ist-M.06:03 » Kirazlı-Halkalı Metrosu Esenyurt'a Uzatılabilir mi?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Tem Çrş, 2009 21:19

Orly'yi bilmem. Esenler hakikaten shuttle (halbuki iki hat olarak da işletiliebilirdi). U55 değil, o küçük bir kuyruk hat, U55 U5'e bağlanacak bir hat tasarımı (yani Esenler durumu, ama işte şatıl mentalitesine kurban gitmiyor, biri dese bile, öyle değil). Hakiki shuttle New York'taki S hattı (hatları, aslında iki tane var). Ve Freiburg'taki şu an olan Zeltmusikfestival'e (ZMF) iki tramvay durağından işleyen otobüs, meselâ.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Tem Çrş, 2009 22:31

Şu an tam hatırlayamadım ama ya New York ya da San Francisco havalanında da böyle bir şatıl sistemi vardı galiba, haritasından aklımda kaldı ama emin değilim, ya da şöyle bir şey vardı havalimanın iki ucu arasında daire çizen bir hat vardı diğer metro/lar bu daireye bağlanıyordu, neresiydi o be? Haritalara bakmam lazım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Tem Prş, 2009 09:19

ŞATILOĞLAN NASIL OLURMUŞ? ESENLER'DE.

Neyse yapında tek hat yapın. Simetri nasıl oldu önceki mesajımdaki haritada. On numara. Avcılar İDO'yu da etkinleştiriyoruz. Bahçeşehir sosyetesini de İDO ile Bostancı sosyetesi ile buluşturacağız.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Tem Cum, 2009 08:38

Büyükşehirin her ilçe için bastırdığı kitapçıklardan Esenyurt ile ilgili olanı elime geçti. Bir bakayım dedim. Esenyurt için 3 tane raylı sistem yazmışlar. Etüd planmasını yaptık diyorlar.

*Büyükçekmece-Esenyurt-25 Km (Bu Bahçeşehir'den Silivriye uzanan banliyö sanırım)

*Esenyurt-Avcılar-10.5 Km (Beylikdüzü Metrosuna bağlantı)

*Esenyurt-Bağcılar-12 Km (bunu anlamadım, nereden nereye, 12 kmden fazla mesafe sanırım burası, bizim göl önerimiz olabilir mi? Bağcılar-halkalı arası 7-8 km falan olabilir, gölü geçmesi de 3-4 km olabilir mi?)

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.06:03 » Kirazlı-Halkalı Metrosu Gölü Geçip Esenyu

Mesaj gönderen Hector Troas » 27 Ara Cum, 2019 19:54

Yıllar önce önerdiğim bu uzatma önerisini geri çekiyorum. Çevre, doğa, göl, iklim vs gibi değerlere önem vermek gerekiyor. LRT kategorisindeki M1B Hattı'nı daha fazla uzatmamak gerekiyor. Gölün batısı için M7 Mahmutbey-Esenyurt-Beylikdüzü uzatması yapılacak zaten. Yıllar sonra böyle bir konuyu neden gündeme getirdiğimi merak edenler olabilir. Kanal İstanbul ÇED Raporu'nu inceliyordum. Metro geçişlerini incelerken tam da bu aksta bir köprü önerildiğini okudum. Çok şaşırdım. Küçükçekmece-Büyükçekmece Karayolu adında Halkalı-Esenyurt yolu için köprü yapılacağı yazıyor. Sanırım asma köprü olur. Büyük gemilerin geçmesi için yüksek olmalı. Aşağıda kanalı kesen yollar görülüyor. Siyah ile çizmişler.

Resim

Bu arada E-5'te 71 m yüksekliğinde 12 şeritli asma köprü düşünülüyormuş. Facia resmen. Kule direk yüksekliği de 220 m. İnanılmaz bir şey.

Resim

12 şerit trafik, vay anasını ! Ortasından metrobüs de geçecektir.

Resim

Kent siluetini düşünmek bile istemiyorum. Buralar SİT Alanı. Nasıl böyle bir geçiş düşünülebiliyor, anlamak mümkün değil.

Resim

E-5'i biraz güneye kaydırıyorlar. Cennet'ten itibaren köprü ayağı başlıyor, yan yollar iptal ediliyor. Herkes köprüden geçecek.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.06:03 » Kirazlı-Halkalı Metrosu Gölü Geçip Esenyu

Mesaj gönderen Esat » 28 Ara Cmt, 2019 12:34

Böyle bir uzatma olmayacak zaten, önerilerin için teşekkürler, konu kilit.

Kilitli

“Metro Önerileri” sayfasına dön