2. sayfa (Toplam 3 sayfa)

Gönderilme zamanı: 07 Tem Sal, 2009 17:17
gönderen Esat
Bence de biraz fazla karıştı gibi, valla İsmail Bey senin yazdıklarını biraz hızlı mı okudum ne anlayamadım :S

Bence çok fazla dallandırmadan ortak noktalara işaret etmek lazım diye düşünüyorum. Herşeyden önce ben Marmaray geçişine sıcak değilim, yanlış anlaşılmasın olmasın demiyorum olamayacak diyorum. Mevcut ta dahi Marmaray frekanslarına yetmeyeceği düşünülürken tünele ekstra yük bindirmek bana hiç mantıklı gelmiyor. Diğer taraftan bu bir düşünce jimnastiği tabi ki faraziyeler üzerine yürüyecek. Çünkü diğer taraftan ben köprüden metro geçeceğine de inanmıyorum, zaten bu konuda olmaz raporu bilimsel olarak ta verildi, dolayısı ile zorlamanın anlamı yok.

Şahsi görüşüm faraziye tartışıyor olsak dahi bazı teknik olumsuzlukları göz önüne alarak fikirleri ortaya dökmek derim. Mesela ortak nokta görüyorum bir tane Kazlıçeşme' den başlayan hattı Topkapı' dan geçirmek evet işte güzergahın bir kısmı ortaya çıktı bile, sonrasında Mecidiyeköy' e uğramak, bunu zaten bir kaç başlıkta bir den tartıştık bir şekilde gerekliliğine şüphe yok. Ama işte köprüden geçemiyoruz, İsmail Bey hemen yanına ikinci bir köprü yapılsın köprüler tek yön olsun böylece metronun geçiş yükünüde kaldırsın düşüncesinde sanırım, yani bana kalırsa mantıklıda, bunun olabilirliği nedir birde ona bakmak lazım derim.

Gönderilme zamanı: 08 Tem Çrş, 2009 01:06
gönderen alabay
Köprüyü geçmekte yük müydü problem, demiryoluna özel sarsıntı mı? Köprüye bir an ard arda TIR dolması önlenemez, o yüzden aslında tonaj açısından problem beklemiyordum – yanılabilirim de ama. Yok, demiryolu geçişindeki özellikler problem yapıyorsa, köprü buna elverişli değilse, ya elverişli yapmak gerek, ya da ... nitekim, köprüden yaya geçme konusunda da bir problem yaşanmamış mıydı? Ama sakın motora çarpan cep telefonu tarzı masal olmasın ...

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 08 Tem Çrş, 2009 01:22
gönderen Esat
Yo haklısın, problem ağırlık değil demiryolu aracının oluşturduğu sarsıntı ile alakalı idi sanırım, sonuçta şu şekilde düşünelim boş ağırlığı ile 6 vagonlu bir dizi 180 ton geliyor, varın yolculu ağırlığı siz düşünün bunun köprü üzerinden geçerken oluşturacağı ağırlık noktasal olacaktır karayolu araçları gibi zemine yayılmış değil, hem bu hemde demiryolu aracının hareketi ile oluşacak sarsıntı daha doğrusu rezonans bozulması gibi bir şeydi.

Senin bahsettiğin konu rezonans ile alakalı işte yaya olayı ama o sebepten dolayı yayalara kapalı değil, normalde yaya trafiği bunu etkilemez, teoride kalabalık bir grup insanın tek düze adımlar ile köprüde yürümesi yani uygun adım yürümesi köprüyü yıkar diye bir konu var ama bu teorimidir pratikmidir bilmiyorum :)

Gönderilme zamanı: 08 Tem Çrş, 2009 08:03
gönderen Mehmet Kasım
benim önerdiğim sistemde tüpe ek bir hat yapılmayacak. 2. tüp yapılacak. Beşiktaş'tan Anadolu'ya. Ama çift taraflı işletileceğinden dolayı sanki 2 tüpte 4 hat varmış gibi olabilir. Ya da olmayabilir.

Gönderilme zamanı: 28 Tem Sal, 2009 08:01
gönderen İSMAİLÇELİK
Demem odurki;1.köprünün güney yanında yeniş bir köprü yaparak hem köprü trafiğini tek yönlü hale getirip rahatlatmayı hemde yeni köprüden metro geçirmeyi kastediyorum.Böylece köprü ve yapılan tüp geçişi kullanarak çemberimiz olacak.

Gönderilme zamanı: 28 Tem Sal, 2009 08:05
gönderen Mehmet Kasım
Mevcut tüp yoğunluğu kaldırmıyormuş. Darboğaz oluşturabilirmiş. Ben vazgeçtim o fikrimden. çember Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme en iyisi. İBB ilk defa doğruyu buldu.

Gönderilme zamanı: 02 Mar Sal, 2010 00:18
gönderen Esat
Mehmet Kasım yazdı:Mevcut tüp yoğunluğu kaldırmıyormuş. Darboğaz oluşturabilirmiş. Ben vazgeçtim o fikrimden. çember Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme en iyisi. İBB ilk defa doğruyu buldu.
Kaynak kim? Ben miyim yoksa :D yukarıda yazmıştım bununla ilgili, ama bildiğim kadarı ile senin haberlerinde sürekli olarak tünelden hızlı trenler, marmaray ve yük trenlerinin sorunsuzca geçeceğinden bahsediliyordu? İBB den ziyade bence DLH ya da TCDD kimse artık trenlerini geçirmek için tüneli bu kadar hasretle bekleyen onlar da doğru yolu bulsalar iyi olacak.

Gönderilme zamanı: 02 Mar Sal, 2010 02:33
gönderen Mehmet Kasım
senin haberlerinde sürekli olarak tünelden hızlı trenler, marmaray ve yük trenlerinin sorunsuzca geçeceğinden bahsediliyordu?
geçer bi geçer merak etme sen. işler iyi gidiyor.

Gönderilme zamanı: 02 Mar Sal, 2010 06:11
gönderen alabay
Sizler İstanbul'da bu konuda korkunç bir kâbusa bulaşacaksınız, bak demedi demeyin! Metro mu, tren mi, banliyö mü, ne, bilinmeyen bir salata oluşuyor, ve öyle hibrit olacaksa da hiç ona göre plânlanmamış bir tünel ve altyapı yapılıyor. Siz rüya mı görüyorsunuz yahu? Orası hem İstanbul, koskoca şehir, hem Avrasya geçiş noktası, koskoca kıtalar, hem faylar var, koskoca tehlike. Of! :?

Gönderilme zamanı: 16 Mar Sal, 2010 00:32
gönderen Esat
Sucuk hat planları yok herhalde İBB nin o yüzden tartışmanın da bir anlamı yok gibi geliyor bana, birinin bir gün yapası gelirse aha burada denilmiş deriz.

Çember

Gönderilme zamanı: 09 May Pzt, 2011 23:42
gönderen langur
Geçen gün M4 metro araçları içerisinde gördüğüm harita aklımda böyle bir fikir oluşturdu. Daha önce bir yerde tartışıldı mı bilmiyorum. Aklımdan geçeni sizinle paylaşayım dedim. Bence böyle bir çember "Ring" hattı sanki iyi bir entegrasyon sağlar gibime geldi (Mavi renk).

Resim

Gönderilme zamanı: 09 May Pzt, 2011 23:50
gönderen Esat
Ring hatları Mehmet Kasım ın ürünleri idi, her başlıkta bundan bahsetmiş olabilir ama senin bahsettiğin çemberi göremedim ben? :D:D o linki direkt kopyala yapıştır yapıp browser da da açamadım, bir de başlık vardı galiba bununla ilgili, Tüm Hatları Kesen Çember Metro Nerede Olmalı mıydı ne? Kilitlemiştim galiba!!

Bu mesajlarıda yarın o başlığa alırım, ya da şimdi alayım.