ist-M.06 » İstanbul Metrosu Planlama Önerileri

Özgür
Abonman
Mesajlar: 16
Kayıt: 21 Şub Cmt, 2009 02:58

Mesaj gönderen Özgür » 23 Şub Pzt, 2009 00:18

Evet olan hattı Beşiktaş'a bağlanmasından bahsediyorum..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Şub Pzt, 2009 11:06

Bu yukarıdaki tasarıların yine tipik bir problemi var: hatların irtibatı yok. Hani diyorum ya, hem çarmıh-tipi, hem örümcek-tipi ağlar gerek ve birbirlerini tamamlamalı. İşte, paralel hatlar öyle yılan gibi giderse, irtibatsız olur.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Şub Pzt, 2009 11:14

İstanbul Metrosunu Planlasaydınız Nasıl Yapardınız?

Hımmmm. El-Cevap, önce bin tane kadar Caterpiller D8 şehrin dört bir yanına salınır, kentin %70 yi yıkıldıktan sonra, çıkan hafriyat ve tepelik yerlerin traşlanması ile oluşan toprak çukurluk yerlere doldurulur, bilhassa Haliç' in tamamen doldurulması elzemdir.

Sonra iyi ezerek sıkıştırdığımız bu toprağın içinde yarmalar açarak, yerin en fazla 20-30 metre altına taban hattı gelecek şekilde kat kat metrolar yapılır.
Bu katların arasına sızdırmazlık için özel karışımlar unutulmaz.

Metroların yapılmasından sonra tekrar sıkıştırılan toprağımızın içine alt yapıyı hizmetlerinide yerleştirerek bir kaç yıl çökmenin tamamlanması için beklemeye bırakırız. Bu işlemden sonra üstüne genişçe bir spatula ile cadde dediğimizde aha bu diyeceğimiz caddeler, sağlı sollu araba park ettikten sonra bile araba geçebilen sokaklar, bulvarlar inşa ederiz, bu bulvarlardan ve caddelerden arta kalan paftaların içinde hakkaniyet ile yeşil alan, eğitim, sağlık ve sosyal alanları belirledikten sonra imara açarız.

Buyrun, tadından yenmez.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Şub Pzt, 2009 14:18

İyi de, Haliç kısmına katılamıyorum.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Şub Pzt, 2009 15:21

alabay yazdı:Bu yukarıdaki tasarıların yine tipik bir problemi var: hatların irtibatı yok. Hani diyorum ya, hem çarmıh-tipi, hem örümcek-tipi ağlar gerek ve birbirlerini tamamlamalı. İşte, paralel hatlar öyle yılan gibi giderse, irtibatsız olur.B. Alabay
İrtibat var canım neden olmasın. 3 tane yılan hattınınbirbiri ile irtibatlı olduğu yerler:

Ana çıkış: Yenikapı ve Aksaray

İrtibatlar;

1-Taksim'de sağdan 2 yılan birleşiyor.
2-Aynı 2 yılan Levent'te deirtibatlanıyor.
3-Sarıyer-Çayırbaşında birleşiyorlar.

Soldan 2 yılan da Seyrantepe'de irtibatlanıyor.

Gereği düşünüldü yani.

Özgür
Abonman
Mesajlar: 16
Kayıt: 21 Şub Cmt, 2009 02:58

Mesaj gönderen Özgür » 23 Şub Pzt, 2009 19:08

Evet resimdeki hatlar mesela Kasımpaşa'dan Şişhane'ye bağlanabilir ve aynı geçitle Haliç'i geçebilir..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Şub Pzt, 2009 19:14

O irtibatlanmalar hiç yeterli değil, lûtfen küçük Prag gibi bir şehirden başlayıp, ta Tokyo'ya kadar, New York, Berlin, Paris, Londra metrolarına bakar mısın? Şehir merkezinde istasyonlar ikişer, beşer irtibat üçgen ve dörtgenlerinde. Yılanbaşı ve kıçı irtibatı yetmez ki yahu :shock:

B. Alabay
En son alabay tarafından 23 Şub Pzt, 2009 23:00 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Şub Pzt, 2009 22:10

:) Mehmet tam beklediğim cevabı vermişsin hehehe birebir yani. Valla bu konuda Başar' a katılıyorum hele o en soldaki hattın hiç alakası yok bence.

Bir de bu düşüncelerin amacını da eklesek iyi olur, yani o çizgiyi çektik ama niye? Yolculuk talebimi var, güzergah mı uygun, illa bir yerleri bir yerlere bağlamak için mi? Anlatabildin mi? Şu benim oğlan tepemden inerse senin fikrin üzerine bir çiziktiricem şu an zor şartlar altında yazıyorum. :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Şub Sal, 2009 00:13

Arkadaşlar benim nacizane önerim budur, banliyöden arta kalan raydan faydalandık, tramvay hatlarını maksimum kullandık ki ben hala Sultançiftliğini tramvay sayıyorum. Hadi sizin için boğazıda geçtik ki gerekli midir? Bence İstanbul' un yapısına bu uyar, pasta dilimi diyorum ben buna, bana onu hatırlatıyor, merkez noktalarda kesişen hatlar ilçe merkezlerini kent merkezlerine taşıyor.

Metro hatları
Resim

Bu da tramvay hatları ile birlikte
Resim

Tabi şimdi Başar hemen buna da itiraz edecek, ne bu Yenikapı ya herşey toplanmış yok Kadıköy' e toplanmış diyecek. Mazur görün :) Yenikapı' da toplanan bir şey yok 3 hat geçiş yapıyor 2 hat ordan başlıyor, orası bir merkez mi evet orası bir merkez ve gerçek kapasitesinde bile kullanılmıyor (deniz yolu) Kadıköy' de aynı şekilde kullanılmalıdır. Dolayısı ile deniz yolları ile (şehirler arası ulaşım için özellikle) entegre edilmiş, birbirini bir kaç noktada kesen hatlardan oluşan bir düşünce, tabi bana kalsa o tramvay haritası öyle olmaz ya neyse, zaten olmamalıda en az onun 4 katı tramvay hattı daha olmalı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Şub Sal, 2009 08:45

Yok, fazla itiraz yok. Sadece metro (!) bence Haliç kuzeyinde ve güneyinde yetersiz. Metro bilhassa şehir merkezinde olmalı. Bizde, her nedense dış semtlere metro yapmayı severler, halbuki oraya banliyö treni işletilir. Veya şehir merkezinde var olan metro oraya uzatılır.

Yenikapı bence doğru dürüst merkez değil henüz, yapılabilir belki bir gün, evet. Ama son elli senede vapur oradan mı kalktı? Eminönü'den mi? Kadıköy evet. Kadıköy yerine Haydarpaşa da düşünülebilirdi. Ama iyi.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Şub Sal, 2009 09:53

Yenikapı' nın deniz ağırlığının artması gerekiyor, bununla birlikte Kazlıçeşme ya da Zeytinburnu civarında da bir liman kurulabilir ya da Bakırköy' e ağırlık verilebilir. Koskoca İstanbul' un Avrupa yakasında pek çok insan deniz yollarından faydalanabilmek için Tarihi Yarımadaya iniyor, bu çok saçma. Alternatif deniz yolları oluşturularak Eminönü, Sirkeci ve Karaköy iskeleleri artık terk edilmeli. Tabi şimdi nostaljik İstanbullular buna da kızarlar, o vapurlar İstanbul' un silüeti ordan çıkarılamaz diye, valla dün Recep İvedik izledim okkalı bir cevap veririm ammmaaaa neyse, agresifim, kompleksliyim.

Tabii İBB' nin planlarını bilme şansım yok ama bir yerlerde böyle bir şeyler okudum sanki hatta bir ara Karaköy' den artık vapur kalkmayacak Kabataş' a yönlenecek yolcular demişlerdi ama hala kalkıyor sanırım. Dediğim gibi son 50 yılda ne yapıldı ki? Biz gelecek 50 yıla bakalım Yenikapı bu işin merkezi olmalı ha keza Kadıköy, çünkü Haydarpaşa' nın da ipi çekildi.

Banliyö konusuna gelince İstanbul' da bunun için yoğun yerleşim yerlerinde artık çok geç olduğunu düşünüyorum, belki Silivri, Çatalca, Bahçeşehir, Şile, Kurtköy, Tuzla gibi bölgelerin E6 civarındaki yerleşim alanlarına tasarlanabilir, ama kent içine giremeyecek bu sistemlerin güdük kalacağına inanıyorum, kent içine niye giremeyecek görüyorsun koskoca Marmaray' a 1 yol ilave edilemiyor :) şimdi yine burada örnek verecem olmayacak, burda acayip bir banliyö şebekesi var, belki çok ekstrem değil ama bence çok yaygın, ve kent içinde çok büyük bir alanda yer altından gidiyor. Yani kent daha bu kadar gelişmeden adam banliyöyüde yer altına koymuş, yer üstünde kalan Stadtbahn dedikleri ki kısa setlerle çalışan banliyö gibi düşünebiliriz bunlarıda metroya çevirmiş. Eğer İstanbul için yukarıda bir yerlerde yazdığım dozer önerisi kabul edilirse banliyönün alası yapılır :)

Özgür
Abonman
Mesajlar: 16
Kayıt: 21 Şub Cmt, 2009 02:58

Mesaj gönderen Özgür » 24 Şub Sal, 2009 18:39

alabay yazdı:. Metro bilhassa şehir merkezinde olmalı. Bizde, her nedense dış semtlere metro yapmayı severler, halbuki oraya banliyö treni işletilir. Veya şehir merkezinde var olan metro oraya uzatılır. B. Alabay
Katılıyorum. Şehirlerarası bir yolun altına metro yapmak (E5) başka bir ülke de var mıdır? Bari buraya yaptın Avrupa yakasında da aynısını yap. Bir de Kadıköy- Üsküdar arası tüp geçitte ara istasyon var mı?

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön