5. sayfa (Toplam 5 sayfa)

Gönderilme zamanı: 11 Nis Cmt, 2009 12:30
gönderen Esat
Evet benim düşündüğümde bu idi Mehmet, yani daha direkt, belki E6 nın biraz üstüne kayabiliriz, yani Yüzyılın daha içlerinden geçerek. Ama Otogar ve Bayrampaşa (Maltepe) bağlantıları bence çok önemli bu bölgelerin sorunlarını biliyorsun, ve dediğin gibi Tekstil kent için bir mekik hat yapılabilir, bu Kemer mahallesi üzerinden geçen.

Gönderilme zamanı: 11 Nis Cmt, 2009 13:19
gönderen alabay
Bakırköy büyük akıl hastanesi, ama Çapa'da da var, Çocuk Psikiyatrisi, müdürü bir tanıdığım, Heidelberg'ten bir psikiyatri hekimi.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 21 Nis Sal, 2009 11:41
gönderen Mehmet Kasım
Otogar için Beşiktaş-Otogar Metro Projesi vardı. Onu yapıp bağlamak lazım. Birde Otogar-Tekstilkent Mekik Hattı yada Otogar-E6 Atışalanı gibi kısa mekik çözümlerde düşünülebilir.

Bir ara Kazlıçeşme-Topkapı-Bayrampaşa Göbek-Otogar-E6-Tekstilkent-Milliyet önermiştim.

M7 TEKSTİLKENT-OTOGAR M1-T5 BAYRAMPAŞA

Gönderilme zamanı: 17 Şub Pzt, 2020 14:03
gönderen Hector Troas
Uzun yıllar önce konuştuğumuz konu; M7 Tekstilkent'in açılmasına yakın yeniden gündeme gelmelidir. 19 Mayıs'ta Tekstilkent'e metro geliyor. M1 ile M7 arasındaki raylı sistem nasıl olmalıdır? Kabaca bir rota belirlemiştik. İBB etüdlerinde M1 Kocatepe-Tekstilkent mekik gibi bir şeyler düşünüyordu. Yenibosna-Tekstilkent Metrosu da danışmanlık ihalesi yapılmıştı. Eyüp-Bayrampaşa Tramvay Projesi, biraz daha geliştirilerek Terazidere, Altıntepsi, Otogar, Esenler, E6, Atışalanı, Dere, Turgutreis aksıyla M7'ye ulaşabilir mi?

Haritada mavi ile çizmeye çalıştım. İşletme tarzı, FESHANE-TEKSTİLKENT olabilir mi?

Resim

Yenibosna-Güneşli-Tekstilkent

Gönderilme zamanı: 24 Şub Pzt, 2020 13:23
gönderen Hector Troas
Önerin için sıfır yorum, inşaatla ilgili bir şey varsa konuşalım. Sert oluyor biliyorum yazdıklarım ama illa cevap istiyorsan kötü ve gereksiz bir öneri
Yıllardır düşündüğüm bir konu. E6 ve çevresinin raylı sisteme erişimi nasıl olmalı? M7 Mahmutbey ve Göztepe İstasyonları E6'ya hitap edecek. Ama Yüzyıl Köprü ile Atışalanı arasında kalan ve yoğun olan E6 Yanyol'dan geçen bir raylı sistem yok. Bu bölgede yoğun bir otobüs trafiği var. Hatlar suriçine gidiyor. M1B kapsama alanı dışında kaldığı için transfer imkanı olmuyor. İBB etüdlerinde Yenibosna Tekstilkent hattı var. M1B ile Güneşli Mimarsinan İstaysonu'nda entegre oluyor. Yani M1B Menderes-Esenler civarında, Otogar, Kocatepe bölümünde bir birleşme yok. Aslında vardı ama çalıştayda çıkarıldı.

Peki bu bölgenin yolcusu suriçine nasıl gidecek? Otobüsle gitmeye devam mı edecek? Acayip yoğun bir bölge. Haritada anlatmaya çalıştım. Çalıştay haritasındak ihatları bold ile resmettim. Güzergahlar doğru yani. Kendi üretimim değil. Sarı hat M1B, yeşil hat Yenibosna-Tesktilkent. Otogar'la entegre olması gerekmez mi? Çünkü E6'dan M1'e geçmek için taa Güneşli'ye geriye doğru kimse gitmez !

Resim

Re: ist-M.06 » Otogar'a Metroyla Erişim Nasıl Düzenlenmeli?

Gönderilme zamanı: 24 Şub Pzt, 2020 13:29
gönderen Esat
Otobüs ve minibüsler taş mı yiyecek? Olaya hiç bu açıdan bakılmıyor, tekraren söylüyorum, her gördüğümüz caddeden metro geçecek diye bir mantık 100 yıl önceki emperyalistlerin refah günlerinde kaldı, böyle bir zenginlik yok :) olsaydı taşa sürecek paramız yapardık, ki ben o zaman bile tartışırdım gerekliliğini. Bahsettiğin bölge yoğun bir ulaşım kullanıyor kabul ama M7 ye inecekler, M3 uzatılınca ona ulaşacaklar ve bir şekilde gidecekler, yani cidden var mı dünyada böyle canımın istediği yerden metroya bineyim ve nasıl olacak bilmiyorum ama her yere de gidebileyim :) min 1 aktarma zaten yapmak zorunda, fikir üretmek güzel ama fantazi boyutunda ele almak, bana göre değil.

Re: ist-M.06 » Otogar'a Metroyla Erişim Nasıl Düzenlenmeli?

Gönderilme zamanı: 24 Şub Pzt, 2020 13:39
gönderen Hector Troas
Bahsettiğin bölge yoğun bir ulaşım kullanıyor kabul ama M7 ye inecekler, M3 uzatılınca ona ulaşacaklar ve bir şekilde gidecekler,
Anlatmak istediğim de bu. M3 ve M7 suriçine gitmiyor. M3 yine hallice görünüyor. M1B Kirazlı aktarması var ama Atışalanı Dere E6'dan insanları Kirazlı'ya mı toplayacağız? Minibüsle Esenler'e gitsin ordan metroya binsin dersek amenna. Gitsin ama trafik sorunu çözülmüyor ki? Bugün bu aktarmayla giden yok. E6'dan otobüse binip Aksaray'a gidiyor. O yol da kilit. Karayolu bitik. Mesele heryere metro ile gitmek değil, trafik sorununu çözmek. İETT'lerin baş duraklarında yer kalmadı suriçinde.

Re: ist-M.06 » Otogar'a Metroyla Erişim Nasıl Düzenlenmeli?

Gönderilme zamanı: 24 Şub Pzt, 2020 16:22
gönderen Esat
Trafik sorununu dünya üzerinde çözebilmiş bir ülke yoktur, bilimsel olarakta daha fazla metro yapmak ile sorun çözülemez, Türk insanı hem konfor düşkünlüğü hem de araç ile gitmenin toplu taşıma ile gitmekten süre olarak büyük avantajını görmediği için ve alışkanlıklarını da değiştirmek istemediği için hiçbir zaman çözülemeyecektir :) Bunun en büyük kanıtı da saçma bir şekilde Kirazlıda aktarma ücreti ödenmemesine rağmen hala otobüsle ya da özel araçla aksaraya gidilmesidir. Senin mantığınla her yerden suriçine metro gitmesi lazım, böyle bir dünya yok, ha keşke bir tane gitse ama gitmiyor ve gitmeyecek :) giderse de bunun güzergahı M3 ün kuzeyinden ya da Bahçeşehirden başlamamalı zaten, yorma beni

TOPKAPI-E6-ATIŞALANI-MİLLİYET METRO ÖNERİSİ

Gönderilme zamanı: 24 Şub Pzt, 2020 20:05
gönderen Hector Troas
Senin mantığınla her yerden suriçine metro gitmesi lazım, böyle bir dünya yok, ha keşke bir tane gitse ama gitmiyor ve gitmeyecek giderse de bunun güzergahı M3 ün kuzeyinden ya da Bahçeşehirden başlamamalı zaten, yorma beni
Topkapı'ya kadar bile razıyım. Oradan Boğaz Metrosu'na aktarma yapıp Şişli'ye gider. Suriçindeki Yenikapı-Sefaköy Metrosu'na bile sıcak değilim artık ! Arkeolojik kazı 10 yıl sürer.

Resim

Ama E6'da nerden başlamalı? Bahçeşehir değil de, Güneşli mesela? Neyse çok uzattım. Yenibosna-Tekstilkent Metrosu yapılırken, sanırım 2030'larda tekrar revizeler gündeme gelebilir.