Metrobüs güzergahına metro yapılması iyi güzel de, yerine tramvay yapmak daha kolay olmaz mı? Yani, ben de metro taraftarı olsam da, yapımın maliyeti ve kolaylığı nasıl?
Mümkün değil ağabey,çünkü tramvayın çıkacağı meyil azami %4'tür.
İkinci olarak trmavay metro ve metrobüs kadar hızlı işlemez ve güzergahlar uzun.
Edirnekapı sonrası E-6 noktasından ilerleme hususuna gelince;
ben bunun daha çok aktarma şeklinde olması ve GOP,Metris ,Tekstilkent v.s. civarına gidecek yeni bir metro hattının yapılması ve bu hattın derinden götürülerek Fatih-Vezneciler-Sirkeci bağlantısının yapılması tarafıyım.Derinden dediğim takribi 50-60mt. derinden gitmeli hat.Çünkü eski esere rastlama ihtimali ve anıtlar kurulundan geçirmek var projeyi.
Mesele çıkışlar ama Vezneciler'de yapılan metro hattının çıkışını kullanacağız yani yeni çıkış ve yeri bozma yok,Sirkeci müsait sadece Fatih var oradada istimkal yapacağız mecburuz ve bu vesile ile açık bir alan olur semtte.
ÇÜNKÜ TARMVAY BURAYI TAŞIMAYACAK.Metro şart.Kimi noktalarda ondan farklı giden mesela Kçüçükköy2ede uğrayan ama bu tarmvay vr Lrt hattı ile abirkaç nokatada aktarma imkanı veren bir hat lazım.
Yadabir hatta 2 hat işletilebilir.Diğeride otogar sonrası Karabayır-Birlik Mah. -Üçyüzlü-Göztepe Mah.-Tekstilkent-İstoç güzergahında işletilebilir.
Diğer alternatifim GOP dolaşarak Eyüp'e inmek ve derinden giderek Unkapanı(yapılacak Haliç metro köprüsü altı)ve Sirkeci istasyonu yapmak .Başka istemez bunlar olsada çom iş yapar.Ara noktalarda anıtlar gıcıklık yapar diye istasyon teklifi yapmadım.