ist-M.06:02 » M2 Hattı Batı Uzatması (Yenikapı-İncirli)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Eyl Pzt, 2008 07:49

Gönlümüz tabi ki metro yapılmasından yana idi. Ama artık yapılmış bir şeyinde eleştirilmesinde bir yarar yok. Olan olmuş Olmadan önce çok bağırdık çağırdık metro diye. Ama artık metrobüs hizmette.

Şunu anlarım; hiç bir yerde metro çalışması olmayıp sadece metrobüs yapsalar eleştiririm. Ama metroda güzel şeyler oluyor. Hatlar yapılıyor. Yavaş ama bilirsiniz bu işlere konulan takozları.

M2 Batı Uzatması İstasyonları:

Resim

Yenikapı, Kocamustafapaşa, Silivrikapı, Zeytinburnu, Osmaniye, İncirli

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Eyl Pzt, 2008 12:15

Ben resmi pek anlayamadım, bulanık. Daha net ve büyük var mı?

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Eyl Pzt, 2008 12:17

alabay yazdı:Ben resmi pek anlayamadım, bulanık. Daha net ve büyük var mı?B. Alabay
Maalesef yok. Resimde M2 hattının boydan boya istasyonları ve entegrasyonları var. Hacıosman ve İnciri arasında. İnşaa ve proje halinde olanları da eklemişler. Yeni gelen metro vagonlarında bu resim var.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eyl Sal, 2008 00:44

Bu kapı üzerindeki ışıklı bilgilendirmenin yeni teknoloji olarak tanıtılması ne kadar ayıp, sanki CERN de yeni keşfedildi, bu İBB nin basın bültenlerini kim hazırlıyorsa bravo. Ki zaten Istanbul Ulaşım A.Ş. de ilgili birimler bu tip kapı üstü bilgilendirmeleri kendi bünyesinde yapmak için çalışmalar yapıyorlardı hatta bir prototip bile vardı ama elin Korelisi geliyor işte ışıklı tabela efenim son teknoloji diyor :) Kitt gibi bir şey yani aslında sadece arabanın önünde bir ışık var ama yıllar o arabayı konuşuyor zanneden insanlar vardı, yurdum benim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Eyl Sal, 2008 07:49

Esat yazdı:Bu kapı üzerindeki ışıklı bilgilendirmenin yeni teknoloji olarak tanıtılması ne kadar ayıp,
Şu ana kadar İstanbul'da böyle dijital tabelası olan metro yoktu. Bu bir ilk olduğu için yazmışlar. Ve araçalrın genel özelliklerini sıralamışlar. Fazla takılmamak lazım. Bu özellikleri saymasa olmaz. Rutin bir iş yani.

Ama M2 batı uzatması güzergahıkesinleşmiş. Artık bizede susmak kalıyor. Ama İncirli'ye büyük bir aktarma istasyonu lazım. Bunu dillendirebiliriz.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Eyl Sal, 2008 07:54

Yani işin EN harika olayı, o ışıkların altında (!) açılabilir (!!) KAPI olması (!!!). Öf yani ... şu işe bak, Avrupa entegrasyonu falan ... Londura'da otobüsler kıçı açık gezer (gezmez. sus len, gezer ...).

B. Alabay

canas
Abonman
Mesajlar: 21
Kayıt: 05 Ara Çrş, 2007 22:31

Mesaj gönderen canas » 16 Eyl Sal, 2008 17:58

Bu kapı üzerindeki ışıklı bilgilendirmenin yeni teknoloji olarak tanıtılması ne kadar ayıp
Ne yaparsin bizim icin yeni. Yeni de goreceli bir kavramdir. Tipki Paris'in cok ovundugu 14 hatti (ki buna Paris'te Meteor gibi fantastik bir isim de verilmis), Japonlarin yeni dendiginde gulup gececegi bir hat.

Yenilik bolgeye gore degisen bir olgudur. Tipki Matbanin 18. YY Turkiye'si icin yeni olmasi gibi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eyl Sal, 2008 18:39

Sizin içinde yeni değil, ne kadar kolaycılık eldeki ile mutlu olmak, bunların yapılabileceği yıllar önce de malumdu, o yapmış bu yapmamış bizim aracımızda olmaz değil, yapmak istemek gerekiyordu başka bir şey değil ve başkalarının yapmayı bile unuttuğu basitin ötesinde bir teknolojiyi bağıra bağıra tanıtmak sadece ayıptır. Ha bana eski ABB lerin içine yaparsınız kendi kaynaklarınız ile ki İstanbul Ulaşım A.Ş. bunun çalışmalarını yapıyordu işte o zaman başımın üstünde yeriniz olduğu gibi gözünüzün üstündeki kaşta kabahat olmaz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eyl Sal, 2008 18:42

canas yazdı:Tipki Paris'in cok ovundugu 14 hatti (ki buna Paris'te Meteor gibi fantastik bir isim de verilmis), Japonlarin yeni dendiginde gulup gececegi bir hat.
O trenleri makinistsiz olarak işletmek sizce ne kadar kolay? Makinist ile yaptığınız işletmede aynı frekansı yakalayamadığınızı biliyormusunuz? Peki bir soru M2 Taksim-4.Levent hattı araçları ve sistemide tam otomatik kullanıma izin veren yapıdadır ama makinistler kullanır neden ki? Madem otomatik gidiyor hadi kullanalım!!

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Eyl Çrş, 2008 00:29

Ben otomatiklere tamamen karşıyım. Makinist olacak, duruma göre hareket edebilecek. Adam atlar, üstten sondaj gelir, deprem olur, şu olur, bu olur ... bir de iş yeri kaybı. Eskiden Berlin'de her istasyonda tren işlemi yapan bir adam/kadın vardı, onlar da kalktı, herşeyi ya makinist ya da bilgisyar yapıyor. BOMBOK! :-/

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Eyl Çrş, 2008 09:23

alabay yazdı:Ben otomatiklere tamamen karşıyım. Makinist olacak, duruma göre hareket edebilecek. Adam atlar, üstten sondaj gelir, deprem olur, şu olur, bu olur ... bir de iş yeri kaybı. Eskiden Berlin'de her istasyonda tren işlemi yapan bir adam/kadın vardı, onlar da kalktı, herşeyi ya makinist ya da bilgisyar yapıyor. BOMBOK! :-/

B. Alabay
Adam atlama durumlarına karşı SlidingWall dı sanırım cam duvar yapılıyor burada araç tam kapılarda durduğu için sadece araca binecek kadar bir yer açılıyor genelde otomatik sistemlerde senin bahsettiğin sorunlara karşı bulunan çözüm bu İstanbul da da F1 Taksim-Kabataş funikülerinde sürücüsüz denemeler yapılmıştı hatta peronlara bu duvarlardan inşa edilmesi için görüşmeler yapılıyordu.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Eyl Çrş, 2008 09:39

He evet, o cam duvarlıklarla olabilir, ama yine de, birden biri tünellerde dolaşırsa, veya tünel sisteminde bir tren tahliyesi yapılırsa ...
Ama M kaç demiştik? Yapsana şu plânı artık :-) O şeyde neden yapılmamış o zaman? O kadar kısa hatta hakikaten olabilirdi belki.

B. Alabay

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön