3. sayfa (Toplam 4 sayfa)

Gönderilme zamanı: 02 May Cmt, 2009 12:21
gönderen Esat
Ben Haliç' in kendisinin bir fay kırığı olduğu yönünde bir şeyler okumuştum arkadaşlar, belki İBB nin bahsettiği teknik engel bu olabilir, küçükte olsa bir kırığın üstüne böyle bir inşaat yapılamayabilir.

Diğer taraftan evet suya temas etmesi gerekmiyor, suyun basıncı zaten oradaki topraktan çok derinlere sızmaktadır, dolayısı ile hem su geçirir hemde basınca maruz kalır, ama Manş nasıl geçildi Boğaz nasıl geçildi? Hiç yapılmamış bir şey değil ki? Eğer yukarıdaki paragrafta bahsettiğim gibi bir engel yok ise yapılabilirdi diye düşünüyorum.

Gönderilme zamanı: 02 May Cmt, 2009 14:09
gönderen alabay
Manç tamamen tebeşir içinde bir tünelle geçildi, o da ilginç bir teknik. Ha bak, fay diyorsun, benim çatlak dediğim belki o senin kırık dediğin. Öyle ise, hakikaten hiç devamını düşünmemeli, sadece üstten geçit olur o zaman.

B. Alabay

HALİÇİ AŞAMADIK

Gönderilme zamanı: 02 May Cmt, 2009 21:27
gönderen Mehmet Kasım
Haliç zor diyorsunuz yani. Galata Köprüsünün ömrü ne zaman dolar? Yeni yapılma ihtiyacı doğunca üstünden metro geçecek şekilde düşünülebilir mi?

O zamana kadar önerimizi SİRKECİ'de sonlandıralım.

E6-Aksaray-SİRKECİ olarak tartışalım. Hangi akstan gitmesi yararlı olur. Fatih Merkez'e uğramalı mı? Yoksa Topkapı'dan Aksaray'a direk mi devam etmeli?

Resim
Resim

Gönderilme zamanı: 09 Haz Sal, 2009 09:42
gönderen İSMAİLÇELİK
Karaköy-Sirkeci geçişi şu şekilde olabilir ama çok pahalı olacağından şimdilik hayal.

Batırma tüp tünel tekniği ama deniz tabanına oturtulmayacak tüp tünel payandalar üzerinde oturacak.

Yani bu kesimde Haliç 40-50mt. bu derinlikten değilde mesela 25-30mt. yapacağız payandalar sağlam kayaya kadar uzanacak.Karaköy istasyonuda tüp tünel içinde olacak sadece iskele önünden ve liman tarafından çıkış olacak.İskele yeride değişebilir Karaköy'de malum yüzer iskele batarsa tüptünel üzerine gelmemeli.Yada Haliç tüp tüneli limanın en ucu ile Sirkeci araba vapuru ile vapur sikelesi arasında olur böylece daha az riskli olur.

Gönderilme zamanı: 09 Haz Sal, 2009 10:31
gönderen Mehmet Kasım
Askılı tüp geçit diyorlar ona. Planlamada konuşurken söyledim. Hiç öyle bir şey duymamış gibiydiler. Şaşırdım.

Gönderilme zamanı: 09 Haz Sal, 2009 10:32
gönderen alabay
O teknik orada ise yaramaz. Fazla tehlike barindirir. Ya köprülerden gececek, ya da orada duracak. Fay problemine karsi yapacagimiz bir sey yok, yoksa cok derinden de gidilir falan derdik, ama olmazsa olmaz. O tip tünel sadece trafigi sifir olan yerlerde düsünülebilir.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 09 Haz Sal, 2009 14:54
gönderen Esat
Zaten İBB de Haliç in zemin yapısı nedeni ile böyle bir geçişin olamayacağı yönünde beyanda bulunmuştu diye hatırlıyorum, Mehmet sen söylemiştin sanırım bunu. Dolayısı ile teknik olarak olamazlığı olan bir durum bu Haliç' in altından geçmek, en azından ben öyle anlıyorum.

Gönderilme zamanı: 09 Haz Sal, 2009 15:11
gönderen Mehmet Kasım
Haliç altından geçilmesine izin vermiyormuş arkadaşlar. Önerileri üstten geçecek şekilde ama silueti de bozmayacak şekilde düşünelim. Vazgeçelim bu sevdadan. Tramvayı Beşiktaş'a yzatsınlar olsun bitsin. Bunun yoluda madem caddeden gitmeye izin verilmiyor tramvay 1 km kadar yeraltından gitsin. Ama mutlaka gitsin aktarma olmasın.

Gönderilme zamanı: 09 Haz Sal, 2009 15:25
gönderen Esat
Miraç yazdı:Haliç altından geçilmesine izin vermiyormuş arkadaşlar. Önerileri üstten geçecek şekilde ama silueti de bozmayacak şekilde düşünelim. Vazgeçelim bu sevdadan. Tramvayı Beşiktaş'a yzatsınlar olsun bitsin. Bunun yoluda madem caddeden gitmeye izin verilmiyor tramvay 1 km kadar yeraltından gitsin. Ama mutlaka gitsin aktarma olmasın.
Bu konuda nasıl yapılabilir örnekleri verebilirim müsait olunca, hep orda her şeye olmaz diyorlar ya o yüzden istemezükçüleri üzelim biraz da :D

Gönderilme zamanı: 09 Haz Sal, 2009 19:21
gönderen alabay
Bu konular zaten çok uzun zaman evvel başka yerlerde de (tarafımdan iştirakla) düşünülmüştü. Ağaç kökleri problem meselâ. Yine de, yeterince derinden gidilirse, hem metro, hem tramvay geçer. Ama üstten de tramvay geçebilir, hem anacaddeden, hem dolambaçlı. Asıl problem, bizdeki o "kişisel trafiğe" saygı. Şaşıyorum yahu, her yerde, her şeyde aile ve toplum deriz de, bireysellik arka plânda kalır. Burada tam tersi, herşey egoistler dünyası ... ama iş kamu trafiğine geldi mi, birden bire herşey 180º dönüyor. Çok garip.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 11 Haz Prş, 2009 11:16
gönderen İSMAİLÇELİK
Trmavay Beşiktaş'a yeraltından uzar.Nasılmı 2 yol var;

1)Kabataş istasyonu sonrası meyille aşağı iner Dolmabahçe ışıklara kadar yeterli derinliğe inmiş olur zaten buradan stada doğru kıvrılır ve tepenin altından gider.

2)Kabataş İstasyonu sonrası kıvrılır Setüstü Sokak'ınaltından tünele girer tünel içinde meyil ile seviye düşürülür yine stadın altından ve tepenin altından Beşiktaş'a gelir.

Karaköy yönünde cadde tramvay ile kesişmesin diye o noktada altgeçide alınır olmaz derseniz bunun için sinyalize kavşak yapılır.

Gönderilme zamanı: 11 Haz Prş, 2009 20:24
gönderen Esat
Aslında rahatlıkla yüzeyden de uzayabilir bu konuda bir proje gerçekleştirildiğini, ilk proje ağaçlara zarar verir denildiği için ağaçlara dokunmayan ikinci bir proje geliştirildiğini ve bunların hepsinin yüzeyden olduğunu biliyorum, burada İBB kurullar, üniversiteler ve basın ile uğraşmamak adına bu projeyi kaldırdığı raftan alıp çöpe atmıştır.

Yer altı ile ilgili durumda da sanırım oradaki tarihi yapıların zeminleri ile ilgili çekinceler vardı ama İsmail Bey güzel izah etmiş, hat devamında yer altına girerek stadın altına doğru yani yolun Beşiktaş istikametinde sol tarafına geçirilebilir, burada zaten stad yıkılıp yeniden yapılırken güzel bir yeraltı tramvay durağıda inşa edilir (bir resim vardı çok eskilerden kalma buradan bir maç çıkışı resmi şimdi onu hatırladım tramvaya asılmış insanlar :)) sonrasından Swiss Otel altındanki ağaçlık alanın altından ve Askerlik şubesi sanırım soldaki bina onun altı ya da arkasından Beşiktaş iskeleye uzatılabilir bu önerinize katılıyorum, belki binalar nedeni ile yavaş çalışılması gerektiği için NATM ile yapılması gerekebilir bu da işin süresini uzatır ama garanti olur, yoksa en kolayı o caddenin altına aç/kapa yapmaktır ama bu göze alınamaz herhalde.