Çok doğru söylüyorsun. Bende olsam Otogar'dan bir hat daha çıkarırdım. Otogar'dan KUZEYE doğru giden ve Hal ve Kemerpark'tan TEKSTİLKENT'E ve Metris'e giden bir raylı hat. Yani; 1-Yenikapı-Otogar-Bağcılar
2-Havaalanı-Otogar-Tekstilkent Kimse kimseyi engellemiyor. Herkes kendi rayından gidiyor. Sadece OTOGAR'da aktarma yapılıyor. Böylece 4 KIVRIMLI HAT olmuş oluyor.
Engelleme diye bir şey yok aslında, bu mantalite ve riski göze almak ile ilgili, mesela sen dahi hattı Otogar' dan bölmüşsün, iki ayrı güzergahı tek rayda çalıştırmak mümkün değilmi? Tabii ki mümkün, bunun pek çok örneğide var, zorluğu nedir, zorluğu işletmedeki dispatch işleminin biraz karmaşıklaşması bu iş ile görevli personelin daha dikkatli olması ve işletme yazılımının güncellenmesidir, yani para para para
Benim önerim ise biraz daha farklı olacak, burada referans noktalarım ise şunlar, Brüksel metro işletmesi, Viyana U4 ve U6 nın birleştiği Langenfeldgasse istasyonu (Otogar' a çok benzeyen bir istasyon yapısı var) ve alabay ın kesişen hatlar sistemi. Buna göre;
Yenikapı-Otogar-Havalimanı
Yenikapı-Otogar-Kirazlı
Zeytinburnu-Otogar-GOP-Şişli-Kabataş (Bu projenin aslı Şişli-GOP-Otogar ama şimdi Kabataş-Şişli-GOP oldu bende buranın tekrar eski halini alması için bu revizyonu önerdim)
GOP-Otogar-Havalimanı
bu dağılım ile hem kentlilerin şehir dışına çıkış noktası olan Otogar' a özel araç, tekerlekli toplu taşıma ve servis aracı giriş çıkışını azaltmak mümkün, hemde havalimanına daha fazla erişim sağlamak.
Tabii bu sistemin işlemesi için birincil şart sistemin revizyonu, bu revizyon çok büyük maliyet ve işletme kaybına yol açabilecektir, sıralar isek
*Balastlı altyapının betona fiks Rheda tarzı bir yapı ile değiştirilmesi bu sayede işletme hızının arttırılması ve alt yapı bakım maliyetlerinin düşürülmesi
*İşletme sistemi ve SCADA nın yenilenmesi, sistemin 2 dakika sefer aralığı ile çapraz işletmeye izin verecek bir yazılım ile donatılması, otomasyon sistemi, sinyalizasyon ve makasların revizyonu,
*İşletme dispatching yapısının değiştirilmesi, Otogar merkezli bir bölünme ile her bir hattın birer sefer dispeçeri, bir teknik dispeçeri ve her bir bölümün bir enerji yöneticisi olması (Otogar-Yenikapı, Otogar-Kirazlı, Otogar-GOP, Otogar-Havalimanı, Otogar-B.Paşa-Zeytinburnu gibi) ve bunların üzerinde sürekli sistemi izleyen yönetici dispeçerler
*İstasyon erişimlerinin arttırılması, mümkün olan heryerde asansör ve yürüyen merdiven uygulamasına zorlanması,
Bence en gerçekçi revizyon budur, çünkü önümüzdeki 20 yıl içerisinde ben insanların hala otobüsler ve uçak ile şehir dışı yolculukları yapacaklarına inanıyorum, sonrasında ise demiryolu ile yolculuk mümkün olsa dahi şehrin büyümesine paralel olarak bu talepteki azalma doğru orantılı olmayacak dolayısı ile her zaman Otogar ve Havalimanın yoğun erişim ihtiyacı olacaktır.
Benim görüşlerim ve önerilerim şimdilik bu kadar, çizim yapmadım çünkü biraz havada kalıyor, bir de her zaman iddialıyımdır Avrupa yakasında bu bölgeyi çok iyi biliyorum diye ama inanmayanlar var
belki bir sonraki mesajda bir şeyler karalarım, selamlar.