ist-M.06:02 » M2 Hattı Batı Uzatması (Yenikapı-İncirli)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Eyl Prş, 2008 07:48

Esat yazdı:K.M.Pasaya kadar Marmaray a cok yakin gidiyor keske biraz daha yukaridan Millet caddesine yakin gecse idi
Marmaray ile birlikte bu bölgeye hizmet veren 2 banliyö istasyonu iptal edilecek. Samatya ve Kocapamustafaşa. Bu tepkilere yol açacaktır. O yüzden iki istasyonun orta karar bir yerine metro istasyonu tasarlamışlar.

Aynı şekilde Kazlıçeşme Banliyö İstasyonu'da biraz doğuya kaydırılıyor. O yüzden metroyu Olivumun yakınlarına istasyon yapılacak şekilde düşünmüşler ki mağduriyet büyümesin. UBAK-İBB koordinasyonu. Hani koordinasyon yoktu ülkemizde :lol:

***Haseki ise tramvay istayonu var ya. Senin teorine çok uygun. Ama illede T1-Yenikapı bağlantısı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Eyl Prş, 2008 08:09

Samatya ve Kocamustafapaşa istasyonlarının kalkmasına karşıyım ve manyak builuyorum! Gidin ekspres hat çekin ... yok, biz eleme yapalım :evil:

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Eyl Prş, 2008 08:28

alabay yazdı:Samatya ve Kocamustafapaşa istasyonlarının kalkmasına karşıyım ve manyak builuyorum! Gidin ekspres hat çekin ... yok, biz eleme yapalım :evil: B. Alabay
Samatya ve Kocamustafapaşa'ya yapılması muhtemel bir marmaray istasyonu tüneli uzatacaktır. Milimetrik hesaplamalar yapılıyor. Eğer bu iki noktaya istasyon yapılırsa tünel girişi Yedikule değil daha da geriden Zeytinburnu'ndan olmak zorunda.

Neden? İstasyon'da 200-300 m kadar düz bir peron yapmak zorundasınız. Peronun en doğu ve en batı kesimini düşündüğümüzde arada eğim farkı çıkıyor. Dolayısıyla istasyonu konumlandırmak için tüneli uzun tutmak gerekiyor. O yüzden yapmıyorlar.

Aynı şey Beyazıt içinde geçerli. Her bir istasyonun emmeyeceği bir eğim, tüneli daha da uzatacaktır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eyl Prş, 2008 09:39

Neden? İstasyon'da 200-300 m kadar düz bir peron yapmak zorundasınız.
Bu kritere uyulmus bir tek hat gösterirmisin bana? Yok, bu sadece peron boyunca degil peron giris ve cikislari boyunca bir 50-75 metrelik alanida kapsar yani aracin perona düz giris yapabilmesi icin ama ne mevcut banliyö hattinda ne metro hatlarimizda bu kritere pek uyulmus oldugu söylenemez, Yenikapi istasyonunun konumu seni dogruluyor benim dedigim noktaya bir istasyon yapilirsa bu Yenikapinin konumunu bozar.

Ama oradaki ulasim problemide gözden gecirilmelidir, semti az cok biliyor isen K.M.Pasa meydan yani metro istasyonunun olacagi yer ile banliyö istasyonunun bulundugu yer arasinda yaklasik 100 metrelik kot farki ve ciddi yokuslar var, rayli toplu tasimacilikta planlamanin ana hedeflerinden birisi erisilebilir olmak degilmidir? O zaman burada erisilebilirlikten söz edemeyiz bana sorarsan banliyö hattinin sahilden gitmesi zaten bir hata idi ama 1800 lerde Istanbul un hic bir zaman bu nüfuslara dayanacagi ön görülmemis hatta 1930 raporlarinda dahi bugünkü rakamlarin düsünülmedigini okumustum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Eyl Prş, 2008 09:54

Esat yazdı:
Neden? İstasyon'da 200-300 m kadar düz bir peron yapmak zorundasınız.
Bu kritere uyulmus bir tek hat gösterirmisin bana? Yok, bu sadece peron boyunca degil peron giris ve cikislari boyunca bir 50-75 metrelik alanida kapsar yani aracin perona düz giris yapabilmesi icin ama ne mevcut banliyö hattinda ne metro hatlarimizda bu kritere pek uyulmus oldugu söylenemez,
Bundan öncekileri bilemem ama marmarayın milimetrik hesaplandığını düşünürsek yapılacak bir istasyon hem Yenikapı'nın hemde tünelin yapısını baştan aşağı değiştirmek demektir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eyl Prş, 2008 10:00

Valla Marmarayin sadece bogaz gecisini japonlar yapiyor o kisimdaki isleri tartismam kesin milimetriktir ama diger kisimlari bilemiyorum bazen Türk cetvellerinde milimetreler farkli oluyor :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Eyl Prş, 2008 10:03

O yanlış milimetrik hesabı baz alsakta olmaz :D Yanlış hesaba göre de tüneli uzatmanız gerekecek yine.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Eyl Prş, 2008 14:39

Olmayan yerleri bence tutup, zaten boş duracak cankurtaran hattına eklemeliydi. Bir de o var. Sen git, tüneli bir yerlere getir, istasyonlarını ona göre kur, onlarca metro ötede de bir istasyon varsa, ne mutlu herkese. Böyle durumlar Berlin'de var, New York'ta var, herhalde Londra'da da vardır. Berlin'in üç istasyon üçgeni meselâ ... S Yorckstraße, U Yorckstraße ve S Großgörschenstraße (şimdiki ismi S Yorckstraße (Großgörschenstraße). Biri york, biri groğs-görşen-ştrağsı. Nasıl bir durum, eskiden kalma iki kuzey-güney banliyö hattı yan yana iki ayrı isimli istasyonluk bir durumda, aralarındaki mesafeye de gidip tam bir metro istasyonunu, bu sefer doğu-batı şeklinde, sıkıştırmışlar.

Bahsedilen yer: http://maps.google.com/maps?f=q&hl=de&g ... 2&t=h&z=17

Fantezi eksik bu büyükşehircilik plânlamalarında. Fantezi ve zevk, mesele sadece para değil.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eyl Prş, 2008 23:47

Valla bence Istanbul da fantezi biraz eksik degil aksine fazla ama bu fazlalik duraganlik getirmis artik :) yani her sey bitmis fantezide, bir de fantezileri hayata gecirememe durumundan dolayi psikolojik bir durgunluk :) kabizlik ta diyebiliriz buna yani havaray, metro, ucan tren, bogaza teleferik! gel sonra dümdüz yola asfalt döküp tercihli yol yap adina metrobüs de buna tipta sahte orgazm diyorlar.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Eyl Cum, 2008 12:42

Esat yazdı: gel sonra dümdüz yola asfalt döküp tercihli yol yap adina metrobüs de buna tipta sahte orgazm diyorlar.
Bu şartlar altında yapılabilinenin en iyisi bu bence. 30 km'lik bir metrobüs hattı. 1.5 senede hizmette. Metro yapsan 15 seneni alır. Maliyeti de öldürür adamı. Metrobüs hem pratik hem hızlı. Olsun tercihli yol olsun. Aşama kaydedilsin de metrobüs sonrası döneme geçelim bir an önce. Ama hakkını yemeyelim metrobüs yapıyoz diye de oturup yatmıyorlar. Metroda yapılıyor. 5 hatta inşaat var. Bu kaynaklarlar. Yine de iyi bir şey.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Eyl Cum, 2008 19:46

Alman sana bu metroyu beş senede yapar. Japon herhalde üç seneye de indirir.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Eyl Cmt, 2008 00:05

Mehmet Kasım yazdı:
Esat yazdı: gel sonra dümdüz yola asfalt döküp tercihli yol yap adina metrobüs de buna tipta sahte orgazm diyorlar.
Bu şartlar altında yapılabilinenin en iyisi bu bence. 30 km'lik bir metrobüs hattı. 1.5 senede hizmette. Metro yapsan 15 seneni alır. Maliyeti de öldürür adamı. Metrobüs hem pratik hem hızlı. Olsun tercihli yol olsun. Aşama kaydedilsin de metrobüs sonrası döneme geçelim bir an önce. Ama hakkını yemeyelim metrobüs yapıyoz diye de oturup yatmıyorlar. Metroda yapılıyor. 5 hatta inşaat var. Bu kaynaklarlar. Yine de iyi bir şey.
Kesinlikle katilmiyorum Mehmet, neden metro denince illa TBM leri kurup saasali törenler ile delmek aklimiza geliyor, o zaman bu Avrupa milleti hakikatli salak ki o genis caddelerini ac-kapa yöntemi ile altini metro ile donatmis, sadece 5 ila 10 metre arasinda inerek metroya ulasiyorsun neden acmis kapamis acmis kapamis ac kapa ac kapa artema ve yani sakin bana E-5 i nasil ac-kapa yapsinlar demeyin metrobüs insaati ne kadar yer kapladi ise bu da o kadar yer kaplayacakti sadece istasyon olan yerlerde belirli süreler ile yolun tek yön ya da daraltilmasi söz konusu olurdu ki bu da katlanilabilir bir dert ve asla o 30 km metro 30 senede bitmezdi, hani para vardi? paran var ise ac kapa ile 5 senede biterdi o hat, basarisi ya da basarizligi tartismiyoruz metrobüs tabii ki güzergahinda yaptigi hizmet ile basarilidir ama cok basit sekilde bu kadar cok egzost emisyonu petrolün basini alip gittigi dünyada havaya savrulan paralar, fantezi otobüs modelleri degermiydi bunlarin hepsine?

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön