ist-M.06 » Beşiktaş-Sirkeci-Aksaray-Topkapı Metro Önerisi

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 12 Haz Cum, 2009 13:08

Askerlik şubesi sanırım
İnzibat bölge komutanlığı.


Orası müsait,iş yavaş olabilir ama kökten çözüm olur hiç olmazsa.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Tem Çrş, 2009 07:59

Şişhane-Beşiktaş arası metro kesin gibi. Havarayın video simulasyonunu göstermişler. Şişhane-Kulaksız-Okmeydanı. Evlere çok yakından geçiyormuş. Milleti rahatsız eder demişler. O yüzden rafa kaldırılabilirmiş. Kadir Bey burayı da metroya çevirin der. O zaman Şişhane-Kasımpaşa-E5 gibi bir meto hattı gündeme gelebilir. Sonra da hadi bunu E5'ten batıya uzatın denir, metrobüsü rahatlatın denir. O zaman bizim öneriler gündeme gelebilir. Şu anda Planlamanın önünde bizim yazdıklarımız.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

E-6 METROSU VİZYONDA !

Mesaj gönderen Hector Troas » 27 Ara Cum, 2019 20:28

Bu öneri üzerinden yıllar geçti. Bu esnada ilk aşamada Beşiktaş'tan başlaması beklenen M7 Hattı'na, Beşiktaş-Kabataş uzatması eklenmiş oldu. Dolayısıyla önerimizin % 5'lik kısmı gerçekleşmiş oldu. Geri kalan bölgelerde ise suriçindeki tarihi değerlerden dolayı, önerimi geri çekiyorum. Ama E-6 ve çevresinin metro ihtiyacını yıllarca dillendirmiştik. Bu yazdıklarımız bir yerlerde duyulmuş olmalı ki, Yenibosna-Tesktilkent Metro Etüdü yapılıyor. Güzergahı da E-6 hinterlandına hitap ediyor. Havaalanı Mahallesi, Tulumba Mevkii, Atışalanı Dere, Tuna Mahallesi/Karabayır, Oruçreis Mahallesi, Fevzi Çakmak, Tabya, Çiftlik gibi istasyonları olacak. Bu istasyonlar E-6'ya çok yakın yerler. Tekstilkent'e metro ile ulaştırılıp M7'ye transferlerinin sağlanacağı anlaşılıyor. M3 Yenimahalle'den geçip Güneşli Meydan'a gitmesi ve Malazgirt'ten Yenibosna Zafer Mahallesi'nde Beylikdüzü Metrosu'na bağlanması ön görülmüş. Meşhur kuzey-güney dikey metrolarına biraz benziyor. Bir kısmı doğu batı ekseninde gidiyor. Ama ilginç olan şey, hiç bir şekilde M1A Menderes-Esenler İstasyonu'na bağlanmıyor. Çok yakın olmasına karşın düşünülmemiş. Hatta Kocatepe-Atışalanı bağlantısı iptal edilmiş. Sanırım M1'e yüklenme yapmasın diye. Halbu ki bu bölgenin yolcusu suriçine gitmek için iyi bir çözüme kavuşurdu. Şimdi M7'ye ulaşacak ama suriçine ulaşamayacak. Metrobüs de zaten iptal oldu burda.

Resim

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.06 » Beşiktaş-Sirkeci-Aksaray-Topkapı Metro Önerisi

Mesaj gönderen Hector Troas » 24 Şub Pzt, 2020 10:45

M7 Beşiktaş, Kabataş bölgesi ile Suriçi-Topkapı bölümünü birleştirmek gerekir mi? Topkapı-Kabataş aksında tramvay ama artık kapasitesi taştı. Bu bölgeye 2. aks oluşturmak gerekir mi? Metro gibi derinden kazmak tarihi eser sakıncası çıkarıyor. O zaman Topkapı'dan içeri sokmama kararına saygı duyarım. Sur dışındaki hatların Topkapı'da sonlanması ve Boğaz Metrosu ile Mecidiyeköy'e ulaşmasını öneririm. M7 başlığında Mahmutbey-Esenyurt bölümünü Topkapı'dan Aksaray'a bağlamayı önermiştim. Beylikdüzü ile birlikte, bu başlıkta tartışmak gerekir mi? Kötü bir öneri.

Resim

Suriçine dokunma, hatlara da ilişme derseniz; Topkapı-E6-Mahmutbey Metrosu'nu önerebilirim. M1 ile çakışmaması için Topkapı-Maltepe-Çevik Kuvvet-Bayrampaşa Merkez-Altıntepsi-Otogar-Kemerpark-Atışalanı-E6-Dere-Yüzyıl-Fatih Mah.-Göztepe Mah-Mahmutbey aksıyla gitmesini önerdim.

Resim

Göztepe'de zaten M7 ile entegre olacak, bir daha Mahmutbey'e entegrasyona gerek yok denirse, Fatih Mahallesi'nden Ateştuğla ve Güneşli yönüne de kıvrılabilir. O zaman da etüdü yapılan Yenibosna-Tekstilkent ile aynı hizada oluyor. Onu revize edip Tekstilkent bölümünü M1 Kocatepe/Otogar aksına bağlamak iyi olabilir. Çünkü etüde göre M1 bağlantısı eksik kalıyor.

Yenibosna-Güneşli-E6-Çevik Kuvvet-Topkapı Metrosu:
Resim

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön