edr-M.06 » Edirne HRS Önerisi (EMET)

emrenmert

edr-M.06 » Edirne HRS Önerisi (EMET)

Mesaj gönderen emrenmert » 11 Oca Cmt, 2014 07:45

M1 İskender-Pazarkule (18,36 km)
* İskender
* Kolej
* Otogar
* Trakya Üniversitesi
* TOKİ 2
* Kutlutaş
* Binevler
* Sanayi Sitesi
* Trakya Birlik
* Ayşekadın
* Edirne Lisesi
* Tunca Köprübaşı
* Kent Ormanı
* Karaağaç
* Fen Lisesi
* Pazarkule

M2 Mahirkent-Edirne Lisesi (6,74 km)
* Mahirkent
* Kapıkule Yolu
* Yıldırım
* Yeniimaret
* Sarayiçi
* Valilik
* Saraçlar Caddesi
* Edirne Lisesi

NOT: Detaylı güzergah tarifini ve haritaları daha sonra paylaşacağım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Oca Cmt, 2014 13:05

Bu şimdi şahsî bir öneri mi, yoksa ortada bir plânlama, projeleme mi var?

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 11 Oca Cmt, 2014 14:43

Şahsi öneri tabii ki. Resmi bir proje olsaydı; bir link verirdim kaynak olarak. Daha sonra güzergahını detaylı olarak tarif edeceğim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Oca Cmt, 2014 20:53

Guzergahi incelemedim ve Edirne yi bilmem ama kent merkezi buyuklugu ve nufus orani bana M koduna girecek bir sisteme gerek var mi sorusunu sorduruyor. HRS olacaksa bu tramvay olabilir belki, iyi bir tramvay planlamasi ile guzel bir is ortaya cikabilir.

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 11 Oca Cmt, 2014 21:23

Tramvay için maalesef coğrafi olarak uygun değil Edirne. Çok dik yokuşlar var. Ancak, metro inşa edilirken yeraltında istasyonların derinlikleri ayarlanarak bu sorun çözülebiliyor. Dik üçgen gibi düşünün. Hipotenüs, yeryüzü ise, karşısındaki kenarı metro hattı kabul edebiliriz. Bu mantıkla; bir istasyonun derinliği 1 metre ise, bir sonrakinin 10 metre olabiliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Oca Cmt, 2014 21:30

Edirne tramvay icin uygun degil mi? Tamam hic gozumle gormedim eyvallah ama tv de bu kadar yaniltiyor olamaz, hani kamera sisman gosterir gibi :) ayrica daha once dedigim gibi bu egim konusu artik tatsiz bir hal aldi, bu korkulacak bir konu degil, Edirne Bursa dan daha mi kotu bir cografyada? Sanmiyorum.

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 11 Oca Cmt, 2014 21:35

Ana caddesi bile şehrin girişinden, Ayşekadın kavşağına dek düz; daha sonra yokuş çıkmaya başlıyor. Hele ki şehir merdiven gibi. Kuzey kısımları yukarıda merkez dediğimiz yerler daha aşağıda, Güney mahallelerse çok daha alçakta. Meriç ve Karağaç ise nispeten düz ve Güney mahallelerle aynı yükseklikte.

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 11 Oca Cmt, 2014 22:29

Düşündüğüm metronun haritası:
http://goo.gl/maps/CzUO

Ayrıca istasyonların olduğu noktalardaki yeryüzü rakımlarını yazmakta da fayda var:

M1 İSKENDER-PAZARKULE
İskender: 101 metre
Kolej: 52 metre
Otogar: 53 metre
Trakya Üniversitesi: 46 metre
Toki 2: 67 metre
Kutlutaş: 53 metre
Binevler: 44 metre
Sanayi Sitesi: 41 metre
Trakya Birlik: 44 metre
Ayşekadın: 50 metre
Edirne Lisesi: 48 metre
Tunca Köprübaşı: 37 metre
Kent Ormanı: 39 metre
Karaağaç: 36 metre
Fen Lisesi: 36 metre
Pazarkule: 42 metre

M2 MAHİRKENT-EDİRNE LİSESİ
Mahirkent: 89 metre
Kapıkule Yolu: 33 metre
Yıldırım: 35 metre
Yeniimaret: 35 metre
Kırkpınar-Sarayiçi: 33 metre
Valilik: 52 metre
Saraçlar Caddesi: 51 metre
Edirne Lisesi: 48 metre

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Oca Pzr, 2014 01:25

Herkese bir Stuttgart tramvay/metro şebekesi sistem gezisi öneririm. Ayrıca yeraltından (gerekli yerlerde) direk metro yapmak zorunluğuna girmeden, tramvaylar da geçirilebilir. Yani, Edirne Freiburg’un yarısı kadar, biraz abes gibime geliyor.

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 12 Oca Pzr, 2014 02:27

Eğim problemi var maalesef. Tramvay mümkün değil. Tramvay bir kaç metrelik rakım farklarından fazlasınıökabul etmez. Bunun için noktaların rakımlarını yazdım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Oca Pzr, 2014 10:54

Öyle karışık rakımları olan kentlerde de tramvay gayet güzel mümkün. Plânlamasına bakar. Dedim ya, Stuttgart. Kısmen Prag bile. STuttgart dik gider, Prag’ta yılan yolları vasıtasıyla.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Oca Pzr, 2014 13:21

emrenmert yazdı:Eğim problemi var maalesef. Tramvay mümkün değil. Tramvay bir kaç metrelik rakım farklarından fazlasınıökabul etmez. Bunun için noktaların rakımlarını yazdım.
Ben bunu kabul etmiyorum, kim diyor ki bir kaç metrelik farktan ötesini kabul etmez? Mühendislik kitapları hala bu şekilde mi öğretiyor? Olabildiğini ve hatta olmuş olduğunu ve bunun son yılların teknolojisi olmadığını da çok iyi biliyoruz, tekrar ediyorum tv de gördüğüm Edirne üzerinden yorum yapıyorum tabii ki eleştiriye ve yanlışa açıktır ama Edirne' de bir eğim problemi olduğunu düşünmüyorum, misal problem Çorlu' daki merkez ile Sağlık mah. arasındaki yoldur, o kısa mesafedeki o eğim raylı sistem için çoktur ama %11 tırmanabilen sistemler varken ve ülkemizde Bursa da %8 yapılıyor iken eğim eğim demek bana garip geliyor, ben İstanbul için bile bir kısım yerlerde bunu kabul etmiyorum, tamam belki Devebağırtanı çıkartamayız ya da ne bileyim Çıksalın da olmaz ama Bağcılar' a tırmanırken sorun yaşamayan bir tramvay kentte pek çok noktada da yaşamaz. Fatih' e Akdeniz caddesinden çıkmazsınız da Saraçhane' den çıkarsınız, bunun gibi bir alternatif her zaman vardır.

Edirne nüfusu ile emsal eu şehirlerinde metro var diyerek metroyu hakediyor diyebiliriz belki ama pek çok faktör var, o nüfus ne kadar metrekarelik bir alanda yaşıyor, Edirne kentinin günlük yolculuk arz/talebi nedir, 10 tane minibüs çalışıp ful dolu gidiyor diyerek hadi tramvay hele ki metro yapalım demek? Çorlu başlığına yazdığım gibi öneri ve planlamalar her zaman olmalı bu konuda tartışılmalı ama bunun gerekliliği de tartışılmalı. Önce lastik tekerlekli sistemlerin ıslahı ile yolculuklar rahatlatılamaz mı buna bakmak lazım, bunun paralelinde tramvay ya da Edirne gibi emsal kentler için Tram-Train uygulamalarını araştırıp önermek lazım, bir sonraki aşamasında bu da yetersiz geldiği zaman metro planlamasına geçilebilir. Ha bir ön hazırlık için Tram-Train in kent içi güzergahı tünel ve uzun peron ile inşa edilebilir (pre-metro) buna katılırım.

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön