2. sayfa (Toplam 3 sayfa)

Gönderilme zamanı: 20 Nis Pzt, 2009 14:02
gönderen Esat
Aynen katılıyorum Başar. Hadi öyle bir hat oldu diyelim, engel yokya, oldu. O zaman niye iki hat olsun ki? Dünyanın ilk 8 şeklindeki ring hattı olur :)

Gönderilme zamanı: 20 Nis Pzt, 2009 14:13
gönderen Mehmet Kasım
8 şeklindeki hat olacak. Nerede biliyormusunuz? Başakşehir-Olimpiyaköy kuzeyden de bağlanınca olacak. 2 ayrı hat farklı yoldan aynı yere (Olimpiyata) çıkacak.

Ayı noktaya çıkması "metro depo sahası" bakımından düşünülebilir. Yoksa illa yapılmalı dediğim bir şey değil. Önerilerimden biri Halkalı Toplu KOnutlara çıkar diğeri Bakırköy'e. Olur biter.

Gönderilme zamanı: 20 Nis Pzt, 2009 14:17
gönderen Esat
Aynı yere çıkmasına karşı değiliz. Ama çizim insanı çok yanıltıyor, direkt böyle sekiz şeklinde olunca neden iki ayrı hat olsun bende onu soruyorum? iki ring hattı yaparsın biri içten biri dıştan döner sekiz şeklinde? Yoksa sorun yok :) 9 bile olabilir, hani ben dün helezon gibi bir şeylerden bahsetmiştim bende çiziktirirken 9 gibi olmuştu ama komik diye koymadım :)

Gönderilme zamanı: 20 Nis Pzt, 2009 14:19
gönderen Mehmet Kasım
Tamam abi tek hat olur sona kadar gider dönüşte üst hattı kullanır. Ayarlanır. Önemli olan o bölgede yolcu potansiyeli var. Ve bölge olarak farklılık arzediyor. Çözüm olarak sundum.

Gönderilme zamanı: 20 Nis Pzt, 2009 14:26
gönderen Esat
Ya Mehmet arada takılalım ya idare et, :) Potansiyel kesin ona şüphe yok. Bak ne diyorsun ikide bir metrobüs çözüm olmadı diyorsun ve E5 e metro diyorsun. O zaman şimdiden akıllı olunup illa metrobüs demeden önce acaba E6 nın hem alt hemde üstüne hitap edecek tek metromu yoksa iki metro yapıp bunları bir kaç yerde kesiştirmek mi? Bu düşünülmeli, metrobüsü yine yap, ama bu kadar zorlama illa dolu gidecem diye değil. Son günlerde İETT yi Donald Duck' ın amcasına benzetmeye başladım para görünce gözleri dönerdi, Varyemez miydi ne adı? :):)

Gönderilme zamanı: 20 Nis Pzt, 2009 14:52
gönderen Mehmet Kasım
Esat yazdı:acaba E6 nın hem alt hemde üstüne hitap edecek tek metromu yoksa iki metro yapıp bunları bir kaç yerde kesiştirmek mi? Bu düşünülmeli, metrobüsü yine yap,
İşte sorun bu. Peki sana soruyorum cevap ver;

***Otogar Metrosu Kirazlı'ya değilde E6'ya doğru uzatılıp İKİTELLİ'YE GİTSE İDİ ve Bağcılar Tramvayı'da E6 100.Yıl Köprüye uzatılsa idi bu bölgede ulaşım sorunu olur muydu?

KÖKÜNDEN ÇÖZÜM OLURDU.

Ama ne yaptılar metroyu içeriye verdiler E6'yı gözden çıkardılar. Metrobüs yapacaklar ek maliyet. Sistem sistemi doğuruyor. Kaynak ihtyiacı artıyor. Ama ne olması lazım. Sistemi bir kondurursun 50 sene gider.

Gönderilme zamanı: 08 Haz Pzt, 2009 15:07
gönderen İSMAİLÇELİK
Mecidiyeköy-Çiftecevizler-Perpa-Nişangah-Hlaıcıoğlu yeni köprüden geçip köprü sütünde Ayvansaray-Edirnekapı-Bayrampaşa LRT-Bayrampaşa-Cevizlibağ-Merter(Zeytinburnu)-Bakırköy Meydan mantıklı.

M2 meydana değil İncirli'ye gidecek ve Yenikapı'dan K.C.M.Paşa-Zeytinburnu içinden gidecek.

Bu hat şart.Metrobüs olsada şart ve garanti ediyorum ikiside dolacak.

Gönderilme zamanı: 08 Haz Pzt, 2009 18:51
gönderen Mehmet Kasım
Haliç'İ geçmek için güzel bir alan var. Ayvansaray'da köprünün ayaklarının hemen dibindeki yeşil alan tünel çıkız ağzı, karşı tarafta da aynı hizada Halıcıoğlu'nda aynı yeşil alandan var. Oradan tekrar tünele girer. Dediğim konum mevcut köprünün 20 m kuzeyi ama daha alçaktan gidecek. Unkapanı Köprüsü gibi.

Gönderilme zamanı: 09 Haz Sal, 2009 09:34
gönderen İSMAİLÇELİK
Çok fark olmaz bence çünkü Okmeydanı yüksekte dolaşarak anca iner zaten metro bu seviyeye hem Edirnekapı var yüksekte sonra bir daha çıkış olmasın.
Edirnekapı henzemini 74mt. ile eski İstanbul'un en yüksek noktası.

Gönderilme zamanı: 09 Haz Sal, 2009 10:34
gönderen Mehmet Kasım
N'aptın abi. Dur izah edeyim. Ayvansaray'da tünel girişi yapınca yer altından devam edecek. Edirnekapı şart değil. Biraz sağa kıvırır eğimi yedirirsin Demirkapı yaparsın oradan tekrar sola kıvırır Cevizlibağ'a yönlenir.

Hep karayolu güzergahını düşünüp düm düz dim dik burnunun doğrusuna giden bir metro düşünme. Düz gitmek zorunda değil. Kıvırarak gider. Eğimi yemek için. Bu kıvırma olmasa MESELA; 4.Levent 70 m'lerde yüksekli ama Yenikapı'da -15'lere iniyor. Yenikapı'ya dim dik inmediğini sende biliyorsun. Şehzadebaşı'ndan kıvırarak iniyor. DENİZE DİK DEĞİ PARALEL KALIYOR.

Gönderilme zamanı: 11 Haz Prş, 2009 11:31
gönderen İSMAİLÇELİK
Edirnekapı'ya uğramsını şu açıdan istiyorum.Suriçine daha yakın yürüme mesafesi ve Cebeci Tramvayının ferah istasyonu var bu hatta aktarma açısından.

Zaten Nişangah civarında -20-30 mt. istasyon olduğunu varsayarsak zaten iniş için avantajlıyız kıvrılarakta meyili yediririz.Halıcıoğlu ve Aynansaray İstasyonları köprü üstünde olur.

Ama teknik açıdan mümkün olmazsa dediğin gibi Demirkapı olur hemen yakınındada Bayrampaşa Lrt var hem onada bağlarız.

Gönderilme zamanı: 11 Haz Prş, 2009 16:15
gönderen Mehmet Kasım
Bu başlığı planlama ile yaptığım toplantıdan önce açmıştım. Toplantıda da gündeme aynen getirdim. Bakırköy-Mecidiyeköy arasında metro olmalı dedim. Hatta batıya doğru uzayıp Havaalanı-Olimpiyatköy hattı ile birleşmeli ve uzunca bir hat olmalı dedim.

Ama Bakırköy-Mecidiyeköy ile ilgili sundukları gerekçeler beni ikna etti. Karayoluna odaklanmışsınız dediler. E5 neden kalabalık? Herkes E5'e ulaşmaya çalışıyor. Biz insanları E5'e ulaşmadan direk Mecidiyeköy'e ulaştırmak amacıyla Yenikapı-İncirli Projesini yapıyoruz dediler. Bu projeyi hayata geçirdiğimizde sadece BAKIRKÖY MEYDAN'DAN İNCİRLİ'YE AKTARMA MERKEZİNE GELECEKLER.Oradan M2 ile istedikelri yere giderler dediler. Mecidiyeköy'e de tabi ki. O yüzden ben önerimden biraz çekildim.

Ama Merter-Bakırköy arasında tramvay olmalı. Ondan vazgeçmedim.