ist-M.06 » Bütün Hatları Kesen Çember Metro Hattı Nered

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-M.06 » Bütün Hatları Kesen Çember Me

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 07 Tem Sal, 2009 12:34

İstanbul'da doğu batı, kuzey güney ekseninde mevcut olan veya yapılmakta olan veya projesi yapılan raylı ssitemlerin hepsini kesen bir ÇEMBER AĞ nereden başlamalı nerede bitmeli.

İBB bu konuda Kazlıçeşme-Levent-Kadıköy Çemberi hazırlıyor. Bütün hatları kesecek. Aktarma haline getirecek. M1, M2, M3, M4, M5, M6, T1 hepsi ile bağlantısı var.

Acaba bu çember doğru mu? Daha dar bir çember olmalımıdır? Mesela;

Kazlıçeşme-Topkapı-Edirnekapı-Haliç-Okmeydanı-Şişli-Beşiktaş-Kuzguncuk-Altunizade-Acıbadem-Göztepe E5-Söğütlüçeşme-Kadıköy nasıl olur?

Öneri bu:

Resim

İBB daha dıştan yeşil kuşağı planlıyor.

Resim
En son Mehmet Kasım tarafından 07 Tem Sal, 2009 12:39 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 07 Tem Sal, 2009 12:37

senin bu 2 daireyi çizdiğin bir resmin vardı başka bir başlıkta galba, onu yine yüklede ona bakalım benim kafa davul, iyi anlamıyorum şu anda pek :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 07 Tem Sal, 2009 12:43

Yukarıya koydum. Marmaray'ı çember şeklinde işletseler nasıl olur? Böyle bir şey:Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 07 Tem Sal, 2009 12:51

Miraç yazdı:Yukarıya koydum. Marmaray'ı çember şeklinde işletseler nasıl olur?


Tek yöndemi çift yöndemi? yani sadece saat yönünde dönecek bir hatmı geçecek yoksa yine her iki yönde dönen çift hatmı, gerçi ilk söylediğim mantıksız oldu ya başka bir şey düşündüm sanırım.

Hem olur hem olmaz, ortak işletme bölgesindeki bir arızada asıl görevi hatları birbirine bağlamak olan ve çokta ağır bir yükü sırtlayacak olan hattını devre dışı bırakmış olursun, bu durumda Marmaray a bağlandığı her iki ucundaki istasyonun kompleks olması lazım yani örnek senaryo şu :

Yenikapı' da bir tren hatta kaldı deray etti, en az 3 saat sürecek bir operasyon ardından rayın tamiri falan filan yarım gün iptal. Ne olacak? Marmaray seferleri Halkalı-Kazlıçeşme, Söğütlüçeşme-Gebze arasında yapılabilmeli. Bu durumda senin buraya bağladığın hattında Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme arasında çift yön işletmesine devam etmesi lazım. Bunu doğru düzgün yapabilmek için de bu iki istasyonun çok doğru tasarlanması lazım ve maalesef ben bu tasarı yeteneğini pek göremiyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 07 Tem Sal, 2009 12:54

Yani mümkündür diyorsun ama iyi tasarlanmak kaydıyla. Kazlıçeşme ve Söğütlüçeşme İstasyonları henüz yapılmadı. Aktarma Merkezi diyorlar ama böyle bir şey düşünmemişler hiç. Belki bizi şaşırtırlar.

İBB yukarıdan çember hattı planlıyordu ya, amrmarayın 2 istasyonundan başlatıyor. Acaba böyle bir şey akıllarına gelirmi?

Kazlıçeşme-4.Levent-Söğütlüçeşme-Üsküdar-Sirkeci-Kazlıçeşme

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 07 Tem Sal, 2009 13:16

Olabilir bence, bilmem olmaması için bir engel varmıdır, ama diyorum ya tamam yolu Marmaray ile paylaşsın sorun yok fakat peron yapısının biraz özel olması gerektiğini düşünüyorum, Otogar gibi de değil belki benzer yani işte iyi tasarlanmalı. Bu işi yapanlar hiç "Ben Yolcu Olsaydım" diye düşünmeden yapıyorlar.

Tabi burada şöyle bir sorun var :) Kılçığımı da atayım araya. Sorun şu daha öncede dile getirdim ve M2 dediğim şeyin bir hattı ne kadar etkilediğini gördünüz ve hala da görüyorsunuz, övünmeyi sevmiyorum ama bu konudaki haklılığım ile övünüyorum. İşletme ya da operasyon sistemi, yani trenlerin takibi, bunların seyrü seferi yani Dispatch edilmesi, sefer tarifeleri senkronizasyonu. Bunların dışında da ücret paylaşımı, ve başkasının hattını kullandığınız için ödeyeceğiniz bedel.

Marmaray' ı kim işletecek. TCDD bu işi İBB yani İstanbul Ulaşım A.Ş. ye vermemek için herşeyini verecek bir görünüm çiziyor. Zaten son gelinen noktada Marmaray A.Ş.' nin kurulması ve işletmesinin TCDD-İBB ortaklığı ile yürütülmesi ya da Marmaray A.Ş. nin TCDD nin asıl hissedarlığı ile bu işi yapması. Yani İBB senin dediğin gibi Marmaray ın iki ucundan başlatmakta haklı çünkü benim bu yukarıda yazdıklarıma kafa yormak istemezler, artı operasyon ve araç takip sisteminin başka bir hatla birleştirilmesi işte orda patlar zaten iş.

Marmaray ın bu işini bildiğim kadarı ile Alstom yapacak, peki İBB kendi hattınınkini de Alstom a verebilecek mi? Ya da iki iş birleştirilebilecek mi? Bunlar çok zor işler kimse o taşın altına elini sokmaz. Sorun ne? Sorun Başar ın kendini yırttığı koordinasyonsuzluk, ve sistemin bütün olarak tasarlanmaması.

Eh yani desteğimden çok kösteğim oldu gibi ama, aklıma gelenler bunlar ve bunlar gerçekten ciddi engeller. Ya da şu var İBB projeyi TCDD ye satsın bu hattı TCDD ya da DLH yaptırsın Marmaray ile birleştirsin Marmaray A.Ş. işletsin. Ne diyeyim başka.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 07 Tem Sal, 2009 13:32

Marmaray'ın İBB'ye teslim edileceği konusunda bakanın yaptığı açıklama var. TCDD Müdürü bu Marmaray işinde hiç görünmedi. Ben onun şantiyeye bile gittiğini hiç duymadım. Halbuki YHT işinde ayda bir gidiyor yada mülakat veriyor. Ama tüpte hep iş DLH ve Belediye ile gündeme geliyor. Mesela Yenikapı'daki arkeolojik kazıların parasını belediye ödüyor. Ayrılıkçeşme İstasyonunu belediye yapacak. Belki Yenikapı'da da dahli vardır. Yani bu iş belediyeye verildi gibime geliyor. Hatta TCDD yaptığı protokolle belediyeye devir teslimi yaptı bile çoktan. Bakırköy YHT Terminali işi vardı onu da belediyeye veriyorlar. Hattı belediyeye verdiler yani. O yüzden diyorlar ya marmaray bir kentsel dönüşüm projesidir veya rantsal diye söylüyorlar ya.

Peki önerinin faydaları nasıl? İş yapar mı? Yolcu taşır mı? Rahatlama getirir mi?

Metrolarla kesişim:
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 07 Tem Sal, 2009 13:52

Miraç yazdı:Ayrılıkçeşme İstasyonunu belediye yapacak. Hatta TCDD yaptığı protokolle belediyeye devir teslimi yaptı bile çoktan.


Ayrılıkçeşme istasyonu belediye ile birlikte yapılacak, orasının Haydarpaşa nın yerine Gar olarak yapılacağını yazmıştım daha önce, o şekilde düşünüldüğünü dolayısı ile TCDD bu işi belediyeye tek başına bırakmaz. Ayrıca senin bahsettiğin protokol 6-7 sene önceki iş ve ondan sonra çok su aktı dereden, benim bildiğim kadarı ile bu iş Marmaray A.Ş. tarafından yapılacak ve iki kurum ortak olacaklar TCDD bu işin rantını bırakmaz.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 07 Tem Sal, 2009 15:08

Gar olarak yapılacak yer SÖĞÜTLÜÇEŞME diye biliyorum. Ayrılıkçeşme ise metro ve marmarayın ortak istasyonu olacak. O yüzden İBB'ye bırakıyorlar. TCDD buradaki inşaata elini bile sürmez. Sürse sürse DLH sürer oda uzaktan kontrol eder gibime geliyor.

Bahsettiğim protokol Marmaray A.Ş. ile ilgili olandan farklı. Hattın belediyeye inşatıyla devri. İşletme değil yani inşaat kapsamında bütün arazinin verilmesi. Bu da 3 senelik bir konu. Belkide bahsettiğin işin gelişmiş halidir.

Haydarpaşa için net bir şey yok. Belki kalır belki kalmaz.

Ama çember Söğütlüçeşme'den geçtiğine göre gar Söğütlüçeşme olur diye düşünüyorum.

ALL OF THAT

Resim

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesajgönderen İSMAİLÇELİK » 07 Tem Sal, 2009 16:09

Daha dar çember olabilir.Ama bunun için 1.köprünün yanına bir köprü yapılarak hem köprüler tek yönlü hale getirilmelidir hemde metro geçişine imkan tanınmalıdır.Böylece tüpgeçişideiçine alan Yenikapı-Şehzadebaşı-Unkapanı-Şişhane-Taksim-Osmanbey-Mecidiyeköy-Zincirlikuyu-köprü geçilecek Boğaz Köprüsü-Altunizade bu noktadan sonra iki alternatif ile Uzunçayır-Hasanpaşa-Ayrılıkçeşme benim tercihim Bağlarbaşı-Selimiye-Ayrılıkçeşme-Üsküdar-Sirkeci -Yenikapı çemberidir.


Tabi Şehzadebaşı'da 44mt. olan hat Yenikapı tüp tünele girmeye müsaitmidir veya müsait hale getirilebilirmi?

Aynı şey Ayrıkçeşme'dede geçerlidir.

Diğer çemberim Sirkeci-Yedikule arasında mevcut banliyö hattını kullanıp buradan Belgradkapı-Topkapı(fetih müzesi civarı)-Cevizlibağ-Maltepe Köprüsü(2.matbaacılar önü)-Bayrampaşa-Bayrampaşa Lrt-Demirkapı-Edirnekapı-Ayvansaray-Halıcıoğlu-Nişangah-Perpa-Çiftecevizler-Mecidiyeköy-Darphane-Beşiktaş-Kabataş-Şişhane eğerki Haliç metro köprüsünde bir fazla hat Unkapanı istasyon tarafında bir fazla peron olursa köprüden geçişte sağlanarak Unkapanı ve istasyon çıkışı keskin gönüş yaparak derine giderek Sirkeci bağlantısıdır.

Yada bu hattı Bayrampaşa'dan sonra Gop-Yıldırım MAH.-Eyüp(dolaşarak)-Alibeyköy-Santralİstanbul-Kağıthane-YahyaKemal Dereiçi-Seyrantepe-Sanayi Mah.-Yenilevent-Karanfilköy-Armutlu Köprüsü-F.S.M.Han Mah.-Boğaziçi Üniversitesi-Etiler-Akmerkez-Levent-Zincirlikuyu-Balmumcu-Darphane farklı bir güzergahtan hafif meyille inerek Beşiktaş.


Diğer çemberim Göztepe Parkı-Göztepe-Göztepe Köprüsü-Soyak Sitesi-Üçpınarlar-Libadiye-Ümraniye Merkez-İstiklal Mah.-Ataşehir-Kozyatağı bu noktadan sonra iki alternatif ya direkt Bostancı yada Sahra-i Cedid-Kazasker-Bostancı olarak.

Başka çember Merter-Bağcılar tramvayını son istasyonu 3. sokakın tabi meyilinden istifade ile yer altına alarak meydanın güneyinden geçiş sağlamak ve burada meydan istasyonu yapıp dolaştırarak Tavukçu Deresi güzergahında viyadüğe indirip Tavukçu Deresi İstasyonunu yapmak.Viyadük üstünden dere yatağından hafif meyille giderek inişi tamamlamak ve dere yatağından güzergaha devam etmek.Bu arada Barboros Mah.-Kocasinan Dere(Hasan Doğan Spor Salonu yerinde)-Soğanlı Sapağı bu noktadan yoldan birer şerit alarak(yolu çok yerde genişletme imkanı var kolayca)Çavuşpaşa bu istasyon sonrası yeraltına girerek B.EVLER Belediyesi yanında yapılacak Beylikdüzü metrosunun Kocasinan istasyonuna entegre olmak ve devam ederek yeraltından Şirinevler Lrt 'ye ulaşmak.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 07 Tem Sal, 2009 16:21

Hocam izinden döndüğün belli oluyor :)

Hoşgeldin

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 07 Tem Sal, 2009 17:03

Siz yine böyle abartılı ring hatlar plânlamadan evvel, Berlin'deki "S4" hattını bir inceleyin. S4 hattı aslında olmayan bir hat, toplama bir isim denebilir. S4 aslında S41, S42, S45, S46 ve S47 hatlarından oluşan bir "ring" (işte "o" Berlin ringi). Acaba neden sırf pat diye S4 ringi yapmamışlar da, böyle gariiip bir, ringe girişli, çıkışlı şey düşünmüşler? S41 saat istikametinde ring, S42 saate aykırı ring, ama işte ötekiler de buna takviye. Ring işletmek bir sanat!

B. Alabay


“Metro Önerileri” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir