Nasıl yapalım? Hoca önermiş, ben de önerisini paylaştım sadece.
Insert Picture yapamadım, link verilebiliyor sadece.
https://i.hizliresim.com/jqk1DW.jpg
ist-M.06 » İstanbul Metrosu Planlama Önerileri
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.06 » İstanbul Metrosu Planlama Önerileri
Yok dediğim resmi buraya yükle anlamındaydı, bu yükleme sitelerini açamıyorum M1 in bir yere uzayacağını sanmıyorum, bunların hepsi politik alt yapılı çiziktirmeler, fikirdir saygı duyarım, hocaya da saygı duyarım ama kullananlar politik değerlendiriyor. Eğer Sefaköyden bir metro geçecek ise AHL son durak olarak kalmalıdır, en fazla uzayacağı yer Marmaray olmalı ki bunu da uzun yıllar önce öğrenmiştik, pist altından tünel geçirmiyorlar
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: ist-M.06 » İstanbul Metrosu Planlama Önerileri
Resim yükleme ikonunu bulamadım. Yaşlandık artık.
AHL-Yeşilköy uzatması, piste dokunmadan, yol tarafından yapılabilir mi?
AHL-Yeşilköy uzatması, piste dokunmadan, yol tarafından yapılabilir mi?
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 586
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-M.06 » İstanbul Metrosu Planlama Önerileri
AHL'den başlayan yeni bir hat gibi duruyor.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
1/1000 ÇEVRE DÜZENİ PLANI
Sefaköy-Halkalı Projesi'nin biraz değiştirilmiş hali gibi duruyor. Beyin fırtınası. AHL kapatılmasın, 3 havalimanı birbirine bağlansın diye bir öneri. Yeni Havalimanı-Halkalı Metrosu'nun Atatürk Havalimanı'na uzatılması diye söylendi. 7.2 km.
M1A'nin Halkalı'ya uzaması düşünülmez sanırım. Gidiş yolu ters duruyor, manevra için geniş çember lazım olur. Ama M1A Yeşilköy Marmaray İstasyonu'na uzatılabilir. Pisti delmeye gerek kalmadan. Yola paralel gider.
2006'da İBB Meclisi tarafından onaylanan İstanbul 1/100.000 Çevre Düzeni Planı'nda öneri raylı sistemler yer alıyor.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/kurumsal/Bi ... m%20TR.pdf
Linkteki dosyadan alınan harita aşapıdadır. Haritada M9 AHL-Ataköy aksıyla gidiyor. Bunu değiştirdiler. Yenibosna'dan iniyor. AHL aktarmalı oldu. M1A AHL-Yeşilköy bağlantısının bilimsel bir temeli var.
Haritada diğer hatlar da var. M7 rotası birebir uygulanıyor. Esenyurt-Beylikdüzü/TÜYAP bağlantısı da var. Ana aks ise Yenikapı-Silivri görünüyor. Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme hattı, boğaz gçeişi olmadan Kağıthane-Ayazağa rotasıyla düşünülmüş. Demek ki İstinye-maslak-Kağıthane aksı böyle ortaya çıktı. Ulaşım Çalıştayı'nda ise bu hat 2040 planlarından çıkarıldı. Belki revize olup tekrar eklenir. Açıkçası çok önemsediğim bir koridor. Kazlıçeşme yerine Merter-Bakırköy aksı eklenip, Davutpaşa-Kağıthane bölümü aynı kalarak, İstinye-Kağıthane aksında bir metro olursa güzel olurdu.
M1A'nin Halkalı'ya uzaması düşünülmez sanırım. Gidiş yolu ters duruyor, manevra için geniş çember lazım olur. Ama M1A Yeşilköy Marmaray İstasyonu'na uzatılabilir. Pisti delmeye gerek kalmadan. Yola paralel gider.
2006'da İBB Meclisi tarafından onaylanan İstanbul 1/100.000 Çevre Düzeni Planı'nda öneri raylı sistemler yer alıyor.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/kurumsal/Bi ... m%20TR.pdf
Linkteki dosyadan alınan harita aşapıdadır. Haritada M9 AHL-Ataköy aksıyla gidiyor. Bunu değiştirdiler. Yenibosna'dan iniyor. AHL aktarmalı oldu. M1A AHL-Yeşilköy bağlantısının bilimsel bir temeli var.
Haritada diğer hatlar da var. M7 rotası birebir uygulanıyor. Esenyurt-Beylikdüzü/TÜYAP bağlantısı da var. Ana aks ise Yenikapı-Silivri görünüyor. Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme hattı, boğaz gçeişi olmadan Kağıthane-Ayazağa rotasıyla düşünülmüş. Demek ki İstinye-maslak-Kağıthane aksı böyle ortaya çıktı. Ulaşım Çalıştayı'nda ise bu hat 2040 planlarından çıkarıldı. Belki revize olup tekrar eklenir. Açıkçası çok önemsediğim bir koridor. Kazlıçeşme yerine Merter-Bakırköy aksı eklenip, Davutpaşa-Kağıthane bölümü aynı kalarak, İstinye-Kağıthane aksında bir metro olursa güzel olurdu.