8. sayfa (Toplam 10 sayfa)

Gönderilme zamanı: 06 Tem Pzt, 2009 12:34
gönderen alabay
Atıl kalan banliyö kısmını ayrı işlemeliyiz. İşlemiştik de galiba. LRT falan yok, ya tramvay olur, ya da metro, LRT ne? Langırtı? Türkçe mi? Pırt! Oradan ya bir tramvay uzatması yapabiliriz, ya da yeni bir hat tasarlanır, ama neyse ...

Gelelim M2 konusuna ... ben hâlâ şu M2'nin olup olmayacağını, olursa, ne olacağını da, kavrayamadım! Olursa, peki, bakalım. Ama surların içinde dipte bir istasyon? Zor ... sur temeli nasıl ve nerede? Surların dışında bir istasyon ve surların altından giriş yolları, o olabilir belki.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 06 Tem Pzt, 2009 12:38
gönderen Esat
İstasyonun Sur un dibinde olması gerekmiyor ki? İstasyonu 100 metre geri inşa et. Belgradkapıda yapılacak bir istasyon için sadece giriş noktası sur dibine yakın olabilir, ama surun altından diğer tarafa geçmek? Yapılacak iş değil. Zaten surun dışında orada mezarlıktan başka bir şey yok, minibüs ve otobüs yolcusu var durakta var ama oraya pek çıkış vermekte mümkün değil bence. Sadece eski Esin Tır garajı vardı onun bahçesinden bir çıkış olabilir ki o da Belgradkapıya biraz uzak.

Gönderilme zamanı: 06 Tem Pzt, 2009 12:48
gönderen alabay
Surun altından niye geçilemesin? Onu bir analiz etmeli. Surlar hesap edildi mi hiç? Yani ölçüldü mü, çizildi mi, dibi biliniyor mu? Yeterince dibe inince surların alta verdikleri F kuvvetlerine tesir kalmaz belki. Koskoca gökdelenlerin altından geçiliyorsa, surları da becerebilmek gerek, ama dikkatli olarak tabiîki.

B. Alabay

SİLİRİKAPI'DA İSTASYON VAR

Gönderilme zamanı: 06 Tem Pzt, 2009 13:26
gönderen Mehmet Kasım
Bu da belgesi: (VAGONLAR TAKSİMDE SERGİLENİRKEN ÇEKİLMİŞTİ. ŞİMDİ BU KISMIN ÜZERİNİ KARTONLA KAPATTILAR)
Resim

Gönderilme zamanı: 12 Eyl Cmt, 2009 16:50
gönderen Mehmet Kasım
http://sehirrehberi.ibb.gov.tr/map.aspx ... 4980&scl=3

1/100000'lik planda Yenikapı İstasyonunun olduğu alanda bir kaç nokta dikkatimi çekti.

1-Çizimde Aksaray'dan Yenikapı'ya inen LRT Hattı Marmaray İstasyonu'nun batı tarafına konumlanıyor hatta azıcık güneye devam ediyor.

2-Aksaray'dan gelen LRT hattının bittiği noktada YENİKAPI-İNCİRLİ Hattının başladığını görüyoruz. Ama M2 hattı sanki istasyonun kuzeydoğusunda sonlanıyor ve Marmarayla bütünleşiyor gibi resmedilmiş. Sanki İncirliye devam etmeyecek gibi duruyor.

3-Yenikapı-İncirli hattı sanki Beylikdüzü hattının devamı şeklinde. Diğer başlıkta bunu irdeleyeceğim.Resim

Gönderilme zamanı: 12 Eyl Cmt, 2009 17:25
gönderen Hakan
Ben Beylikdüzü'nün devamı olarak görmüyorum, bence İncirli-Yenikapı kendi başına bir metro hattı, hem Bakırköy-İncirli bölgesini merkez ilan edip hemde oradan sadece geçen bir metro yapmazlar, orası baş durak olmalı. Ayrıca Beylikdüzü'nden Yenikapı'ya kadar uzatılan metro ki LRT olacağını biliyoruz, kapasite sorunu yaşayabilir, en güzeli ayrı ayrı hatlar olması.

Gönderilme zamanı: 12 Eyl Cmt, 2009 17:35
gönderen Mehmet Kasım
chenginer yazdı:Ben Beylikdüzü'nün devamı olarak görmüyorum, bence İncirli-Yenikapı kendi başına bir metro hattı,
Taksim'e de mi devam etmez? Kopuk bir hat?

chenginer yazdı:hem Bakırköy-İncirli bölgesini merkez ilan edip hemde oradan sadece geçen bir metro yapmazlar, orası baş durak olmalı. Ayrıca Beylikdüzü'nden Yenikapı'ya kadar uzatılan metro ki LRT olacağını biliyoruz, kapasite sorunu yaşayabilir, en güzeli ayrı ayrı hatlar olması.
Yekpare hat olduğu zamanda ayrı işletme yapılabilir. Beylikdüzü-Yenikapı işletmesi kapasite sorunu bence yaşamaz. ZATEN M1 hattı bir çoğunu alacak. Hem kendisi rahatlar hemde Beylikdüzü hattı. Aksaray-İncirli arasında herhangi bir duraktan Beylkdüzü tarafına gidecekelr zaten M1 ile İncirli'ye gelip oradan Beylikdüzü hattına geçecekler.

Gönderilme zamanı: 12 Eyl Cmt, 2009 17:49
gönderen Hakan
Eğer ayrı işletme yapılacaksa neden aynı tünellere daha fazla tren sokup işletme saatlerinde seyrelmeye neden olalım ki? Beylikdüzü-İncirli kendi içinde işlesin, Hacısoman-Yenikapı kendi içinde işlesin.

İncirli-Yenikapı da yapılsın, zaten marmaray Bakırköy-Yenikapı arasında işleyecek, Havalimanı-Yenikapı hattı da var, Beylikdüzü'nden gelen adam farklı noktalarda aktarmalarla 3 ayrı güzergah ile Yenikapı'ya ulaşacak.

Çekmece'de marmaraya aktarsa, gayet hızlı şekilde en büyük aktarma merkezine gelecek, Ataköy'de M1 e geçebilir, İncirli'de de İncirli-Yenikapı hattına. Bence illaki Beylikdüzü'nden Yenikapı işletmesi gereksiz.

Gönderilme zamanı: 12 Eyl Cmt, 2009 17:54
gönderen Esat
Mehmet aktarma olmasın istiyor, hatta mümkünse İstanbul' da tek bir metro hattı olsun ve her yeri dolaşsın :):) :D Ben artık bu konuda aksine söz söylemek istemediğim için karışmıyorum.

Ama yine tekrarlayayım, ben metro hatlarında aradan o girsin, buradan bu girsin geçsin, bir tren tam hat çalışsın 2 si çapraz yarım çalışsına karşıyım. Bu işletmede büyük risk demektir, bu ancak tramvayda yapılabilecek bir şeydir onda da deplasesi var ise sağlıklı işler. Metro hatlarında ancak pik saatlerde ara işletmeler yapılabileceğini düşünüyorum ama bu da abartılmamalı, yolcu yoğun kesim tespit edilip bu aranın yükünü hafifletecek şekilde olabilir, diğer türlü İstanbul ölçeğinde bir kent için ben 2 aktarmayı çok normal görüyorum. Stop. :)

Gönderilme zamanı: 12 Eyl Cmt, 2009 18:27
gönderen alabay
Ammaaaa ... tek hat olmayınca, uçlarında buluşmaları mantıklı değil, kesişmeleri çok daha mantıklı. Ağ dediğim o işte.

Ve evet, İstanbul yekringseküzz-hattı bizimkinin, heheh :-)

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 12 Eyl Cmt, 2009 19:38
gönderen Mehmet Kasım
Aktarmasız olmaz zaten de minimum aktarma olmalı. Yenikapı-İncirli tek hat işletme mantıklı olur mu? 8 km'lik kısa bir hat gibi. Burası ayrı bir hat olursa M2 ile Beylik hattı arasında kopukluk olacak.

Yoksa aktarmaya karşı değilim.

Gönderilme zamanı: 24 Eyl Prş, 2009 15:05
gönderen İSMAİLÇELİK
Öncelikle Marmaray sonrası K.C.M.Paşa ve Yedikule iptal oluyor eğer bunlar kullanılmayacaksa başka türlü bu hattan buralara uğrayarak gitmelidir.Yedikule sonrası yeraltına giren hat Silivrikapı'ya uğramalıdır.Burası iki ilçenin belli yerlere ulaşma imkanı sağlıyor.

Buradan mutlaka Esat Bey'in dediği gibi mutlaka Adliyeye uğramalıdır.