ist-M.06 » İncirli'de hat uzatması neden farklı sistem ile?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Tem Pzr, 2009 09:25

Sen şimdi iki sistemi orada garip bulmuyor musun? Anlamadım ...

Başar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Tem Pzr, 2009 11:17

Ben neden hala bir yerlere HRS yapılmaya çalışılıyor bunu garip buluyorum, ama orada iki metro sistemi (6-8 dizilik) olsa bunu çokta garip bulmam, benim için illa bir metro hattının şehri boydan boya kat etmesi gerekmiyor, bu bana göre bir durum, ben bunu sorun etmem yani aktarma ise aktarma ne yapalım :) gözlerimi kaparım vazifemi yaparım :P

Bir de bir metro hattına bir kaç hattı çalıştırmak ne kadar doğru? Yapılacak masraflara değer mi? Dediğim gibi tramvay değil ki kısa parkur çalışsın buna uygun peron yapıları ya da araç geri dönüş alanları yapmıyorsan bu da bana mantıksız geliyor, tüm hat boyunca çalışsın pik saatte daha çok araç çalışsın.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Tem Pzr, 2009 11:31

Ben iki hat yapmam. Orası M99 diyelim, o zaman M99 bir A'ya kadar her on dakikada, B'ye kadar da her onbeş dakikada işler. Meselâ. Yani bir hattın tam boyu olur, işlediği kesimleri olur, pik gibi. Ama HRS, yani pırt ... mafiş! Ve *oraya* iki hat * oşekilde* bence anlamsız!

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Tem Pzr, 2009 15:13

Beylikdüzü Hattı M2'nin devamı şeklinde ama LRT. Sorun bu. Madem birbirinin devamı o zaman ikisi de standart olmalı değil mi? Sinyalizasyonda yaşadıkları bir uyarı görevi görür inşaallah.

Diğer problem ise şu; Beylikdüzü Hattının sap gibi ortada kalması. Bakırköy Meydan veya Yenikapı'ya uzaması gerekmez mi? Ayrıca yapılması planlanan 2. raylı geçiş ile de entegrasyonu olması lazım değil mi? 2. raylı geçiş için tüm sistemlerle entegre olması amaçlanıyor diyorlar birde. Hani? Yok. Bu entegrasyon için en az Kazlıçeşme civarına gelmesi lazım.

Diyeceksiniz ki Başakşehir'in de 2. raylı geçiş ile bağlantısı yok. Ama o metro İncirli'den M2 hattına girerek Yenikapı yapabilir. Yani Başakşehir-Yenikapı çalışabilir.
En son Mehmet Kasım tarafından 19 Tem Pzr, 2009 17:48 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Tem Pzr, 2009 15:18

Miraç yazdı:Beylikdüzü Hattı M2'Nind evamı şeklinde ama LRT. Sorun bu. Madem birbirinin devamı o zaman ikisi de standart olmalı değil mi? Sinyalziasyonda yaşadıkları bir uyarı görevi görür inşaallah.

Diyeceksiniz ki Başakşehir'in de 2. gçiş ile bağlantısı yok. Ama o metro İncirli'den M2 hattına girerek Yenikapı yapabilir. Yani Başakşehir-Yenikapı çalışabilir.
Ben şunu anlayamıyorum, devamı olduğunu kim söyledi? Yani İBB böyle bir söylemde bulundu mu? Bulundu ise bu iş saçma sapan bir şey zaten, yok bulunmadı da biz tahminde bulunuyorsak, o zaman bu onun devamı demek olmaz yani yanlış yolda gitmeyelim diye soruyorum.

İkincisi ben ikinci paragrafta bahsettiğin gibi bir şeyin olacağına hiç ihtimal vermiyorum, hele bir şu M1 M3 ortak işletmesi becerilsin bakalım da göreceğiz.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Tem Pzr, 2009 17:50

Devamı olacağını yayınlanan haritadan biliyoruz. Ama kesin bir bilgi yok.

Olayacağına ihtimal vermediğin konu hangisi?

*Bütün rayların 2. raylı geçiş entegrasyonu mu?

*Başakşehir-Yenikapı işletmesi mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Tem Pzr, 2009 18:01

Olamayacağına ihtimal verdiğim hem bütün hatların birbirine ray bağlantısı olması, hemde Başakşehir - Yenikapı, Başakşehir-Taksim, Başakşehir-Hacı Osman gibi çalışmalar yapılması ayrıca ben bunun neden gerekli olduğunu bir türlü kavrayamıyorum, illa ki bütün bir hat olacaksa Başakşehir-Hacı Osman çalışsın neden illa arada kısa kısa çalıştırmak istiyorsunuz, bunun nesi size cazip geliyor, bilmiyorum nedense bunu bir türlü anlamlandıramıyorum.

Madem öyle tek bir hat yaparsın, pik saatte çok tren çalıştırırsın normal saatte daha az tren farkı ne? arada kısa kısa hatlar çalıştırmanın getirisi olmadığı gibi bence riskleri de var, yani ben olsam tercih etmem. Ama başkası eder yapar yapmıştır bilemem.

Birde haritalarda Beylikdüzünü madem M2 nin devamı olarak gösteriyor peki biz neden HRS diye takıldık, o zaman sorun yok ki devamı ise metro olacaktır zaten.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Tem Pzr, 2009 18:46

Bir hattın şehirdışındaki sonundan başka bir hat başlatmak, bu başka hattı da başka sistem ile imâl etmek, bence pek ilerigörüşlü değil. M2 devamı olsa, bence yine de arada sırada bir uca kadar, bir evvelden biten işletmek mümkün, o ama şu an önemli değil, çünkü tam olarak gerekeni bilmiyoruz. O taraflara otobüs gelgit olayı az değil.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Tem Pzr, 2009 19:01

Esat yazdı:Olamayacağına ihtimal verdiğim hem bütün hatların birbirine ray bağlantısı olması, hemde Başakşehir - Yenikapı, Başakşehir-Taksim, Başakşehir-Hacı Osman gibi çalışmalar yapılması ayrıca ben bunun neden gerekli olduğunu bir türlü kavrayamıyorum,
gerekliliğini bende bilmiyorum ama ibb planlarından bunu anlamak mümkün. yani öyle yapılacağını anlamak. yoksa gereklimidir değilmidir bilemem. fikrim yok. olasılıkları konuşuyorum sadece.
Esat yazdı:Birde haritalarda Beylikdüzünü madem M2 nin devamı olarak gösteriyor peki biz neden HRS diye takıldık, o zaman sorun yok ki devamı ise metro olacaktır zaten.
haritalarda devamı gözüküyor ama tabirlerde hep lrt diyorlar. Takıldığım nokta bu. Bu da metro olsun.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Tem Pzr, 2009 20:00

Pırt da metroooo! Ama eskiçağ, parasız milletler, oyuncakçı metrosuuuu! Anadık?

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Tem Pzr, 2009 21:07

Bir konuda anlaşamıyoruz bir türlü. Mehmet o hattın devamı ise HRS olamaz, demek ki devamı değil, haritalara fazla takılma bende çiziyorum sende çiziyorsun onlarda bizden çok farklı çizmiyorlar iki çizginin ucu birbirine değdi diye tek hat demek olmaz herhalde :)

İBB planlarından İBB nin Başakşehir - Yenikapı ya da Taksim - İncirli gibi ara işletmeler yapacağını mı anlıyoruz? Ben böyle bir şey anlamıyorum, ve ben senin dediğini kast etmiyorum ki zaten, sen çizgilere bakarak hatların birleşeceğini ya da ray bağlantısı olacağını ihtimalini göz önüne alıyorsun, benim kabul etmediğim ray bağlantısı varsa baştan başa tren çalıştırılsın, nerden çıkıyor bu oradan buradan kısa mesafeler onu kast etmiştim. Daha açık oldu mu?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Tem Pzt, 2009 08:03

Planlamaya gittiğimde İncirli'ye büyük bir aktarma merkezi yapacağız, aç-kapa olacak 4 hatta burada toplanacak demişlerdi. Tabi benimde aklıma gelmedi sormak o zaman. Keşke sorsaydım. Haritalar belli bir mantık içinde çizilmiyor mu? Yani bağlantısız olan bir hattı da oraya koymazlar diyorum. Detay çalışmalarda da var. Şu da var tabi; M2 İncirli'den sonra Hastane'ye (Akıl Hast.) doğru kuyruk yapacak.

PLAN BU: (devamı gibi duruyor, devamı değilse sistem nasıl olacak sorusunun cevabını bulmamız lazım, yani 2 ayrı istasyon mu? m2 için ayrı, beylik için ayrı istasyon mu?)


Resim

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön