ist-M.06:02 » M2 Hattı Batı Uzatması (Yenikapı-İncirli)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Eyl Çrş, 2008 23:44

alabay yazdı:He evet, o cam duvarlıklarla olabilir, ama yine de, birden biri tünellerde dolaşırsa, veya tünel sisteminde bir tren tahliyesi yapılırsa ...
Ama M kaç demiştik? Yapsana şu plânı artık :-) O şeyde neden yapılmamış o zaman? O kadar kısa hatta hakikaten olabilirdi belki.

B. Alabay
İşletme esnasında ray hattına girebilecek tek kişi normalde <Yol Bekçisi> dir, ya da arıza bildirimlerinde tespiti yapacak ekiptir, bunlarda işin gereği olarak Dispeçer, süpervizör ya da işletme şeflerinden izin almaksızın ve bölge belirtmeksizin hatta giriş yapamazlar, giriş yaptıklarında ise 1. kendileri zaten azami dikkat göstermek zorundadır 2. Araçların o bölgeden geçiş hızı makinistli işletmede anons ile uyararak otomatik işletmede de herhalde yazılım ile yapılabilmektedir.

İşletme esnasında tünele girmiş biri olarak şunları söyleyebilirim, yavaş dahi geçse aracın daha yanınıza gelmeden oluşturduğu bir hava kanalı var ve bu hava kanalı sizi itiyor, dolayısı ile araç yaklaşırken hareket etmemek daha doğru, diğer taraftan uzun yıllar önce bir arkadaşımız tünel kesiminde araç gelirken el arabası ile hareket halinde iken büyük ihtimalle bu etki nedeni ile el arabasının araca takılması ile sürüklenerek yaralanmış ve bacağında kalıcı hasar oluşmuştu. ---Önce Tedbir---

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

M2 Yenikapı'dan Sonra Banliyö Hattı'na Girip

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Ara Pzt, 2008 23:03

Yenikaı-Kazlıçeşme arasında banliyö atıl kalan yeri M2'nin devamı yapsalar nasıl olur? O bölgede 2. bir tünel yapmak zor olacak M2 için. Haksızmıyım.

Kazlıçeşme'den sonrası aynı olur. Zeytinburnu İçinden İncirli'ye.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: M2 Yenikapı'dan Sonra Banliyö Hattı'na Gi

Mesaj gönderen Esat » 16 Ara Sal, 2008 03:36

Mehmet Kasım yazdı:Yenikaı-Kazlıçeşme arasında banliyö atıl kalan yeri M2'nin devamı yapsalar nasıl olur? O bölgede 2. bir tünel yapmak zor olacak M2 için. Haksızmıyım.

Kazlıçeşme'den sonrası aynı olur. Zeytinburnu İçinden İncirli'ye.
İşi hızlandırmak adına olabilirdi, ama buradaki -di li geçmiş zamanın teknik karşılığı nedir tam bilemiyorum yani mevcut tüneller nerede ise Yenikapı' ya varmak üzere, bu saatten sonra o tünellerin banliyöye bağlanacak şekilde revize edilmesi için geçecek yeni proje süreci nedir? Kaç ay? Kaç yeni istimlak? ve bu sadece tünellerin değil tüm Yenikapı istasyon kompleksinin projesinin değişmesi anlamına geliyor.

Tabi ben kendimizi birazda fantezi çizgi roman dünyası kahramanları gibi görüyorum :) düşünmeye pranga yok, bu olabilirlik senaryolarını bir tarafa bırakarak olduğunu varsaysa idik, bence oldukça iyi olurdu derim, çünkü aynen seninde söylediğin gibi Yenikapı' dan Zeytinburnu Adliyeye çıkana kadar çıkacak tarihi eser, kalıntı bilmemnesinden orada NATM ile bile değil tırnak çakısı ile tünel kazılacak bu da Yenikapı-İncirli için 2020 falan demek olur herhalde.

Ama senin önerin zamanında düşünülmüş ve planlanmış olsa idi, Kazlıçeşme' den sonra Zeytinburnu içinden geçerek İncirli' ye ulaşan güzel bir hat olabilirdi. Ben birazda yukarıdaki inşaat kıstaslarını gözeterek mademki proje değişikliği gerekiyor o zaman şöyle olsun derdim :

Yenikapı istasyon kompleksi yeniden düzenlensin, M2 ve M5 trenleri aynı kattaki ortak peronlara girsin, Yenikapı ve Kazlıçeşme arası ortak kullanılsın ama buradaki handikapta yine KocaMustafa Paşa gibi bir semt merkezinin bu sistemden mahrum bırakılması olacaktı, şu an ki hali ile coğrafya nedeni ile banliyö sistemi bile bu bölge için taşıyıcı değildir, M2 nin de bu mevcut hattan geçmesi yolcu talebi açısından ne kadar doğru olur? Banliyö istasyonundan yukarıya merkeze yer altı tünelleri ile erişim sağlanır ise (y.merdivenler bantlar, asansörler vs.) olabilir ama diğer türlü hala o noktadan yukarı çıkmak herkes için bir şikayet konusu olmaya devam edecektir. Dolayısı ile az maliyet ve hızlı işçilik ile sistem kurmak için önerin bence çok idealdi, bana göre eksilerini ise mümkün olduğunca yazmaya çalıştım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Ara Sal, 2008 23:15

Yenikapı Kompleksine hiç dokunmayacağız. Aynen devam edecek. Batıya doğru tünel ağzı da devam edecek. Samatya Yakınlarından aç-kapa sistimi ile banliyö hattına burada katılacak. Samatya İstasyonu'nda yüzeye çıkacak. Kazlıçeşme'ye kadar banliyöden yararlanacak. Sonra tekrar tünel olabilir ?

M2 bir müddet Hacıosman-Kazlıçeşme şeklinde çalışabilir. Bu arada tüneli inşaa edip tünele alabilirler hattı. Elimizde alternatifler olur. İyi değil mi?

Yada 4.5. hattı çeksinler marmaraya. Havaalanı bağlantısı yapılacak zaten; HAVAALANI-HACIOSMAN METROSU olsun M2.

Havaalanı-Kazlıçeşme-Yenikapı-Taksim-Hacıosman

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Mar Pzr, 2009 01:21

Geçmi zamanda hattın Yenikapı'dan sonra Cerrahpaşa, Şehremini ve Topkapı'ya ulaşacak şekilde planlandığı görülüyor. Ne oldu da doğru olan bu güzergah değişti anlamadım. Anlayan varsa anlatırsa sevinirim.

Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Mar Pzr, 2009 01:45

Evet hani derler ya Hollywood ta "Far far away ago" bir gün bu haritayı görmüştüm, gerçi benim gördüğüm bu değildi hatta güzergahta tam böyle değildi, Yenikapı' dan kalkan hat Millet caddesine altına giriyor ve o şekilde Topkapı' ya varıyor ikinci etabında ise Bağcılar' a bağlanıyordu.

Bu haritayı nereden buldun Mehmet, linki verebilirmisin ya da sende varsa bu sunumu bana gönderebilirmisin? çalışmanın yapıldığı tarihi ve detayını merak ettim.

Bu hali ile bence çok verimli bir hat olurdu ama maalesef olmadı, belkide Zeytinburnu' na uğraması ve çok dolambaçlı bir yol izlememesi istendi, sonuçta tarih desek aynı tarih Cerrahpaşa' da ve K.M.Paşa' da da fazlası ile mevcut, ki şu şekle bakınca ne türevler üretiliyor be :) dur bir iki çiziktiririz İstanbul metrosu planlama başlığına.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Mar Pzr, 2009 13:51

Google'da ararken buldum. Marmaray ile ilgili bir çalışma idi. Sanırım Marmaray ilk başladığında (2004) bu proje bu şekilde idi. Sonra da Bağcılar Kolu İncirli-Bakırköy şeklinde kesildi. Ama bence YENİKAPI-İNCİRLİ arası bu haritadaki gibi Cerrahpaşa, Şehremini, Topkapı, Cevizlibağ şeklinde devam etmesi çok doğru bir iş olurdu.

Cerrahpaşa'dan sonra Zeytinburnu'na doğru bir kol açılabilir ayrıca.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Haz Pzt, 2009 15:43

Bakanlık marmaray projesinin güzergahını değiştiriyormuş. Yedikule-Yenikapı arası biraz daha denize yaklaştırılacakmış. Evler için çok tehlike oluşturmuşmuş. O yüzden M2 Batı uzatması için çok ümitli değilim. Aynı sorunlar yine çıkar. Bakanlık devlet gücü ile bu sorunları aşıyor ama belediye aşamaz sanırım. O yüzden bu işe girmez. Yada biraz daha bekler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Haz Pzt, 2009 17:40

Güneye çeke çeke görürsün bak eski hattın altına yapalım kimse ile uğraşmayalım diyecekler :) aslında en başından yapmaları gereken şey yani, istasyon yapmıyorsun hattı K.M.Paşa' dan geçiriyorsun ne işe yarayacaksa.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Haz Sal, 2009 13:51

SANIRIM ESKİ HATTIN ALTINDAN GİTMEMESİNİN SEBEBİ KURP İLE İLGİLİ OLABİLİR. Bazı yerlerde daralma yapıyor. Ama güneye çekmeleri daha iyi olur millet mahkemeye veriyormuş. Avuaktlar milleti kandırıyormuş. Gaza getiriyormuş.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Tem Pzr, 2009 15:04

M2 Batı Uzatma Projesi (Yenikapı-İncirli) Yenikapı'dan sonraki ilk istasyonun yerini tam olarak tespit ettim. Millet Caddesi Fındıkzade'den sahile inen Kızılelma Caddesi'nden direk inerken Cerrahpaşa Hastanesinin batısında kalan kavşağın tam ortası. Davutpaşa yazmış.

Resim

Kavşak Yakın Plan:
Resim

Genel görünüm:
Resim


Yedikule Banliyö ile çok yakın. Banliyö atıl kaldığı zaman mağduriyeti giderecek.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Tem Pzr, 2009 15:59

Miraç yazdı:Yedikule Banliyö ile çok yakın. Banliyö atıl kaldığı zaman mağduriyeti giderecek.
Asla yerini tutmaz, oradaki rakım farkı zaten maksimum, deniz seviyesi ile Fatih arasında 100m. rakım farkı var ve orada banliyö istasyonu ile senin işaret ettiğin nokta arasında zaten o rakımı doldurur :) Hiç yoktan iyidir tabii ne diyelim.

Bir de istasyon oranın altında olacaktır ama girişler nereden olacak aslında işin özüne bakarsak bizi ilgilendiren daha çok bu olmalı. Bir çıkış muhakkak mevcut otobüs duraklarının orada olacaktır, bir çıkış senin gösterdiğin yerde yani eski Adli Tıbbın önündeki Kızıl Elma Caddesinin başlangıcında, ama şu olabilir, yukarıdaki şerhimi kendim çürüteyim bari :) bir çıkışta Adli Tıbbın altında Cerrahpaşa fakülte binaları ile SSK Samatya hastanesinin arasında bir yerde verilir ise, aşağıdan yukarı insanlara eziyet ederek metroya ulaştırma diye bir şey olmaz, bak o zaman tadından yenmez be. :)

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön