ist-M.06:02 » M2 Hattı Batı Uzatması (Yenikapı-İncirli)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Haz Çrş, 2008 08:39

M2 batı uzatmasında son şekli verdim kafamda. Bence haritadaki gibi olmalı. BAKIRKÖY MEYDAN VE ŞİRİNEVLER'E DEVAM.

Resim

1- T1 hattnın yeraltına aınacak Zeytinburnu-Topkapı arasını bu projeye dahil ediyruz.

2- Arada durak olacak tabi ki. Zeytinburnu İstasyonunda T2 ile entegre olacak.

3-Zeytinburnu Metro'dan sonra İNCİRLİ'YE DEĞİL, BAKIRKÖY MEYDANA KIVRILACAK. (T1 Bakırköy uzatmasının yerine geçmiş olacak.) Ayrıca Merter-İncirli arasında M1 var zaten.

4-Bakırköy'den sonra Ataköy içlerinden ŞİRİNEVLER'e gitmeldir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Haz Çrş, 2008 09:57

:) Abi niye ısrarla tramvay hattını metroya çeviriyorsun? O zaman bana tramvayı ne yapacağını izah et lütfen, aksi takdirde bu çok gereksiz kalıyor, 1 metroyu geçirdiğin Şehremini ve civarının zaten tramvay ve otobüs ile yoğun ulaşımı var ama banliyöler kapanınca Samatya ve K.M.Paşanın ulaşımı büyük sekte yiyor, senin çizdiğin hatta bu sekteye son darbeyi vuruyor :)

Dolayısı ile bu güzergah sadece Topkapı' ya ulaşmak adına binlerce insanın ulaşım hakkına zarar vermektedir. İkincisi o tramvay hattı yer altına alınsa da tramvay hattı olarak kalacak abi bunu ısrarla metro yapmaya çalışmayalım, aksine o yer altı sistemini geliştirerek yeni tramvay hatları koyalım derim. Metro ile minibüs ü kıyaslayan amatörlerin hatasını yapmıyoruz umarım, orada 200 metrede bir yolcu inip biniyor, böyle bir profili 1000-1500 metre aralıklı istasyonlara taşımak için yine minibüslere mi terk edeceksin.

Bence burada en büyük hata sadece metroları tek bir sistem olarak düşünmek madem kendi düşüncelerimizi çiziyoruz o zaman Cerrahpaşa civarında hat ikiye bölünmelidir, senin Topkapı bağlantılı hattın Merter Keresteciler Güngören üzerinden Bağcılara erişmeli, ikinci ayrılan kol ise Yedikule, Zeytinburnu içlerini toplayarak İncirliye bağlanmalıdır derim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Haz Çrş, 2008 10:11

*Tramvay hattının yeraltına alınmasına karşıyım. Ama böyle bir düşünceleri var. pırt dişye bir şey koymalarından ve entegresiz olmasından korkuyorum. Yoksa tramvay kalsa da önerim değişmez.

*Önerimde K.M.Paşa istasyonuna dokunmuyorum.

*İncirli'de zaten M1 var. Merter'den direk BAKIRKÖY'e ulaşım. Ardından Şirinevler. Konsepti görüyonmu abi:

Ş.EVLER-B.MEYDAN-MERTER-TOPKAPI-TAKSİM.

*Aralarında tramvay olabilir. O ayrı. Senin uzamanlığında bir konu. BEN METROYU YAPIYORUM ALTTAN :) SEN ÜSTTEN NASIL DAĞITMAK İSTİYOSAN DAĞIT :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Haz Çrş, 2008 10:23

Bakırköy Meydan ve Şirinevler için bir şey demiyorum o zaten bence de çok iyi ama K.M.Paşa ya dokunuyorsun abi :) bak direkt bizim mahallenin Melekhatun un altından geçmişsin :D yahu sen bilmiyormusun burda sabahları dörtyoldan minibüse binen insanlar var metroya inmek için yaaa 200 metre ya, bunun sebebi minibüs ve dolmuş alışkanlığının topluma sirayet etmiş olmasıdır ve zaten K.M.Paşa, Silivrikapı civarı bu konuda problemlidir, o bölgeyi çok iyi biliyorum iki araba bile geçemeyen bir yer ve dışarı iki erişimi var biri K.M.Paşa meydandan kalkan otobüsler diğeride banliyö, bu sebeple aşağıdan gitmeli diyorum.

Son olarak bende önerimi yineleyeyim hattı ikiye ayırmak daha doğru olabilir dediğin gibi bir hat Topkapı' ya çıksın, Topkapıda 3 tramvay hattı ile de birleşiyor, ama Zeytinburnu metroya uğramasından ise Osmaniye içinden Kartaltepe ve Bakırköy meydan nedense bana daha bir potansiyel görünüyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Haz Çrş, 2008 10:47

1-Haritada K.M.Paşaya uğramıyor gibi görünebilir. Ama uğrayacak. Çizim kabaca. Detay yapmadım. Meydanda istasyon olacak. Oradan dik bir şekilde kavis alıp TOPKAPI'ya uzanacak.

2-İBB buradan OLİVUM'a yönlendiriyor. OLIVUM İLE KAZLIÇEŞME MARMARAY arası kaç m be abi. Bu kadar yakın olabilir mi? Yazık değil mi?

3-İBB Samatya'ya istasyon koyuyormu M2'de bilmiyorum.

4- Topkapı'dan sonra Mertere uğramaz diyorsan Bakırköy-Kartaltepe civarına direk de inebilir.

5-İkiye ayrımakta olabilir. ehven-i şer

a-Yenikapı-Topkapı-Güngören (T2)-Haznedar(M7)

a-Yenikapı-K.M.Paşa-Zeytinburnu-Bakırköy (mevcut hali)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Haz Çrş, 2008 11:11

Kocamustafpaşa'daki 200,300 m'ye takılmadan neden güzergahın böyle olmasını istiyorum açıklayayım:

İBB Marmaray bağlantılarında eksiklikler yapıyor.

1-Şirinevler-Marmaray bağlantısı yok?

2-İncirli-Marmaray yok?

3-Merter-Marmaray yok?

4-Topkapı-Marmaray yok?


BU 4 KONU ÇOK ÖNEMLİ. E5'TEN MARMARAYA AKTARMA DİREK OLMALI.Yoksa yolcuyu metrobüse kaptırırsınız. Bahsettiğim 4 noktadan milleti M1 ile mi marmaraya aktaracaz. Kim dolaşır Otogar'ı o zaman.....

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Haz Çrş, 2008 11:24

Kocamustafpaşa'daki 200,300 m'ye takılmadan neden güzergahın böyle olmasını istiyorum açıklayayım:

İBB Marmaray bağlantılarında eksiklikler yapıyor.

1-Şirinevler-Marmaray bağlantısı yok?

2-İncirli-Marmaray yok?

3-Merter-Marmaray yok?

4-Topkapı-Marmaray yok?


BU 4 KONU ÇOK ÖNEMLİ. E5'TEN MARMARAYA AKTARMA DİREK OLMALI.Yoksa yolcuyu metrobüse kaptırırsınız. Bahsettiğim 4 noktadan milleti M1 ile mi marmaraya aktaracaz. Kim dolaşır Otogar'ı o zaman.....
1-Şirinevler-Marmaray bağlantısı yok? Olimpiyatköyden gelen metro hattı Kuyumcu kent üzerinden M1 Şirinevler ya da Yenibosnaya bağlanarak geçerse böyle bir sorun yok

2-İncirli-Marmaray yok? Olmadığına eminmisin? O zaman M2 uzaması neden burada görünüyor :) hatta olmasa daha iyi Şirinevlere bağlansın diyen sendin karıştırdın galba :) ayrıca yine Başakşehirden gelen hat Marmaray Bakırköy istasyonu ve İdo iskeleye bağlanıyor.

3-Merter-Marmaray yok? Gereklimi? 300 metre sonra Topkapıda Alibeyköyden gelen metroyu bağlıyor isen Merter e ne gerek var? Ayrıca buradaki 300 metre metrobüs ile 1,5 dakika K.M.Paşadan seninde dediğin 300 metre (ki daha fazla) Millet caddesine yürümek 15 dakika, sahildeki hat iptal olursa o yokuşu sen hergün iner çıkarmısın bölgelerin coğrafyasını da göz önüne al lütfen, ve sana tekrar söylüyorum sadece metroyu düşünerek üstünü sen düşün ile bu iş olmaz, ben üstünü düşünerek söylüyorum ama kimse destek çıkmıyor o zaman neden düşüneyim ki? Ama sen üstünü hiç düşünmüyorsun hem diğer sistemleri hemde coğrafyayı, ben asla Samatyadan yukarı yürüyerek çıkmam ne otobüse ne metroya ne tramvaya

4-Topkapı-Marmaray yok? Alibeyköyden gelen hattı Topkapıdan geçirirsen Marmaray Kazlıçeşme istasyonuna bağlantı var.

Bu kadar tembel olmasın insanlar bence, 2 aktarma İstanbul için önümüzdeki 10 yılda mükemmel bir hedeftir bence. ;) bunları bir de şöyle düşün bu hesapları yaptığın bölgelerde hiç minibüs yok otobüsler ise modernize ve azaltılmış yani aktarma yapmak bir eziyet değil ki çünkü yer üstü besleme sistemlerin dakikasında varacak ve zaten bence konfor problemi yok.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Haz Çrş, 2008 12:04

Esat yazdı:
1-Şirinevler-Marmaray bağlantısı yok? Olimpiyatköyden gelen metro hattı Kuyumcu kent üzerinden M1 Şirinevler ya da Yenibosnaya bağlanarak geçerse böyle bir sorun yok
Havaalanına gidecek. Şirinevlere uğramıyor. Şirinevler-Bakırköy arasında direk metro hattı olmalı. 5 dakkada marmaraya inilmeli.
Esat yazdı: 2-İncirli-Marmaray yok? Olmadığına eminmisin? O zaman M2 uzaması neden burada görünüyor :) hatta olmasa daha iyi Şirinevlere bağlansın diyen sendin karıştırdın galba :) ayrıca yine Başakşehirden gelen hat Marmaray Bakırköy istasyonu ve İdo iskeleye bağlanıyor.
Bunda bir karışıklık olmuş. Pardon ...
Esat yazdı: 3-Merter-Marmaray yok? Gereklimi? 300 metre sonra Topkapı'da Alibeyköyden gelen metroyu bağlıyor isen Merter e ne gerek var?
Alibeyköy'den buraya metro ineceğini zannetmiyorum. Fizibilite yapılır. Öylece kalır. İMP istemişti. Onun olanları da mahkeme de duruduruldu.

T2-Marmaray bağlantısı sağlanmalı. Derdim bu. DİREK OLMALI...
Esat yazdı:Ayrıca buradaki 300 metre metrobüs ile 1,5 dakika K.M.Paşadan seninde dediğin 300 metre (ki daha fazla) Millet caddesine yürümek 15 dakika, sahildeki hat iptal olursa o yokuşu sen hergün iner çıkarmısın bölgelerin coğrafyasını da göz önüne al lütfen,
Kocamustafapaşa'da göbekte olsun istasyon dedim zaten. Buna itirazım yok. Önerimde Kocamustafa'dan Topkapı'ya çıkacak. Kocamustafayı pas geçmiyoruz merak etme.
Esat yazdı: ve sana tekrar söylüyorum sadece metroyu düşünerek üstünü sen düşün ile bu iş olmaz, ben üstünü düşünerek söylüyorum ama kimse destek çıkmıyor o zaman neden düşüneyim ki? Ama sen üstünü hiç düşünmüyorsun hem diğer sistemleri hemde coğrafyayı, ben asla Samatyadan yukarı yürüyerek çıkmam ne otobüse ne metroya ne tramvaya
üstüne yapmayı kadir bey istemiyor da ondan altını planlıyorum :) ama sen önerilerini yaz tabi ki. sen samatya da mı oturuyorsun. T1'den kol açsınlar Samatya'ya o zaman. (eski yedikule hattı)
Esat yazdı: 4-Topkapı-Marmaray yok? Alibeyköyden gelen hattı Topkapıdan geçirirsen Marmaray Kazlıçeşme istasyonuna bağlantı var.
Bu alibey'den gelen hat ütopyadır. T4'ü ne yapacaz. Topkapı'da 3 vagn insanı indirip tekrar mı bindirecez M2'ye aktarmak için. Aslında T4'ü kazlıçeşmeye uzatmak ta olabilir.



ÖZETLE İSTEDİĞİM BU:

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Haz Çrş, 2008 12:28

üstüne yapmayı kadir bey istemiyor da ondan altını planlıyorum ama sen önerilerini yaz tabi ki. sen samatya da mı oturuyorsun. T1'den kol açsınlar Samatya'ya o zaman. (eski yedikule hattı)
Mehmet ben kendi keyfim için konuşmuyorum ben Samatya da da oturmuyorum :) Tabya da oturuyorum ve M3 ün bile bana bir faydası yok o anlamda, ama burada binlerce insan oturuyor, bunlar öğrenci, işçi ve memur yani toplu taşımayı en çok kullananlar dolayısı ile çizdiğin hat K.M.Paşa dan geçmediği için ısrarla geçsin diyorum ha çizgiyi düzeltirsin o başka.


İkinci olarak Kazlıçeşme ile ilgili hattın ütopya olmaması için çalışılmalıdır, Kazlıçeşme de İstanbul' un en büyük marinası için ihale yapıldı yada yapılacak bildiğim kadarı ile ayrıca oradaki büyük alan kongre merkezi olacak yani oradaki Marmaray istasyonu yetmeyecek buraya ister T4 ü indir ister metroyu ama buraya bir raylı ulaşım daha muhakkak gelecek yani ütopya değil, ama sende haklısın devir döner oy döner başkan döner parti döner :) bir başkası gelir ne bu kardeşim der, ne İMP kalır ne Master Plan ne de Japonlar bu hep böyle oldu taaa 1900 lerden beri İstanbul' un kaderi bu değilmi, umarım istikrar yönetim anlamında devam ederde benim tramvaylarımı yok saysalarda İstanbul için bir şeyler yapan insanlar olur.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Haz Çrş, 2008 12:39

Haritayı çizdim işte. İyi olmamış mı? Samatya ve K.M.Paşa'ya göbekten uğruyor.

T4'ün Kazlıçeşme'ye uzaması konusunu yazmıştım ibb'ye geçen sene. Olumlu bir şey alamadım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Haz Çrş, 2008 12:50

O resme dikkat etmemişim ya kusura bakma, diğer taraftan bu şekilde olsa bile Zeytinburnu merkezden geçen bir hat daha olmalı, senin öngördüğün kadar uzun bir metro hattıda bana çok doğru gelmiyor banliyömü bu :) Bence M2 İncirli ya da senin önerinde olduğu gibi Şirinevler-Yenibosna civarında bir yerde sonlanmalıdır, üstüne benim önerimide ekler isek Yenikapı kalkışlı bir başka hat, Zeytinburnu içinden geçerek yine Yenibosna nın coğrafi konumu ve çevre müsaitliğini kullanarak senin önerin olan Kuyumcu kent üzerinden giden hat olabilir yani eski Bakırköy-Beylikdüzü projesi Yenikapı-Zeytinburnu-Yenibosna-Beylikdüzü olarak revize edilebilimi. mi?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Haz Çrş, 2008 13:12

Esat yazdı:Bence M2 İncirli ya da senin önerinde olduğu gibi Şirinevler-Yenibosna civarında bir yerde sonlanmalıdır, üstüne benim önerimide ekler isek Yenikapı kalkışlı bir başka hat, Zeytinburnu içinden geçerek yine Yenibosna nın coğrafi konumu ve çevre müsaitliğini kullanarak senin önerin olan Kuyumcu kent üzerinden giden hat olabilir yani eski Bakırköy-Beylikdüzü projesi Yenikapı-Zeytinburnu-Yenibosna-Beylikdüzü olarak revize edilebilimi. mi?
Tamam işte SEFAKÖY'DEN YENİKAPI'YA KADAR, M2 ile Beylikdüzü hattı nasıl planlanmalı? En etkin biçimde. aktarmaya en çok yarayacak şekilde.

1-M2 Nerede sonlanmalı? Nerede öbürü başamalı. Tümleşim nerede olmalı?

2-M2 Nerelerden geçmeli. Öbürü nereden?

Tüm bu sorulara 2 hattı birden düşünüp cevap vermeliyiz. 2 hatta geliyor İNCİRLİ'de sonlanıyor. NEDEN? BAKIRKÖY MEYDAN ATIL.

BAKIRKÖY MASTER KONUDUR. ANA KONUDUR. ÖYLE BÜYÜK BÜYÜK METROLAR YAPILIP PAS GEÇİLECEK, AKTARMA İLE GİDİLECEK BİR YER DEĞİLDİR.

****Beylikdüzü metrosu ile Şirinevlerden Bakırköye tek vasıta gidemeeceksin. İncirlide in bi daha bin. Ohaa. Bu kadar kısa mesafe.

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön