ist-M.06 » İncirli'de hat uzatması neden farklı sistem ile?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Tem Pzt, 2009 09:43

Belki hakikaten, evvelden de dediğim gibi, Kirazlı'daki durum orada da olabilir, yani iki hattın kesişmesi, ama kesişmeyi dörtyol şeklinde yapmadan evvel, o noktadan iki hattı "uzatıyorlar". Yani, batıdan gelen hat – belki – orada pat diye bitmez, bir yere devam eder.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Tem Pzt, 2009 11:34

alabay yazdı:Belki hakikaten, evvelden de dediğim gibi, Kirazlı'daki durum orada da olabilir, yani iki hattın kesişmesi, ama kesişmeyi dörtyol şeklinde yapmadan evvel, o noktadan iki hattı "uzatıyorlar". Yani, batıdan gelen hat � belki � orada pat diye bitmez, bir yere devam eder.B. Alabay
Kirazlı'daki durum farklı. Aslında orada 2 hat kesişiyor. Ve altlı üstlü şekilde. Bir ray diğerini görmüyor. Ama İncirli'deki durum bambaşka. 3 farklı hat var. Hemde ana hat. Ama altlı üstlü bir şey değil. Raylar birbirini görecek şekilde düşünülebilir.

*Bakırköy-Başakşehir Metrosu; sanılanın aksine İncirli'yi dik kesimiyor. Kuzey-güney aksı olmasına rağmen burada istasyona girişi, batıdan olacak. Biraz batıya yönlenip istasyona enlemesine geliyor. Doğu-batı şeklinde.

*Beylikdüzü'de batıdan girecek.

*M2 doğudan girecek.

Yani güneyden yada kuzeyden istasyona direk dalan bir hat yok. Tahminlerime göre.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Eyl Cum, 2009 15:06

Sistemler düzgün iledikten sonra aktarma yapmada ne zarar olacak ki, sonuçta İncirli'nin doğusundaki talep daha fazla, ayrıca hatların İncirli bölgesinde kesiştirilmesi Bakırköy'ün merkez olmasını istemelerinden kaynaklanıyor.

Yeni Hacıosman-Beylikdüzü şeklinde bir işletme mantıklı olmaz, hatta Hacıosman-İncirli işletmesi bile kapasite problemi çıkarabilir, çok uzun hatların verimliliğinden şüpheliyim. Aktarmalarla ulaşım daha sağlıklı olabilir...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eyl Cum, 2009 22:00

Bende defaetle aktarmaya mecbur olduğumuzdan dem vuruyorum, dünyanın en büyük metro şebekesi kentlerinde bile herhangi bir yerden herhangi bir başka noktaya tek bir metro aracı ile gitmek ne teorik ne de teknik olarak mümkün değil zaten, ve sürekli olarak iki nokta arasında düşünme yanlışını yapıyoruz bence. Evet hatların ray bağlantısı olmalı ben bunu bakım onarım ve deplase için gerekli hatta bir zaruret olarak görüyorum ama işletme olarak gerçekten çok işlevsel bir hat ise olabilir fakat bu hat için hele ki metrobüsten sonra böyle bir şeyin elzem olduğuna artık inanmıyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Eyl Cmt, 2009 16:55

http://sehirrehberi.ibb.gov.tr/map.aspx ... 4355&scl=3

Plandaki haritada sanki Beylikdüzü-İncirli hattı istenirse Aksaray-Havaalanı hattına girebilecek gibi görülüyor. Beylikdüzü-İncirli-Otogar-Aksaray işletmesi mümkün olurmuş gibi gözüküyor. Zaten ikisi de LRT.

İşin ilginç yanı Yenikapı LRT uzatmasının bittiği yerde de Yenikapı-İncirli başlıyor. Acaba M2yi Yenikapıda sonlandırıp bu 3 sistemi de LRT olarak mı yapacaklar (başar abi hemen pırt krzine girme, konuyu anlamaya çalışalım)

Diğer nokta acaba İncirli-Yenikapı-Aksaray-Otogar-İncirli gibi bir döngü mü sağlanmaya çalışılıyor? İster ring deyin ister döngü.

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Eyl Cmt, 2009 17:42

İstanbul'a bu günde hâlen "ucuz tip" metro yapmak isteyen HER kezin aklına acırım.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Eyl Cmt, 2009 19:42

alabay yazdı:İstanbul'a bu günde hâlen "ucuz tip" metro yapmak isteyen HER kezin aklına acırım.

B. Alabay
LRT de pahalı abi :) Hepsi metro olsa iyi olur tabi de nedense ben buranın hafif metro olmasına pek karşı değilim. kapasite karşılar diye düşünüyorum. Çünkü Beylikdüzü hattının 1-2 km güneyinde marmaray var, yakınında da metrobüs hattı var. Dolayısıyla enlemesine 3 km'lik alanda 3 sistem burayı kaldırır diye düşünüyorum. dağılım iyi ayarlanabilir. nede olsa hatlar yenikapı'ya çıkıyor. oradan dağılım yapılır. Mesela K.Çekmece'ye gideek biri marmarayı kullanır. Havaalanına gidecek biri m1'i kullanır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 May Prş, 2010 17:58

İncirli de ki istasyonların yerleşim planı ile ilgili bir resim, üstteki orjinal resim alttakine ben daha görünür olması için nasıl olduklarını çiziktiriyorum.

Resim

Resim

Bu resim buraya proje hazırlayan firmanın sitesinde vardı, daha önce Mehmet linkini vermişti diye hatırlıyorum. Bu proje yerleşiminde Beylikdüzü - Bakırköy hattı Bakırköy istasyonu E-5 tarafında kalıyor, İDO - Başakşehir(Bağcılar yazıyordu orada) ve Yenikapı-Bakırköy(Akıl Hastanesi) hatları Bakırköy istasyonuda Bakırköy tarafında kalıyor, bu resimde gösterilmemiş olan Aksaray - Havalimanı hattının Bakırköy istasyonu idi, sadece girişi gösterilmişti onu da ben yerleştirdim. Şimdi bu üstten bakış :) bize buranın yandan kesiti lazım birde. Kuş bakışı tahmin yürütmek zor kafadan atmak kolay :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Tem Pzt, 2011 22:28

raflarda olan herşey bir gün raftan inebilir. ikitelli metrosu da eski bir proje idi :) marmarayın kendisi zaten eski bir proje. zaten beylkdüzü ve ıspartakuleyemarmarayın uzatılma isteği artık sır değil.

neyse. ihale bekleyeduralım nette acayip sarsıcı bi şey buldum. incirlideki 3 hattın kesiştiği yer le ilgili bir tasarı. biz m2 ve m5 hatlarını aynı katlarda zannediyorduk. ama bu tasarı da farklı katlarda. niha projemidir bilmiyorum ama bi fikir verebilir sanırım. proje 2007'de yapılmış

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Tem Sal, 2011 10:08

O sitede daha pek çok resim ve çizim var, yani teknik çizimlerden eskizlere kadar. 2007 eski bir tarih değil sonuçta 4 yıllık bir çalışma bu anladığımız kadarı ile, proje bu halde olabilir ya da düşünülüyor olabilir. Bu firma İBB den ya da TCDD den iş alan firmalara ön çalışmalar yapıyor galiba, başka tren ve metro çalışmaları da var mesela Antalya Hızlı Tren Gar ı gibi :)

Her ne ise, ortak istasyon zaten bana göre saçma, aslında saçma değil daha önce ben Kirazlı örneği üzerinden nasıl olabileceğini çiziktirmiştim, o şekilde bir tasarım dışındakiler pek mantıklı olmuyor, çünkü adam in bin in bin merdiven in çık, aynı zamanda yatay olarakta inşaat alanı büyüyor ama bu şekilde dikey büyüyor, bu anlamda işi yaptıranın da karına oluyor bu iş. Bakalım böylemi olacak göreceğiz. Bu resimdeki çizim doğu yönünden bakıyor istasyona.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Tem Sal, 2011 16:46

m2 incirliden m5 hattına girip bakırköye gidebilir diye düşünüyorduk. bundaki amaç ise hızlı tren aktarması için yenikapı'nın uygun olmamasından dolayı bakırköyde duracak. m2'de bakırköye gelirse hızlı trenden inen yolcular metro ile hacıosmana kadar giderler. yoksa m2 hızlı tren yolcuları için ilk akla gelen hat olmaz.

m2'nin incirlide sonlanmayacağı sonucunu çıkarabilirmiyiz? daha batıya gidebilir mi?

m1 incirli-havaalanı arası nasıl acaba? 8 vagon sığar mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Tem Sal, 2011 22:39

Mehmet Kasım yazdı:m2 incirliden m5 hattına girip bakırköye gidebilir diye düşünüyorduk.
Bu konudaki endişem için şöyle bir şey demişim eski mesajımda :
Esat yazdı:Şimdi bu üstten bakış, bize buranın yandan kesiti lazım birde. Kuş bakışı tahmin yürütmek zor kafadan atmak kolay
Nitekim verdiğin resim ile yandan gördük ve birleşmediklerini düşünüyoruz şu anda (yani yapılan şey gerçekten uygulama projesine yapılan bir çalışma ise)
Mehmet Kasım yazdı:m2'nin incirlide sonlanmayacağı sonucunu çıkarabilirmiyiz? daha batıya gidebilir mi?
Zaten İncirli' de sonlanmıyor ki, Bakırköy Akıl ve Ruh Hastalıkları Hastanesinin oraya uzanıyor ya hattın ucu, ama oradan daha ileri uzatılırmı? Hiç bir çizim görmedim, şu anda Havalimanına ulaşması için projesi yapılan hat malum Olimpiyattan gelen olacak.
Mehmet Kasım yazdı:m1 incirli-havaalanı arası nasıl acaba? 8 vagon sığar mı?
Mehmet sende hattı bilmiyor gibi sormuşsun, başkası sorsa neyse diyeceğimde sana yakışmadı yahu :)

Bahçelievlerin nasıl bir istasyon olduğunu biliyorsun iki ucunda direkt natm ile yapılmış daire tünel yapısı var, orada peron uzatmak için o yapılarda kesme biçme yapmak üstteki o koca binalara acaba nasıl bir etki yapar?

Ataköy için bir şey demiyorum ama bahsettiğin olay mevcutu iki katı uzunluğa çıkartmak,

Yenibosna, ha keza bir tarafında makas bölgesi var diğer tarafında viyadüğe uzanıyor, raylar ve çevre daralıyor, mühendisi değilim işin ama ne kadar mümkün olur, tartışılır derim.

İFM-DTM zaten viyadük istasyon ve belki bir ihtimal havalimanı yönüne uzayabilir mi? Yine yukarıdaki ikinci cümlem işe giriyor.

Havalimanı istasyonu? Orta peron, öncesinde makas bölgesi ve kurp var, hadi kurbu geçtik, makası da daha geriden atsınlar onu iptal etsinler ama, işte ama :)

Hatların enerji farklılıklarını falan filan hesaba katmıyorum, ikinci bir katener sistemi ile gerekecek trafo gücü için yapılacak çalışmalar, ve en önemlisi, peron yükseklik ve genişlikleri?? M2 araçları ile M1 araçları aynı gabaride çalışamıyor benim bildiğim kadarı ile. Dolayısı ile Mehmet bu sorun sadece bir beyin jimnastiği olarak kalır, tabii ki bana göre.

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön