9. sayfa (Toplam 10 sayfa)

Gönderilme zamanı: 26 Ara Cmt, 2009 22:15
gönderen Mehmet Kasım
aklıma bir şey geldi. Başakşehir hattı metro standardında. büyük bir ihtimalle 3. raydan enerji alacak. yani m2 gibi. m2'de Yenikapı'dan İncirli'ye uzayacak. Başakşehir hattı'da İncirli'de buluşuyor.

İstermisiniz Hacıosman-İncirli-Başakşehir diye M2 desinler.

Yani omurga hat bu olsun. Bizde Başakşehir'i ayrı bir hat gibi M7 dediğimizle kalalım.



Resim

Gönderilme zamanı: 27 Ara Pzr, 2009 00:57
gönderen Esat
İncirli'de buluşmuyorlar, aktarma yapıyorlar Başakşehir hattı Bakırköy sahile gitmiyormuydu? Tabi sen bir yerlerden bir şeyler duyduysan bilemem :) Kaldı ki öyle olsa dahi bu numaralama sistemini etkileyen bir şey değil ki, dediğin gibi bir hat birleşmesi olsa bile o zaman M2 dersin M7 i boşa çıkarırsın.

Gönderilme zamanı: 27 Ara Pzr, 2009 14:15
gönderen alabay
Bence böyle haritaları nette açınca en azından "acaba", "?" veya "muhtemel" diye not yazmak gerek, yoksa hemen yine biri hop diye yanlış anlar, yanlışın kaynağı da biz oluruz!

Gönderilme zamanı: 28 Ara Pzt, 2009 00:26
gönderen Mehmet Kasım
İncirli'de ortak istasyon olacakmış. İstenirse kuzeye doğru devam edebilir. Bakırköy işletmesi de kol şeklinde düşünülebilir. Malüm bu hat eskiden YENİKAPI-BAĞCILAR'dı. Yani M2'nin Bağcılar'a devam şeklinde. sonra az bir değişiklkle Kirazlı ve Başakşehir oldu.

Doğrusunu Allah (cc) bilir.

O ne güzel vekildir :)

Gönderilme zamanı: 28 Ara Pzt, 2009 11:01
gönderen Mehmet Kasım
Dedigin gibi bir sey olsa dahi Mehmet, biri M2 digeri yine M7 olmalidir, yada ne numara verilecekse o ama böyle basit olmalidir.
Peki diyelim ki; Başakşehir metrosu hiç Bakırköy'e gitmiyor, İncirli'den Hacıosman'a devam ediyor. Beylikdüzü hattınıda lrt olarak BEYLİKDÜZÜ-İncirli-Bakırköy diye inşaa ettiler. Beylikdüzü-Bakırköy işliyor.

O zaman Hacıosman-Başakşehir hatına M2 denir mi? denmez mi? (YADA DOĞRUSU NASIL OLMALI)

map:

Resim

Gönderilme zamanı: 28 Ara Pzt, 2009 11:51
gönderen Mehmet Kasım
Esat yazdı:M2 nin devami olarak yapilacak ve isletilecekse M2 olur,
bende bunu diyorum işte. asıl tema bu.

Esat yazdı:benim karsi ciktigim nokta, Y seklinde bir isletme yapildiginda neden illa ki ayni numara verilip sonuna harf eklemek ihtiyaci hissedildigidir.
o ayrı. tamam. m2'yi konuşuyorum ben. bakırköy-beylikdüzü diye bir sistem kurarsın m8 mi demiştik. haritayı çizdim. ( otogar-kirazlı'ya bir gün mutlaka otogar-şişli bağlantısının ekleneceğine inandığım için m3 dedim)

Resim

Gönderilme zamanı: 28 Ara Pzt, 2009 13:12
gönderen Mehmet Kasım

İlk söylediğin şey ile bu söylediğin şey birbirinden farklı ama Mehmet, ilk söylediğin bu değildi,
farklı tabi, bakırköy için ayrı konuşabiliriz.ama kastım m2 ana omurga hacı-başak hattı olabilir mi. sonuçta burada zihinsel egsersiz yapıyoruz. sesli düşünüyoruz. bağlayıcılığımız yok.

aklıma bir şey daha geldi:

istermisiniz m2 İncirli'den sonra Bakırköy'e kırsın. Hacıosman-Bakırköy olsun m2. HİÇ AKTARMA OLMADAN.

Artı olarak son haritadaki sistem (m3 dışında) daha doğru. neden? biz hep eleştiriyorduk incirlide neden şak diye. şimdi en azından şak değil ba şak olacak. başakşehire devam edecek. bakırköy meydanada beylikdüzü gidecek.

Özetle; İNCİRLİ ORTADA BİR İSTASYON: iki yana ağır metro, 2 yana LRT, 2 yana m1. ve tüm sistemler mantıklı bir dağılım. en azından ibb'nin şak'ından iyidir.

Resim

Gönderilme zamanı: 28 Ara Pzt, 2009 21:54
gönderen Esat
Miraç yazdı:İncirli'de ortak istasyon olacakmış. İstenirse kuzeye doğru devam edebilir. Bakırköy işletmesi de kol şeklinde düşünülebilir. Malüm bu hat eskiden YENİKAPI-BAĞCILAR'dı. Yani M2'nin Bağcılar'a devam şeklinde. sonra az bir değişiklkle Kirazlı ve Başakşehir oldu.
Geçen seninde yayınladığın bir haritanın doğruladığı üzere, ki ben bunu daha önce bir kaç kez yazmıştım sanıyorum, ilk plan Millet caddesine yakın giderek Topkapı'dan geçiyor ve içeriden Bağcılar' a gidiyordu, ama hem şu an inşa edilen Bağcılar metrosunun ilk hali olan Yüzyıl hedefinden saparak Bağcılar'a gidecek olması, hemde Suriçinde aman Topkapı da şu çıkar Çapa da bu çıkar diyerek hat biraz daha güneye kaydı sanki orası Sur içi değil, hadi Pollyanna olayım belkide Marmarayı göz önüne alarak güneye çekmişlerdir, eğer bunu düşünen oldu ise gelip elini öpeceğim.

Hali hazırda Bağcılar bölgesinin Yenikapı' ya erişmesi için ikinci bir hatta gerek yok, ve zaten Kirazlı dan yapılacak aktarma ile Bakırköy sahilde Marmaray ile birleşiyor. Ha illa bir yerlere uzasın diyorsan :) heheh uzatacaz ya illa, daha önce önermiştin herhalde Havalimanına gitsin, ya da ne bileyim Beylikdüzü'ne gitsin. Gerçi ben ona da yanaşmamıştım geçen sefer, bilmiyorum bana bu kadar uzun soluklu metro hatları hiç keyif vermiyor, çok olacak az az, inecen binecen inecen binecen :) aktarma keyifli oluyor, tabi bunun için benim gibi aylık kartın olacak hohohohoo.

Gönderilme zamanı: 28 Ara Pzt, 2009 22:45
gönderen Mehmet Kasım
ama hem şu an inşa edilen Bağcılar metrosunun ilk hali olan Yüzyıl hedefinden saparak Bağcılar'a gidecek olması,
konu karıştı galiba. Bağcılar'dan Yüzyıl'a gidecek bir metro yoktu ve hala yok. Zeytinburnu-Bağcılar Tramvayı Yüzyıl'a gidecekti, rafa kalktı.

Metro ise Yenikapı-Bağcılar'dı. ötesi yoktu.. Bağcılar aktarma merkezi idi bu hat burada Otogar-Bağcılar'la buluşacak, Bağcılar-Başakşehir LRT tadında olacak, Otogar'dan Başakşehir'e direk gidecekti. Zaten Otogar-İkitelli diye tek ihale ile verildi aynı şirket yapıyor.

Gönderilme zamanı: 28 Ara Pzt, 2009 23:24
gönderen Esat
Otogar dan gidecek olan metro neydi Mehmet?? Yüzyıl değilmiydi? Orası da Bağcılar sınırları içinde değil mi? Hani şu zamanında Bakırköy' ün beğenmeyerek aman buralar ilçe olsun diyerek resmen apar topar sınırlarından attığı o zamanlar her tarafta koyun ahırları bulunan Bağcıları ilçesi sınırları içinde yani :):) O metronun ilk çizim haritalarında hat Yenikapıdan Topkapıya oradan da Bağcılara gidiyordu, fakat bizim şu an M3 dediğimiz hat Otoban kenarından Yüzyıl istikametine gidemeyip Bağcılar a doğru dönünce aşağıdaki bu Bağcılar hedefide Zeytinburnu ve Bakırköy den geçip Bağcılar a giden bir hal aldı.

Ben geç -miş zamandan bahsediyorum sene tee 1950 ler, o zamanlar genciz tabi ama dün gibi hatırlıyorum, sen biraz daha yeni bir olaydan bahsediyorsun :)

M2 YENİKAPI SEFAKÖY UZATMASI

Gönderilme zamanı: 30 Ara Pzt, 2019 10:16
gönderen Hector Troas
M2 14 km daha eklenerek, Yenikapı Sefaköy uzatması projesi oldu. metro Web sitesinde bakanlık yapacak yazıyor. Ama bakanlığın bütçesinde bir kalem görünmüyordu. Bu hattı kim yapacak?

https://www.metro.istanbul/Hatlarimiz/P ... aat=1&q=27
Off Topic
Hat mevcut M2 Yenikapı-Hacıosman hattının devamı olarak inşa edilecektir. Proje süreci tamamlanmış olup AYGM tarafından yatırım kapsamına alınarak ihale edilecektir.
Resim

Re: M2 YENİKAPI SEFAKÖY UZATMASI

Gönderilme zamanı: 30 Ara Pzt, 2019 11:07
gönderen Esat
Hector Troas yazdı:
30 Ara Pzt, 2019 10:16
M2 14 km daha eklenerek, Yenikapı Sefaköy uzatması projesi oldu. metro Web sitesinde bakanlık yapacak yazıyor. Ama bakanlığın bütçesinde bir kalem görünmüyordu. Bu hattı kim yapacak?

https://www.metro.istanbul/Hatlarimiz/P ... aat=1&q=27
Off Topic
Hat mevcut M2 Yenikapı-Hacıosman hattının devamı olarak inşa edilecektir. Proje süreci tamamlanmış olup AYGM tarafından yatırım kapsamına alınarak ihale edilecektir.
Resim
Protokol ile Bakanlığa devredilmişti, İBB isterse protokolden çekilebilir ama sanmıyorum, Bakanlık da acele etmeyecektir, zaten İBB Sefaköy-Beylikdüzü olarak kendisi ihaleye çıkmak istiyor gibi bir hava seziyorum yazılanlardan, ben bu projenin dönüp dolaşıp dediğim gibi olmasında ısrarlıyım. M2 İncirli'de sona ermeli, Beylikdüzü hattı illa bir hatta bağlanacaksa İncirli-Söğütlüçeşme'ye bağlanmalıydı ama görünen o ki o projenin de akıbetinde muallaklık var, şu an için ancak bizim yaptığımız gibi fikir tartışmasında kalır bu işler