tek metro hattıydı, kısa bir hat. Schöneberg artık Berlin'in bir semti, o hat da geri kalan şebekeye dahil oldu. Ama hâlâ kısa trenlerle işler. Uzayamaz da ... sondurağı Innsbrucker Platz'ta çünkü (ne yazık ki) şehir otobanın tüneli geçiyor, yani raylar devam edemez, istasyonları iptal edip, derinden yeniden kazmaları gerekir. Ama Innsbrucker Platz'ta banliyö tren şebekesine geçiş/aktarma var, yetiyor.

Uzun lâfın kısası ... metrolar yüzyılların tasarısıdır. 2078 senesinin Berlin'inde belki bu hatlar yine eski kraliyet Almanya'da plânlanan öneme sahip olabilirler. Öyle pat diye metro hattı kapatılmaz. Bunu yapan tek New York (ki onların paralel hatları vardı ve 18xx küsur senelerinden kalma, yük kaldıramayan bazı hatları kapattılar) ve Londra (ki dünyanın en büyük şebekesine sahip, yani kapattıkları hissedilmez bile. Berlin'de tam güçle işlemeyen hatlar var, ama bekliyorlar işte. Ve çocukluğumda neredeyse boş giden metro hatlar bugün tıklım tıklım (eskiden doğuyu transit geçen iki hat vardı, onlar pek dolu olmazdı).

Bizde bu ilerisini görmek, anlamak ve sezmek yok. Yazık. Şehir hissi eksik. Acaba göçebelikten dolayı mı?! :(

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Tem Cum, 2009 23:34

İncirli'de planlanan sitem haritadaki gibi:

1-Yenikapı-İncirli Hattı Bakırköy Meydan'a da gidebilir. Başakşehir'e de.

2-Beylikdüzü'ne gidebilir aslında, ama LRT

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Tem Cmt, 2009 00:50

Tam anlamadım şimdi. Bu hangi istasyon? M1 üzerinde ise, var olan bir istasyon olması gerek ... Bakırköy mü? İşte isimlendirmeyi bilmiyoruz ... Oradan ama banliyö hattı geçmiyor gibi?! Ve oradan başka bir hattın kalkması plânlanıyor ... hm. Eh, neden olmasın, ama "pırt" ile bu işlerin kurtarılabileceğini sanmıyorum. Ya o M2'nin devamı olur, ya da M2 başka yere devam eder ... eder mi? Uzaktan (kuzeybatı) gelen bir hattı öyle bir noktada pat diye bitirip, ortada bırakmak bana biraz garip geliyor. İyi düşünülmemiş. Hiç. Niye meselâ banliyö şebekesinden kol olarak ayrılmıyor? Yani, madem oradan geçecek ... hem M1, hem M2, hem de B kolu olabilirdi. Pırtımsısı da M1 kolu olurdu, ki bence zor.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Tem Cmt, 2009 01:13

Sarı M1, kırmızı M2 nin uzaması, diğerleri Mehmet in olabiliteleri, banliyöye uzak orası ama şimdi Mehmet oraya bir şatıl atar :) heheheheheh :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Tem Cmt, 2009 14:17

Esat yazdı:Sarı M1, kırmızı M2 nin uzaması, diğerleri Mehmet in olabiliteleri, banliyöye uzak orası ama şimdi Mehmet oraya bir şatıl atar :) heheheheheh :D
Yeşil renkte kesin. Olabilite değil. Başakşehir-Bakırköy Hattı o şekilde geçecek.

İncirli Aktarma Merkezi M1 İstasyonunun yanına yapılacak. Raydan raya geçişte mümkün olabilir.

Tek olabilite Beylikdüzü Hattı. Onu tam kestiremiyorum. M2'nin mi devamı yoksa Bakırköy-Başakşehir'den bir kol mu? Ama büyük olsalıkla M2 devamı gibi olur.

Buraya şatıloğlan olmayacak. Tam hat olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Tem Pzr, 2009 01:27

Eee peki M2 nin devamı olacaksa biz neyi tartışıyoruz, dağıldım şimdi ben? Konu İncirli' de sistemin 2 ye bölünmesi değilmiydi? Yani M2 nin metro olarak gelmesi ama Bakırköy-Beylikdüzü nün HRS olarak inşa edilmesi olasılığını konuşuyoruz sanıyordum :)

Eğer hat zaten oraya uzayacaksa ortada bir sorun yokki, eğer sistem ikiye bölünüyor da aktarma yapılacak deniyorsa aslında ben bunda da bir sorun görmüyorum ya neyse. Dediğim gibi ray bağlantısı olsa da bu illa ki işletme yapılabilir anlamına gelmemeli diye düşünüyorum.

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön