ist-M.06:02 » M2 Hattından ÇAPA'ya Shuttle Önerisi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Haz Pzt, 2009 12:24

Tramvaya paralel otobüslerin gitmesi, Zeytinburnu yada Topkapı'da kesilmemesi konusunda bence tramvay yükü kaldıramayacağı için yapılmıyor. bahsedilen otobüslerinde suriçinde taşıdığı bir yolcu sayısı var. Tramvayın şu anda taşıdığı bir yolcu sayısı var. Kapasitesi var. O otobüsler Zeytinburnu'nda kesilirse tramvay yoğunluğu kaldırmaz.

Önerine gelince, buna bir ışık demeti gibi bir merkezden dağılan sistem ve her birini kesen dış çember sistem kavramından baktığımızda suriçi güneyden kuzeye doğru bir yarım çember kıvamında veya daha da ilerleterek uzun hat kıvamında olabilir. Yani yedikule'den başlar Haliç'e doğru gider. Arada doğu-batı eksenli sistemleri (ışık demetlerini) keser. Yedikule veya Kazlıçeşme önerilerine katılıyorum tabi ki ama realite de DOSYA AÇMA ZAMANI kurula takılır. Kurul derki suriçi planlarını konuşmuştuk. Nereden metro geçeceğine karar vermiştik şimdi yeni bir hatla karşıma geliyorsun. Yan çizer. Ama benim önerdiğim kısa hatta bak sen Yenikapı-İncirli'ye teorik olarak onay verdin. Çok fazla güzergahı değiştirmiyoruz. 1km'lik ek bir tünel yapıyoruz denirse daha kolay ikna edilir.


Ayrı bir başlık açmaya gerek var mı bilemiyorum ama bu mekik işi bana sıcak geliyor.

"M1 Hattı Ulubatlı İstasyonu'ndan ÇAPA'ya Shuttle Hat Önerisi"

veya

"M1 Hattı Emniyet İstasyonu'ndan Fatih'e Shuttle Hat Önerisi"


diye önermek istiyorum. Satışçıyım ya hep öneriyorum :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Haz Pzt, 2009 12:30

Bence ayakları yere basmıyor. Zaten bende tramvayın yükü kaldırmadığı için o otobüslerin çalıştırıldığını söylüyorum sorun tramvayın tek bir yol üzerinde çalıştırılması ama bunu kimseye anlatamıyorum.

Shuttle mattle diyene kadar Emniyet-Fatih funiküler de bari, iki istasyonluk metro, 3 parça 3 parça, ne olacak büyüyünce birbirine mi bağlayacağız? :) Açıkçası senden beklemediğim bir düşünce idi, ayrıca bir tünelcik daha açarız kısmına sence kurul kanacak mı? Eğer bu adamlar bu kadar saf ise neden normal bir metroya izin vermesinler, senin bir tünelcik dediğin benim önerdiğimin doğu-batı ekseninde 3/1 , güney-kuzey ekseninde nerede ise yarısı eeee? Yani beni ikna etme zaten beni boşver, ama bunu kimse yemez :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Haz Pzt, 2009 12:40

Tramvayı dallandıralım diyorsun yani. Bunu kabul ettiğimi biliyorsun.

Şatıl da yaparız füni de :)

Kuzey-güney gidişli bir metroya da olur diyorum. Farklı alternatiflerden birini seçelim. Seyrantepe'ye neden şatıl yapıldı? Sırf depo için mi? Depoyu Hacıosman kuyruğuna da yapabilirlerdi.

ÇAPA Şatılları bence pratik bir çözüm. Yapabiliyorsa fazlasını yapsınlar tabi. Kul ister 1 göz Allah verir 2 göz. Niye karşı çıkayım.

Ulubatlı-Çapa nasıl olur. M1 yolcusunu Çapa'ya taşıyorum. Hemde bedava. Kirazlı-Çapa otobüsünü bile iptal ettirir bu. 89C'yi bile siler. Abarttım tamam

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Haz Pzt, 2009 13:21

Yani iyi düşünüp tasarlamak lazım, bana sanki biraz hızlı atlıyoruz gibi geliyor, bir tabir vardır Hızlı Atın Birşeyi Seyrek Düşer :) Anladın sen onu, sonra iyice dağılıyor, öneride anlaşamayacağımız bir şey yok, güzergah olarak ve sonuç olarak aynı şeyi istiyoruz, sadece ben parça parça olacaksa neden metro? diyorum, eğer metro olacaksa bütün olsun. Güzergah ikinci iş.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Haz Pzt, 2009 13:44

Bütün bir hattın yapılamayacağına inandığım için olayı kurtaracak pratik bir çözüm önerdim. 600 km metro hedefleniyor ama en yoğun durak olan ÇAPA'dan geçmiyor :(

Bir ara konuşmuştuk hatırlıyorsan, Millet caddesinden metrobüs geçirmek istiyorlardı. Şimdi o da yalan oldu. Bir bardak su.

M1 Şatıllarını yorumlamadın.

Aslında bu şatılları genel bir değerlendirsek iyi olur. Burası genel şatıl başlığı olabilir? Kızıyorsun ama Seyrantepe'yi cevaplamadın. Ayrıca İBB Balmumcu-Levent arasına şatıl koyacak. M2 ile Beşiktaş Metrosu arasına.

Bence ana omurgalara şatıllar açmak kötü bir şey değil. Metroya 1 km uzaklıkta bulunan yerlere yapılabilir. Eğer yoğunda. Çünkü o metroya 1 km uzaklıktaki yere ana bir metro yaptın mı bu sefer öbürünü baltalıyorsun.

*M1'den Otogar-Atışalanı Kemerpark veya Köyiçi Şatılı Nasıl?

*Havaalanı-Marmaray arasındaki hat şatıl olmayacak mı? Gerekirse çatal hat da yapabilirler.

*Baba bir şatıl daha önereyim. Marmaray Üsküdar-Beşiktaş Şatılı. Üsküdar'dan bir tüp hattı daha koyup Beşiktaş'a şatıl işletme neden olsun. Diyeceksin ki metro yapılıyor ya. O daha yüzeye yakın olur. Tüp şatıl -50 m'lerde olur. Metroyu -50'ye çekelim dersen Balmumcu'ya nasıl çıkaracaklar. Uygulama projesi hazırlanmı. Tekrar revize zaman kaybı.

*Kadıköy-Kartal Metrosundan Acıbadem-Harem şatıl işletmesi?

Öneriler çok. Hepsine hayır mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Haz Pzt, 2009 14:05

yok yahu kızmıyorum ne alaka, ama bu çözüm değil Miraç, ben Versace don giyeceğim diyorsun ama kırk tane yaması var, böyle bir çözüm olduğuna inanmıyorum eğer olsaydı inanki dünya da birileri yapardı :) Bu da Türk modeli olsun deme sakın :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Haz Pzt, 2009 14:16

Versace don 40 tane yama :=)

1-2 tane şatıldan bir şey olmaz. İstisnai çözümler bunlar. Çapa gibi kaç durak var ki? ÇAPA konusunda B Planı olarak düşünülmeli. C Planı da olabilir.

M2'den ve M1'den Çapa'ya yapılacak bir şatıl harika işler çıkarır. Otobüsler go home olur yani. Durak kurtulur.

T1'den yararlanarak ( o hattın kenarlarınıdaki yarma duvarları kaldırıp yüzeye sıfır yaparak alan açılabilir) Taksim-Topkapı Metrobüs Hattına ne diyorsun? Yer mi? Unkapanı bulvardan Tepebaşı'na.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Haz Pzt, 2009 14:27

Arkadaslar, satil matil unutun! :x
Seyrantepe, ileride hat olacak bir yere bir kol, ve sonunda depo da var. Dallanma dedigimiz tramvyla da, metroyla da yapilmali. Nasilini yazdik. M1 hattinda fazla dallanacak güc yok, onu da unutmayin, pirt dedik, olmadi iste. Dogru dürüst metro yapacaksan, yap, iste o zaman M2'den kol acmak mümkün, evet. Ama! Ne zaman Yenikapi'dan ötesi olacak? Bu bir. Ileri görüslü bir master ag planini kim yapacak? Bu ki. Yani, is dönüp yine M1'e varirsa ... bu sefer, Ulubatli ve Emniyet'teki külüstür istasyonlari bir düsünelim. Simdi buna ek kol mu acilacak? Acilacaksa, hat nereden nereye? Ag? Arac? Bakim? Depo? Öyle pat diye köstebek oyunuyla bitmiyor.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ŞUBE hATTI DEMEK DOĞRU MU? ÇATAL HAT MI YOKSA?

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Haz Pzt, 2009 15:34

O zaman gerlin şunda son akrarı verelim: M2'de Kocamustafapaşa'dan sonra ikinci bir şube hattı açıp Çapa-Topkapı üzerinden şu bizim meşhur E6 Metromuzu yapalım. E6 Metrosu Sirkeci'ye gidemez de Kocamustafapaşa'dan Yenikapı'ya gider. Oradan da Marmaray'a aktarıp Sirkeci'ye gidiverirler.

OKEY MİYİZ?

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Haz Çrş, 2009 15:07

Yani bence bu diğer tüm konuştuklarımızın üzerine daha iyi oldu, bir şekilde sur içini biraz daha belki tasarlayabiliriz ama sonuçta zaten İBB Eminönüne girilemeyeceğini ve Haliç in geçilemeyeceğini bildirdi, o zaman Tarihi Yarımadayı seçeneklerden çıkartarak Fatih - K.M.Paşa arasında ki bölümde bir şeyler yapılabilir mi ona bakmak lazım ve M2 illa ki Yenikapı' dan batıya uzayacakmı? İkisini bir düşünerek bu başlıkta değil de E6 metro önerin üzerinden devam edebiliriz.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Haz Prş, 2009 08:14

M2 Yenikapı'dan batıya uzayacak. Onaylar alınmış, projesi de tamamlanmış. Sadece İncirli Aktarma Merkezi'ni mahkemeye vermiş Bakırköy Belediyesi. Orada hukuki bir süreç var.

"İlerici" CHP'li belediye başkanımız memleketimize ilericilik getiriyor. Hukuk önemli metroya ne gerek var. Laikiz yaa.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Haz Prş, 2009 08:22

İran laik değil, metrosu da gıcır gıcır, ama insanları mutlu mu?!

O alttaki M2 kolu olacaksa, ki aslında şimdiden de yapılabilirdi, çünkü Haliç ile ilgili değıl, sonradan bağlanırdı ... olursa, oradan bir şube hattı açmak mümkün, evet. Ya Çapa istikametinde, ya da hafif kuzeye kıvırıp. Sadece fazla da kıvıramıyoruz, üstte Aksaray hattı ve tüneli var. Halbuki, bunları doğru dürüst tasarlasaydılar, Beyazıt üzerinden, kısmen M1 yapılarını kullanarak (ray değil, tünel, belki de istasyon ...), yine Çapa'ya sallamak mümkün olurdu. Oralara bir şeyin gerektiği besbelli.

Göründüğü gibi de, evet, Fatih kısmı alttan çok boş. Haliç köprüsünden sonra kuzeydoğudan gelen hattı bir yerden çatallayabilseydiler, oradan itibaren ya yerüstünden ya da alttan Topkapı'ya doğru (veya Edirnepakı) bir hat çekilebilirdi. Yapmamışlar. Bence zaten o Haliç köprüsü bir iğne gözüyse, oradan geçen raylardan tek bir hat değıl, bir kaç hat geçirmeyi "öngörmeli"ydi.

B. Alabay

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön