ist-M.06:02 » M2 Hattından ÇAPA'ya Shuttle Önerisi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-M.06:02 » M2 Hattından ÇAPA'ya Shuttle Önerisi

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Haz Pzr, 2009 16:06

M2 Batı uzatmasında yer alan önemli istasyonlardan biri olan Kocamustafapaşa İstasyonu'ndan Çapa Hastanesinin önündeki kalabalık İETT Durağının olduğu yere bir mekik hattı yapılsa nasıl olur? Shuttle işletmesi gider gelir İETT'lerin yoğunluğunu emer. Madem suriçine doğu-batı şeklinde metro yapmak çok zor bu kısımda böyle bir çözüm konsun.

Kocamustafapaşa-Çapa arasında 930 m'lik bir mekik hattı. Diğer alternatif Şehremini, 650 m uzaklıkta. Caddenin tam altından gidebilir. Çapa'ya çıkan hat evlerin altından olacaktır.

Haritası da burada:
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Haz Pzr, 2009 20:58

Yenikapı-Topkapı' dan farkı nedir? Zaten yolun 3/1 ini yapmış oluyorsun, o bölgede yer altına bir hat yapacak cesareti gücü kudreti olan Belediye Başkanı lütfedip oraya tam bir hat yapsın derim, eğer bu sadece bir öneridir dersen o zaman da yine aynı gerekçelerle tam bir hat önerisi olsun derim ki bunu zaten pek çok başlıkta dile getirmiştik sanırım. Ben şahsi görüşüm olarak K.M.Paşa - Çapa arasında Shuttle ya da Mekik ismi ile 2 istasyonluk bir metroya yapılacak yatırımı külliyen zarar sayarım.

K.M.Paşa' daki insanları Çapa' ya çıkarınca onları neye aktaracağız? Tramvay? Zaten yetmiyor, otobüs? Azaltılması gerekmiyor mu?

Şahsi kanaatim devam eden bir hat olarak tasarlansa belki ama bu hali ile son derece gereksiz bir masraf olarak göründü bana, yürüme mesafesi ile (hadi benim için) 15 dk. Yaşlılar 30dk dan aşağı yürüyemez tabi kabul ediyorum ama hep biz değilmiydik Suriçi için "Yürüsünler Abi o kadar yolu" diyen :) Yani istersen bir ölç bence Doğu Batı aksında yapılacak bir hattın zaten 3/1 ine tekabül eder ve o kadar yeri yapan zaten asıl ihtiyaç olanı yapar diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Haz Pzr, 2009 22:14

Bence de devamı olmalı. Ya Topkapı, ya da ötesi, ama mutlaka M1'i keserek. Bir de mekik değil, hat olarak düşünmeli, meselâ Seyrantepe. Cankurtaran rayları da hâlen "boşta". Ama zaten, o Çapa aksından, önceden de dendiği gibi, tramvaya paralel metro gerekir.

Başar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Haz Pzr, 2009 22:58

Yani benim aklım şeyi hep almadı, neden Marmaray Yenikapı' ya kadar normal raylardan gelmiyor, neden illa Yedikuleden girmek zorunda, bu durumda K.M.Paşa' nın doğru düzgün tek ulaşımı olacak raylı sistemi kaldırıp çöpe attılar, gerekçe nasıl olsa M2 oraya gelecek :) iyi gelsin bakalım, Halbuki madem M2 yi yer altından geçirebiliyorsun, peki o zaman Marmaray eski banliyö güzergahından gitse idi, M2 de daha kuzeyden Millet Caddesine yakın ya da altından ilerlese idi, işte o zaman K.M.Paşa Marmaray istasyonu ile M2 Çapa istasyonu oradan da M1 Ulubatlı arasında bir sistem kurulamazmıydı. Çünkü yine tekrar ediyorum Mehmet zaten benim söylediğim hattın yarısını önermiş bile o kadar yer altını kazan gerisini de kazar, M2 yi sur içinden geçiren Millet caddesine de kaydırır. Madem beyin jimanstiği :) ben yüksek atlama yaptım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

2. Öneri: Ulubatlı-Çapa Mekik Önerisi

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Haz Pzt, 2009 08:30

M2 Yenikapı-Topkapı aksında yapılmıyor. Keşke yapılsa ama maalesef yapılmıyor. Bari bunu yapsınlar. Yoksa uzun bir hat bende isterim biliyorsun.

Yenikapı-K.M.Paşa-Çapa-Topkapı ve daha ilerisi....

Amaç ÇAPA İETT durağındaki anormal yolcu yoğunluğunu metroya aktarmak. Geçen sen google earth'te bakın arka arkaya otobüsler nasıl dizilmiş demiştin. O günden beri düşünüyordum. Bu insanları nasıl metroya aktarabiliriz. En ucuz ve kolay çözüm bu geldi. Devamı olan bir hattı zaten konuşuyorduk da içinden çıkamıyorduk. Topu topu 900 m'lik bir hat. Fazla maliyeti olmaz. M2 batı uzatması yapılırken bir de mekik yaparlar.

2. alternatif M1'den Çapa'ya mekik işletmek. Ulubatlı-ÇAPA şeklinde. Millet yürüsünde hastanenin önünden her yere otobüs koyarsan kim yürür? Yarım saat kim yürür? Millet akşama kadar hastanede sıra bekliyor zaten birde yarım saat yürüsün mü?

Mekik hattı yapılınca surdışından gelen otobüsleri sokmazsın metro ile gelirler. Beylikdüzü'nden suriçine otobüs var biliyormusun? Neden bu adam metro ile Çapa'ya gelmesin.

3. Önerimde Emniyet İstasyonu'ndan Fatih Merkez'e mekik hat koymak. 3 tane mekik tek bir hat içinde de düşünülebilir.

Kocamustafapaşa-Çapa-Ulubatlı-Fatih şeklinde bir hatta olabilir.

M2 Kocamustafapaşa'da duracak. Yedikule'de değil. Marmaray'da Yenikapı ve Kazlıçeşme'de.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Haz Pzt, 2009 09:31

Çapa durağındaki yolcuları metroya aktarmanın tabii ki çözüme katkısı olacaktır ama yanlış anlama ama sanırım iyi düşünmeden yazdın, yani şimdide arka arkaya 3 tane mekik hat :) trenleri kuple edebiliyoruz ama hatları kuple edemiyoruz, ben yine tekrarlıyorum o kadar yerin altını kazabilecek cesareti olan babayiğit belediye başkanı o hattı bütün yapar, Yedikule' den Marmaray' dan başlar, K.M.Paşa, Çapa, Emniyet, Fatih, Haliç diye devam eder :) M2 nin de güzergahını Millet caddesi altına alır, M2 batı kısmının inşaatının başlamasına en 3 yıl var, 3 yılda projesi rahat rahat yapılır, inşaat süreci sıkıntılı olabilir çünkü benim önerim maliyet anlamında aç-kapa olmasıdır Millet caddesi altının.

Yani neden 3 tane mekik hat ben bunu bir türlü anlayamadım? Vatan caddesi geçişinden mi çekiniyorsun, eğim nedeni ile, iyi de derin olsun Çapa, asansörü var merdiveni var bantı var, ne olcak 60m. derinde olsa? Hiç.

Yani madem illa böyle bir hat üzerine tartışalım o zaman bence ancak bu şekilde tek bir hat olursa anlamlı olur.

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Haz Pzt, 2009 09:49

Bir de unutmamanızın gerektiği bir nokta daha var: O otobüs ve bekleyenler kuyruğu şehiriçine değil, daha çok şehirdışına. Benim Çapa'da çok işim olmuştu geçenlerde, ben de şaştım kaldım. Yani, Çapa-Şehremini arasında bir caddeye gireceksin, otobüs seni, daha o liseye tam varmadan salıveriyor, zaten her şey durduğundan. Oradan Topkapı, Bakırköy ve Çekmece istikametinde ne varsa, herşey geçiyor. Problem orada da. Bizdeki hat mantığı işte sıfır. Diyorum ya hep! Bu hatların meselâ Topkapı metro istasyonundan kalkmaları gerekirdi ...

Kısacası, o "mekik hat", ki mekik değil, kuzeybatı ile doğuyu bağlamazsa, işe yaramaz, çünkü akış daha çok batıya, doğuya (şehre) değil. benim gördüklerime göre ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Haz Pzt, 2009 09:52

alabay yazdı:Bir de unutmamanızın gerektiği bir nokta daha var: O otobüs ve bekleyenler kuyruğu şehiriçine değil, daha çok şehirdışına. Benim Çapa'da çok işim olmuştu geçenlerde, ben de şaştım kaldım. Yani, Çapa-Şehremini arasında bir caddeye gireceksin, otobüs seni, daha o liseye tam varmadan salıveriyor, zaten her şey durduğundan. Oradan Topkapı, Bakırköy ve Çekmece istikametinde ne varsa, herşey geçiyor. Problem orada da. Bizdeki hat mantığı işte sıfır. Diyorum ya hep! Bu hatların meselâ Topkapı metro istasyonundan kalkmaları gerekirdi ...

Kısacası, o "mekik hat", ki mekik değil, kuzeybatı ile doğuyu bağlamazsa, işe yaramaz, çünkü akış daha çok batıya, doğuya (şehre) değil. benim gördüklerime göre ...

B. Alabay
Aynen öyle henüz o konuya değinmemiştim, o otobüsler neden oradan geçiyor, bunun sebebi insanları Sur içine doğru dağıtamamak ve bir geçiş bölgesi olan sur içinin ötesine hızlı ulaştıramamak, tramvay kabataş a gidiyor ama beşiktaş otobüsü de gidiyor?? Neden Kabataş tan kalkmıyor, kalkamaz o zaman onun yolcusunu tramvaya vereceksin, şimdi tramvaya 30 tane yeni araç geliyor ne olacak yolcu sayısımı azalacak, asla aksine artacak. Ordan geçen otobüslerin listesini vericem birazdan.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Haz Pzt, 2009 10:01

145 MARMARA EVLERİ-AKSARAY
145T BEYLİKDÜZÜ-TAKSİM(ÇİFT KATLI)
28T TOPKAPI - BEŞİKTAŞ
31 YENİBOSNA (KUYUMCUKENT) - YENİKAPI
32A CEVATPAŞA - BEYAZIT
33 GİYİMKENT - T.REİS - EMİNÖNÜ
33B GİYKOOP - BİRLİK MAH - EMİNÖNÜ
33Y YÜZYIL MH.-EMİNÖNÜ
35D KOCAMUSTAFAPAŞA - BALAT
36 KARADENİZ MAHALLESİ - BEYAZIT
36ES ESENTEPE MAH. - BEYAZIT
71T ATAKÖY - TAKSİM
72T YEŞİLKÖY - TAKSİM
73 YENİBOSNAMETRO-TAKSİM
75M BEYAZIT - MECİDİYEKÖY
76D BAHÇEŞEHİR-TAKSİM(ÇİFT KATLI)
77MT MECİDİYEKÖY-EDİRNEKAPI-TAKSİM
82 YENİBOSNA METRO - EMİNÖNÜ
82B YENİBOSNA METRO - BEYAZIT
83 TOPKAPI - TAKSİM
83O OTOGAR - TAKSİM
85T DAVUTPAŞA - TAKSİM
89 ATAKENT MAHALLESİ-AKSARAY
89B TEPEÜSTÜ-AKSARAY
89C BAŞAKŞEHİR 4 -1. ETAPLAR - TAKSİM
89İ HALKALI-AKSARAY
92 ATEŞTUĞLA - EMİNÖNÜ
92B ATEŞTUĞLA - BEYAZIT
92C HAZNEDAR - EMİNÖNÜ
92G GÜNEŞTEPE-EMİNÖNÜ
92K ATEŞTUĞLA - KİRAZLI - BEYAZIT
93 ZEYTİNBURNU-EMİNÖNÜ
93C ZEYTİNBURNU - BEYAZIT
93T ZEYTİNBURNU-TAKSİM
94 OSMANİYE - EMİNÖNÜ
94A BAKIRKÖY - BEYAZIT
97 GÜNEŞLİ - BEYAZIT
97A BASINSİTESİ - EMİNÖNÜ
97B ÇAVUŞPAŞA - BEYAZIT
97T BASINSİTESİ - TAKSİM

Listeye bakalım hizaya gelelim sizce kaç tanesi gerçekten Suriçinden geçmek zorunda, pek çoğunun zaten alternatifi var bence, T1 ama maalesef bu hatta yüklenemiyoruz, o zaman bu ne demek oluyor, buraya bir de metro gerek demek oluyor :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Haz Pzt, 2009 10:11

Metro yapmadan evvel, tramvayı da bir veya birbuçuk dakika aralıkla işletebilirsin, degerde. Araç gerek. ben 93T ile Çapa'ya çok gittim. Taksim'den an akıllısı o, çünkü Taksim'den F2 ile in, T1'e bin ... sürüyor. Ve ... aktarmanın ağzına ... bir bakiim, dişler sağlam mı. Değil. Ama Beyazıt kalkışlı araçlara hayret demeli. Bu hakikaten korkunç sakat bir hatlama sistemi ... olan hatta bir hat daha, bir hat daha, hee, ver orden bi hat daa. Mantık yok, zekâ yok. Veee aktarma da yoook, al sana pişmemiş fayulye, karın ağırtır!

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Haz Pzt, 2009 10:37

O listedeki hatların bir kısmı M2 batı uzatması ile birlikte tarih olabilir. Olmalıdır. Bakırköy-Beyazıt, Taksim, Zeytinburnu-Beyazıt, Taksim, Şirinevler-Beyazıt, Taksim falan hepsi iptal edilebilir. Basın Sitesi, Ataköy ve Yeşilköy'den Taksim'e gidenler iptal edilebilir. M2 çare olur bunlara. Vezneciler'e gidiyor M2. Vezneciler Beyazıt demek.

Çapa Mekik Önerilerimin hepsi yapılsın demiyorum. Tabi ki uzun bir hat tercihimdir. Ama uzun hat yapmak için APAYRI BİR DOSYA AÇILIYOR. Suriçi planları, kurul murul derken çok uzun sürer. Ama Çapa mekik gibi kısa ve öz bir konuyu onaylanmış olan M2 Uzatması Dosyasının içine revize proje olarak koyabilirsin. Yapmışken ufak bir değişiklikte yapabilirsin. Daha kolay yani. Ama uzunca bir hat düzenledin mi? On yıllar alır. M2 inşaatı devam ederken Çapa'ya da bir kol açmak daha kısa zamanda olur. Dolayısıyla suriçinde senin çizdiğin hat çok iyi olurdu ama başlı başına 10 seneyi alacak kurul onay sürecine takılır.

Böylelikle;

M2 Batı Uzatması-Çapa Mekik Hattı şu yolculuklara çözüm olur. Aktarmalı da olsa.

*İncirli-Çapa

*Bakırköy-Çapa

*Zeytinburnu-Çapa

*Şirinevler-Çapa

*Yenibosna-Çapa

*Beylikdüzü-Çapa (ileride)


Son olarak illa Kocamustafa-Çapa olmak zorunda değil. Yedikule-Çapa'da olabilir. Etüd yaparsın hangisi uygunsa. M2 yedikule'de duracaksa tabi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Haz Pzt, 2009 12:09

Otobüslerin bazıları şimdi dahi iptal olmalı bana kalırsa M2 yi hiç beklemeden ve M2 ile tabii ki, ama tek hat olması konusunda hem fikir olduk sanırım, nereden başladığı çok önemli değil belki dediğin gibi K.M.Paşa da olabilir benim başlattığım gibi Yedikule' de ben Marmaray bağlantısı olması için Kazlıçeşme' den başlattım o çizimi, sizin tabir ile eğimi yedirmek içinde Paşa' ya çıktıktan sonra Mevlanakapı' yı harmanlayarak Emniyet' indim. Çünkü oralarda şaft bölgeleri var zaten, Pazartekke tramvay atölyesi Zeytinburnu' nun hizmete girmesi ile birlikte burada yada İETT garajı içerisinde bir şaft açılabilir, bir diğer yer park yapılmak istenen Emniyet metro istasyonunun üstündeki yeşil alan yıllardır çöplü ve esrarkeş yatağı, bir tek Fatih kısmı sıkıntılı olabilir, bir de M1 in altından geçmek biraz ağır çalışma gerektirecektir.

Yine otobüslere dönersek ben Sur dışı kalkış noktaları için bir şey demiyorum, okey ama Zeytinburnu-Beyazıt? Ya tramvay çalışıyor, o otobüs Zeytinburnu' nun içini topluyor diyecekler kafamı kırıcam, toplasın da kardeşim uygun bir yerde tramvaya aktarsın neden aynı güzergahta hem tramvay hem otobüs? Bu bir örnek bunun gibi başka hatlarda var, ve bence şu Topkapı' daki minibüsler için yapılan kapalı alan, bir sürü minibüs zaten ötelendi orası bir otobüs planktonluğu olarak düzenlenmeli ve oradan T1, T4 ve daha önce sen önermiştin bir metro Topkapı' dan geçmeli diye velhasılı kelam hangi raylı sistemler geçecekse insanlar onlara binerek geçmeli bu bölgeden diyorum.

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön