3. sayfa (Toplam 3 sayfa)

Gönderilme zamanı: 12 Oca Pzr, 2014 18:02
gönderen Esat
Istendikten sonra cozum cok ama gordugunuz gibi tecrubesi olan arkadaslar aktariyor, guzelde fikirler cikiyor. Mesela o belediye baskanina katiliyorum, 185.000 nufuslu bir kentte gunluk toplam yolculuk orani kac? Kente gore degisir, ogrenci kentidir isle birlikte 150.000 i bulur ama bu toplam, guzergah bazina inince gunluk 10-20 bin yolcu tasiyacak bir guzergaha kimse tramvay yapmaz. Dunya haberleri basliginda benzer ornekler verip Turkiye de olmaz dedigim icin bana kizmayin, oradaki ornekler gercekten farkli, buyuk ve komplike sistemlerin parcasi, yani dolmusculuktan kurtulup otobuslerini planlayamamis kentler degil.

Uzun vade icin beyin jimnastigi yapilabilir boyle kentlerimiz icin, burada onerinize karsi olma durumu yok, sadece konuya biraz vakif biri olarak kafamda realize edip olur olmazini soyluyorum.

Bence trakyanin eksigi muthis uygun arazisine ragmen yaygin bir banliyo-bolgesel sebekesinin olmamasidir, once bu olmalidir, gerekirse kentlerin mevcut yerlesim sinirlarindan ya da tunel ile altindan gecen, tunel kesimlerde 180 m peronlari yapilip birakilmis,kirsalda 90 m peronlar ile (tabiiki 180 lik alani kamulastirilmis hazir bekleyen) isleyen saatlik banliyoler, kent sinirlari icinde ayni yollari kullanan tram-train hrs araclari ile isleyen sistemler dusunulmelidir.

Gönderilme zamanı: 12 Oca Pzr, 2014 18:38
gönderen Anatolian
Aslında tramvay mümkün olsa şöyle üç hat güzel olabilir:
Brn Bursa'da okuyorum orada tramvaylar sorunsuz çalışıyorsa Edirne'de kesin çalışır

Gönderilme zamanı: 12 Oca Pzr, 2014 18:52
gönderen emrenmert
Bursa'da tramvayların geçtiği caddeler bu kadar dar değil ama. Tramvaylara binmedim ama Bursaray'ın yerüstünden geçtiği yerlerde yollar bir hayli genişti.

Gönderilme zamanı: 12 Oca Pzr, 2014 19:45
gönderen Anatolian
Bursaray bir hafif raylı sistem ve İzmir Yolu'nun(bizdeki E-5) ortasından gidiyor.

Ben BurTram'dan söz ediyorum. caddeler bazı yerlerde gayet dar mesela Osmangazi'den sonra bir caddeye giriyor orada bir şerit araçlar için diğer şerit tramvay için, yine hattın bir kısmında caddeler dar olduğundan tramvayın kendi yolu yok araçlar ile aynı yolu kullanıyor ve trafiğe takılıyor

Zaten bu bir tramvay projesi izole yol olacak diye bir şey yok, caddeler darsa araçlarla aynı yolu kullansın o zaman. Bursa'da da İstanbul'da da bu böyle

Gönderilme zamanı: 12 Oca Pzr, 2014 19:55
gönderen emrenmert
Bizde trafiği araçlara kapatacak kadar çok cadde yok; yani birçok yolun alternatifi yok. Ben hâlâ, en iyi çözümün yeraltından giden lrt olduğunu düşünüyorum.

Gönderilme zamanı: 12 Oca Pzr, 2014 20:36
gönderen Esat
Bende son kez lrt den kasit tramvaysa neden olmasin ama daha ust kapasite ise kaynak israfi diyorum. Cadde darligi araba luksunden ve araba sahiplerinden korkan belediyelerin bahanesidir, vatandas buna ortak olmamali. Bagcilar tramvayida, habibler tramvayida yaninda birer serit yol ile isliyor, istanbul 15 milyon nerede ise dortte biri bu guzergahlarda oturuyor, burada sorun olmayip 150 binlik sehirde olacaksa ben susuyorum. Teknik ve fizibilite acisindan uygun gorusumu yazmistim, gerisi ileri gorusluluk olmaz, ha 30 yil sonrasini konusuyor isek onunda serhini dustum, kent planciligi (idari anlamda) gelissin, kafalar degissin, kent gelisimi planlansin ondan sonra planlara olasi metrolarda islensiz. Sizler de kentli olarak onerinizi sunun ama kisa vadede dogru otobus sebekesi, orta vadede tramvay, ha Edirne belediyesinin parasi varsa tramvayi yer altindan gecirsin, ama dar bir caddenin ustunden gecmeyen tramvay altindanda gecmez, bilginiz olsun, ancak tbm yada natm ile, o paraya da her sokaga tramvay hatti cekilir.

Gönderilme zamanı: 12 Oca Pzr, 2014 20:48
gönderen emrenmert
Mesele aslında yeraltından mı, yerüstünden mi meselesi. Yeraltında gisden tramvay kapasitesinde bir sistem de olabilir.

Gönderilme zamanı: 12 Oca Pzr, 2014 20:59
gönderen Anatolian
Mesele aslında yeraltından mı, yerüstünden mi meselesi. Yeraltında gisden tramvay kapasitesinde bir sistem de olabilir.
149 binlik Edirne'ye Türkiye şartlarında bile tramvay çok zor bir ihtimal.
Ve yine dediğim gibi Türkiye şartlarında küçük kapasiteli bir yer altı hattı bile İM-KAN-SIZ. Sırada bekleyen 1 milyonluk, yarım milyonluk kentlere bile devlet yardım işini ağırdan alırken Edirne'ye kuruş koklatmaz, belediye bütçesi de bu işe yetmez[/quote]

Gönderilme zamanı: 12 Oca Pzr, 2014 21:02
gönderen Esat
emrenmert yazdı:Mesele aslında yeraltından mı, yerüstünden mi meselesi. Yeraltında gisden tramvay kapasitesinde bir sistem de olabilir.
Eyvallah, ona da yazdim, pre-metro, nasil olmasi gerektiginede kendimce oneri sundum, hatta en basta haritadaki gibi bile degil, tanjant sistemi kurulmasi daha iyi olur diye. Sık frekansli 3 ayri tramvay isletmesi vebunu destekleyen bir otobus sistemi Edirneyi ucurur.

Re: edr-M.06 » Edirne HRS Önerisi (EMET)

Gönderilme zamanı: 21 Eyl Cum, 2018 15:57
gönderen metro_5
Edirne ye en uygun hat , bölgeyi bildiğim için Trakya Üniversitesinden Selimiye ye Kadar E5 ten giden metro olur 4 yada 5 istasyonlu Hafif metro .
Trafik sıkışıklığı söz konusu değil şu anda ama Trakya üniversitesi ile Şehir arasında çok büyük mesafe var .
Bide Emre Mert in dediği kadar kısa mesafede istasyon olmaz, otobüs durakları bile o kadar dip dibe değil 150 metre de bir durak mı olur.
Zaten Trakya Üniversitesi ile Şehir arasında 2,2 Km lik boşluk var o boşluk komple geçilecek geriye 4-5 Km mesafede şehir içi.
D-100 den Aç-Kapa metro yapılır bu iş çözülür hepten ara sokaklara girmeye gerek yok.
Sayın Emre Mert i de tanıyorum Trakya da metro olsun istiyor iyi niyetle ama bide işin gerçekleri var bunları yazayım dedim.