ist-M.06 » İstanbul Metrosu Planlama Önerileri

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

kronoloji.

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Eki Cmt, 2008 22:36

Mehmet Kasım yazdı: U-1 Gebze-Halkalı (Marmaray)
U-2 Karaköy-Beyoğlu Tünel
U-3 Taksim-Beyoğu Tramvay
U-4 Kadıköy-Moda Tramvayı
U-5 Yenikapı-Aksaray-Havalimanı
U-6 Hacıosman-Yenikapı-İncirli
U-7 Kabataş-Zeytinburnu Tramvayı
U-8 Taksim-Kabataş (yeni tünel)
U-9 Bağcılar-Zeytinburnu
U-10 Yenikapı-Kirazlı-Halkalı
U-11 Topkapı-Edirnekapı-Habipler
U-12 Kadıköy-Kartal (Sabiha Gökçen-Tuzla?)
U-13 Bakırköy İDO-Kirazlı-Başakşehir
U-14 Üsküdar-Ümraniye (Taşdelen)
U-15 İncirli-Beylikdüzü TÜYAP
U-16 Kabataş-Tekstilkent
U-17 Bostancı-Dudullu
U-18 Şişhane-Okmeydanı (Monoray)
U-19 Havalimanı-Olimpiyatköy-Bahçeşehir
U-20 Eyüp-Eminönü Tramvayı
Tüm raylı sistemleri tek numara ile tarihsel sırası ile ele alıyoruz. Urban'dan "U" yu kabul edebiliriz. Yada Dersaadet Tramvayı bu şehirdeki ilk raylı kuruluş. O yüzden "D" diyede ele alabiliriz.

Hatta vakt-i zamanında oup rayları sökülenleri bile yazabliriz. Bütünlük olur.

D-1 Karaköy-Beyoğlu

D-2 Sirkeci-Halkalı ve Haydarpaşa-Gebze (şimdi birleşti Gebze-Halkalı deriz)

Mesela yani....

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Ara Sal, 2008 23:13

Kabataş-Beşiktaş arası yer altı olacağı kesin. Acaba metro yapıp Sirkeci'ye kadar uzatsalar daha iyi olmazmı?

Sirkeci-Beşiktaş Metro. Tamamı yer altı. Haliç Mini Tüp. İtasyonları tramvaydan daha aza olzacak tabi.

*Beşiktaş

*Kabataş

*Karaköy

*Sirkeci


Beşiktaş-Sarıyer adında shile paralel yapacakları mero ile de bütünleştirirler. Marmaray'a entegre olan bir metro sistemi olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Ara Pzr, 2008 16:58

Ben bu öneriyi şu şekilde geliştirmek isterim çünkü biraz güdük kalmış hissi verdi bana.

Sirkeci' ye kadar başarı ile geçtiğini farz edelim, başarı ile diyorum çünkü muhtemelen Beşiktaş' tan Karaköy' e gelen kadar yapılacak kazıda bir sürü sorun ortaya çıkacaktır, tarihi eserlerin göreceği zararlar yer altından çıkacak çanak çömlek, artı su altı seviyede kalan inşaatın ilerlemesinin yavaş olma ihtimali falan filan. Ama biz bunları göz ardı edelim ve Sirkeci' ye Haliç' in altından varalım.

Bundan sonrasında benim önerim, Sirkeci den banliyö hattına bağlanarak yüzeysel metro olarak Kazlıçeşmeye kadar devam etmesi, böylece Marmaray ile demiryolu erişiminden yoksun kalma ihtimali bulunan (bir ihtimale göre de bulunmayan) sur içi güneyinin ikinci bir metro hattının olması sağlanır, Kazlıçeşmenin etkinliği arttırılır, vee bu bağlantı projesi düşünülen Beşiktaş-GOP-Kazlıçeşme hattı ile birleştirilerek çift yönlü çalışan bir ring hattı elde edilmiş olur? konu ile ilgili bir de çizim eklemek isterim ama şu anda vaktim yok.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Ara Pzr, 2008 17:22

Bu fikirleriniz güzel. Ama bence yapılmayacak. Olsaydı, çoktan bir Haliç tüneli plânlanmış olurdu. Ve öyle plânlanmış olurdu ki, onlarca sene içinde başka hatlar da zamanla gecebilecek şekilde çekilirdi. O yüzden bence, olsa olsa, Beşiktaş - Kabataş olur, sonra ama bu mesele bir şekilde Haliç metro köprüsüne kıvranır ve oradan ikinci bir hat olarak geçer. Karaköy bu vesileyle biraz zor olur, kıvırmak garip kurp ister, ama olmaz olmaz. Ne yazık ki yine tam bize ve İstanbul'a özel "gez, kıvrıl, direk gitme" dansı olmuş olur. Hani mehterler iki ileri, üç geri gider derlerdi ya ;-) Halbuki iki geri, üç ileriyi kaçırmayan müziği çalar hep.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Ara Pzr, 2008 20:17

Şimdi baştan bana da çok iyi bir fikir olarak görünen Haliç geçişi şu anda gözümde korkunç büyüdü :) Neden derseniz, Marmaray' ın tünelleri, istasyon yapıları derim!

Bir şekilde mevcut banliyö hattına Sirkeci' de bağlayabilmek, hem Karaköy' ü hemde Sirkeci' yi kullanmak isterseniz bayağı sorunlu bir proje olur ve hatta o geçiş imkansız olur.

Aslında bazen insan herşey istediği gibi olsun istiyor ama biraz kapsamlı ve gerçekçi düşününce olamayacağını da görebiliyor :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Ara Prş, 2008 22:53

Haliç'in ortasında deniz altında direkelrin üstüne oturtulmuş bir tüplü geçiş hattı Sirkeci'de Marmaray İstasyonunun kotuna değmeden üstten geçebilir. Tabi her 2 işi hesap kitap yaparak yapmak lazım.

*Tophane'den Karaköy'e gelen metro tünelin önündeki caddenin altından Perşembe Pazarına doğru devam ediyor.

*Galata Köprüsünün 200-300 m kuzeyinden tüpe dalıyor.

*Şimdiki İETT Otobüs Durakalrının kuzeyinden karşı yakaya geçiyor.

*Mısır arşısı önündeki dolgu alanlarının altından Yeni Caminin arkasına kıvrılıyor (Amma kastım heee)

*Camiinin arkasından Tramvay istasyonunun altına aç-kapa ile Gar'a ulaşıyor.

*Garın altından 400-500 m sonra banliyö hattına yüzeye çıkıyor.

*Marmaray Sirkeci İstasyonu sağda bu solda kalıyor. Teğet bile geçmiyor. Kriz değil :) Yok yok geçer. Teğet..:)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Ara Çrş, 2008 22:25

İBB Beşiktaş meydana afiş asmıs diyorlar :) Beşiktaş metro istasyonu diye :) şimdilik hayallerinizle yetinin der gibi olmuş bakayım yolum düşerse bir iki resim çekeyim diyorum.

Kabataş-Beşiktaş-GOP-Karadeniz Mah.-Tekstil Kent-Mahmutbey güzergahı diye yazıyormuş.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Ara Cum, 2008 00:02

Ben bu mentaliteyi herhâlde hiç bir zaman anlayamıyacağim :shock:

B. Alabay

Özgür
Abonman
Mesajlar: 16
Kayıt: 21 Şub Cmt, 2009 02:58

Beşiktaş ve boğazlar

Mesaj gönderen Özgür » 22 Şub Pzr, 2009 15:30

Projelendirilmesi düşünülenler arasında Beşiktaş'ın var olan Taksim - Maslak hattına entegre edilmesi var ama tarihi belli değil. Bence de bu hat elzem, Beşiktaş'ın hem Levent hem de Mecidiyeköye bağlanması lazımdı ilk yapılırken. Denize kadar götürmeliydiler.
Bir de Boğazlarda geçirilmesi (İk yakadan da) düşünülen hatlar var ki, son derece doğru.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Re: Beşiktaş ve boğazlar

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Şub Pzr, 2009 16:21

Ozzy yazdı:Projelendirilmesi düşünülenler arasında Beşiktaş'ın var olan Taksim - Maslak hattına entegre edilmesi var ama tarihi belli değil.
Kesin projesi tamamlandı. Kabataş-Beşiktaş-Şişli-Kağıthabe-Albeyköy Metro Projesi var. Mecidiyeköy'de ANA HAT'ta bağlantı yapılacak. İhale süreci devam ediyor. 1-2 sene içinde işe başlanır diye düşünüyorum.

Ozzy yazdı:Bence de bu hat elzem, Beşiktaş'ın hem Levent hem de Mecidiyeköye bağlanması lazımdı ilk yapılırken. Denize kadar götürmeliydiler.
Levent-Beşiktaş arasında havaray yapmayı düşündüler bir ara. Sonra vazgeçildi. Sanırım Barboros Bulvarı'nın siluetini bozmak istemediler. Şimdilerde Metrobüs yapalım diyorlar.

Ayrıca Beşiktaş-Sarıyer arasında fizibilite etüdü yapılıyor. İnşaallah o fizibilite etüdlerinde Levent-Beşiktaş bağlantısı bariz bir şekilde öne çıkar da Beşiktaş-Levent-Rumelihisarı-İstinye-Sarıyer şeklinde yaparlar.
Ozzy yazdı:Bir de Boğazlarda geçirilmesi (İk yakadan da) düşünülen hatlar var ki, son derece doğru.
En iyisi bu.

Özgür
Abonman
Mesajlar: 16
Kayıt: 21 Şub Cmt, 2009 02:58

Başiktaş

Mesaj gönderen Özgür » 22 Şub Pzr, 2009 18:56

Rumelihisarı değil de Beşiktaş - Balmumcu - Levent - Maslak - Sarıyer olarak, kuzey hattı, bir de sahilden Beşiktaş - Ortaköy İstinye- Sarıyer diye düşünmüştüm. Tabi bir de Beşiktaş - Balmumcu Mecidiyeköy - Taksim...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Re: Başiktaş

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Şub Pzr, 2009 22:20

Ozzy yazdı:Rumelihisarı değil de Beşiktaş - Balmumcu - Levent - Maslak - Sarıyer olarak, kuzey hattı, bir de sahilden Beşiktaş - Ortaköy İstinye- Sarıyer diye düşünmüştüm. Tabi bir de Beşiktaş - Balmumcu Mecidiyeköy - Taksim...
Levent-Maslak arasında metro var. Hacıosman'a uzatma inşatı devam ediyor. İleride Sarıyer'e uzayacak. Sizin öneriniz bu hat ile çakışıyor. Olan bir hatta 2. bir ekleme mi önerdiniz?

Bunun yerine Beşiktaş-Balmumcu-Levent-Etiler-Rumelihisarı-B.Ü.-İstinye-Sarıyer olsa daha iyi olur.


Ayrıca başlıkla ilgili bir diğer öneri daha:

KAĞITHANE-AKSARAY METROSU.

Resim
Resim
Resim

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön