ist-M.06:01 » M1 Hattı Doğu ve Batı Uzatma Önerileri

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Şub Pzt, 2008 17:19

Mavi renkli çizdiğin öneri bakanlık tarafından üstünde çalışılan bir proje. Marmaray ve Havaalanları Bağlantısı Projesi.

Bilgi için başvuruda bulunmak lazım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

İBB'den gelen cevap beni tatmin etmedi.

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Nis Cum, 2008 10:04

SORU14-Havaalanı metrosu neden ileriye uzatılmıyor. Metrobüs yerine burayı uzatabilirdiniz. Beylikdüzü için taa Bakırköyden itibaren
yeniden kazmaya başlayacağınıza Havaalanından ileri devam etseydiniz daha az maliyet ve kısa zamanda bitmezmiydi?


CEVAP14-: Havaalanı İstasyonu nun mimari yapısı uzatmaya uygun olmadığından Bakırköy - Beylikdüzü Hattı Projelendirilmiştir.

BU NE DEMEK. Mimari yapıyı uygun projelendirse idiniz o zaman....

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Nis Cum, 2008 10:12

:) Burada mimari engelden kasıt istasyonun yeterli derinlikte olmaması, ileriye yapılacak bir kazıda havalanı terminal binaları ve apronlar pistlerin altından geçme durumunun ortaya çıkmasıdır herhalde, bunu tartışmıştık doğu pistinin altında yedek pist ile aradan geçebilir mi diye, bizim gözümüzle geçer görünüyor ama belki de bu işin hesap kitabında geçemiyordur sonuçta biz iki boyutlu bakıyoruz ama bunun birde derinlik yükseklik hesabı var ama Rafet Bozdoğan' ın Marmaray ile entegre etme gibi bir şeyler söylediğinide hatırlıyorum, burada amaç Havalimanı istasyonunu bağlamak ise olamayabilir ama amaç Havalimanı hattına bağlanmak ise en ideal istasyon bir orta peron olan, otobüs durakları ve metrobüs ile de entegre olan Yenibosna istasyonudur ki bence buradan bir uzama olabilir ama bir tarafa otel yapıldı diğer tarafa başka şeyler artık pek o şansta kalmadı gibi bilmiyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Nis Cum, 2008 10:57

En başında Havaalanı İstasyonu yapılmadan önce projsi yapılırken ileri uzatılacak şekilde projesi yapılamazmıydı?

Derinlik ayarlanamaz mı idi?

Yada madem pisti etkileyecek, piste teğet geçip ilerlerdi. Hat "kadük" kalmazdı.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 May Cum, 2008 08:27

Farklı bir öneri:

Mevcut LRT hattı Yenibosna İstasyonundan ileriye E5, Kuleli, Sefaköy, Cennet üzerinden Avcılar ve Beylikdüzüne uzatılacak.

Mevcut Havaalanı-Yenibosna arası da kuzeye yönlendirip Kocasinan üzerinden Kirazlı LRT istasyonuna entegre ediyoruz.

Renkler farklı hatları gösteriyor:

Resim


Havaalanı yolcusunu kentin varoşlarına sokmayalım prestijimiz zedelenir diyorsanız Şirinevler'den BAKIRKÖYE UZATALIM.

Resim

Bakırköy Sahil'den de Mertere kıvırabiliriz.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 May Cum, 2008 08:48

Hayır, sağ altı kapatıp, havalimanından işte direk şehre girmek gerek. Öteki hattı üstten dolaştırmak mümkün. Varoş problem değil (o zaman varoş olmamasına bakılsın lûtfen), hatların sallanmadan A'dan B'ye gitmeleri hedef olmalı.

Olan ve düşünülenlerle fazla oyanamamakla beraber ...

Havalimanı-Yenikapı (M1) pembe
Havalimanı-Otogar (M3) yeşil
Bakırköy-Otogar-Yenikapı (M4) portakal

Beylikdüzü bence banliyö hattından saparak bağlanabilir.

Resim

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 May Cum, 2008 09:21

Havaalanı metrosunun doğru dürüst şehre inmemesi üzerinde çok tartıştığımız bir konu.

Merter'den Cevizlibağ'a bağlantı yapıp iç kısımlara girmek güzel bir çözüm. İBB projelerine baktığımızda Taksim-Yenikapı Metrosunun devamı olan Yenikapı-İncirli Metrosunun Bakırköy Hastanesine uzaması gibi bir durumu vardı. Önerim buradan Ataköy içinden devamla Havaalanı'na bağlanmak güzel olmaz mı?

Yani TAKSİM-İNCİRLİ-ATAKÖY İÇİ-HAVAALANI şeklinde bir oluşum. İki ayrı hattı Havaalanı'na sokabilirmiyiz bilmiyorum.

Resim


CEVİZLİBAĞ-ZEYTİNBURNU TRAMVAY HATTI YERALTINA ALINACAKTI. Burayı LRT hattına katıp bir şeyler yapılabilir mi???

***Havaalanı-Zeytinburnu-Cevizlibağ-Suriçi-Taksim

***Havaalanı-Cevizlibağ-E5-Kasımpaşa-Taksim

BİR RAY HATTINDAN İKİ METRO İŞLETMESİNİ ÖĞRENMEMİZ LAZIM.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 May Cum, 2008 09:40

Havaalanı-Olimpiyatköy Metro Projesini bu şekilde tasarlayamazmıyız? Kirazlı bağlantısı olmadan. Birbirinin alternatifi gibi düşünelim.

MEVCUT HAT YENİBOSNA'DAN BEYLİKDÜZÜNE DEVAM EDECEK.

HAVALANI-Yenibosna-Sanayi-Halkalı-İOSB-Olimpiyatköy olacak.

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 May Cum, 2008 10:45

Birincisi, bence Yenikapı'dan kıvrılmış bir hat devamı olmaz. Olsa olsa, oradan kalkışlı başka bir hat olur. Zaten şu aptesbozan hat şekillendirmelerinden yavaş yavaş uzaklaşmalıyız.
İkincisi, genelde metro/banliyö sistemleri şehir merkezi odaklı yapılır. Havalimanından kuzey, kuzeybatıya hat çekmek - şu an için - biraz garip durur bence. Bu takviye bir hat olarak 3000 senesinde belki mantıklı olur, ama genelde yıldız, ağ ve ring sistemi düşünmeli. Batıya gidecek hatların en az merkezden başlamaları gerek, doğuda (doğu dediğimiz Anadolu Yakası!) başlayamıyorlarsa. Zaten İstanbul'u bir tüm olarak görmemiz gerek. Şu an tek bir bağlantı var. Peki, öyle olsun. Ben HEP dedim, madem tüp batıracaksın, git, "fazla" boyut bir şey batır. Öte yandan Harem tünel projesi var, belki belki ... köprüler var, belki belki ...

Hadi, o da olmazsa, deli gibi 10 ile 30'ar saniyelik arayla çalışan bir "mekik ana arter" (Marmaraylaylom) gerekir (olmaz diyen, Tokyo'ya bir uğrasın). O zaman batıda, merkezden başlayıp, batıya uzanan, yıldız şeklinde bir şebeke gerekir. Bir veya iki çengel ile, batının kuzeyinden (kuzeybatı değil), batının batısı üzerinden, batının güneyine inilmeli. Ama onlar yarı ring olacaklar, o kadar.

Buna benzer doğuda da, doğu merkezLERinden [1] (Üsküdar ve Kadıköy) doğuya, doğunun kuzeyine ve doğunun güneyine hat çekmeli. Doğunun kuzeyinden (bu biraz zor, düşünülmeli), doğusu üzerinden, güneyine bir veya iki (herhalde daha çok bir) çengel gerekir.

Tüm bunları derken, banliyö sistemi de göz önünde tutulmalı. Şile'ye metro biraz garip olur, ama banliyö treni mutlaka gerek.

Çok küçük bir kurcalama, asıl merkezî yerlerde gereken toplanma hiç belli olmuyor, ama bence biraz gerçekçi bir plân.

Resim

B. Alabay

[1] Aslında iki tarafın da iki merkezi var gibi: İstanbul/Fatih, Beyoğlu ve Üsküdar, Kadıköy.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 May Cum, 2008 12:11

Bu öneriler "global" baktığımızda güzel öneriler. Ama Havaalanı Metrosunu kadüklükten kurtarabilmek amacıyla açtığımız bu başlık için önerilerimi sıraladım.

Yenibosna Metro'dan ileri devam edebilmek?

YENİBOSNA-HAVAALANI MEKİK HAT OLSA NASIL OLUR.

Havaalanı yolcusu 2 istasyon sonra inecek, Yenibosna'da inip BEEYLİKDÜZÜ'NDEN GELEN METRO'ya transfer olacak. Zaten Havaalanı-Yenibosna arası çok yoğun değil. Tek vagon bile kaldırabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 May Cum, 2008 13:14

Neden Havalimanı hattını illa ki bölmeye çalışıyoruz? Bence Havalimanı ve Otogar birbirine bağlı olmalı ve bu önceliklerin kişilere göre değişmesi nedeni ile yapılmış, yapılmış işi bozmanın bir anlamı yok, bana sorarsanız Havalimanı-Otogar bağlantısı yani Havalimanı-Otogar-Aksaray bağlantısı kalmalıdır, Havalimanından da Otogardan da gelen yolcu yüklüdür bu yolcuyu iki istasyon için aktarma yaptırtmak bence doğru değil.

Ama Mehmet' in Yenibosna' dan dallanan bir Beylikdüzü önerisini ben Yenibosna üzerinden dallanan bir Sefaköy İkitelli Başakşehir olarakta şekillendirebilirim? Yani Yenibosna istasyonu buna müsait ama diğerleri değil (bence)

Diğer haklı nokta Başar' ın direkt Aksaray önerisi evet Havalimanından gelen yolcunun öncelikli hedefi turist nazarında Topkapı ve ötesidir bu sebeple bir süre önce başka yerlerde tartıştığımız Merter-Topkapı-Aksaray bağlantısı hayata geçirilebilir, yanlız süre olarak pek bir şey katacağına ben inanmıyorum yani 4-6 dakika kazanç bir şey getirmez çünkü hattın geçeceği güzergah üzerindeki sanayii içine de bence durak bırakmak gerekir Merter den Ulubatlı ya kadar iki durak koysanız o zamanlar kuş uçumu yaptığım ölçümlere göre bu ara yine 8 dakika yolculuk sürüyor ee Merter-Ulubatlı arası da ya 12 ya 14 dakika yani büyük bir kazanç olmuyor, ama hattı yaygınlaştırmak ve erişim imkanlarını arttırmak adına doğru bir tercih olabilir, aynı Yenibosna dan çıkan bir diğer hat ile Otogar-Yenibosna-İkitelli ya da Otogar-Yenibosna-Beylikdüzü yapmak gibi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 May Cum, 2008 14:08

Esat yazdı:Neden Havalimanı hattını illa ki bölmeye çalışıyoruz? Bence Havalimanı ve Otogar birbirine bağlı olmalı ve bu önceliklerin kişilere göre değişmesi nedeni ile yapılmış, yapılmış işi bozmanın bir anlamı yok, bana sorarsanız Havalimanı-Otogar bağlantısı yani Havalimanı-Otogar-Aksaray bağlantısı kalmalıdır, Havalimanından da Otogardan da gelen yolcu yüklüdür bu yolcuyu iki istasyon için aktarma yaptırtmak bence doğru değil.
Tamam bölmeyelim. Aklıma daha etkin bir çözüm geldi: HACIOSMAN-İNCİRLİ METROSU İLE HAVAALANI-OLİMPİYATKÖY PROJESİNİ BİRLEŞTİRİYORUZ.

Kopuk kopuk sistemlerdense ve 2-3 aktarma yapmaktansa böyle daha iyi olur diye düşünüyorum.

Böylelikle Havaalanı-Yenikapı 12 dakikalarda Taksim ise 15-17 dakikalarda alınabilir.
Ataköy'de yapılacak Marmaray İstasyonuna da entegre ediyoruz.

Resim

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön