ist-M.06:02 » M2 Hattı Batı Uzatması (Yenikapı-İncirli)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-M.06:02 » M2 Hattı Batı Uzatması (Yenikapı-İncirli)

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Haz Cum, 2008 18:12

M2 Hattının batı uzatması (YENİKAPI-İNCİRLİ) Kocamustafapaşa, Olivium, Z.Burnu İçi üzerinden geçiyor. Banliyö hattına çok yakın. Baltalayabilir.

Ayrıca İBB T1 hattının Zeytinburnu-Topkapı arasını yeraltına almayı planlıyor.

Önerimiz bu yeraltına alma olayı ile M2 batı uzatmasını bütünleştirmek. M2 hattının CEVİZLİBAĞ VE MERTER aktarmalarına uğramasını sağlamak.

Resim

İBB kırmızı ile çizdiğim gibi yapmak istiyor. Bu kadar içten gitmemeli. Marmarayı baltalamamalı. önerdiğim yerlerden giderek CEVİZLİBAĞDA METROBÜS VE M4 hattına, MERTERDE T2 hattına aktarma yapılabilmeli.

Resim

Resim
En son Mehmet Kasım tarafından 16 Haz Pzt, 2008 19:58 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Haz Cum, 2008 21:21

Ben buna üzülerek katılamıyorum.

1. Neden illa ki Zeytinburnu tramvayını metroya çevirmeye çalışıyorsunuz? Bence bu hat yer altına alınsa da tramvay olarak kalmalıdır ki zaten öyle olacak, diğer taraftan yer altına alınan bölüme dik başka bir tramvay hattıda Adliye bölgesinde M2 nin batı uzamasını kesmeli ve güneyde Marmaray ile birleşmelidir.

2. Bence güzergah şu an için doğrudur, Marmaray ı baltalayacağını düşünmüyorum, neden? Kazlıçeşme ve Zeytinburnu sahil planlarda zaten değişecek bir bölge Marmaray bu kesime hitap edecektir baltalanacağını pek düşünmüyorum ve bence Zeytinburnu için en doğru nokta Adliye den geçmesidir, zaten diğer metro hatları ile de Zeytinburnu ilçesi 4 taraftan kuşatılmış olacak, tekrar ediyorum her yere metro yapamazsınız ve hatta yapmamalısınız.

3. K.M Paşa ya kadar hemfikiriz, neden çünkü Marmaray bu bölgenin ulaşımını baltayacak :) bakın her zaman toplam faydaya bakılmaz demek ki.

4. Bu bir tekrar zaten Alibeyköy den mi bir yerden bir Kazlıçeşme projesi var, burada revize edilmesi gereken bence M2 Batı ucu değil bahsettiğimiz bu diğer hattın Topkapı' da T2-T4 ve metrobüs ile bağlanıp buradan Telsiz ve Beştelsiz mahallelerini geçerek Adliye de M2 ile kesişmesi buradan Ziya Gökalp mahallesi altından Kazlıçeşme de Marmaray' a ve yeni yapılacak limana kadar inmesidir.

Bence :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Haz Pzt, 2008 10:56

1-M2 hattının mutlaka TOPKAPI VE CEVİZLİBAĞ'a uğraması gerektiği kanaati oluştu bende. Metrobüse aktarma yani. Eski proje güzergahı böyle idi.

2-Zeytinburnu Metro'da T2 hattından yolcu aktarması yapılabilir.

3-T1 hattının bahse konu yer altına alması tramvay olarak olur mu? Süleyman Bey T1 hattı CEVİZLİBAĞ'da sonlanacak demişti? Ama ne yapacağını İBB bile bilmiyor bence.

4-M2 ve M5 hatlarının ZEYTİNBURNU MERKEZ istasyonu birbirini baltalamaz mı? M2 daha kuzeyden geçeceği için M5'e yürümek istemez yoğunluk. M5'e güneyden kimse gelmeyecek zaten. Kim binecek bu noktada.

5-M2 hattı İNCİRLİ'ye uğrarken Merter'de ki T2 ve T1 tümleşmesine 500 m uzaktan geçecek. Neden kopuk. Kesişmeli 3 hat burada. M2,T1,T2. Bağcılar'dan T2 ile gelen bir yolcu M2'ye aktarma yapamaz. Ama yapmalı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Haz Pzt, 2008 11:22

1-M2 hattının mutlaka TOPKAPI VE CEVİZLİBAĞ'a uğraması gerektiği kanaati oluştu bende. Metrobüse aktarma yani. Eski proje güzergahı böyle idi.

O proje 1900 lerden beri Millet caddesinin bulunduğu güzergahtan gidecek ama bir türlü gidemiyor hele ki bu zamanda hiç gidemez nereye şaft açacaksın kazdığın deldiğin her yerden tarih fışkırır bitermi bu inşaat? Ama Topkapı ya uğramalımıdır, olabilir o minibüs duraklarının olduğu binayı yıkmadan bile güzel bir metro istasyonu yapılabilir çokta verimli olur ama Marmaray Fatih' in güneyine büyük darbe vuruyor, eğer sen bu darbeyi önlemek için K.M.Paşa ve Silivri kapı civarından Topkapı' ya çıkıp geri Zeytinburnu merkeze ineceksen buradaki kıvrım Kartaltepeden bile abes olmazmı? Metro hatları en azından şehir kesimlerinde olabildiğince düz planlanmalı dolayısı ile zaten Kazlıçeşmeye gelecek hat Topkapı' ya bağlanacak iki hattı Adliyede kesiştirirler olur biter böylece Fatih' in güneyinin raylı ulaşımdan kesilmesini önlemiş olurlar Zeytinburnu içinde gelecek planları daha doğru yapılır oraların yüzde 60 ı yıkılacak zaten yeni bir şehir kurulacak neyi tartışıyoruz ne kadar çok alternatif o kadar doğru şehirleşme derim ben.
2-Zeytinburnu Metro'da T2 hattından yolcu aktarması yapılabilir.
Buna daha önce bir yerlerde katılmıştım hatta şunu söylemiştim bu Carrefour oraya inşaa edilirken bu adama öyle bir sözleşme yapılırdıki altına istasyonuda M1,T1 ve T2 ye yer altı tünellerini de inşaa ederdi ama yapılmadı, hat Osmaniye altından İncirliye bağlandı, oysaki bana göre buradan tramvay geçmelidir Bakırköy meydana kadar.

3-T1 hattının bahse konu yer altına alması tramvay olarak olur mu? Süleyman Bey T1 hattı CEVİZLİBAĞ'da sonlanacak demişti? Ama ne yapacağını İBB bile bilmiyor bence.
Peki Süleyman Bey buna katıldığını söyledi mi? Yani öyle olması düşünülüyor demiş olabilir ama hattın Cevizlibağ' da kesilmesin katılıyormuydu? Diğer taraftan hat orada kesilecekse yeni gelen tramvaylar ile T2 nin istasyonları alçaltılırsa iki hat nasıl birleştirilecek? Birilerinin de böyle bir planı var gel buyur burdan yak, oranın metro olması sadece Zeytinburnu Belediye başkanının fantezisidir bence :)
4-M2 ve M5 hatlarının ZEYTİNBURNU MERKEZ istasyonu birbirini baltalamaz mı? M2 daha kuzeyden geçeceği için M5'e yürümek istemez yoğunluk. M5'e güneyden kimse gelmeyecek zaten. Kim binecek bu noktada.
M5 ile Marmaray' ı kast ediyorsan baltalayacağına inanmıyorum iki hattın yolculuk amacı nedir biri E-5 e ulaşıyor diğeri Marmaray iki kıtayı birleştiriyor bir kere hizmetin amacı farklı diğer taraftan adliyenin altında kalan Sümer mahallesi, 58 Bulvarın alt tarafları M5 i tercih edebilir ama nereye gitmek istediğine bağlı adliyenin üstünde kalan Yeşilbağ, Telsiz gibi mahallelerde M2 yi tercih eder bence her iki hattında burada potansiyeli var ayrıca birbirini merkezde kesmiyor arada bayağı bir fark var, hatta M5 Kazlıçeşme istasyonu M2 Adliye ye daha yakın bile olabilir tahmini konuşuyorum
5-M2 hattı İNCİRLİ'ye uğrarken Merter'de ki T2 ve T1 tümleşmesine 500 m uzaktan geçecek. Neden kopuk. Kesişmeli 3 hat burada. M2,T1,T2. Bağcılar'dan T2 ile gelen bir yolcu M2'ye aktarma yapamaz. Ama yapmalı
Neden aktarma yapmasın? Tramvayın kağıt üzerindeki tarifesine göre Zeytinburnundan Eminönü ne varması 30 dakikadan fazla, ama M2 ye binerse Yenikapı ya varması maksimum 10 dk, Yenikapıdan M5 aktarma yaptığında bir 10 dk daha harcasa 20 dk, yani her halukarda M2 nin burada bir aktarma yapması tramvayın yükünü hafifletecektir ama o çengel orada doğru olurmu? bence bunu düşünmek lazım yoksa M2 yerine bir zamanlar tartıştığımız M1 in bir kestirmesi mi olmalı?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Haz Pzt, 2008 11:35

Esat yazdı:
5-M2 hattı İNCİRLİ'ye uğrarken Merter'de ki T2 ve T1 tümleşmesine 500 m uzaktan geçecek. Neden kopuk. Kesişmeli 3 hat burada. M2,T1,T2. Bağcılar'dan T2 ile gelen bir yolcu M2'ye aktarma yapamaz. Ama yapmalı
Neden aktarma yapmasın?
Güngören ve Bağcılar'dan tramvay ile gelen bir yolcu Yenikapı-İncirli Hattına aktarma yapamıyor. Kastettiğim konu bu. Ekstra bir aktarma daha yapma zorunda.

Özetle BAĞCILAR-TAKSİM 3 VASITA...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Haz Pzt, 2008 11:43

Zaten altta senin dediğini doğrulamak için neden M2 buraya erişmeliyi açıklamaya çalıştım erişmeli çünkü daha hızlı erişim sağlayacaktır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Haz Pzt, 2008 11:53

O zaman böyle olmalı diyorun yani. Olivium'dan Z.Burnu Metro'ya (Merter'e) çıkacak direk.

Resim

İşte ben en azından CEVİZLİBAĞ'a da uğrasın (Topkapı'dan geçtim) diyorum. Zeytinburnu halkı için KAZLIÇEŞME VE ZEYTİNBURNU MARMARAY İSTASYONLARI KAFİ GELİR. Yürüsnler biraz. Ya da bedava iett kısa seferleri olur. Kolay bu.

YEŞİL AKS OLSUN:
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Haz Pzt, 2008 11:58

Tarih problemini Roma nasıl çözüyor? Bence ya çok dipten delip metro hatları yapmak gerek, ya da viyadük sistemiyle (Hochbahn). Viyadük sistemleri mesela dere ve çayların da üzerinden yapılabilir (Berlin, Wuppertal ...).

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Haz Pzt, 2008 11:59

Yani T1 T2 ye uğrayacaksa evet ama sonrası? bak senin çizdiğin çizgiler neden baltalamayacağının kanıtıdır zaten, şu an ismini hatırlamıyorum ama sanırım Prof. Vukhic' in bir tanımı var (kendisi toplu taşımada duayendir) yapılan araştırmalara göre bir istasyon/duraktan 500 metre uzaklaşıldığında fayda 0 dır, dolayısı ile M2 nerede ise tam olarak M1 ve M5 in ortasından geçiyor yani senin düşündüğün gibi bir baltalama olmadığı gibi burada maksimum fayda sağlanacaktır ve dediğim gibi zaten Zeytinburnundaki yapıların büyük çoğunluğu yıkılacak bence metro Osmaniye üzerinden İncirli ye birleşmelidir, T2 ile gelen yolcuların akibetini soruyor isen, zaten bu hattın geleceği ne olacak önce onu bilelim? T2 topkapıya uzayacakmı? ya da Kabataş a, bence Topkapı ya kadar gelmeli ve eğer topkapıya gelecekse Alibeyköy den gelen hat Topkapı bu T1, T2 ve T4 ü kesecek aşağıdaki da Adliye de M2 ile birleşir kazlıçeşmede de M5 ile yani buranın dağıtıcı hattı Alibeyköyden gelen metro sistemi olacaktır, biz mevcut T2 üzerine konuşursak sen haklısın ama T2 nin geleceği nedir?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Haz Pzt, 2008 12:06

Esat yazdı:Yani T1 T2 ye uğrayacaksa evet ama sonrası? bak senin çizdiğin çizgiler neden baltalamayacağının kanıtıdır zaten,

biz mevcut T2 üzerine konuşursak sen haklısın ama T2 nin geleceği nedir?
T2 Cevizlibağ'a uzatılsa bile M2 ile bağlantısı olmuyor ki hiç bir zaman. CEVİZLİBAĞ'a uğramalı M2 o yüzden diyorum.

cevizlibağ; t1,t2,t4,m2'nin odak noktası olmalı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Haz Pzt, 2008 12:10

Yani seni anlıyorum en iyisini istiyorsun ama ben herkesin her yere direkt gittiği bir metro sistemini hiç duymadım? Yani Bağcılarda oturanların bu kadarmı ihtiyacı var bir araç ile Taksim' e gitmeye bence yok, buradaki yolculuk analizi varmı elimizde o da yok, ben farazi konuşuyorum olmayan ve gelecekte olması muhtemel olmayan bir yolculuk talebi için direkt erişim sağlamak şu an İstanbul' un ihtiyacı değildir, dediğim gibi herkesin her yere direkt gittiği bir ulaşım sistemi varmıdır? Bütün gelişmiş metro sistemlerinde bile ki İstanbul ile kıyaslayamayacağımız kadar küçük şehirlerde bile en az 1 aktarma yapılıyor diğer türlüsü için zaten şehri söküp ızgara gibi 250 metre ara ile metrolar yapıp üstüne şehri yeniden yapmak lazım tatlı gibi, sıcak şerbet soğuk tatlıya, soğuk şerbet sıcak tatlıya herşey kararında iyidir :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Haz Pzt, 2008 12:14

Esat yazdı:Yani seni anlıyorum en iyisini istiyorsun ama ben herkesin her yere direkt gittiği bir metro sistemini hiç duymadım? Yani Bağcılarda oturanların bu kadarmı ihtiyacı var bir araç ile Taksim' e gitmeye bence yok,
Dediğim yapılsa bile 1 değil 2 vasıta ile gidilecek. Direk gidemeyecek ki zaten. Yapılmaz ise 3 vasıta ile gidecek.

Bağcılar-Güngören bölgesini, TOPKAPI'dan M2 ile Yenikapı,Şehzadebaşı(Beyazıt),Unkapanı,Şişhane'ye ve kuzeye taşımak.

Bence güzel bir fikir. Ama dediğim gibi olmaz ise 3 vasıta olacak. Fizibıl değil. Etkin değil.

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön