ist-M.06:01 » M1 Hattı Doğu ve Batı Uzatma Önerileri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 May Cum, 2008 14:31

Yenikapı dan gelen hattı birleştirmek bence güzel fikir, diğer türlü varoş Bağcılara gidecek sadece :D :D :D :P

yok yok Bağcılara da gitsin ama istenise yapılabilir, bak burada sorun ne biliyormusun sen ben o biz siz onlar, biz kaç kişiyiz? Miting yapsak toplantı gösteri kanuna muhalefetten dayak bile yiyemeyiz yani o kadar azız anlıyormusun dostum :) bunu neden söylüyorum bak ortada bir Yenikapı-İncirli-Bağcılar projesi vardı son yüzde bu proje Hacı Osman-Yenikapı-İncirli oldu, tamam olsun peki İncirliye nereden gidecek? Osmaniye den mi Zeytinburnuna yakın mı? Nereden hiç bir ..k bilmiyoruz, bilmemiz gerekiyormu vatandaş olarak evet bu bizim hakkımız, ama rantçılığın tavan yaptığı bir ülkede bu bilgi bizim ile paylaşılamaz yoksa rant bölünür hafazanAllah, halbuki daha şimdiden bu sistemin bir istasyonu inşaa edilmiş bile olurdu neresimi? Hani şu Zeytinburnu metro istasyonunun 200 metrecik ilerisinde inşaa edilen devasa Carfurun altına hemde bir kuruş para harcamadan, hemde full entegrasyonla :) yaa bazen Allahın bana verdiği bu cana bedene eziyetmi ediyorum yoksa bu kadar düşünerek diyorum ne de olsa bizim memlekette çok çalışanın işi az çalışanın maaşı yükselir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 May Cum, 2008 14:37

Esat yazdı:Yenikapı dan gelen hattı birleştirmek bence güzel fikir, diğer türlü varoş Bağcılara gidecek sadece :D :D :D :P
Derdini anlıyorum. Ama biz bu işi hobi olarak yazıyoruz. Çok bağlayıcı değiliz ama benim bu konuda yazmak, çizmek, fikir üretmek hoşuma gidiyor. 10 şey yazarız birini bir kişi görür dile getirir hayata geçer bizde mutlu oluruz.

Önerimde HAVAALANI-TAKSİM tek vasıta olacak. Havaalanı-Levent-Maslak-Hacıosman hepsi tek vasıta.

Aynı şekilde ATAKÖY-TAKSİM'de tek vasıta.

Halkalı-Taksim
Olimpiyatköy-Taksim'de tek vasıta değilse bile aktarıp hemen yan perona geçeceksin.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 May Cum, 2008 16:13

Hoş, güzel de, benim düşüncelerim, mümkün olduğu kadar AZ kurcalamayla, statükodan bir binâenaleyh kaçışı (hotta leeen). Yine şu "gel, İstanbul'un bötünn önemli yerlerini bir ipe sıralayalım fikri bir yerlerden beliriyor" - bırakın ya, önemli olan, şehir merkezi. Ve türüstleri düşünedim bile, onlar zaten Aksaray'da otel arar :-) Ama Yenikapı ne? Aktarma? Marmara Adası? Çay?. Bir de havalimanı ve otogar. Bunun mantıklı olduğunu ben de biliyorum, ama o zaman, Beşiktaş'tan gelen bir hattın o taraflardan dolaşması ilginçti, Aksaray'dan oraya, buraya dansöz gibi göbek salla hattı çekmenin mantığını göremiyorum.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 May Cum, 2008 16:19

Aksaray Havalimanı metrosu ilerideki hali ile İstanbul için çok önemlidir, Yenikapı ne diyoruz Yenikapı İstanbul' a girişin adresi olmalıdır ve olacaktır, İstanbul' a araba ile girmenin mantıksızlığı anlaşıldıkça ve buna paralel toplu taşıma sistemleri geliştikçe tercih edilecektir, bir sabah kalkıp insanlara hadi bundan sonra İstanbul a karşıdan gemi ile gel diyemeyiz, ya da Marmaray ile geç araba kullanma diyemeyiz bunu zorla yaptıramayız buradaki zorlama doğru sistemleri kurarak kendiliğinden oluşmalıdır, aynen arıların doğru çiçekleri bulması ya da karıncaların doğru güzergahtan ilerlemesi gibi insanoğlunun evrimi işte budur :)

Bu hat neden önemli çünkü İstanbul' a girişin 3 önemli kapısına birden ulaşıyor, bunun için artık yapılmış üstünden nerede ise 20 sene geçmiş bir güzergahı tartışmayalım derim şu hali ile doğrudur, Yenikapı, Otogar ve Havalimanı işte size 3 kapı bu 3 kapıdan şehrinize gelen insanları Yenibosna,Bakırköy,Zeytinburnu,Otogar,Bayrampaşa,Aksaray,Yenikapı gibi ara noktalardan diğer toplu taşıma (Raylı) sistemlerine aktarır iseniz kimsenin taksi tutmaya ya da özel arabası ile gitmeye ihtiyacı kalmazsa daha ne isteyelim bu açıdan Mehmet' in de Başar' ın da hattı geliştirmeye yönelik önerileri yerindedir, ha orta noktayı bulup öncelikleri belirlemek gerekebilir bunu da bir ara yapalım tüm bu önerilerin ortak noktalarını bulup ondan sonra bir çizim haline getirip öncelik planlarına yönelelim derim ben.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 May Cum, 2008 16:49

Öneri yaparken keşke sıfırdan planlama şansımız olsa. Bizim yaptığımız varolan sistemlerden bir şeyler çıkarabilmek.

Son önerimde aktarma yapılmadan Havaalanı-Taksim bağlanmış olacak. Halihazırda Yenikapı'ya kadar inşaa halinde. Birkaç seneye biter. İncirliden Ataköy içine ve Havaalanına gidecek. Kuzeyde de Olimpiyatlara gideceğiz.

TURİSTİ EN ÇOK DÜŞÜNEN PROJE BU? OLİMPİYAT-HAVALANI-TAKSİM

Daha ne olsun???

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 May Cum, 2008 22:46

Ben ilk metro düşüncelerimi 1983/84'te bir İETT toplu taşım rehberin içine çizmiştim, ne yazık ki o rehber kayıp. Sadece 86 ve daha yenileri elimde.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 May Sal, 2008 13:02

Uzatamadık hattı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Kas Sal, 2009 00:02

Çeşitli başlıklar altında biraz dağınıkta olsa M1 ve M2 nin teknik olarak birleşemeyeceğini zaten konuşmuştuk, dolayısı ile M1 in Taksim ya da civarına çıkması için yeni bir hat planlanması ve inşaası gerekiyor ki, sanırım Sur içinde İBB nin yaşadıklarından sonra herhalde çalıyı dolanmayı tercih edecektir.

Bu durumda ben eski bir önerimi, -kaldı ki bunu sizlerde dile getirmiştiniz herhalde farklıda olsa- yeniden sunuyorum. Bu hattın doğu uzaması Yenikapı' dan sonra hattın iptal edilecek banliyö hattına birleştirilmesi ile sağlanabilir. Bu sayede hat hiçbir şekilde inşaat, tarihi eser, çanak, çömlek, gemiye takılmadan Sirkeci' ye varacaktır.

Bu sayede hem atıl kalacak bu demiryolunu çürümekten ya da sökülmekten kurtarmış olacağız. Yenilenecek bölüm çok uzun bir hat değil, buradaki işi Ulaşım A.Ş. kendisi dahi yapabilir ama illa ihale ederlerse de bence yine sistemdeki en büyük iş, operasyonel yani sinyalizasyon sisteminin yenilenmesi olacaktır. Hattın diğer bir artısı ise T1 i deplase etmesi olacaktır, evet coğrafik olarak Beyazıt a gidecek bir adamı Kumkapı' da indirip "tırman baba" diyemezsiniz ama bitiş noktası itibari ile yani Sirkeci varışı ile bir alternatif oluşturacak, T1 e aktarmaları azaltacağı için yolcu tarafından tercih edilecek, yani benzer pek çok artıyı sayabilirim. Benim önerim doğu ucunda bu yöntemin oldukça yerinde olacağıdır.

Maliyet, inşaat süresinin kısalığı, işletme avantajları, yolcu memnuniyeti bla bla bla...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Kas Sal, 2009 00:14

[x] dafür

;-)

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 06 Ağu Cum, 2010 18:11

Bu M1 hattının uzatmaları şöyle olabilir:

Havaalanı'ndan hatta devam edilir.Küçükçekmece'de Marmaray ile birleşir.Avcılar İstasyonu'nda ikiye ayrılsın.Biri Beylikdüzü,Büyükçekmece yönüne ilerlesin.Diğeri ise Bahçeşehir-Boğazköy yönüne gitsin.Oradanda M7 hattı ile birleşsinler.Bu fikir her zaman vardı.Dile getiriyim dedim.Eğer başkası benden önce dediyse özür dilerim

Saygılarımla,

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Ağu Cum, 2010 18:32

Bu hattın bu şekilde uzatılması için resmi olarak böyle fikirlerin olduğunu hiç hatırlamıyorum? Sürekli olarak Havalimanından ileri uzatılabilirmi düşüncesi vardı, sanırım Havalimanın' dan Yeşilköy istikametine uzatılarak Marmaray ile bağlanması ile ilgili etütde yapılmıştı fakat pistin altından geçtiği için bunun mümkün olmayacağı belirtildi, bu yüzden de Marmaray' dan bir bağlantının Havalimanına ikinci bir hat olarak gelmesi proje edildi, bunu daha önce bir kaç sefer Sn. Rafet Bozdoğan dile getirmişti, bunun dışındaki tüm düşünceler sizler bizler gibi kişilerin düşüncelerinden ibaretti diye biliyorum :) yani yukarıda bizim de yaptığımız gibi şöyle olsaydı böyle olsaydı tarzı.

Diğer taraftan tabii ki Marmaray ile direkt bir bağlantısı olsa bence de bu çok iyi olurdu, bakalım bir gün hayata geçerse şu ikinci havalimanı bağlantısı ile göreceğiz, çünkü bir hatta kuzeyden Havalimanına gelecek fakat benim bildiğim bunların hiçbirisi arasında bir birleşim söz konusu değil, tabii ki birbirine yakın ve aktarma imkanlı ama birbirinin devamı değil. Ben illa bir ayrım olacaksa ve bu hat ile birlikte işletilecekse, ki sanırım bu konuda kafalardaki soru işaretleri artık ortadan kalktı çünkü M3 ve M1 in ortak işletilmesi söz konusu, dolayısı ile İncirli' den inşaatı düşünülen Beylikdüzü hattına bir bağlantı olabilirdi, bu konuyu daha önce İncirli' den Aktarma isimli başlıkta Mehmet bir kaç kez dile getirmişti, ben genel olarak karşıyım, metro hatları kısa aralıklar ve yüksek süratler ile çalıştığı için banliyö hatları gibi bu kadar karmakarışık pek işletilmiyorlar, bunu bir zamanlar bir yolcu grubuna bir yetkili de söylemişti, onlarında bu tip fikirleri oluyordu ama bu metro işletmesinde tercih edilen bir şey değil, sanırım bunu da bir tek yapan Japonlar ve New York var, başka varsa da ben bilmiyor olabilirim.

Şu anki planlamalar ve sisteme baktığımız da M1 hattının Havalimanında bulunduğu noktadan ileri gitmesi teknik olarak imkansız diye yetkili kurumlarca belirtilmiş, o zaman gerisi düşünce olarak kalıyor, en iyi ayrım birleşim noktası da Yenibosna istasyonudur fakat bu istasyonunda Ataköy tarafından bu istasyona yaklaşacak tünelleri inşa edecek alanlar varmıdır bilmiyorum, eğer varsa oradan ya da diğer başlıkta Mehmet' in önerdiği gibi İncirli' den başka hatlar olarak ayrılması daha mantıklı görünüyor.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 17 Ağu Sal, 2010 08:33

Bu hatta yapılacak en büyük iyilik hattın Merter(Z.burnu)sonrası yeraltına tabiş meyille girip Bakırköy Meydan'a ulaşmasıdır.Yenikapı-Aksaray-Merter-Bakırköy Meydan hattı yolcu patlaması yapacaktır.Merter(Z.burnu)-Yenibosna arası ne olacak diyeceksiniz.Bunuda mutlaka olması gereken Topkapı-Merter-Yenibosna bu noktadan sonra projelendirilen Beylikdüzü hattına bağlanarak işletilmesi mantıklıdır.

Topkapı ileride Mecidiyeköy ve Sirkeci'ye uzatma imkanıverecek şekilde kalmalıdır.

SURİÇİ şu an olmasada yapılacak gözüyle bakılmalı ve derinden giden ve sadece Topkapı-Aksaray-Beyazıt-Sirkeci istasyonunun olduğu bir bağlantı bize yetecektir.

Topkapı-Mecidiyeköy ayrı hat şeklindede projelendirilebilir.Çünkü bu noktada her saat yolculuk talebi daha yüksektir.

Planlanan İncirli-b.DÜZÜ HATTININ KUZEY Bahçelievler hudutunda kalanı şöyle değerlendirilmelidir.Bir kere İskeleden başlamalı-Meydan-Dikilitaş-İncirli-Ba.evleryayla(Seranın ora)-Kocasinan(Siyavuşpaşa olmalı B.evler bel. yanı burası)-Üçevler-Zafer Mah.-bu noktadan sonra Kuyumcukent istasyonu var ama bence arada yolcu potansiyeli olan Yenibosna Aksa Camisi istasyonu olmalı buradan Kuyumcukeny yapmalı mevcut projede Sefaköy'e geçiyor ama bence Yenibosna Lrt inip buradan mevcut hattı kullanıp DTM-AHL ulaşıp güneydoğu yönünde kıvrılarak Ataköy Konaklar'ı(Ataköy Plas AVM YNAI)-Ataköy 4.Kısım-Bakırköy Meydan ve Bakırköy İskele şeklinde ring oluşturulmalıdır.

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön