Orly'yi bilmem. Esenler hakikaten shuttle (halbuki iki hat olarak da işletiliebilirdi). U55 değil, o küçük bir kuyruk hat, U55 U5'e bağlanacak bir hat tasarımı (yani Esenler durumu, ama işte şatıl mentalitesine kurban gitmiyor, biri dese bile, öyle değil). Hakiki shuttle New York'taki S hattı (hatları, aslında iki tane var). Ve Freiburg'taki şu an olan Zeltmusikfestival'e (ZMF) iki tramvay durağından işleyen otobüs, meselâ.
B. Alabay
ist-M.06:03 » Kirazlı-Halkalı Metrosu Esenyurt'a Uzatılabilir mi?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Şu an tam hatırlayamadım ama ya New York ya da San Francisco havalanında da böyle bir şatıl sistemi vardı galiba, haritasından aklımda kaldı ama emin değilim, ya da şöyle bir şey vardı havalimanın iki ucu arasında daire çizen bir hat vardı diğer metro/lar bu daireye bağlanıyordu, neresiydi o be? Haritalara bakmam lazım.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Büyükşehirin her ilçe için bastırdığı kitapçıklardan Esenyurt ile ilgili olanı elime geçti. Bir bakayım dedim. Esenyurt için 3 tane raylı sistem yazmışlar. Etüd planmasını yaptık diyorlar.
*Büyükçekmece-Esenyurt-25 Km (Bu Bahçeşehir'den Silivriye uzanan banliyö sanırım)
*Esenyurt-Avcılar-10.5 Km (Beylikdüzü Metrosuna bağlantı)
*Esenyurt-Bağcılar-12 Km (bunu anlamadım, nereden nereye, 12 kmden fazla mesafe sanırım burası, bizim göl önerimiz olabilir mi? Bağcılar-halkalı arası 7-8 km falan olabilir, gölü geçmesi de 3-4 km olabilir mi?)
*Büyükçekmece-Esenyurt-25 Km (Bu Bahçeşehir'den Silivriye uzanan banliyö sanırım)
*Esenyurt-Avcılar-10.5 Km (Beylikdüzü Metrosuna bağlantı)
*Esenyurt-Bağcılar-12 Km (bunu anlamadım, nereden nereye, 12 kmden fazla mesafe sanırım burası, bizim göl önerimiz olabilir mi? Bağcılar-halkalı arası 7-8 km falan olabilir, gölü geçmesi de 3-4 km olabilir mi?)
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: ist-M.06:03 » Kirazlı-Halkalı Metrosu Gölü Geçip Esenyu
Yıllar önce önerdiğim bu uzatma önerisini geri çekiyorum. Çevre, doğa, göl, iklim vs gibi değerlere önem vermek gerekiyor. LRT kategorisindeki M1B Hattı'nı daha fazla uzatmamak gerekiyor. Gölün batısı için M7 Mahmutbey-Esenyurt-Beylikdüzü uzatması yapılacak zaten. Yıllar sonra böyle bir konuyu neden gündeme getirdiğimi merak edenler olabilir. Kanal İstanbul ÇED Raporu'nu inceliyordum. Metro geçişlerini incelerken tam da bu aksta bir köprü önerildiğini okudum. Çok şaşırdım. Küçükçekmece-Büyükçekmece Karayolu adında Halkalı-Esenyurt yolu için köprü yapılacağı yazıyor. Sanırım asma köprü olur. Büyük gemilerin geçmesi için yüksek olmalı. Aşağıda kanalı kesen yollar görülüyor. Siyah ile çizmişler.
Bu arada E-5'te 71 m yüksekliğinde 12 şeritli asma köprü düşünülüyormuş. Facia resmen. Kule direk yüksekliği de 220 m. İnanılmaz bir şey.
12 şerit trafik, vay anasını ! Ortasından metrobüs de geçecektir.
Kent siluetini düşünmek bile istemiyorum. Buralar SİT Alanı. Nasıl böyle bir geçiş düşünülebiliyor, anlamak mümkün değil.
E-5'i biraz güneye kaydırıyorlar. Cennet'ten itibaren köprü ayağı başlıyor, yan yollar iptal ediliyor. Herkes köprüden geçecek.
Bu arada E-5'te 71 m yüksekliğinde 12 şeritli asma köprü düşünülüyormuş. Facia resmen. Kule direk yüksekliği de 220 m. İnanılmaz bir şey.
12 şerit trafik, vay anasını ! Ortasından metrobüs de geçecektir.
Kent siluetini düşünmek bile istemiyorum. Buralar SİT Alanı. Nasıl böyle bir geçiş düşünülebiliyor, anlamak mümkün değil.
E-5'i biraz güneye kaydırıyorlar. Cennet'ten itibaren köprü ayağı başlıyor, yan yollar iptal ediliyor. Herkes köprüden geçecek.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.06:03 » Kirazlı-Halkalı Metrosu Gölü Geçip Esenyu
Böyle bir uzatma olmayacak zaten, önerilerin için teşekkürler, konu kilit.