4. sayfa (Toplam 5 sayfa)

Gönderilme zamanı: 14 Ara Pzr, 2008 20:53
gönderen Esat
Maalesef. Siyasetin hamaset kısmı çok fazla etki ediyor hayatımıza, her işte kamu yararı ya da vatandaşın menfaatlerinden çok başka şeyler öne çıkıyor, "bizdendir" diyerek gereksiz işlere gösterilen müsamahalar da bence "bizden değildir" diyerek yaptırılmayan işler kadar tehlikeli aslında. Bu anlamda düzeltilmesi gereken çok fazla şey var fakat işin bu kısmıda koca bir fakat kelimesinden ibaret, yani başladığımız her cümle fakat... şeklinde biter :)

Ben isterdim ki, her gelen Başkan sürekli, "benden önceki bunu başlattı ama yanlış yapmış bu böyle olmamalıydı" ya da "benden önceki geçirmiş ben geçirmiyorum" demesin, çok kaba bir kelime ile şöyle ifade edeyim ya da "icraatını görelim" yeter. İnsan olarak kimseyi sevmek zorunda değiliz, mensup olduğu görüşü sevmeyiz, karakterini sevmeyiz, üslubunu sevmeyiz ama adam işini doğru yapıyorsa yapıyordur, şehrine ve şehirlilere hizmet ediyorsa tercih edilmelidir.

Hani bizde metroları başkanlar çizer dedik ya, başkanları da halk seçiyor o zaman bir zahmet halk gözünü açsın artık. Konu siyasi yerlere doğru kayabilir bu muhabbeti çok zorlamayalım derim, çünkü kahvede hükümet kurulup dağıtılan bir ülkenin insanları olarak biraz fazla ateşliyiz bu işlerde.

Gönderilme zamanı: 16 Ara Sal, 2008 23:29
gönderen Mehmet Kasım
E6'yı toplayan Otogar'a uğrayıp Mecidiyeköy'e devam eden bir metro hattı şart.

1-Metrobüs E5'e bile yetmiyor.

2-E6'ya metrobüs yapıp E5 Metrobüsüne aktarma yaptırırsalar E5 Metrobüs bu yoğunluğu kaldırmaz. Bunu bildiklerinden İETT'lere bile aktarma şansı vermiyorlar. Anıt Mezarınorada İETT durak yok.

3-Metro E6'ya hizmet edeceksede Anıt Mezar-Mecidiyeköy arasında da çalışacağından metrobüsü de rahatlatır.

4-Havarayda olabilir.???

***Bahçeşehir-Masko-İSTOÇ-Milliyet-100.Yıl Köprü-E6 Anıt Mezar-Mecidiyeköy

Gönderilme zamanı: 17 Ara Çrş, 2008 13:41
gönderen Esat
Bilmem biraz fazla karışık olmuş, ben E6 ya metrobüsün ideal olduğuna inanıyorum, çünkü yan yollardan minibüs ve öholar kalkınca orada mükemmel bir rahatlama olacak, ayrıca hızlı kurulum hızlı işletme bu güzergahta doğru tercih olur.

Ama diğer taraftan Bahçeşehir' i Otogar' a bağlamak? Evet neden olmasın, ve bunu güzergahtaki sanayiiler üzerinden yapmak iyi fikir. Burada bu hattın sarmal yapısı düşünülebilir, ortada metrobüs metrobüsü kesecek şekilde S ler ile ilerleyen metro hattı, birbirinin toplayıcılık ve dağıtıcılığını yapacaklar, ama kafamda biraz Otogar' dan sonrası iyi oturmadı, mevcut halde Otogar' da ki 3 lü peron yapısını zaten M1 ve M3 e verdik, buraya bir hat daha çok ağır gelir, yani ikinci bir istasyon olmalı, bu istasyon eğer mevcutun altına paralel olacaksa ki fiziken doğru olan bu, ama çıkışı yok, çünkü çıkışında tüneller yapıldı biliyorsun, bu iş önceden düşünülmeli ve alt kata bir istasyon daha otogar inşaa edilirken yapılmalı çıkış tünelleri ile birlikte bırakılmalı idi derim.

Çünkü bana kalırsa Otogar' dan çıkacak bir hatta Bayrampaşa içini geçmelidir, geçmelidir ki minibüslerin etkinliği biraz daha azaltılsın :evil:

Yani sonuç önerim şudur :

Bahçeşehir - Olimpiyatköy (M15-M7) - Masko - İSTOÇ (M7) - Matbaacılar/Milliyet - Yüzyıl - Yüzyıl Köprü (metrobüs) - Tabya - Esenler Köprü (metrobüs) - Kemer - Otogar (M1-M3) - Maltepe - Bayrampaşa (M1-M3-metrobüs) - Demirkapı (T4) - Eyüp - Halıcıoğlu (metrobüs) - Feriköy - Çağlayan (metrobüs) - gibi uzar gider işte, metrobüse endeksli bir metro hattı. Otogar a da farklı yönlerde erişimi arttırıyor.

Gönderilme zamanı: 17 Ara Çrş, 2008 21:31
gönderen Mehmet Kasım
1-E6'yada metrobüs yapılırsa E5 metrobüsüne çok ağırlık biner. Yükü kaldırmaz. E6 ve çevresinen E5 Metrobüsüne aktarma yapanlar çok zorlanır.

2-E6 Metrobüsü Anıt Mezar'ın oralardan bir yerlerden E5 Metrobüsüne alt geçtle katılsa nasıl olur? Çatal olsa.

3-E6 Metrobüsü Edirnekapı-Vezneciler Metrobüsüne bağlansa. Tam hat olsa?

4-Otogar'da sonlanan E6-Bahçeşehir Metro hattı nasıl olur? M1 kaldırırmı yoğunluğu?

5-E6-Otogar Metrosu çaprazdan Maltepe ve Topkapı üzerinden gitse. Yeralından. Minibüslerin kullandığı yerler buralar. Yoğun.

6-E6-Vatan-Yenikapı Metrobüsü olsa?

7-Otogar'ın en alının da altından metro geçirilerek istasyon tam yeraltı olsa?

8-İSTOÇ-E6-Otogar Mekik Metro nasıl olur? İstoç-Bahçeşehir 2. etap olunca mekikten farklı bir konsepte gidilir.

Gönderilme zamanı: 09 Nis Prş, 2009 10:12
gönderen Mehmet Kasım
Hem düşünüyorsun hemde demiryolcu. Kesin komünisttin. Hemde en kızılından :)

Birde yeşil komünist var biliyormusunuz?

Sabah zaten dellendim yine. Esat bilir 146 B'ye kaldım. Ekspresi kaçırdımda. Ulan 1 saatte Vatan Caddesine giremedi be. Yanyolda tıklım tıklım oldu araç. Nefes alınmıyor. Bayrampaşa'ya doğru giderken yanda metroya baktım. Vagonlar boş. F.K YU DEDİM ?

Gönderilme zamanı: 09 Nis Prş, 2009 13:07
gönderen Esat
Mehmet Kasım yazdı:Hem düşünüyorsun hemde demiryolcu. Kesin komünisttin. Hemde en kızılından :)

Sabah zaten dellendim yine. Esat bilir 146 B'ye kaldım. Ekspresi kaçırdımda. Ulan 1 saatte Vatan Caddesine giremedi be. Yanyolda tıklım tıklım oldu araç. Nefes alınmıyor. Bayrampaşa'ya doğru giderken yanda metroya baktım. Vagonlar boş. F.K YU DEDİM ?
Yok yok kalsın ikisinide almayayım ben :P valla bilirim o otobüsü, ne rezilliktir o, dediğin gibi ekspresi kaçırdıysan yandım anam, bir zamanlar yazmıştık hani Başakşehir metrosu aslında ilk etapta buraya bağlanmalı idi yani bu yanyol saçmalığına da büyük oradan faydası olur diye, Başakşehir' den Aksaray' a ama direkt hat, öyle git Kirazlı' da aktar ordan Otogar' a gel, falan değil, Başakşehir-İSTOÇ-Yüzyıl-Bayrampaşa gibi bir güzergah.

Gönderilme zamanı: 10 Nis Cum, 2009 16:34
gönderen Mehmet Kasım
Esat yazdı:Başakşehir-İSTOÇ-Yüzyıl-Bayrampaşa gibi bir güzergah.
Artık Başakşehir'e ekstra bir metroya ihtiyaç olmaz. Şunu Bahçeşehir yapalım.

Bahçeşehir-MASKO-Tekstilkent-E6-Atışalanı-Otogar-B.Paşa Merkez-Topkapı-Kazlıçeşme Marmaray

a-Otogar'da mevcut hattın alt katından gidecek

b-E6 Yanyol'da Milliyet İstasyonunda Tekstilkent'e girecek.

c-Tekstilkent'ten sonra E6 Atışalanı Köprüsünde İstasyon olacak.

d-Bayrampaşa Merkez'de İstasyon. Tam göbeğinde. Meydanda. Mevcut istasyon uzak buraya.

e-Topkapı'da 3 sistemin tam ortasına. 34, T1,T4'ün tam ortası.

f-Kazlıçeşme'de Marmaray entegrasyonu.

g-Suriçine girme şansımız olsa

g1-Topkapı-Çapa

g2-Çapa-Fatih

g3-Fatih-Haliç-Beşiktaş


BU BAHSETTİĞİM HAT İYİ OLUR.

Gönderilme zamanı: 10 Nis Cum, 2009 19:08
gönderen Esat
Ne bu Mehmet? Dolmuş mu yapıyorsun yahu? :) Bayrampaşa' ya kadar okeyde ondan sonrası çok jokere el döner :) bence Bayrampaşa' dan sonra sur içine girmeden M1 e bağlanması bile yeterli ya da yine senin belirttiğin gibi Topkapı bağlantısı ile Kazlıçeşme' ye inmesi güzel.

Gönderilme zamanı: 11 Nis Cmt, 2009 09:50
gönderen Mehmet Kasım
Bunu dedim abi:

İnanılmaz yolcu taşır. Trafik süper rahatlar. iett kullananan gariban halkım için tabi.

a-M1'e bağlansa M1 buradan gelen yolcu yükünü sırtlayamaz.

b-Kazlıçeşme'ye inmesi marmaray bağlantısı için

c-Suriçine girmesi Çapa e Fatih merkezleri metro ile taşımak için. Çapa İETT durağı günün her saati ana baba günü. tobüsler 20'lik 20'lk geliyorlar.

d-Haliç'İn altından Beşiktaş'a gitsin. Tam olsun.

Resim

Gönderilme zamanı: 11 Nis Cmt, 2009 11:01
gönderen alabay
Çapa'da akıl hastanesi var, o yüzden ana baba günü :lol:

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 11 Nis Cmt, 2009 11:21
gönderen Esat
Başar o senin dediğin Bakırköy, Çapa da Tıp Fakültesi var :)

M1 konusunda tamamen haklısın Mehmet, zaten o hatta M3 bağlanacak daha fazlası hem abes hemde gereksiz bir yük olur, 3 hattı bir yola bağlamak çok mantıksız tabii, doğru söyledin.

Kazlıçeşme konusunda hemfikiriz zaten bir sorun ama bana çok dolaşan bir hat gibi göründü o yüzden dolmuş benzetmesi yaptım öyle düşüneceğimize oraya iki ayrı hat düşünülebilir belki. Bir diğer konuda Çapa-Fatih sen oradaki coğrafyayı biliyorsun, toprak yapısıda çok yumuşak, ve deprem bölgesi burada inşaa edilecek bir metro Litros deresinin eski yatağı yani şimdiki Vatan caddesinin geçebilmek için bayağı bir derine inmek durumunda, çünkü hem üstünde M1 geçiyor, hemde Çapa ve Fatih teki istasyon derinlikleri. Ha benim için bunlar sorun değil yaparsın merdiveni asansörü indirirsin milleti ama Suriçi durumlarını biliyorsun işte adamlar tramvay bile yaptırmıyor kaldı ki bir metro yapılsın. M2 nasıl bitecek hala şaşıyorum, dün bahsettim ya NG ve DC belgesel kanallarının Marmaray ile en çok ilgilendikleri konu bu çanak çömlek adamlar depreme dayanıklılık kısmını o kadar heyecanlı anlatmıyorlar :)

Gönderilme zamanı: 11 Nis Cmt, 2009 12:18
gönderen Mehmet Kasım
Bu öneri nasıl? Hiç dolaştırmadan direk gidiyor. E6 üzerinde boylu boyunca. Tekstilkent için bir mekik yapılır. Tekstilkent-Otogar şeklinde. Veya çatal hat.

Resim